vio28 Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Bineinteles ca nu, scanner-ul ala e conectat la casa de marcat si nu au cum sa faca invarteli, numai cu cei care nu iau bon sau factura si cum eu am cerut asa ceva , bineinteles ca nu i-a picat bine ma facea de 24 lei, asta vara cand am cumparat de la o statie Petrom dadusem tot cam atata si m-am sesizat mai ales cand i-am zis ca acum cateva luni dadusem 126 lei mi-a zis ca n-are cum, asa ca aviz utilizatorilor de Bixxol din Iasi, la OMV Pacurari sunt afisate preturi mai mari decat cele reale,de fapt m-am intepat in momentul cand am citit pretul la cel de un litru care era de 31lei inmultit cu 4 = 124 lei deci iesea mai ieftin ca la cel de 4 litri. "> Link to comment
Lyvyu Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 (edited) Tot cu atat il luai si eu acum 127 sper sa fie bun .La tine cum e ? Se simte vreo diferenta fata de ala vechi pe care l-ai avut sau ai avut to bixxol? Edited October 13, 2007 by Mircea Nu mai cita mesajul anterior. Link to comment
LYM Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Am vazut in Carrefour ca au redus pretul la uleiul Mobil Synt-S 5W-40 (118ron). Eu zic ca merita. Link to comment
Adi_Iacob Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Schimbat azi uleiul la salupa. Gasit si eu MobilSynt 5W40 la 118 ron dar mi-a fost frica de vreo facatura si am mers pe Daewoo 5W30 mai ales ca toamna se face simtita tare de tot. Schimbare ulei +filtru in regie proprie, manopera 0 lei. A durat mai mult ca era vremea naspa, cand ploua, cand se oprea, asa si munca mea... A, si 5W30 a fost 105 ron, filtru ulei Mann 7 ron. Ce mi s-a parut ciudat, cand am turnat uleiul nou, parca avea un miros, asa, de coca-cola sau american cola, oricum, destul de familiar... Sau poate am eu vedenii olfactive . Oricum, 100% multumit de uleiul Daewoo, recuperat in bidonul gradat si calculat pierderea... 150 de grame! Eu zic ca e destul de bine pentru 6000 de km si mai mult de 9 luni de serviciu. Link to comment
Tommy Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 E bine. Uleiul daewoo face rezonabil fata 9-10 mii de km daca nu o alergi. Mie la cielo mi-a luat juma de kil la 5 mii de km. La acelasi stil de mers.. cu OMV sau Mobil 1 nu a consumat vreo cantitate sezisabila Una peste alta eu is de parare ca e un ulei mediocru, dar e de preferat unora mai cu nume sua mai cu "cifre" dar nepotrivite motoarelor daewoo. Link to comment
Bimm3r Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Mie imi ia mult, probabil 0.5L la 1000km, dar motorul merge f. bine, trage bine. Folosesc Liqui Moly 10W40 la Espero 1.8. Ce recomandati pt. urmatorul schimb si pt. ca a venit iarna? Sa aibe si un pret rezonabil pt. ca eu il completez des Link to comment
alexinno Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 E bine. Uleiul daewoo face rezonabil fata 9-10 mii de km daca nu o alergi. Mie la cielo mi-a luat juma de kil la 5 mii de km. La acelasi stil de mers.. cu OMV sau Mobil 1 nu a consumat vreo cantitate sezisabila Una peste alta eu is de parare ca e un ulei mediocru, dar e de preferat unora mai cu nume sua mai cu "cifre" dar nepotrivite motoarelor daewoo. Pai acel ulei Daewoo este Total,din seria Quartz probabil,dar nu cunosc indicativul.Si care e chestia aia cu uleiuri nepotrivite pentru gama Daewoo,din moment ce acel ulei are clasificarile SAE sau API minimum cerute?Si nu vorbim de Lubrifin.De exemplu,cati dintre noi folosim Motul?Si e doar 75 lei cutia de 4 l,10w-40.Si nu cred ca se poate spune ca e un ulei slab sau nepotrivit!Dam in schimb cu 70% mai mult pe OMV similar.Obisnuinta,bat-o vina... Mie imi ia mult, probabil 0.5L la 1000km, dar motorul merge f. bine, trage bine. Folosesc Liqui Moly 10W40 la Espero 1.8. Ce recomandati pt. urmatorul schimb si pt. ca a venit iarna? Sa aibe si un pret rezonabil pt. ca eu il completez des Incearca orice 10w-40 cu indice de vascozitate cat mai mare(se gasesc uleiuri cu VI de 174-178),sau chiar un 5w-40 cu V.I. mare,un Valvoline Maxlife 5w-40(are 174).Cu cat e mai mare cu atat va scadea consumul de ulei in timpul folosirii.Media V.I. la 10w-40 este in jur de 150-160,acesta are peste ea.Are si certificare TUV.Sanatate si talpa maxima! Link to comment
Salex Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Salut, Mi-am desfacut recent motorul la Leganuza si pot sa va impartasesc din experientele si concluziile personale. Cantitatea de depuneri atit pe partile mobile (pistoane, biele, arbore) a fost ZERO iar pe partile fixe (bloc motor, chiulasa, baie de ulei) NESEMNIFICATIVA !Nu am avut nici un pic de span in baie. De-a lungul vietii (160.000 km +) nu i-am bagat decit uleiuri sintetice sau semi-sintetice (o singura data), i-am schimbat intotdeauna uleiul la 10.000km (maxim o depasire de 1000km), filtrul de ulei schimbat impreuna cu uleiul. Nu i-am facut tratamente de ulei gen Duralube sau Slick, o data i-am bagat un flacon cu o substanta ce ar fi trebuit sa contina teflon. Uleiurile pe care le-am folosit de-a lungul timpului: CASTROL (5-40), TITAN (0-40), ARAL (5-50), AGIP SINT 2000 (5-40), VALVOLINE (5-40), ARAL (5-40), BP 7000 (5-40), AGIP RACING (10-60). Concluziile mele personale sint urmatoarele: 1. Cel mai nasol motorul s-s simtit cu Valvoline; a fost singurul ulei la care am avut in EXCES vapori de ulei. Mi-a curs pe la toate imbinaturile, furtunurile fara colier. In rest si-a facut treaba.2. Cea mai mare prostie a fost sa ma prinda iarna cu ulei de temperaturi f. inalte (Agip 10-60). Evitati asemenea experiente !3. Una peste alta cred toate uleiurile sintetice ( ma refer la producator si nu la un indicativ anume) sint in mod CLAR preferabile uleiurilor minerale sau semi-sintetice.4. Pentru rodaj, am luat un ulei mai slab cotat, Daewoo 5-30. Cu toate acestea, acolo unde a intrat in contact cu depunerile vechi, IMEDIAT a dat semne ca le ataca. Lucrul asta l-am constat uitindu-ma la o picatura de ulei care s-a colorat aproape imediat dupa ce a cazut pe o suprafata murdara. Deci, detergentii din uleiurile sintetice nu sint placebo, nici reclama gratuita, chiar functioneaza.5. Folositi minim uleiurile recomandate de producator. De la data redactarii specificatiilor tehnice si pina in prezent, indicatorii de performanta au crescut notabil. Chiar azi am vazut un ulei 10-40 cu indicator API SM-CF. Deci, urmati intotdeauna indicii de viscozitate si cautati indici de performanta cit mai buni Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, nu vreau sa fac reclama vreunui produs sau altuia, pur si simplu v-am impartasit opiniile mele dupa aproape 10 ani de Leganza si 6 de Espero. La multi km. fara incidente ! Link to comment
Wolfman Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) Ce parere aveti de Castrol SLX 5W40, am gasit la Nicu Barbu cu 140 RON/4l, cica ar inlocui TXT Softec 5W40. Ma gandesc sa trec pe acest ulei la urmatorul schimb... Conform codului de bare care incepe cu 8, ar fi imbuteliat in afara. Edited October 17, 2007 by Wolfman Link to comment
valiman Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Salut. Off topic, coduri de bara care incep cu 8 800 - 839 Italy 840 - 849 Spain 850 Cuba 858 Slovakia 859 Czech 860 YU (Serbia & Montenegro) 865 Mongolia 867 North Korea 869 Turkey 870 - 879 Netherlands 880 South Korea 884 Cambodia 885 Thailand 888 Singapore 890 India 893 Vietnam 899 Indonesia Mai precis se poate? Merci Link to comment
Tommy Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Pune te rog si pentru romania. Insa e o problema, un cod de germania nu inseamna musai ca produsul e facut in germania, ci ca firma e inregistrata in germania. Eu iau doar ce scrie "made in germany". Link to comment
valiman Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Sunt gasite pe net. Daca ceva e in inexact nu dati cu pietre, 000 - 019 USA & Canada 020 - 029 reserved for local use (store/warehouse) 030 - 039 USA & Canada 040 - 049 reserved for local use (store/warehouse) 050 - 059 Coupons 060 - 139 USA & Canada 200 - 299 reserved for local use (store/warehouse) 300 - 379 France 380 Bulgaria 383 Slovenija 385 Croatia 387 BIH (Bosnia-Herzegovina) 400 - 440 Germany 450 - 459 Japan 460 - 469 Russian Federation 470 Kyrgyzstan 471 Taiwan 474 Estonia 475 Latvia 476 Azerbaijan 477 Lithuania 478 Uzbekistan 479 Sri Lanka 480 Philippines 481 Belarus 482 Ukraine 484 Moldova 485 Armenia 486 Georgia 487 Kazakhstan 489 Hong Kong 490 - 499 Japan 500 - 509 UK 520 Greece 528 Lebanon 529 Cyprus 531 Macedonia 535 Malta 539 Ireland 540 - 549 Belgium & Luxembourg 560 Portugal 569 Iceland 570 - 579 Denmark 590 Poland 594 Romania 599 Hungary 600-601 South Africa 608 Bahrain 609 Mauritius 611 Morocco 613 Algeria 619 Tunisia 621 Syria 622 Egypt 624 Libya 625 Jordan 626 Iran 627 Kuwait 628 Saudi Arabia 629 Emirates 640 - 649 Finland 690 - 695 China 700 - 709 Norway 729 Israel 730 - 739 Sweden 740 Guatemala 741 El Salvador 742 Honduras Nicaragua 744 Costa Rica 745 Panama 746 Republica Dominicana 750 Mexico 754 - 755 Canada 759 Venezuela 760 - 769 Schweiz, Suisse, Svizzera 770 Colombia 773 Uruguay 775 Peru 777 Bolivia 779 Argentina 780 Chile 784 Paraguay 786 Ecuador 789 - 790 Brasil 800 - 839 Italy 840 - 849 Spain 850 Cuba 858 Slovakia 859 Czech 860 YU (Serbia & Montenegro) 865 Mongolia 867 North Korea 869 Turkey 870 - 879 Netherlands 880 South Korea 884 Cambodia 885 Thailand 888 Singapore 890 India 893 Vietnam 899 Indonesia 900 - 919 Austria 930 - 939 Australia 940 - 949 New Zealand 950 Head Office 955 Malaysia 958 Macau 977 Serial publications (ISSN) 978 - 979 Bookland (ISBN) 980 Refund receipts 981 - 982 Common Currency Coupons 990 - 999 Coupons Link to comment
alexinno Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 O intrebare:din moment ce uleiul sintetic are de obicei un indice de vascozitate mai mare decat cel semisintetic(de la 150 la semisintetic,sinteticul urca lejer la 170-175),de ce se recomanda 5w-40 la motoare mai noi si 10w-40 la cele rulate?Nu ar trebui ca 5w-40 sa fie mai stabil la temperaturi inalte?Cauza rezida doar in pierderile pe la garnituri,care pot aparea din cauza detergentului mai puternic(eventual)?Multumesc! Link to comment
Salex Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Din cite stiam eu 10W-40 este mai viscos decit 5W-40 ... De asemenea, stiam ca uleiurile sintetice isi pastreaza proprietatile pe o plaja mai mare de temperaturi ... Ma insel eu oare ? Link to comment
alexinno Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Din cite stiam eu 10W-40 este mai viscos decit 5W-40 ... De asemenea, stiam ca uleiurile sintetice isi pastreaza proprietatile pe o plaja mai mare de temperaturi ... Ma insel eu oare ? Asa stiam si eu,de aceea am intrebat.Nu ar fi normal ca,pe baza indicelui de vascozitate,un motor uzat sa consume mai mult cu 10w-40 decat cu 5w-40?A propos,am gasit ca uleiurile BP Visco comercializate la noi sunt facute in Grecia,la rafinaria BP-Amoco de langa Drapetsona.Se gasesc inclusiv in Kaufland si au preturi f. bune(un sintetic 5w-40 e cam 100 ron,4 litri).Sanatate! Link to comment
mgrigo2000 Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 (edited) Prima valoare dinaintea lui W reprezinta fluiditatea uleiului la rece. De aceea e recomandat iarna 5W40 in loc de 10W40. Evita uzura prematura a motorului cauzata de pornirea la rece. La rece, uleiul e mai vascos si circula mai greu prin circuitele de ungere si nu apuca sa unga bine motorul la pornire, pana se incalzeste. A doua valoare de dupa W, 40, reprezinta capacitatea de pastrare a proprietatilor uleiului la temperatura ridicata, cu motorul cald. Cu cat prima valoare e mai mica, cu atat pornirea la rece uzeaza mai putin motorul. Cu cat a doua valoare e mai mare, uleiul isi pastreaza calitatile la temperaturi ridicate, motorul e protejat mai bine in regim de functionare normal, la 80-90 grade C. Cititi http://www.patentstorm.us/patents/6649576-description.html Edited October 19, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
Salex Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Nu ar fi normal ca,pe baza indicelui de vascozitate,un motor uzat sa consume mai mult cu 10w-40 decat cu 5w-40? Eu zic ca nu. La un motor uzat, jocurile sint mai mari decit la unul nou. Deci, cu cit uleiul este mai viscos, cu atit scade probabilitatea de a scapa pe la segmenti. De asemenea, pelicula compenseaza intr-o oarecare masura uzura metalului la celelalte componente (cuzineti, bolt-biela, etc) Acum depinde la ce consum te refereai ... eu ma refer strict la consumul de ulei . Daca te refereai la consumul de gaz, orice motor consuma ceva mai mult cu un ulei mai viscos Link to comment
calin2005 Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Deci... vine schimbu de 80.000 Km . Cielo sep 2005 cu GPL. Cum abia am gasit la ultimu schimb Castrol softec TXT 5W40 ceeea ce a papat de cand am luat-o (de la 0 Km), ce ulei sa ii bag? Bixxolul iese din discutie . Oscilez intre Mobil 1 sys 5W40 si Castrol Magnatec 5W40 . Ambele sintetice pentru benzina si GPL (scrie pe ele). Mersi!!! Link to comment
Miste_R Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 TXT-ul nu se mai gaseste pt ca a fost inlocuit de magnatec 5w-40(noua gama),daca i-a placut castrol-ul..mergi tot cu el mai departe... Link to comment
closchkutza Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Un pic fftopic: dar sper sa nu supar pe nimeni. @Salex: "orice motor consuma ceva mai mult cu un ulei mai viscos". Explica-mi si mie pls, de ce se intampla chestia asta? Multumesc. Link to comment
papie Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Pentru ca pompa de ulei opune mai multa rezistenta! fftopic: Si alternatorul (in sarcina) "haleste" cativa cai putere si ventilatorul mecanic, etc Link to comment
Salex Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 (edited) Si, ca sa-l completez pe Papie, nu doar pompa de ulei ci si restul angrenajelor: pistoane, biele, arbore cotit ... Pina la urma nu e mai usor sa amesteci cu degetul intr-un castron cu apa decit in unul cu miere de albine ? PS: Eu unul nu ma supar Pina la urma, nu asta e rolul forumului ? Sa dezbatem pareri si sa aflam lucruri/solutii ? Edited October 30, 2007 by Salex Link to comment
Engine Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 (edited) 1. Pt cei care poate inca mai cautati ulei OMV SynCom 5W40 (gama veche) incercati la magazinele de piese auto si nu la benzinari OMV/Petrom. Eu am avut fericirea sa gasesc azi vechea gama la 905.000 ROL, bidonul de 4 litri. 2. Motor flush-ul se foloseste la fiecare schimb de ulei sau alternativ, la unul da la unul nu ? Edited October 31, 2007 by Bolt Link to comment
Esperatul Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Motor flush-ul se foloseste cand intrerupi continuitatea marcii/tipului uleiului in functie de caz astfel incat uleiul nou sa nu fie alterat de cel vechi sau de depunerile celui vechi. Daca folosesti acelasi ulei nu e cazul. Link to comment
trebor271074 Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Motor flush-ul se foloseste cand intrerupi continuitatea marcii/tipului uleiului in functie de caz astfel incat uleiul nou sa nu fie alterat de cel vechi sau de depunerile celui vechi. Daca folosesti acelasi ulei nu e cazul. Eu am trecut de la Aral 5w40 la Castrol Softect TXT 5w30 si vad ca nu are nimic masina. Merge foarte bine ! Ce motor flush?...... Doar nu ai rame in motor si trebuie date afara? Sau o mizerie imensa? Daca masina e aproape noua... Gandeste-te la asta cam dupa 100 k km. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now