Jump to content

Recommended Posts

si cum Aral-ul e cel mai "manarit" ulei ... :D

 

O sa razi, poate, dar inca am ARAL 10W40 in motor. 9865 km de la schimb, si inca arata a ulei, desi are culoarea negru-maroniu. In schimb am luat acum o luna din Metro sau Carrefour un bidon de 1L, acelasi tip, exact acelasi tip!, cu sigilii si holograme, etc, si cand te uiti la el sau incerci la mana E cu totul altceva... :wallbanger:

 

Deja pentru mine devine o problema de unde sa iau un ulei, Castrol sau orice producator,, care sigur sa fie original! Nici la Service nu stiu care mai este situatia...

 

Cu stima,

Costel

Link to comment

Eu as avea o curiozitate. Conform caror statistici Aralul este cel mai contrafacut ulei fata de altele si cum de totusi primeste timbrul RAR ?

De obicei se contraface ceea ce este bun. Mergand pe acelasi criteriu, am putea intreba de ce alte uleiuri de calitate cel putin similara, nu-s la fel de contrafacute ? Practic, cum poate identifica un client ca al lui ulei preferat nu e de fapt contrafacut ?

Revenind la Aral si contrafacerea. Daca e atat de contrafacut, inseamna ca pe atat de multa priza are la public, iar daca e asa, inseamna ca e bun si ale lui calitati au fost recunoscute pe termen lung. Iar daca nu e de fapt asa, toti utilizatorii si cei care l-au recomandat (mecanici, ingineri), au ignorat constant rezultatele lui nefaste. Acuma una din 2 : ori nu stiu cum arata un motor afectat de un ulei slab ori au tendinte masochiste fata de propriul buzunar, sadismul manifestandu-l fata de al altora. :)

Im mare, eu inclin sa cred ca dincolo de evidente, experimente si adevaruri obiective in privinta asta, exista si mult subiectivism nejustificat. Sa nu fiu inteles gresit, eu tot Castrol bag in Leganza mea, dar am 2 prieteni cu Leganze in care au Aral de cand le au iar masinile se aud si merg brici in conditiile in care au trecut de suta de mii de km de mult, cu ulei sintetic Aral.

Edited by Bolt
Link to comment

ARAL a beneficiat de mitul produselor germane si de faptul ca se folosea pe motoarele de panzer. Nu stiu cat de falsificate pot fi unele loturi, chiar daca erau fabricate in Turcia, cert este un lucru si anume, uleiurile folosite pe gama VAG au alte specificatii decat cele pentru gama GM. Pe site-ul ARAL am vazut la un moment dat ca faceau si uleiuri cu specificatie GM, dar acel model nu l-am vazut importat la noi. Deci, chiar daca uleiul nu era falsificat, utilizarea pe motoare GM nu era recomandata, iar consecintele s-au vazut in multe cazuri, chiar daca sunt si exceptii remarcabile. Important este pe care parte a statisticii te afli.

Link to comment

:) >- azi sunt fericit! am gasit Castrol Soft- tech la un pret modic - 1.400.000 - 4 l 5w-40 , pus si filtru nou si frumos, schimbat si filtrul de aer. S-o vedeti ce frumos merge, mai mare dragul! Inainte dadeam cel putin 2.400.000 pe Aral 0w-40 , aral la care am renuntat, avand in vedere parerile voastre, pentru care va sunt recunoscator. Sper sa fie intr-un ceas bun!

Link to comment

eu unul i-am intrebat si pe cei de la fabrica daewoo de uleiul aral, si au zis "consideram ca puteti utiliza fara probleme uleiurile achizitionate de dumneavoastra.".. adica de aral basic tronic 10W40, pt tico

am pus linkul cu raspunsul fabrici

eu tot pun aral de vre-o 50-60.000 km si merge in parametri( si il schimb la 10.000), acum am 100.000, altceva nu am incercat decat daewoo si aral

binenteles, daca pui unul care pare a fi aral si ulei bun si pana la urma era decat ambalajul.. normal ca ai sanse sa faci rau

 

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...indpost&p=52034

Link to comment

@tolin : " Deci, chiar daca uleiul nu era falsificat, utilizarea pe motoare GM nu era recomandata"

 

Exact la asta m-am gandit si eu. Nu ca Aral n-ar fi un ulei bun ci poate doar unul nepotrivit in functie de motoarele carora le-a fost destinat cu precadere.

Edited by Bolt
Link to comment

Am avut eu Castrol Magnatec GTX 10w40 , e un ulei foarte bun, dar la banii aia gasesc sintetic si am trecut pe sintetic. Avantajele lui se cunosc la rece conform specificatiilor. Oricum cand am scos uleiul dupa 9.000km era ca nou dupa spusele mecanicului, atat ca proprietati cat si la culoare. Nu l-a mancat deloc salupa.

Link to comment

Uitandu-ma pe site-ul vor vad ca fac in prezent doar doua modele care corespund specificatiilor GM: HighTronic 5w40 si SuperTronic G 0w30. Uleiuri ARAL cu particula G (specificatie GM) in indicativ n-am vazut pe aici. Dar ce-i mai trist este ca majoritatea cumparatorilor nu se uita la astea, iar ARAL face uleiuri dedicate producatorilor de motoare (reno-volvo/mercedes/vw/ford/gm), iar asta afli doar din specificatiile prezentate pe site-ul lor.

Link to comment

Am rulat si eu cu ulei ARAL cumparat direct de la importator autorizat si recomandat de service autorizat Daewoo. Am fost surprins de culoarea lui nealterata dupa multe mii de km si asta m-a facut mai mult neincrezator decat bucuros. Sunt voci care spun ca nu-i un lucru de lauda, ca n-ar contine detergent pentru spalarea motorului de depuneri si asta se vede doar dupa 60-90k km. Dintre motoarele care au IAC-ul si PCV-ul infundat prin ventilarea carterului majoritatea au rulat pe ulei ARAL. La trecerea pe alt ulei am facut o spalare a motorului (flush) si atunci am vazut cata "negreala" a iesit din el.

Link to comment

sal! sunt destul de ingrijorat... am pus Castrol 5w40 de putina vreme, mai precis de ieri, si pana azi am mers cam 400 km. Ce sa zic... Obisnuit DOAR cu Aral 0w-40, motorul meu simt ca merge altfel... il simt mai putin elastic si pe la 140km/h se aude destul de tarisor, cu Aralul nu prea se intamplau astea... Sa fie reteta noua si motorul nu o digera prea bine? metionez ca am aceiasi benzina in rezervor, deci nu se pune pb calitatii diferite a benzinei . Ovi... please... e normal? dureaza pana se obisnuieste?

Link to comment

Postez si eu o problema care intra la capitolul uleiuri...

 

Dupa ce merg cu masina (la extern de exemplu pt ca abia m-am intors dintr-un drum in tara) in regim de autostrada sau chiar numai cativa kilometri la viteze de 130-140km/h (~3500rpm) si trag pe dreapta cu motorul pornit sau apas ambreiajul in timpul mersului, imi clipeste slab si des becul de la ulei. Cum prinde iar turatii se stinge complet becul de ulei.

 

In oras nu se aprinde becul de ulei deloc, chiar la ralanti.

Ceea ce am observat este ca becul de ulei clipeste numai dupa ce a fost masina tinuta in ture 1-2 minute, dar la mai mult de 3300-3400rpm.

 

Am venit azi pe drum si o bucata nu am depasit 110-120km/h (cel mult 3200rpm) si nu a mai aparut fenomenul.

 

Cum i-am servit un 130-140 pe vreo 2-3kilometri distanta si am bagat piciorul in ambreiaj(1000rpm), iar a aparut problema cu clipirea becului de ulei.

 

Uleiul este Castrol Magnatec 10w40 GTX3. cumparat de la Metro. E pus de cca 1000km, odata cu segmentarea motorului.

 

Cumva uleiul este prea fluid? Daca e vreun contact imperfect, desi nu cred, ca totusi nu clipeste alandala, unde sa-l caut?

 

Ovi_jer... help !

 

Becul are comportamentul descris indiferent de benzinza/GPL.

Edited by midnight_racer
Link to comment
ECM? Adica cum? sunt depasit...

Operatia de resetare a ECM se face prin intreruperea alimentarii electrice (se scoate borna de la baterie). Pentru detalii vezi ca este un topic dedicat pentru reset ECM si idle learn procedure.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...