Jump to content

Recommended Posts

Salut am un espero 1.5 dohc cam cu 100 000 km achizitionat recent si nu stiu ce ulei sa folosesc.Cand l-am luat am bagat un ulei daewoo 15w40 dar il mananca se arde nu stiu cei face :D ,deoarece pierderi nu are si fum negru nu scoate .As vrea sa va cer o parere in privinta uleiului adica de care sa fie sintetic sau semi-sintetic si ce marca .Va multumesc

Link to comment

E bine ca la trecerea de la o anumita marca de ulei la alta sa ii faci un "tratament" cu motor flush. Se toarna continutul recipientului in motor si se lasa la relanti o perioada (o gasesti pe instructiunile de folosire), de obicei 10-max 15 min, apoi se face schimbul normal de ulei!

Link to comment
Bine ca ati zis, ca maine plec la Bulgari :D

 

@Lao - poti pune o poza cu bidonul sau numele exact al uleiului? sa stiu ce sa cumpar ...

 

LaterEdit: asta e: http://www.oilshop.ro/catalog/product_info...products_id=100 ?

 

 

De asta am luat si eu pana la urma. Mobil Synt S 5w40 produs in Belgia de Exxonmobil, importat de o firma din Cluj. Codul de bare e pe eticheta originala si incepe cu 5.

Se pare totusi ca am dat cam mult pe el: bidon 4l-180ron.

 

Masina are acum Agip 10w40, 142000km si compresie 10. Dupa un flush la motor o sa-l pun impreuna cu un filtru nou. Sper sa nu-l pape.

Edited by aly
Link to comment

Am schimbat astazi si eu uleiul la Augsburg Militari.

 

- ulei Mobil Synt S 5w-40 (4L) = 118 RON. Codul de bare incepe cu 50.

- filtru MANN = 8.5 RON

- manopera = 32 RON

 

De data asta am stat cu boata langa mecanic sa fiu sigur ca nu-mi goleste tot bidonul (ca ultimul prost care mi l-a schimbat). Mi-a pus ochiometric 3.5L si a zis sa mai completez daca mai e nevoie, dar am verificat acasa nivelul si era fix la mijloc.

 

Dupa schimb am observat ca zgomotul motorului s-a diminuat simtitor!

Edited by LYM
Link to comment
  • 2 weeks later...

Am urmat si eu recomadarile lui ovi_jer de anul trecut (atunci deja facusem schimbul si vechiul proprietar folosise tot Mobil 10W40) si am trecut la 5W40. Tot Mobil, de data asta Synt S. Tot din Carrefour cu 140RON/4L.

 

Nu am spalat motorul cu motor flush la trecerea de la semi-sintetic la sintetic pt ca masina e noua (35000km) si am auzit ca motor-flushul poate face cateodata mai mult rau decat bine. M-am gandit ca face mai mult rau sa ramana aditiv in uleiul nou (nu o sa se scurga niciodata tot), decat sa ramana putin ulei semi-sintetic :) . Am facut pana acum vreo 2000km dintre care cel putin 1000km in afara localitatilor (mers tare) si masina se comporta f bine.

 

Inainte de a sfatui pe cineva sa foloseasca motor flush e bine sa stiti si varsta motorului. La o masina veche poate mai mult dauna (presiune scazuta datorita segmentilor uzati si a faptlui ca se indeparteaza depunerile vechi de ulei), iar la o masina noua nu are rost sa cureti motorul pentru ca e deja curat, doar si uleiul are detergenti in el...

Parerea mea este ca atat timp cat uleiul este schimbat la timp si folositi aceeasi marca de ulei, nu e nevoie sa puneti aditivi de curatare.

 

PS: Vechiul proprietar nu schimbase uleiul la 20000km desi asa mi-a spus si l-am schimbat eu la 25000km. Uleiul scos arata destul de urat, dar inca nu era "posirca", iar motorul era curat si uleiul era la nivelul bun. Asta mi-a intarit increderea in Mobil.

Link to comment
Ai incercat GULF 5W-40 fully synthetyc eu zic ca-i foarte bun costa 109 ron, se aude frumos motorul am mers cu Castrol TXT pana acum nu spun ca nu era bun dar parca s-a schimbat ceva in bine la motor, oricum supraveghez indeaproape masina si daca apare ceva suspect legat de acest ulei va anunt, mi-a fost recomandat de mai multe persoane din cercul meu de cunostinte care au VW, BMW..si mi-au spus ca se comporta foarte bine unii zic ca au mers si 19000km cu acest tip ulei , zic eu...

 

Nu mai cita mesajul anterior!

 

E cam vechi postul, dar intrebare: ai mai folosit acest ulei? cum merge?

Multumesc

Link to comment
... am auzit ca motor-flushul poate face cateodata mai mult rau decat bine ...

... atunci cand cojile de ulei din motor sunt singurele care mai asigura etansarea.

Edited by tolin
Link to comment

@tolin

Am vorbit zilele trecute cu un mecanic de la service-ul Sama si mi-a spus ca ei au o substanta care se baga in motor si il face ca nou. Chestia respectiva se pune in uleiul vechi si se lasa pornit motorul o ora. Nu mi-a spus cum se numeste. Mi-a mai spus ca nu recomanda folosirea motor flushului decat foarte rar pentru ca ataca garniturile in timp.

 

Mi-a mai recomandat uleiurile Yacco, mi-a spus ca sunt foarte bune http://www.yacco-lub.com. Am vazut pe ambalaj ca sunt fabricate in Franta, din pacate nu am intrebat pretul. Daca sunt rezonabile ca pret poate o sa pun la urmatorul schimb cand o sa curat si motorul cu solutia minune ;) .

Link to comment

@ches - in locul tau nu m-as risca la asemenea "leacuri-minune". La urma urmei de ce te legi la cap fara sa te doara? ai probleme la motor sau de ce vrei sa incerci chestia aia?

 

Vezi sa nu-ti bage Engine Flush si sa-ti lase motorul pornit o ora, ca ti-l "curata" definitiv :) )

Edited by LYM
Link to comment

Dupa cum stiti si cei de la MOL au schimbat uleiul(sau poate doar ambalajul). Nu stiu sigur daca si preturile...

Acum ce naiba mai bagam in motoare?

:-?

Edited by bella
Link to comment

Eu am ramas fidel uleiului OMV chiar si din momentul aparitiei tipului Bixoll, am fost intotdeauna multumit de calitatea in timp a acestuia in conditiile de trafic din Bucuresti.

4 litri 5w-30 pentru motoare GM, 280 RON (70 RON/L)

Edited by Mike1
Link to comment

Si eu ma pregatesc de schimbul de ulei, deja m-am interesat la benzinarie cat mai costa, 4L OMV Bixxol 5w-40, 150 lei. Tot OMV am avut, de aprox 1 an (9000km), nici o problema cu el, asta nou poate e mai mult decat ...bun :)

 

PS: Masina a ajuns la 95k km, si pare ca inca ii place uleiul 5w40.

Link to comment
@ches - in locul tau nu m-as risca la asemenea "leacuri-minune". La urma urmei de ce te legi la cap fara sa te doara? ai probleme la motor sau de ce vrei sa incerci chestia aia?

 

Vezi sa nu-ti bage Engine Flush si sa-ti lase motorul pornit o ora, ca ti-l "curata" definitiv :) )

 

Inainte sa mi-l puna o sa-i cer si eu prospectul sa vad ce dracovenie e solutia aia. Tipul e de incredere, il cunosc si are studii in domeniu, e inginer, nu e un mecanic amarat. Nu mi-ar da teapa aiurea...

Link to comment

@bella: Este vorba de OMV Bixxol Premium SAE 5w-40 la 150 lei bidonul de 4L. Alt ulei 5w-40 nu vad sa aiba la OMV, si nu prea-mi vine sa cred ca e semi-sintetic..

 

http://www.omv-bixxol.com/uploads/media/OM...er_Flyer_ro.pdf

 

In mijlocul primei pagini scrie: "Noile noastre uleiuri sintetice de motor va ofera o varietate de avantaje: [...] Acum cu uleiurile dumneavoastra OMV BIXXOL special si OMV BIXXOL premium.

 

PS: Poate s-a mai ieftinit de cand a aparut.. verificati in benzinarii :)

Edited by dobrescucris
Link to comment
@tolin

Am vorbit zilele trecute cu un mecanic de la service-ul Sama si mi-a spus ca ei au o substanta care se baga in motor si il face ca nou. Chestia respectiva se pune in uleiul vechi si se lasa pornit motorul o ora. Nu mi-a spus cum se numeste.

 

N-or avea una si pentru muieri ?!

Inspirati probabil din alchimie, viata fara de moarte si tinerete far de batranete.. un nou sport ar marketingului .. vanzare de iluzii doritorilor de

zubstante de bacat in cazane second ce le fac sa alerge CA CAlul nazdravan ce a mancat jar si din martoaga ce nu se putea ridica de jos a ajuns al mai tare la liniute.

Edited by Tommy
Link to comment

Ieri am cumparat ulei Bixxol 10w40 bidon de 4 litri de la OMV si am dat 126,99 lei desi pretul afisat pe raft era de 151.5 lei cand i-am luat la intrebari au scanat produsul si ...am avut dreptate acum 2luni cand l-am schimbat atat dadusem intr-o statie Petrom.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...