janky_myx Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Eu am 10w40 ARAL si nu bate nimic ,oricum am rezolvat toate pierderile de ulei ,adica nu am mai vazut scapari de ulei pe nicaieri . sal...ai avut probleme cu ARAL la nubira!!..depuneri..etc..sunt ingrijorat ..am pus nu de mult ..inainte era mobil... Link to comment
Bimm3r Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Saptamana asta fac si eu schimbul de ulei. Vreau si eu o recomandare de ulei pt masina mea, cu 143.000km, cel mai bun ulei, indiferent de pret Eventual unul ca re sa se gaseasca si la bidon de 1L ca sa mai completez ulterior. Cat ulei intra in motor la Leganza ? 3.6 L sau 4 ? Link to comment
ovi_jer Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 MOL Dynamic Prima 5W-40 3,5 l si verifici la 10 minute nivelul pe joja si completezi daca mai este cazul. Link to comment
BogdanG Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Ianky era totusi un post din 2005 Nu am avut probleme cu ARAL la Espero dar recomand acum OMV sau Castrol . Link to comment
thunder Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Problema sau nu? Am schimbat uleiul la masina din semnatura. Am pus Mobil Super S 10 W 40. Ce am constatat dupa vreo 300 km? Pe buson am gasit asta seara o spuma alba. De la ce sa fie? E uleiul de vina sau altceva? Am schimbat si filtrul de ulei (no name) dar nu cred sa fie de la el. Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson. Link to comment
cristi.a Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson. Ai amestecat sintetic cu semisintetic...inainte ai avut 5W30 (sintetic)? Asa se intampla daca amesteci 2 baze diferite. Link to comment
thunder Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Ai amestecat sintetic cu semisintetic...inainte ai avut 5W30 (sintetic)? Asa se intampla daca amesteci 2 baze diferite. La urmatorul schimb vreau sa bag omv sintetic(5W40- probabil). Crezi ca va aparea din nou spuma? Inainte nu stiu ce ulei am avut, dar nici gand de spuma pe buson. Spuma a aparut dupa mobil semi. Link to comment
cristi.a Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 La urmatorul schimb vreau sa bag omv sintetic(5W40- probabil). Crezi ca va aparea din nou spuma? Inainte nu stiu ce ulei am avut, dar nici gand de spuma pe buson. Spuma a aparut dupa mobil semi. Da, apare daca amesteci semisintetic cu sintetic. Nu mai schimba clasa SAE la fiecare schimb de ulei. Daca ai trecut pe 10W40 ramai pe el. Producatorul (dupa mine) conteaza mai putin. Link to comment
ovi_jer Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Revin cu informatii despre ulei. Dupa ce s-a mai incalzit afara a disparut cu desavarsire spuma de pe buson. Spuma este defapt condens care apare cand se merge pe distante scurte cu motorul rece si uleiul nu ajunge la temperatura normala.In conditiile astea uleiul trebuie inlocuit la 5k km sau 3 luni la cielo. Link to comment
thunder Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 (edited) @ ovi Cu mersul pe distante scurte ai dreptate. Si asta iarna mergeam pe distante scurte(cand afara erau -15 grade) si nu am vazut spuma deloc pe buson. Spuma a aparut dupa schimbarea uleiului cu unul semisintetic. @cristi.a - Am 35k km la bord. Nu e cam devreme sa trec pe 10 W40? Cum va merge la iarna cu 10 W 40 cu mers zilnic pe distante scurte? Edited March 24, 2008 by thunder Link to comment
ovi_jer Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 (edited) Pune 5W40. Edited March 25, 2008 by ovi_jer Link to comment
alimos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 La masina din profil(sohc,96),la o distanata de 5000km de la efectuarea reparatiei capitale la motor(set,simer.de supape,culbutori,tacheti,pastile culbutori)-am vrut eu sa pun totul nou-,am suspectat masina de un consum de benzina marisor pana am vazut in alt topic(pe la segmentare) o idee exprimata de Ovi jer: "10W40 nu pune probleme pina la -20 grade dar ridica consumul de carburant considerabil iarna. " In motor,de la reparatie si pana acum am avut mobil 10w40.(din toamna pana acum) Consumul de ulei este insesizabil,zgomote la motor doar cele de injectoare si curea. As pune mobil 5w40,si as merge pe el constant de acum incolo,insa imi pun doua probleme: 1.daca schimbarea SAE duce la efecte nedorite(spuma),asa cum am vazut precizat ceva mai sus. 2.daca nu e prea subtire, cum mi-a spus mecanicul.(mai ales vara) Ce sugerati? Schimb cifra(din 10 in 5),schimb uleiul(cu alta marca),sau imi vad de drum,cu un consum iarna de 12 in oras pe distante scurte,si 6.5-7 L afara! Vara scade simtitor(pana in 10 in oras)! Sanatate! Link to comment
tolin Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) As pune mobil 5w40,si as merge pe el constant de acum incolo,insa imi pun doua probleme:1. ... 2.daca nu e prea subtire, cum mi-a spus mecanicul.(mai ales vara) Pai, 5w in loc de 10w insemna mai subtire iarna si nu vara. Edited March 30, 2008 by tolin Link to comment
alimos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Ma refeream la faptul daca nu e subtire pentru vara.Pentru iarna evident este mai bine! Link to comment
alimos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Draga Maitre, M-ai omorat cu intrebarile capcana! Nu vezi ca sunt plopist in materie?!? Da-mi verdictul! Multumesc mult! Link to comment
tolin Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Pai, daca ai facut motorul ca nou, bagi ulei in el ca intr-unul nou. Asculta ce zice Ovi_jer, este singurul care stie ce zice. Link to comment
alimos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Sa inteleg ca ma sfatuiesti sa astept un raspuns de la Ovi Jer,sau deja acest raspuns e dat si mi-a scapat mie? Link to comment
tolin Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 In 51 de pagini a raspuns sigur, nu cred ca mai repeta. Link to comment
alimos Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) Mda... Se pare ca omv5w sau mol 5w ar fi variantele ajutatoare! Mersi pentru manevrarea anevoioasa prin meandrele concretului, maestre! Ceva mai multa pedagogie n-ar strica ,totusi unui moderator,care de altfel,din ce-am mai vazut eu pe acest site stie ce spune,dar e cam zgarcit in a pune punctul pe i,jucandu-se putin cu novicii! Multumesc oricum! Edited March 30, 2008 by alimos Link to comment
alimos Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Ovi, In conditiile specificate mai sus,constient fiind de beneficiile unui ulei mai subtire la rece ,insa,in conditiile in care acum in motor am 10 w 40(mobil),trebuie sa spal motorul cu flush motor inainte de a pune OMV 5W40 sau pot sa-l las ceva mai mult la scurs si sa torn apoi uleiul nou? Multumesc! Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Cel mai bine este sa folosesti un flush motor pentru ca oricum este un motor cu ceva durata de functionare si este chiar indicat o asemenea curatare din cand in cand. Link to comment
thunder Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 @Ovi_jer: Zilele trecute ma sfatuiai ca la urmatorul schimb sa pun 5 W 40 chiar daca acum in motor am 10 W 40. Am la bord 35k km. Este bine sa bag si eu un flush motor inainte ca sa evit formarea spumei sau merge si fara? Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Daca km sunt reali nu necesita flush motor. Link to comment
Cumnatu Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Trebuie sa schimb si eu uleiul, tocmai am facut 6500 cu el, din care 5000 afara. Dar are masina 100200 km, sa bag o spalatura ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now