lascarica Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Vara bag Shell, iarna deobicei Daewoo... Vara cei mai multi km...oricum schimbat mai repede la 6-7k cel mult...ala de vara... Link to comment
Englishman Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 (edited) tolin said: Nu prea. Dar ca sa te convingi, desfa un motor ce a folosit doar ulei ARAL. Nu trebuie sa astepti mult, pe la 90k km te obliga sa-l desfaci. Altfel, mergi in Germania, vezi cum arata o benzinarie ARAL si cine cumpara de la ele, atunci vei intelege pentru ce categorie de oameni este facuta aceasta marca, in Romania, de la o asa benzinarie n-ai baga benzina, banuiesc. Am folosit Aral 0W-40 de la 0 km pana la 100.000 la Cielo, dupa care am renuntat, folosind Mobil 5w-40. Am 170.000 km si motorul este/ se simte/ trage ca unul nou, accept orice test. Cu ocazia unei inlocuiri a unei garnituri la capacul culbutorilor, privelistea ce mi s-a oferit in interiorul motorului a fost extraordinara. FARMACIE, culoare galbena foarte usor aramie a tuturor partilor metalice din interior.( cele vizibile, normal) . Schimbul in fac de fiecare data sub 5000 de km parcursi si nu am consum nici un miligram. Edited September 23, 2009 by Englishman Link to comment
lascarica Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Si credeam ca sint singurul care schimba la jumatea nr. de km Aproape toate uleiurile sint bune daca stii sa le folosesti la nivelul lor. Cel putin pt uleiurile "mai ieftine" e bine sa se schimbe la 5-6k. Cel putin la ce bagam noi in Cielo. La sub 100RON dati pe ulei+filtru e suportabil si pastrezi un motor "mai curat, mai uscat" ... ups mai uns Oricum nu ajungem la costurile care le au cei cu dizal de 2l Link to comment
Tommy Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Radux, iti dai seama ca ceea ce spui tu e nitel exagerat, nici un motor nu poate fi nou la 170 de mii de km, e ca o virgina bine rodata la 30+++ de ani, hai s-o lasam naibii. Discutiile astea au mai fost, Aral, Mobil 1, Mobil S. Lascarica, nu are motorul tau nicio treaba cu un diesel de 2L, comparatia e infantila, daca cineva are un motor adevarat e treaba lui cat il costa intretinerea, probabil ca in cele mai multe cazuri omul isi permite intretinerea lui. Fii sigur ca si performantele si consumul sunt altele, altfel poti fi mandru ca ai motor ieftin si atat. Link to comment
lascarica Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Tommy nu ai prins ideea, poate nici eu nu m-am exprimat foarte bine. Vroiam sa zic ca aceeasi metoda e putin mai greu de aplicat la un motor mare unde intra 6l de ulei ceva mai scump. Si faptul ca, chiar si daca schimbi mai des uleiul tot ieftin ramine de intretinut... Cine are motor mare e treaba lui ...vorba ta inseamna ca isi pot permite, nu am absolut nici o problema cu asta... Apropo de motor la peste 100k , al meu are 190k iar cind i-am schimbat axul cu came mecanicul a zis ca nu s-a umblat la motor pina atunci. Si nici nu-i place uleiul...4l i-a ajuns la ~7k. Link to comment
andreib Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) Dincolo de dezbaterile indelungate ale acestui topic concluziile sunt simple: 1. Folositi un ulei sintetic cu certificarile corespunzatoare CITITI AICI 2. Schimbati uleiul in functie de modul de exploatare al masinii: 10kkm +/-10% pentru mers normal/mixt, sub 7-8kkm mers urban exclusiv (asta daca tineti la masina) 3. Utilizati tipul de ulei recomandat masinii dvs in manualul de intretinere/service nu alte combinatii care vi se par voua/mecanicilor mai inteligente. 4. La masinile SH trebuie sa verifici cu ce a mers inainte, sa schimbi uleiul cat de repede (engine flush inainte) 5. Daca masina consuma un tip de ulei chances are ca o sa consume mai orice ii pui. Poti incerca un ulei mai dens (de ex 5w40 in loc de 5w30). Daca identifici un ulei (cu respectarea puntelor de mai sus) care iti mananca mai putin nu-l mai schimba. Oricum, pregateste-te pentru o revizie motor (in functie de cantitatea de ulei consumata!). 6. Uleiul semeisintetic e defapt un ulei NATURAL aditivat! Uleiurile minerale nu au aceeasi proprietati de ungere precum cele sintetice si trebuie schimbate mai des! 7. Schimbati uleiul in caz de contaminare cu alte lichide URGENT! (desfaci motor=>schimbi ulei, se arde garnitura de chiulasa=>schimbi ulei) 8. Motoarele Daewoo sunt destul de robuste si tin mult daca respectati puntele de mai sus! Faceti experimente cu uleiuri minerale va asumati riscurile aferente. 9. In general masinile pe benzina consuma ceva ulei in regim de forja chiar daca sunt in perfecta stare de functionare! 10. Opinia generala este ca un ulei bun nu necesita aditivi (care pot avea efect nociv asupra motorului!). LE: Tommy si Lascarica: Ori terminati aceasta discutie contradictorie inutila si offtopic (suntem la sectiunea CNEL, care NU sunt dotate cu motoare diesel!) ori va sterg toate posturile de acum inainte. Edited September 24, 2009 by andreib Link to comment
Tommy Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) @lascaruca, Nu cred ca aveam ce idee sa prind. Daca vrei sa faci calculul, atunci fa-l corect: cost/km. Pentru exemplificare, ca sa prinzi ideea: 6*40/15.000 vs 4*20/5.000. Deci iar ai fost in greseala. Again and again. Edited September 24, 2009 by Tommy Link to comment
lascarica Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) Andrei "a big Thank you" pt link e interesant Scuze pt exemplul cu diesel dar mi-a ramas in memorie de pe topicul cu "Cruze"...si era vorba numai de cantitate si pret... Offtopic: Tommy gresit putin 4*25/5000+filtru bonus... a fost si 4*70/7000 inainte de criza cind am luat-o; iar ti-a dat cu virgula. aaa si 6*60/15000+120 filtrul Edited September 24, 2009 by lascarica Link to comment
argon Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) tolin said: Dar ca sa te convingi, desfa un motor ce a folosit doar ulei ARAL. Nu trebuie sa astepti mult, pe la 90k km te obliga sa-l desfaci. Tommy said: Radux, iti dai seama ca ceea ce spui tu e nitel exagerat, nici un motor nu poate fi nou la 170 de mii de km, e ca o virgina bine rodata la 30+++ de ani, hai s-o lasam naibii. pun 2 poze, facute de mine, o Nubira 2 si un Espero, ultimul are motorul facut odata, am impresia ca doar segmentii, am mers cu ambele, si au functionat si functioneaza cu Aral, conteaza cum le exploatezi, daca faci zilnic 10 drumuri de 3 km normal ca nu tine nici 100.000 motorul. Edited September 24, 2009 by argon Link to comment
Englishman Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Dragul meu Tommy, cu toata consideratia iti spun ca asa se simte motorisca, ca una noua, normal ca exista uzura, dar nu atat de mare incat sa se simta asta in consumul de ulei sau intr-o functionare defectuoasa a motorului. A mea va fi virgina si la 40 de ani la felul in care continui sa am grija de ea. Link to comment
Depecher Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Am citi vreo 30 de pagini din acest topic Concluzia despre ce ulei este bun nu pot sa o trag de loc: La inceput se spunea despre Castrol softec Dupa aceea s-a trecut la Omv syn Acum lumea oscileaza intre Mobil 1 si Castrol Ce este clar ca majoritatea agreeaza uleiul sintetic 5w si daca nu iti consuma ulei nici dupa 100.000 mergi in continuare pe cel full sintetic Pt Bucuresti si trafic urban se schimba sub 8000 km chiar daca uleiul este de marca PS-Deci fiecare baga ce-i place si dupa buzunarul fiecaruia.Parerile si comentariile sunt impartite. Link to comment
alex_zeex Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 (edited) Hai sa va vand un pont bun ... am un Cielo standard (+ac) 1.5 8v ... masina mea nu a vazut nimic altceva decat serviceul autorizat Daewoo din Constantza ... de la ei am cumparat masina si numai la ei am facut reviziile toate ... anul masinii este ianuarie 2007 am 76 k km cu ea ... ei au folosit pana acum numai ulei de motor Mobil 1 la fiekre 10 k schimb + restul reviziei ... in functizie de anotimp ( 10 w 40 vara fiind mai gros si 5 w 40 iarna fiind mai subtzire ) masina merge perfect . Mentzionez ca : zilnic merg cu masina si nu este zi in care sa nu ajung in primele trepte la peste 5 000 de turatii. Motorul nu a fost desfacut niciodata nu are nici un zgomot in plus totul e perfect . FOLOSITI CU INCREDERE MOBIL 1 . Jur ca am condus si alte masini inainte de aceasta Opel Calibra, Bmw 320, Saab 900 se ... si altle ... nici o masina nu mi`a rezistat ca CIELO este un motor super oricat as vrea sa il lesin vad ca ma termina el pe mine . Va Multzumesc ! Hai sa iti vind si eu un pont bun ... citeste Regulamentul, o sa afli o multime de lucruri interesante. Edited November 7, 2009 by Salex Link to comment
LYM Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Eu in ultima vreme am bagat Mobil Synt-S 5W-40 (acum i-au schimbat numele parca, se numeste T2000 or something) si am fost f. multumit. Link to comment
alexinno Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Mobil1 10w-40 High Mileage,made in USA,schimbat pana in 7,5k km.Scump,dar merita! Link to comment
Bertyy Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Fratilor ma-ti capiat, am citit toate cele 71 de pagini, este evident ca fiecare isi sutine parerea lui despre un anume tip de ulei care l-a folosit de-a lungul timpului!!! Intrebarea mea este, ce tip de ulei sa folosesc si eu la nubira2 euro 3, vreau s-o invat pe un ulei bun, tinand cont ca masina este inca noua (18000km)? Momentan cei de la service folosesc parca daewoo 10w40. Precizez ca masina ma duce doar pana la servici si acasa in fiecare zi cca. 8km!!!!!!! O data pe luna 200 km pana la tara!! Astept sfatul cunoscatorilor!!!! Multumesc! Link to comment
Tommy Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Si daca masina are doar 18 mii de km si vrei "sa o inveti" pe ulei bun de ce bagi maglavaisul ala de 10w-40? Vezi ca la service t-eau capiat, nu cititul. Link to comment
Englishman Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 (edited) Pai normal. Daca nu bagi macar 5w-40, motorul tau cel nou se va duce dracu` destul de repede. Mai putin conteaza marca, ideea e sa fie neaparat 5w-40. Daca e si Mobil 1 e the best. Lasa servisul sa foloseasca ce vrea, daca le merge la unii fraieri e partea a doua.. Edited December 22, 2009 by Englishman Link to comment
lascarica Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Berty sint de aceeasi parere cu Englezu; si f important schimba uleiul la 1/2 din cit zice el ca merge. (vezi ca si in manualul masinii scrie ceva de genul asta) Conditiile de mers (praf, viteza de mers medie mica,accelerari+ frinari multe pe nr de km, etc) in Ro sint de 2 lei + zici ca mergi f mult in oras cu opriri dese, motor rece etc. Uleiul de 10.000km il schimb la 7 max (cind fac 2-3mii in concediu) si la 5 dupa iarna sau mers majoritar in oras. Sa nu mai zic ca uleiurile de pe la noi sint mai proaste calitativ. 1 Link to comment
Salex Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Si daca mai este si 5W-40 Fully Synthetic, masina va fi de-a dreptul fericita Un link interesant. Multa propaganda anti Mobil insa contine si informatii utile Link to comment
Bertyy Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 (edited) Am inteles cu uleiul, multumesc. Acum va mai intreb daca ajuta sa-i bag un aditiv ceva? Cei de la service mi-au zis ca daca bag aditivi invat prost motorul. Au zis ca fiind nou nu are nevoie de aditiv! Edited December 22, 2009 by Bertyy Link to comment
Salex Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 In sfirsit ! Un sfat bun de la mecanici . Au dreptate, nu baga aditivi, uleiurile sintetice au toti aditivii de care ar putea avea nevoie un motor. Citeste topicul de la inceput si o sa vezi ca s-au mai discutat aspectele acestea Link to comment
roctandrei Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Am verificat cateva uleiuri de prin magazine.Din pacate sunt multe facute in Turcia-pe unele chiar scrie.Mai gasesti si cate unul facut in Franta sau Belgia.Restul in UE si se pare ca sunt de calitate incerta,dar si multe la Total Lubrifin BV.Asa ca incercati sa bagati ceva cu origine cat mai sigura-Omv se incadreaza si el aici.Motul la fel,dar este mult mai scump si mai greu de gasit.Daca motorul permite-nu consuma prea mult ulei -incercati pe cat posibil un sintetic.Si nu bagati aiditivi sau flush pentru spalare.Am vazut de curand cate lucruri rele faca acestea doua pentru mototarele de Cielo si nu numai.Motorul meu la 92000km -facuti in 3 ani-a pupat o verificare de axa cu came si tacheti.Uzura dupa functionare cu uleiri sintetice este aproape insesizabila-la acest numar de km multi au schimbat deja un ax.Am bagat de 2 ori Duralube si cred ca mai bine de cei 300 de ron mai cumparam 2-3 schimburi de ulei.Aveti grija ce bagati in ele ca de ele depinde viata motorului.Dupa 5500 km de la schimb vad consumat doar 300 grame de sintetic.Cred eu ca este bine.Merge si dupa 100000 tot cu sintetic-recomandat in mod special ca nu se scurge la fel de usor in baie ca si cel semisintetic. Link to comment
Gabiti Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Incearca urmatoarele uleiuri mai putin cunoscute dar totusi de calitate buna: http://www.neorom.ro/ http://www.msnauto.ro/?p=prod.petrocanada http://www.hexol.com/english/index.html cat si Liqui Molly de la : http://www.oilmag.ro/uleimotor/ Link to comment
Bertyy Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Ce ziceti de ELF? E bun de ceva? Ma bate gandul sa-l folosesc dupa ce am vazut motor de Megane la 500.000km fara nici o problema!!!! Este la mine la firma! Link to comment
laurentiu NT Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Salutare tuturor.Am un Cielo din '97 si are in jur de 175.000km si folosesc ulei GM 10w-40.Ce parere aveti despre acest ulei? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now