nicolici Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 @ovi_jer Pentru cultura mea, de ce producatori ca MOL sau CASTROL sau care or mai fi, recomanda pentru daewoo numai uleiul 10w40 (cu alte cuvinte recomandarea aceasta nu apare si la cel sintetic).Poate ca se subintelege sa fie folosit(5w40),dar totusi EI nu recomanda(bine, nici nu zic ca ar fi rau) Link to comment
ovi_jer Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Pentru ca producatorii de motoare folosesc uleiuri si nu producatorii de uleiuri folosesc motoare. Nu te obliga nimeni sa folosesti un ulei recomandat.Fiecare e liber sa aleaga. P.S Constructorul recomanda 5W30 dar tinand cont ca motoarele numai sunt la prima tinerete este nevoie 5W40. Link to comment
Tommy Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Am uitat.Vad ca se recomanda folosirea uleiului5 in loc de 10 w40.Cu toate ca pe cartea mea si din cit m-am documentat 99% din cielo-urile din romania folosesc 10w40.Pe un site specializat in uleiuri recomandau uleiul 5w40 masinilor care merg in ture (gen4000-5000),iar 10w40 utilizat mai ales in regim de oras(porniri dese ,trafic intens,drumuri scurte- gen taxi),cu tot felul de situatii(mers normal combinat cu un mers mai alert).Sa nu credeti ca asta am scos-o eu, asa zic profesionistii in uleiuri(vezi siteurile americane) Nu stiu de unde scoti tu statisticile astea, dar in majoritatea serviceurilor autorizate daewoo se pune la masini noi 5w30. Eu am folosit la cielo de la un timp incolo 5w-40, pentru ca aveam nevoie de vascozitate sporita la ture asta reprezinta a doua cifra.. prima e vascozitatea la rece, respectiv un 5 e mai bun iarna decat un 10. Dat fiind anul 97 (ce scrie la profil) al masinii tale eu as pune 1ow40. Oricum, statistica ta e valabila atat cat ramane dintr-o suta dupa scaderea rezultatului ei, iar producatorii de uleiuri pentru unele masini pot da recomandari bune (posibil sa fi conlucrat cu producatorii de respectivele auto) pentru altele pot fi aproximative sau usor pe linga. Link to comment
send2cristea Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 salut, am si eu o intrebare. eu sunt mai putin experimentat si am facut greseala de a nu intreba pe nimeni pana acum. Eu am un consum de ulei considerabil si din propria initiativa am ales sa pun un ulei mai gros ca sa estompez cat pot consumul asta. am pus 15w40 sau ceva de genul. Parerea voastra care este? am procedat cum trebuie sau voi ce ziceti. consumul este destul cam 1l la 2500 km Link to comment
luck33ro Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Are pierderi sau e doar consum? Ai incercat ceva aditiv cu tratament motor? Oricum 15w40 e un ulei mineral nerecomandat la motoarele GM...maxim 10w40 ! Link to comment
EM!L Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 @ send2cristea daca nu iti pierde pe nicaieri S"> , acest consum mi se pare foarte mare ( aprox 4l/ 10k km)! Mai bine o segmentezi iar ca sfat legat de uleiul folosit eu iti recomand un 5w40. Link to comment
Esperatul Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 AM verificat azi si surpriza, pe joja am un fel de clei alb destul de subtire, dar nu este o spuma, si uleiul imediat dupa ce opresc motorul arata contaminat de chestia asta alba, dupa 30 de min isi mai revine. Acum eu cam stiu ce inseamna desi inca am sperante, dar voi mai incerca un schimb de ulei sa vad cum se comporta. Acum am texaco 5w40 + 0.5l mol 5w40 la 6.000km. Cu cat se strang suruburile de fapt la garnitura de chiulasa, in carte scrie 25nm, dar mi se pare foarte mult, eu am o cheie dinamometrica cu care strangeam la dacie dupa indicatiile ei pe la 6-7, o fi avand alta scara? Link to comment
ovi_jer Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Calitate indoielnica a uleiului plus mersul pe durate scurte. Link to comment
Esperatul Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Am pus MOL 10w40 si deocamdata totul e ok. Cam scump uleiul asta, 98ron 4 litri, cam cat cel sintetic. Link to comment
AdiD Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Am pus si eu azi ulei MOL 10w40 si ca prima impresie - suna un pic mai bine motorul. In schimb, mecanicul roman, era cat pe ce sa-mi puna tot bidonul de 4 L - cred ca a mai ramas cam 250g si acum am nivelul cu 3 - 4 mm peste max. - este vreo problema? Link to comment
luck33ro Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Scoate diferenta, ca nu e bine deloc ptr. motor! Link to comment
andreis Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 (edited) Offtopic. Ce se poate intampla? Si eu am o banuiala Atunci cand l-a pus a verificat pe joja si nu era nici macar la min, acum parca .. a pus tot bidonu de 4l nu de alta.. Inca ceva, verificarea se face pe motor rece sau cald? Mi s-a intamplat ca dupa cateva zile de frecat masina prin parcare din diferite motive sa-mi aud tachetii.. tare de tot, acu si-a revenit. (poate are legatura..) Edited April 6, 2007 by andy Link to comment
EM!L Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Cu motorul rece se face schimbul si verificarea! Eu asa stiu! Link to comment
luck33ro Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Important sa fie masina pe suprafata dreapta si cu motorul oprit de minim 5 minute. Link to comment
AdiD Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 O idee cum se scoate mai usor uleiul in plus? - cred ca s-a mai discutat pe aici, dar nu stiu unde.. Link to comment
raskala Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Cand scoti uleiul ar fi bine ca temperatura apei sa fie la nivel normal de lucru (75-90*C) si il lasi sa se scurga bine (vreo 10 min. chiar 15) , asta depinde de rabdarea si timpul pe care il ai. Nu uita sa schimbi si filtru, cu unul bun. Inainte de infiletare sa ungi garnitura filtrului cu ulei (eu chiar si torn putin in el). Nu uita sa strangi filtru (in limita bunului simt) si deasemenea sa strangi si busonul de la baia de ulei. Verifica apoi sa nu ai scurgeri pe la filtru si buson. Link to comment
AdiD Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Am rezolvat cu surplusul de ulei - am scos 500 ml cu o seringa de 50 ml (cea mai mare pe care o aveau la farmacie) si cu furtun de la perfuzie, pe la joja. Acum e putin sub nivelul max. "> Link to comment
Bel_Ze-but Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Totusi, daca MOL 10W40 nu este de gasit in "satucul" meu si am nevoie urgenta sa schimb uleiul ce ma sfatuiti sa pun ? Merge Bixxolul ? Problema la el este doar pretul ridicat ? Sau se imbuteliaza si asta in Romania si poate fi contaminat de PETROM ? Am inteles din topic ca Mobilul, Castrolul, Valvolinul BP-ul si Aralul sunt de evitat. Texaco ar merge (la concurenta cu Bixxol-ul ?) Link to comment
ovi_jer Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Bixxol-ul nu are concurent in prezent din punct de vedere al calitatii. Link to comment
Bel_Ze-but Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 (edited) Merci pt. raspunsul promt. Off topic : daca adun 160 roni (cat e aici bixxolul), cu pompa, cu antigelul, cu garnituri, flushuri, curele, manopera etc . rezulta ca juma' de luna am muncit pentru Cielito iar el numai cateva zile pt. mine... Dar asta e : Bixxolu va unge maruntaiele lui cateva luni de maine incolo... Edited April 16, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Alezz Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 (edited) Treaba e ca azi i-am facut revizia de 10.000(8.000km si 40.000 pe bord.Concluzia a fost urmatoarea:ulei OMV de cacao schimbat la 8.000km ziceai ca e degripant nu ca e ulei,practic frecat intre degete scartzaia mai mult decat sa unga...Acum am bagat Castrol Magnatec Advanced Engines 10W40(ramane sa vedem daca am facut o prostie sau nu)impreuna cu filtrele Mann de rigoare.Rezultatul...mananca jar acu masina. Bixxol nu am bagat...nu is tampit sa dau 2,5mil pe 4 litrii. Edited April 16, 2007 by Alezz Link to comment
ovi_jer Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Tot asa cu 50km/h in treapta 5-a circuli? Link to comment
Bel_Ze-but Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 (edited) sa dau 2,5mil pe 4 litrii. Eu nu-s partizanul niciunei marci (am avut Aral pe defunctul motor, OMV pe actualul , iar acu negasind MOL m-am decis catre Bixxol) dar sunt curios de unde cumperi tu uleiul pt. ca am facut azi un tur cautand diverse solutii iar la PETROM la noi 10w40 de la astia, in bidon de 4 litri este 160 roni, nicidecum 250. (Nici ARALUL - 110, nici Castrolul- 140 nu ating pragul psihologic de 200...). Ori ai pret preferential ??? ) Edited April 16, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Alezz Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Ovi,nu bag a5a sub 100km/h nici sa ma bati(la 50km/h abia dau a3a). Bel Ze-but,e vorba de OMV Bixxol 5W-40 care in Bucuresti e 60,25RON litrul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now