antidot Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 (edited) poate stie cineva totusi de ce cheie e nevoie pt. desfacerea busonului de la baia de ulei. E nevoie de tubulara? Scutul se da jos? E usor de recunoscut "busonul" Care este pozitia lui aproximativa? Cati litri de ulei pun? Eu am un bidon de 4 L. Voi testa nivelul cu joja imediat dupa ce am pus uleiul, e bine? Edited March 7, 2008 by antdiot Link to comment
Alezz Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Nu ai scut,pune 3,75litrii,asta e niv maxim.Sau pui 3,5litrii si a2a zi dimineata complectezi pana la maxim. Link to comment
alexinno Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 (edited) Iti trebuie o 'cheie' speciala pentru filtrul de ulei (cauta intr-un Peco sau poti sa si improvizezi ceva - gen o curea de pantaloni) si o cheie (nu stiu exact ce marime) pt. desfacerea busonului de la baia de ulei. Merge si fara cheie de filtru,dar tb putina forta si rabdare.Jos sa folosesti mereu o cheie inelara,altfel risti sa se strice mai tarziu profilul surubului.Merge si cu cheie fixa simpla,dar mai bine e cu inelara.Ar trebui sa fie de 16-17.Ulei sa pui 3,3 l si completezi mai tarziu,conform cu indicatiile jojei,deoarece daca mai ai depuneri in baie si daca a mai ramas ulei precedent, 3,5 l vor fi prea mult si e greu de scos ulei.Noroc! Edited March 7, 2008 by alexinno Link to comment
bella Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 E nevoie de tubulara? Da, sau mai bine inelara. Nu folosi sub nicio forma o cheie fixa. Link to comment
antidot Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 este abolut necesara o noua garnitura la buson, cand fac schimbul? Nu am reusit sa gasesc una Link to comment
bella Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Busonul nu are garnitura de cauciuc ci una de bronz in cel mai fericit caz. Daca stii ca nu ai pierderi pe acolo, nu-ti bate capul cu ea. Link to comment
antidot Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 multumesc tuturor pentru sfaturi. AM reusit sa fac schimbul singur. Singura problema a fost la filtru... nu am avut cheie speciala dar pana la urma am reusit cu un mops (sau cum naibii ii zice) Link to comment
janky_myx Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Confirm pe aceasta cale calitatea foarte slaba a Aralului semisintetic,schimbat la 10.000 km(nu stiu exact tipul,Bluetronic sau Tronic).E prezent simptomul "coaja de copac",ceea ce arat cat de mult curata zgura si toate cele acest ulei minunat.Am vazut acest lucru la un coleg cu Cielo GL,1996.Carterul era practic sufocat cu acesata materie.Aviz amatorilor! sal sunt nou pe forum.. de astazi..sa inteleg ca ARAL BLUE TRONIC 10W40 .. este un ulei problema la nubira!...tocmai am pus la masina.. Link to comment
Covidiu Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 La Espero ,in cartea tehnica se recomanda un ulei 10W40sau15W40.Ce ulei sa aleg la un motor de 90000km?La ultimul schimb am folosit Castrol 15W40-multumit ,cu exceptia unei batai la tacheti.Ce parere aveti de Mobil 10W40? Link to comment
ovi_jer Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 (edited) OMV BIXXOl 10W40 sau MOL Dynamic Max 10W-40 . Edited March 10, 2008 by ovi_jer Link to comment
Covidiu Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Multumesc!15W40 este prea vascos pt.motorul meu? Link to comment
bella Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Da, este prea vascos...presupunand ca cei 90.000 Km sunt reali. Link to comment
Covidiu Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Eu presupun ca sunt reali dar nu se stie...o sa incerc 10W40.Ce se poate intampla?(pierde mai mult ulei?) Link to comment
bella Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Da, in cel mai rau caz dispare(mananca/pierde) uleiul mairepede. Link to comment
Dj_Dark Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 15w40 am nimerit si eu mai pe la inceput intr-o iarna, combinatie fatala, nu recomand sub nici o forma. 10w40 la peste 100.000 km. Link to comment
janky_myx Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 La fel am patit si eu,dar cu Aral,acum folosesc OMV 5w40,sunt multumit de el,si in viitor voi folosii tot OMV Bixxol. sal asa problema este cu ARAL ..pentru masini GM..!!..ai agasit asa depuneri dupa cite schimburi de ulei ARAL... OMV BIXXOl 10W40 sau MOL Dynamic Max 10W-40 . sal ... deci mol sau omv...pentru nubira. 98 .. ,.schimb aral dupa 1k...se pare ca nu o sa regret ...la mol au mai diversificata oferta cel putin aici in zona... Link to comment
Salex Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Pentru cei interesati, am vazut azi in Metro Berceni, ulei Mobil 1 Synt S, 5W-40, facut in Belgia. Pret promotional 118 RON (cu TVA) bidon de 4 litri. Erau cozi imense la case asa ca nici daca mi-l dadaau cu 50 RON nu cred ca as fi stat ... Link to comment
thunder Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 A folosit cineva Ulei OMV light control 10W40? Este sintetic? Bun sau nu? Link to comment
ovi_jer Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Este bun dar numai pentru espero 1,8 sohc. Link to comment
_escu Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 10W40 nu este sintetic, este semisintetic. Dar daca asta a prevazut constructorul, nu conteaza cat de sintetic este Link to comment
emt Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 ... Ulei OMV light control 10W40? ... Bun sau nu? Eu am in motor, de aprox 8000 km, OMV light control 10W40 (la recomandarea lui ovi_jer ) si sunt foarte multumit. Uleiul s-a inchis la culoare insa este aproape la fel de "uleios" si nu a scazut pe joja nici macar 1 mm si motorul are 117.000 km . As vrea sa pun tot light control insa peste tot unde am intrebat nu au decat bixxol. Am intrebat la statiile OMV daca Bixxol Extra 10W40 este vechiul Light control dar unii nu au stiut sa-mi raspunda, altii au zis ca e aproape acelasi dar mai aditivat. Oscilez intre Bixxol Extra si Mobil 1, ambele 10W40, ambele la 120-130 RON. Mai am 2000 km sa ma hotarasc... ... cu un + pentru OMV care e deja testat... Link to comment
_escu Posted March 15, 2008 Share Posted March 15, 2008 (edited) Din specificatii Bixxol e mai bun decat Control Light. Primul indeplineste specificatiile API SM iar al doilea API SL. Nu prea va inteleg pasiunea pentru uleiuri cu nume de benzinarii, dar sa oscilezi intre un ulei Mobil si unul OMV e ca si cum ai oscila intre un televizor Sony si unul Daewoo Edited March 15, 2008 by _escu Link to comment
emt Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 _escu, "pasiunea" mea pentru ulei cu nume de benzinarie vine din faptul ca il folosesc si sunt foarte multumit de el. Nu contest faptul ca Mobil 1 nu ar fi un ulei bun, insa tu nu ai vazut televizoare SONY facute pe vapor ? "> Link to comment
iulik_ro Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Gama Bixxol este o gama noua, imbunatatita, cu foarte multi aditivi si detergenti! Si cel mai bun lucru, e ca uleiul e fauct in AUSTRIA, la o rafinarie OMV ( am uitat numele). Sunt uleiuri foarte bune! P.S.: Lucrez la OMV, si nu va mint! Deasemenea, eu am de 5000 km Bixxol 10w-40 la recomandarile lui Ovi ( caruia ii multumesc)! La urmatorul schimb o sa pun 5w-40. Dupa segmentare, nu a papat gram de ulei! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now