Engine Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 (edited) Mai domnilor, am citit opiniile legate de uleiuri dar sincer sa fiu tot intrevad nevoia unor teste stiintifice si mai putin experienta personala a posesorilor. Nu ca n-ar fi deloc relevanta dar vin si eu in siajul lui PavelCostel si remarc ca aplicam cu destula usurinta o formula gregara. Nu prea stim ce nivel de uzura si mod de exploatare au masinile tuturor participantilor la discutie, nu prea stim cum au fost exploatate pana sa le aibe ei in posesie, nu prea stim cate porniri zilnice au, cat merg in urbe si cat in afara ei, daca merge incarcat sau singur etc. Nu de altceva, dar faptul ca un posesor sezizeaza un zgomot mai mare la motorul lui cu un anumit ulei sau altul remarca disparitia subita a acestuia pe la garnituri ori altuia i se pare mai putin vascos cand il freaca intre degete, nu cred ca se pot constitui in criterii universal valabile si cu atat mai putin riguroase. Eu mi-am mai expus parerea legat de cat de "stiintifice" pot fi deciziile legate de alegerea unui brand anume si raman la opinia ca produsul oricarui brand renumit (pt. ca-i consacrat in domeniu) ales (conform specificatiilor motorului), exploatat corespunzator si sub termenul specificat de producator (just in case) n-ar trebui sa dauneze. Acuma fara indoiala, exista produse superioare si inferioare, compatibile si incompatibile dar eu consider ca asa cum doua motoare nu seamana pt. ca au in spate moduri si conditii de exploatare diferite pt. ca au soferi diferiti cu stiluri si nevoi diferite, tot asa nimeni nu va descoperi brandul panaceu. Am citit si auzit vorbe si bune si rele despre toate marcile de ulei si nu numai. Care-i cea mai buna ? Aia ce respecta specificatiile producatorului motorului tau si aia pe care "sanatatea" si exploatarea lui o v-a "digera" cel mai bine. Asa ca spor la cautari. Dar daca eu am gasit o brand de ulei cu care motorul meu merge foarte bine nu inseamna ca acelasi produs, va merge la fel de bine pe oricare alta masina. Asa ca prudenta. Fiti pregatiti si pt. dezamagirea schimbarii. Edited June 21, 2006 by Bolt Link to comment
exode Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Salut! Am un Cielo SOHC cumparat acum 2 saptamani. Fostul proprietar mi-a zis ca ar cam trebui schimbat uleiul. Din ce am citit pe thread-ul asta se recomanda OMV sintetic. Mai exact ce fel de ulei pt SOHC (cu GPL)? Am vazut ca Ovi recomanda un anumit tip de OMV sintetic dar nu stiu exact daca s-o potrivi ca lumea Deasemeni: avand in vedere ca motorul are 107.000 km, sa-i pun un aditiv? Si, daca da, ce aditiv? Si acum cateva intrebari de afon : - conteaza ce ulei are acum? - la cat timp / cati km sa-l schimb dupa aia? (ma refer la recomandari, nu la ce scrie la carte) - cat intra, mai exact? adica cate bidoane sa cumpar? Mersi mult! "> Link to comment
ovi_jer Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Mai intai de toate trebuie o spalare pentru ca nu poti sa stii ce ulei s-a folosit.Ulei pune OMV 5W40 syn com (4l) si schimba-l la 10k km. Link to comment
exode Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Imi inchipui ca trebuie sa le explic eu ca vreau sa mi-l spele, nu se ofera ei, nu? Si... aditiv? Mi s-a recomandat sa pun un aditiv in ulei de 3 proprietari de daewoo cu gpl. Multumesc inca o data. Link to comment
CieloFan Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 (edited) Dragi colegi, am fost vineri la revizie, masina are aproape 8000km, este SOHC. Din ce am citit din carte si de pe forum pe alocuri pentru motoarele euro3 trebuie folosit ulei 5W30. E vreo problema daca mecanicul ne-a pus 5W40 (Castrol Softec TXT). Am inteles ca diferenta e de vascozitate... Edited June 25, 2006 by CieloFan Link to comment
Tommy Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Un 5w40 are un indice de vascozitate cu aproximativ 45% mai mare decat un ulei 5w30 (atat la 100 grade cat si mai jos spre 40-50 grade). In rest poti sa te uiti si la indicii de performanta API, ACEA. Diferentele pt ACEA ar fi: A1-A3,B1-B3 Daca sunt scrise si valori API cum ar fi: SJ, SL, e cu atat mai bun. In Romania exista o problema suplimentara.. praful! Asa ca pentru Romania se recomanda uleiuri ce-si pastreaza proprietatile mai bine in timp in conditiile .. date, nu neaparat cele mai performante. Castrolul pus de mecanici (daca nu-i contrafacut cum mai umbla vorba ca se gaseste si din asta) e unul din cele mai bune ce se pot gasi pentru motorul tau Cum ai facut schimbul la 8 mii km, ar putea chiar sa se simta si in mers o diferenta in flexibilitatea si zgomotul motorului. In bine, normal Link to comment
Mircea Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Imi inchipui ca trebuie sa le explic eu ca vreau sa mi-l spele, nu se ofera ei, nu? Si... aditiv? Mi s-a recomandat sa pun un aditiv in ulei de 3 proprietari de daewoo cu gpl. Multumesc inca o data. Da, de regula trebuie sa le cerin expres. Cumpara in prealabil un motor flush. Nu, daca vrei sa ai motor, nu-i pune nici un aditiv. Ulei bun, filtre bune, schimbate la timp. Cu placere Link to comment
exode Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Cumparat bidon 4L de OMV 5W40. Acum sunt un pic nedumerit: pe eticheta de pe bidon (pe spate), scrie in romaneste ca este pentru motoarele diesel. In cel putin 2 din celelalte limbi scrie ca este pentru motoarele pe benzina. Sunt aproape convins ca este pt benzina, deoarece pe raft, langa bidonul asta, se afla un bidon de 5W40 pe care mai scria si diesel. Mi se pare totusi cel putin curios... Link to comment
Mircea Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 E pentru benzina, stai linistit. Sunt idioti, vorba lui nenea Iancu! Link to comment
exode Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Culmea, la intrebarile mele a raspuns paznicul de la benzinarie Care a fost atat de dragut sa-mi explice ca e bun si pentru diesel si pentru benzina. I-am zis ca ma indoiesc avand in vedere ca exista pe raft si "5W40 Diesel". Dupa aia incerca sa-mi explice ca, pentru cielo-ul meu care are peste suta de mii de km, imi trebuie 15W40. Daca ma duc la magazin si cer filtru de ulei pentru OHC imi da ceva decent ca si calitate sau... ce-o trebui sa caut? Link to comment
dino Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Am intalnit o situatie simlara la OMV de langa Udriste, unde vanzatorul a zis ca el nu stie sa existe vreo diferenta intre 5W40 SYN COM pentru benzina(desi pe eticheta de pe spate scrie "pentru motoarele diesel" ) si cel pe care scrie 5W40 Diesel. Am ezita sa cumpar. Ce sfat imi dati? Sa il cumpar sau sa astept poate or corecta eticheta? Pentru filtru de ulei Daewoo Cielo SOHC :Filtru ulei MANN W712/22 - 9,2 RON Magazin AUTOTOTAL Calea Plevnei colt cu Mircea Vulcanescu (fostul Stefan Furtuna) Tel: 021/316.41.29 Link to comment
EXE Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Si eu m-am uitat la un OMV de ulei syn com 5w40 si am observat ca pe bidon scrie pentru motoarele diesel. Cum e pana la urma cu uleiul asta? Link to comment
Cumnatu Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 (edited) Mie mi-a zis mecanicul sa bag 10/40. @Exe, daca pe bidon scrie de diesel si tu vrei sa il bagi pa benzina/gaz , nu te tine nimeni, dar , ce nu e clar ?? Daca scrie ca e pentru diesel o insemna ca e pentru diesel, nu crezi ?? Edited July 7, 2006 by Cumnatu Link to comment
EXE Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 (edited) Da dar toti de pe aici au pus din asta. Edited July 7, 2006 by EXE Link to comment
ovi_jer Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Este o greseala de traducere.Este pentru toate tipurile de motoare. Link to comment
Mad MAX Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Cel care este in bidon cu eticheta cu negru pe care scrie mare diesel pe el nu este bun pt cielo. Uitati o poza http://auto-aukcije.hr/eco%20syn%20diesel.jpg Link to comment
EXE Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 (edited) Da asa este, m-am lamurit: http://www.omvro.ro/main.htm. Trebuie luat deci Syn com simplu nu Syn com Diesel Edited July 7, 2006 by EXE Link to comment
exode Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Confirm: 5W40 simplu este pentru benzina, desi pe eticheta de pe spate scrie (doar in romaneste) ca este pentru diesel. Deci il puteti schimba linistiti. Eu doar ce l-am schimbat si merge motorul mai bine, e mai silentios PS: filtru am pus d-ala GM, made in Koreea; sper sa nu fie problema Link to comment
ovi_jer Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Acum vara nu prea apar probleme la filtrele de ulei.Iarna apar din cauza garniturii. Link to comment
dino Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 (edited) fftopic: Desi poate nu aici este locul, pretul pentru bidonul de 4 litri de ulei OMV este 165 RON. Mi se pare cam scump. Exista cineva care a luat mai ieftin? Si daca da de unde? (in Bucuresti). Multumesc. Edited July 7, 2006 by dino Link to comment
ovi_jer Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 La valcea era 28 lei bidonul de 1l .Deci mai cauta , e scump rau . Link to comment
exode Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Vezi ca 165 e ala pentru diesel. Pentru otto am dat 100 pe bidonul de 4L. Mai da o fuga pana la benzinarie Link to comment
dino Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 La care benzinarie ca eu am intrebat pe la vreo 3 (OMV si Petrom) si acelasi raspuns 162-165 RON. Link to comment
Mircea Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 La OMV in bucurestii noi este 120 ron bidonul de 4 l. Cu atat l-am luat eu inainte de intalnirea nationala de la Costinesti. Link to comment
exode Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 Eu am intrebat la vreo 2 din Constanta si aveau acelasi pret. Chiar nu mi-am imaginat ca ar putea varia preturile in functie de oras Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now