midnight_racer Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 (edited) Filtrul de ulei este GM cumparat de la magazin WOO. Uleiul arata bine, este curat, abia se vede pe joja. Mentionez ca becul de ulei doar clipeste, nu ramane aprins constant. Banuiesc ca testul sa fie cu motorul cald, ca la rece nu-i sta bine in ture. Edited March 19, 2006 by midnight_racer Link to comment
ovi_jer Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Da.Testul cu motorul cald. Daca acum cand e racoare clipeste la vara o sa stea aprins. Schimba filtrul de ulei si daca tot asa face mergi la service sa iti masoarea presiunea la ulei si eventual sa dea baia jos si sa verifice pompa de ulei si sorbul acesteia. Link to comment
tkd29 Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Despre uleiul LIQUI MOLY 10w40 ce parere aveti? a folosit cineva asa ceva? Link to comment
LIX Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Postez si eu o problema, sper sa fiu on topic. Am si eu o mica dilema, sper ca poate ca ma ajuta si pe mine cineva. Dupa ce masina a trecut de o 100 mii de km, a fost folosit ulei 15w40 - dupa unele recomandari, acuma, la 130 mii de km, am zis sa folosesc Mobil 1 - 10w40. Ce am constat, dupa 3000 de km parcursi: - timpul de amorsare a compensatorilor hidraulici, dupa o stationare mai indelungata, este mult mai mare, de la citeva secunde la citeva zeci de secunde. - uneori, in functie de cama care ramine apasata de axul cu came, am un tachet ce tacane destul de mult pina se amorseaza, circa un minut. - persista un usor tacanit, la relanti, dupa ce este accelerat usor motorul. Masina are in jur de 130 mii de km, si nu sa umblat niciodata la motor. Am inteles ca e posibila sa fie din cauza ca uleiul ar fi prea gros. Astazi, am avut curiozitatea sa ridic joja, cu motorul pornit la relanti. Surpriza totala: fum cu miros de gaze de evacuare, in cantitate destul de mare. Scot capacul de la ulei: fum insotit de un zgomot ca de apa turnata intr-o tigaie cu ulei fierbinte, plus un fel de spuma pe capac. Anul trecut inainte de a schimba uleiul uzat, am efectuat aceeasi operatie, si se observa cu greu un usor abur ce iesia din baia de ulei pe la joja. La o verificare a compresiei, anul trecut prin primavara, a iesit ceva in jur de 10,5 - e bine, e rau ? Daca schimb tipul de ulei, s-ar rezolva problema, sau deja e cazul sa-mi pun problema unei segmentari ? Ajutati, cu orice sugestie, un om aproape distrus ! Multumesc ! Link to comment
Dj_Dark Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 din cate stiu eu cielo din 96 nu are tacheti hidraulici... oricum 10w e mai subtire si scoate la iveala uzura motorului. consuma ulei? fum albastru la teava de esapament? daca nu verifica axa cu came + culbutori + presiune pompa ulei la service...becul de ulei se aprinde vreodata? Link to comment
ovi_jer Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Scaparile de gaze apar de la o oarecare uzura a motorului si o calitate slaba a uleiului. Link to comment
LIX Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Se pare ca trecerea la acest tip de ulei a fost fatala pentru motor. Asta toamna cind am schimbat uleiul, totul era OK. Acum am verificat nivelul la ulei, si se pare ca nu consuma, doar 2 mm sub nivel (am mici scurgeri pe la garnitura baii de ulei), cit despre fum - acel abur caracteristic datorat condensului. Interesanta evolutie in doar 3 mii km, nu a-si fi crezut niciodata ca va ceda asa curind. Se pare ca m-am pricopsit cu o reparatie destul de costisitoare. Revin cu o ultima intrebare pe acest subiect: Se paote remedia cit de cit problema, prin schimbarea tipului si producatorului uleiului ? Daca da, ce-mi poate fi sugerat ? Multumesc mult ! Link to comment
ovi_jer Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Uzura e normal la numarul acela de km numai ca uleiul si-a pierdut repede calitatile.Incearca cu alt tip de ulei sau cu alta marca de ulei. Link to comment
alexmohora Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 (edited) Ştie careva unde este produs uleiul Castrol de e la noi pe piaţă? Am văzut pe site-urile lor că vând mărci diferite pentru ţări diferite (TXT de exemplu nu e pentru UK dar e în Franţa). De asemenea am văzut că pentru Cielo recomadă diferite mărci în funcţie de ţară ) Eu sunt foarte derutat... Nu au şi ăştia un site care să prezinte toate mărcile de ulei? Edited April 10, 2006 by alexmohora Link to comment
EXE Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Ce ulei sa mai bagam in motoare acum ca, castrolul s-a dus de rapa cu calitatile lui (asta de pe la noi) ? OMV 5w40? Edited April 20, 2006 by EXE Link to comment
Tommy Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Nu stiu de ce zici asta.. eu am un amic ce are un mic parc auto (vreo 9-10 masini). Omul nu-i mecanic, dar dupa constatarile lui la diferite marci de masini si pe benzina si pe motorina, Castrolul ar fi de departe cel mai bun. Si nu schimba mai jos de 15 mii de km la nici una. Link to comment
EXE Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) @Tommy: am citit in topicul http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ndpost&p=165942 si m-am speriat. Tu ce ulei folosesti pentru cielo? Il schimbi la cat zice producatorul uleiului sau al masinii? Edited April 20, 2006 by EXE Link to comment
Tommy Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Eu am bagat de 2 ori mobil 1 5w-30 si in rest devu 5w-30 pe care-l schimb pe la 8 mii. Dar garantat merge mult mai mult, eu si 3/4 din km ii fac afara, asa ca oricum il schimb prea repede.. dar la ulei nu ma zgarcesc, de fapt nu-s zgarcit de felul meu dar asta nu conteaza. Nu tzacane nimic, merge perfect si la cald si la rece. Atat ca.. vara la 30 si ceva de grade.. prin centrul bucurestiului suna motorul ceva mai tare Edited April 20, 2006 by Tommy Link to comment
ovi_jer Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Da au inceput sa lucreze si uleiul castrol.Banuiesc ca nu e tot lucrat dar e greu sa iti dai seama cand il cumperi care e bun si care nu.Omv-ul 5W40 e bun acum sa vedem cat o tine si asta ) Link to comment
EXE Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Ce tara mai baieti, toti fura la greu aici in Ro. Am sa trec si eu pe OMV Link to comment
Tommy Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Sunt mesteri care spuneau acelasi lucru si despre Mobil, posibil sa depinda si de sursa. Eu ma gandesc ca daca il schimb suficient de des, nu are ce sa-i dauneze motorului. Am inteles ca cea mai mare parte dintre uleiurile din Romania vin din arabia saudita (la butoaie de 208l, si e imbuteliat aici), si doar o mica parte dinspre europa. Nu m-ar suprinde, deoarece multe din produsele care se vand in est, cu greu le gasesti pe siteurile din vest. Link to comment
EXE Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) @ovi jer: la tine se auzeau tachetii la rece? cum ti-ai dat seama ca uleiul (Castrol Softec) nu mai e ce a fost odata. OMV-ul 5W40 se tine tot 10 mii la cielo nu? Am intrat pe site-ul celor de la OMV romania si zic, ca uleiurile OMV sunt fabricate si imbuteliate numai in Austria, daca e asa e buna treaba... Edited April 20, 2006 by EXE Link to comment
xix1319 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Intrebare : Daca acum am OMV 10w40 la cielo si trec pe 5w30 , trebuie sa spal motorul? Daca acum imi curge putin pe la garnitura de la capac , cel 5w30 va curge mai mult? Cat costa garnitura aia si care e mai buna? Link to comment
scorpion Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Eu am folosit Valvoline ,cel putin sint sigur ca nu e imbuteliat RO ,e imbuteliat in Olanda ,iar firma nu se joaca cu calitatea. Link to comment
Relu Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 "Daca acum am OMV 10w40 la cielo si trec pe 5w30 , trebuie sa spal motorul? Daca acum imi curge putin pe la garnitura de la capac , cel 5w30 va curge mai mult?" De spalat nu cred ca se pune problema, in schimb cel de 5W -30W s-ar putea totusi sa curga mai mult pentru ca cel putin eu cred ca e mai subtire, in concluzie mai bine schimba garnitura si pe urma faci schimbul de ulei Link to comment
pavcostel Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Eu nu inteleg un lucru, poate sunt mai tembel, ca sa zic asa. Pana acum am avut si la masinile de serviciu (cielo exe) si la Esperache Aral 10W40. Nu am avut probleme. Dupa ce am ascultat si judecat argumentele pro si contra postate de cei cu experienta, am trecut la Castrol, faimosul TXT. Sincer, nu am vazut nici o diferenta. Uleiul e luat din raft de la Metro, si schimbat la service autorizat. Bidon cu sigiliu, timbru RAR si toate alea. Cred ca mai am si factura pe la birou, daca ma uit bine... CE NU inteleg: aprecierea asupra calitatii uleiului, are o baza, sau e "dupa ureche"? Cu toata stima pentru BogdanG, dar sigur se poate spune ceva despre acest ulei? Exista informatii ca lotul dintr-un anumit magazin sau de la un anumit producator e falsificat sau facut cu economie? Daca nu se poate raspunde temeinic la toate aceste intrebari, personal NU o sa alatur Modei de a schimba uleiul pe baza de supozitii. Daca voi constata personal ca e murdar, creste zgomotul, nu mai e gras, sau mai stiu eu ce alt test organoleptic se poate imagina (in afara de gust, bineinteles! ) o sa-l schimb. Pana atunci, sa-mi traiasca si sa iasa masina din service sa-l pot arde cu placere si folos! Cu stima, Costel Edited April 20, 2006 by pavcostel Link to comment
VAXXi Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Despre Aral am auzit de la un mecanic relativ de incredere (cat si de la altii) ca au fost desfacute masini cu baia de ulei plina de mazga. Link to comment
EXE Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 @VAXXi: Ce tip de ulei omv folosesti si cum merge motorul cand e rece? Link to comment
laur_gle Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 ...ce ulei sa bagam sa nu fie contrafacut ???? E cea mai grea intrebare si cea mai obsedanta pt noi toti !!! Are dreptate Ovi_jer ca nu prea ai cum sa iti dai seama dupa bidon daca e contrafacut sau nu ...si dupa ce il bagi in motor stai cu o oarecare teama sa nu se intimple ceva rau ... ... dupa ce am citit si recitit topicurile despre uleiuri , am cumparat si facut schimbul cu Mobil 10W40 ( poate ca nu e cea mai buna solutie ) ...dar m-am gindit sa il urmaresc dupa primele sute de km , ma refer la zgomot motor , culoare etc , cam ce poti sa iti dai seama asa in mare despre el ... Am cumparat un bidon de 4 l si l-am cercetat pe toate partiele : avea sigla R.A.R. , era sigilat , avea trecut numele importatorului ( o firma din Cluj) si pe el scria ca e facut in Belgia ( ...sper sa nu fie numai PET-ul ) ...mai mult de atit nu am ce sa vad !!!!!!! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now