saka Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Revin cu un nou consum, urban in Iasi, perioada 31 dec 2007-16 ian 2008, cu temperaturile pana la -20C: 7,9%. Ca sa nu ma mint singur ca ar fi un consum acceptabil, in perioada asta au fost si drumurile mai libere,dar totusi a fost si mai frig. Link to comment
muscarul Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Dar cum e cu economia de benzina iarna, urban, folosind o schimbare cat mai "eficienta" a treptelor de viteza ? Eu in prezent folosesc asa: I- doar plecare de pe loc II-bagata aproape imediat ( 5km/h) pt ca daca mai astept caraie urat. Daca schimb imediat intra "ca unsa". Se chinuie un pic sa ia viteza, dar nu o fortez...o las ... (alte ori bag a II-a pe la 15 km/h maxim) III- de pe la 25km/h pana pe la 45-50km/h IV- daca mai am unde, de la 45-50km/h pana pe la 65 km/h V- ilegal, peste 65km/h, ocazional. Cum vi se pare ? Economic/neutru/pagubos ? In acest mod acum consum fix 10l/100km, consum exclusiv urban, metoda becului, drumuri de 6-10 km o data. (cam 2 pe zi). Deci... ca sa cada pe turatia de cuplu, altii mai priceputi de pe acest forum recomanda: I-II - 20 km/h II-III - 40 km/h III-IV - 60 km/h IV-V - 85-90 km/h Si eu aplic metoda de mai sus, si pot sa spun cu inima pe mana ca mi-a scazut consumul. Iarna asta, cu friguri rele, am avut maxim 8% in oras (Cluj), care e destul de aglomerat si el si are multe dealuri, si nici nu am condus pensionareste. Aiptek, de aici de pe forum, le schimba afara chiar mai sus. AM incercat si eu, si fuge de mananca pamantul, dar totusi mi se pare un pic supraturat... Eu zic ca, daca aplici metoda de mai sus, o sa iti scada consumul. Nu uita, matizul isi ia puterea din turatie, nu o mai conduce ca pe o masina de 2000 cmc. Link to comment
closchkutza Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) Supraturat? Cum naiba sa fie supraturat la 4500-5000rpm un motor care are limitare la 6600rpm? Uite, de exemplu: in treapta 1 la 4500rpm ai ~27km/h; in treapta 2 la 4500rpm ai ~48km/h; in treapta 3 la 4500 rpm ai ~75km/h; in treapta 4 la 4500rpm ai ~105-110km/h. Turatia de 4500 rpm nu mi se pare supraturare, la un motor limitat electronic la 6600rpm. Fiind limitat, el practic nu prea are cum sa se supratureze, se protejeaza singur de asta. Gandeste-te ca de exemplu cu treapta a 3-a sa zicem poti sa ajungi pana aproape de 110km/h. Mi se pare normal sa trec din 3 in 4 la peste 60km/h, dar rareori am ocazia. Edited January 18, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 La un motor care are cuplul maxim la 4.600 rpm si puterea maxima la 5.900 rpm, de la ce turatie in sus se considara supraturat ? Link to comment
closchkutza Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Nu face poc decat daca il tii la peste 6000 un timp mai indelungat. Link to comment
closchkutza Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Asta nu stiu, sincer . Link to comment
Tommy Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Depinde cum intelegi conceptul de supraturare, normal supraturarea nu se poate atinge la o masina de serie limitata decat pe gaz ) Acolo e limita impusa de producator. Asa ca deplasarea conceptului spre un condus in niste limite de bun simt impuse de calitatea uleiului si constructia motorului data de scopul pentru care a fost fabricat mi se pare rezonabil Un motor de matiz condus continuu peste 5 mii va avea probleme in nu lung timp. De crapat direct e mai greu, dar s-au scris si aici pe forum cazuri de motoare crapate de cielo, masina incarcata, mers constant peste 160-170, si cu ceva kilometraj la bord. Link to comment
RaZoR-07 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) Al meu nu a facut poc. Deci nu l-am supraturat. Si nici nu a avut probleme, in afara de un injector care s-a obisnuit sa mearga cu robinetul deschis la maxim, ocazie cu care masina a dovedit ca stie sa mearga si in doi cilindri, unul fiind fleasca, ud tot. Desi inclin sa cred ca de vina au fost vreo trei plinuri de benzina foarte proasta. Nu cred sa fi fost de vina mersul "in blana" pe A1 de la cap la coada. > Nu stiu cat a fost consumul in asemenea conditii, dar cred ca mic, pentru ca mergeam constant... Edited January 18, 2008 by RaZoR-07 Link to comment
closchkutza Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Ba eu nu cred ca era asa mic. Peste 10 sigur . Link to comment
RaZoR-07 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Pai asa ma gandeam si eu, n-ai observat tonul? N-am facut calcule ca sa nu ma sperii. ) Link to comment
nonel Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 La un motor care are cuplul maxim la 4.600 rpm si puterea maxima la 5.900 rpm, de la ce turatie in sus se considara supraturat ? Va rugam frumos sa ne lamuriti si pe noi ca sigur stiti raspunsul. Link to comment
harby Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Deci... ca sa cada pe turatia de cuplu, altii mai priceputi de pe acest forum recomanda:I-II - 20 km/h II-III - 40 km/h III-IV - 60 km/h IV-V - 85-90 km/h 20-40-60-90 - o sa retin numerele astea si o sa revin cu o concluzie. Ne vedem peste 200 de km de proba (am bagat 20 de litri deci teoretic fac 200 de km minim) Link to comment
Daryus Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 ...si de la mine o intrebare un pic off topic: La ce viteza/turatie se "taie" injectia (daca se taie!), intr-a IV-a , pentru ca in cateva depasiri am atins 125km/h (pe ceas) si n-as vrea sa am vreo surpriza neplacuta intr-o alta situatie daca imi va trebui 130 km/h,sa zicem, in a IV-a fara a avea timp sa schimb a V-a? Link to comment
muscarul Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Am fost confuz in exprimare,imi cer scuze pt acest lucru. Cand am spus "supraturat" nu m-am referit direct la turatii maxime, ci la turatii potrivite pt un consum ok, ca despre asta era vorba. Am mers si eu cu el turat, l-am dus pana la limitare,dar repet, sa schimbi si mai sus decat am scris mai sus (adica sa schimbi a III-a la 50,a IV-a la 70 s.a.m.d.) mi se pare supraturat din punctul de vedere al consumului. Adica incepe sa pape cam mult. Poate gresesc,mie asa mi se pare,daca gresesc,va rog sa ma corectati. Link to comment
tolin Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) ...si de la mine o intrebare un pic off topic: La ce viteza/turatie se "taie" injectia (daca se taie!), intr-a IV-a , pentru ca in cateva depasiri am atins 125km/h (pe ceas) si n-as vrea sa am vreo surpriza neplacuta intr-o alta situatie daca imi va trebui 130 km/h,sa zicem, in a IV-a fara a avea timp sa schimb a V-a? In treptele 4 si 5 nu se "taie" injectia pentru ca nu se atinge turatia maxima. In treapta a IV-a poti ajunge pana la 140 km/h. Consumul specific minim este la turatia de 3500 rpm, adica te deplasezi cel mai repede cu consumul cel mai mic. Edited January 18, 2008 by tolin Link to comment
nonel Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 La mine sa " taiat" injectia la 140 in treapta a patra. In a cincea a prins 160 dar nu sa taiat si nici viteza mai mare nu a vrut. Link to comment
muscarul Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Intrebare: Racordul flexibil care duce aerul de la priza de admisie la cutia filtrului trece pe langa tabla aia care s einfierbanta de numa (cred ca ii zice galerie de evacuare ). Am observat ca dupa un drum mai lung, e destul de cald si racordul ala din aluminiu... credeti ca ar ajuta la consum daca as izola cu ceva tubul de aluminiu, sa nu se mai incalzeasca si, implicit, sa nu se mai incalzeasca nici aerul asa de tare? Si daca da, cu ce as putea sa izolez? Multumesc Link to comment
RaZoR-07 Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Cred ca la consum nu ar ajuta. Cel putin nu la scaderea lui. > La cealalta masina a mea, din cauza unor idioti de la service, mi-a cazut tubulatura de la priza de aer, ajungand sa traga aer direct din radiator, deci nu cald, de-a dreptul fierbinte. Pana am observat eu, am mers vreo mie de km, dar nu s-a vazut o diferenta sensibila la consum. Dimpotriva, eu stiu ca aerul mai rece pe admisie duce la cresterea consumului. Link to comment
Tiesto24 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 stiti cumva cati km se mai pot parcurge din momentul in care s-a aprins becul la benzina? Link to comment
muscarul Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Pai la carte zice ca mai ai 5,5 litri aproximativ, din momentul in care se aprinde becul rosu. Depinde unde te afli si cum gonesti... poti merge si 100 de km in extraurban, fara sa o forjezi. Link to comment
andrew Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Nu iti recomand sa mergi cu becul ala aprins. Sigur, in caz de urgenta merge, dar incearca sa gasesti totusi cea mai apropiata benzinarie. Gandeste-te ca totusi benzina din Romania nu e cea mai curata din lume, si pe fundul rezervorului se aduna tot gunoiul. Si cand ajung sa mergi cu benzina aia... nu stiu cat mai face fata filtrul. Mai mult de 50km nu recomand, sonda aia nu e chiar atat de precisa. Link to comment
muscarul Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Corect. Si inca o chestiune: pompa de benzina se raceste cu... benzina, si daca nu ai destula si mergi mult cu ea pe rosu, risti sa se arda din cauza supraincalzirii. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now