adrianm Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Alea functioneaza pe principiul VU-metrului +integrator (cu diode si condensator care se foloseste la dacia doar ca are indicator in loc de VUmetru). Dup-aia cu convertor a/d ( de-ala din aparate de masura 7107)poti afisa(pe LED sau LCD) ture, tensiune baterie,unghi Dwell, si daca pui fototranzistor poti numara copacii si oile de pe marginea soselei. Link to comment
priest Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 eu am gasit turometru cu shift light si la 2milioane! <{POST_SNAPBACK}> e 3650000 cel cu shift light...cam scump Link to comment
Zerro Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 (edited) M-ar interesa si pe mine intervalele de turatie unde: - te apropii de a schimba viteza - e ideal sa schimbi viteza - e supraturat motorul problema e ca ar trebui sa fie cate 2 intervale pentru asa ceva ... de urcare si de coborare ... (dati cu pietre daca gresesc) ... Eu unul vreau sa-mi imbunatatesc turometrul si cu treaba asta ... in clipa de fata nu am decat o "atentionare" la 5000 rot/min (in jur de 140Km/h). Edited August 3, 2005 by Zerro Link to comment
Abram Burel Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 O teorie spune ca turatia optima de schimbare este cea la care se atinge cuplul maxim. In practica depinde de stilul de condus si de tipul de trafic (de exemplu urban/extraurban). In ceea ce priveste marja (te apropii/ai depasit) asta ramane pur subiectiva, ca de altfel si "intervalul" optim (ca doar nu o sa faci un indicator care sa se aprinda fix numai la turatia optima. Cum toate astea sunt variabile, de la tip la tip de masina/motorsi de la om la om, parerea mea este ca o implementare a unui shift light trebuie sa aiba o modalitate de reglare a pragurilor. Banuiesc ca tu vorbesti de calculatorul de bord pe care l-ai facut, deci nu ar fi nici o problema (de exemplu ceva in stilul ceasurilor digitale cu up/down si un select). Link to comment
Zerro Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Exact ... mie nu-mi ramane decat sa-mi pun acolo 3 intervale (ma rog ... poate 6 ... 3 de urcare si 3 de coborare - ca pot sa vad si daca turatia e in urcare sau in coborare), intervale destul de precise ca eu determin turatia destul de precis (+/- 10 rot/min), intervale care pot fi modificate fara nici o problema cu ajutorul unui Laptop conectat la dracia mea ... Deci ... pur teoretic vorbind m-ar interesa aceste intervale ... valorile lor ... Link to comment
Abram Burel Posted August 5, 2005 Author Share Posted August 5, 2005 As zice cam asa: Fie: - x turatia de schimbare "optima" - y marja de turatie Atunci la: - x-y-y/2 spui ca te apropii - x-y/2 spui ca e optim - x+y/2 zici ca e supra De exemplu: x=3400 (pentru Kalos 1.4/16V) y= 200 pentru stil "optimal" (normal) 500 pentru stil "economic" (cam asa -pe albastru in NFS- schimb eu in oras) 100 pentru stil "sportiv" (daca astia de F1 schimba la 18krpm cu o precizie de 2-300 rpm, ar trebui si un "amator preocupat" sa schimbe la 3500 cu +-100) Evident, e doar o parere (sunt de revazut discutiile de pe topicele legate de schimbatul vitezelor si eventuale alte articole de pe net). Link to comment
roata Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Oameni buni! M-am gandit la ce spuneti voi aici si mi-a venit o idee zic eu mai simpla: cumparati de la www.adelaida.ro un turometru cu led-uri si alegeti de acolo pe cele la care credeti ca vreti sa schimbati sau nu viteza si le "scoateti in fata" in culorile care va convine. Ce ziceti? Link to comment
AND Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Cica Citroen C4 are asa ceva pe schimbator. "It glows red" cand te apropii de zona rosie pe turometru. Link to comment
tolin Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Nene (generic), eu as face o avertizare sonora, discreta si placuta, cu un ton pentru cuplul maxim si unul pentru turatia minima, reglabile, pe gustul si motorul fiecaruia, nu de altceva, dar cine sta cu ochii pe ceas in traficul asta. Povestea cu indicator luminos si cu inca un prag la turatia maxima e pentru racing, unde mergi de unul singur, circuit inchis. Parerea mea. Link to comment
Lucian79 Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Daca aveti nevoie de ceva circuite integrate, tranzistori sau leduri cu intensitate de X lucsi ... sa-mi spuneti ca va ajut cu placere . Link to comment
Ndi Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Nu ar trebui sa stii si in ce treapta esti? Indiferent daca mergi la consum sau la drag? Link to comment
Zerro Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 @tolin_afc ... ideea asta ar putea fi de numita "shift sound" ... si te sustin intru totul ... e mult mai utila treaba cu sunetul decat cu lumina ... intr-adevar ... cel putin in Bucuresti nu prea stai sa te mai uiti si la indicatoare (decat la semafor) ... iar treaba asta ar fi foarte utila si pentru a mea nevasta care incepatoare fiind nu prea "aude" motorul si o cam rasoleste la schimbatul vitezelor (ba prea devreme (subturata) ... ba prea tarziu (supraturata)). Cu treaba asta cu sunet sper sa se descurce si ea mai binisor ... Aveti idee cam care e valoarea turatie de schimbare "optima" la Matiz ??? Link to comment
tolin Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 E un topic intreg pe tema asta. Link to comment
Zerro Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Eu l-am facut si functioneaza destul de bine ... SHIFT SOUND ... pana si a mea consoarta e incantata de faptul ca acum nu mai ajunge sa tureze motorul ... Link to comment
tolin Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Nu bagi si tu o schema, un fursec, ceva, orisicat, catusi de putin ? Link to comment
Paul_Ferrari Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Nu se ofera nimeni sa-mi faca si mie asa ceva contra cost evident... sunt mai antitalent in electronica ... Link to comment
Zerro Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 @tolin_afc ... e aceiasi schema a turometrului facut de mine cu microcontroler la care nu am facut decat sa modific softul sa beep-aie la anumite turatii prestabilite (stil economic, stil sportiv). Daca e nevoie mai postez aici inca o data respectiva arhiva cu shemele ... Link to comment
marius_eugen Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Nu recomand deloc ideea cu luminile , dar recomand un turometru . Luminile nu fac altceva decat sa tenteze omul sa schimbe mereu la aceesi turatie , care , daca nu este setata bine duce la un consum mai mare si o uzura prematura . In 40 % din cazurile de schimbare de viteza sunt alte conditii si mai ales acum iarna nici nu se pune problema ca de fiecare data sa o schimbi la aceeasi turatie . In schimb , un turometru poate duce chiar la o economie de benzina , pentru ca omul uneori nu aude motorul si o tureaza mai mult decat este nevoie , iar daca ar avea turometru ar sti cand este momentul optim pentru schimbarea vitezelor . Daca se direste ceva mai bun , atunci adaptati un turometrusi pe margine puneti linii si gradatii cu culorile dorite de voi . Bafta ! Link to comment
tolin Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 @tolin_afc ... e aceiasi schema a turometrului facut de mine cu microcontroler ... Daca e nevoie mai postez aici inca o data ... Nu trebuie. Sorry, e vina mea, n-am dat refresh la timp la memorie, acum stiu despre ce e vorba. Ai continuat proiectul acela, ca mai avei putin si scoteai un trip-computer sau poate iar sunt in urma? Link to comment
Zerro Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Din pacate nu am suficiete date pentru conectarea la ECM ... pana acum din ce am citit eu p'aici inca nu a reusit nimeni sa se conecteze si sa citeasca corect ECM-ul la un matiz euro 2 (cu o interfata si un program homemade)... dar inca nu m-am lasat pagubas ... mai caut ... cine stie ... Link to comment
tolin Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Ma gandeam ca iei semnal de la injector #1 si de la VSS (care-i un contact REED) si-l faci independent de ECM. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now