dan_m Posted March 15, 2004 Share Posted March 15, 2004 Saptamana trecuta numai urban 7.6% OMV normala Link to comment
SorinG Posted March 16, 2004 Share Posted March 16, 2004 Bucuresti, 3 km dus intors, zilnic, 6 semafoare, rar viteza IV-a - consum 9-10 % (de la shell, benzina de 24900). Extraurban, in jur de 5,1%, cu o medie 80-90 km/h (100-110 km/h in afara localitatilor, 60-70-80 km/h prin satele patriei). Link to comment
FLEX Posted March 23, 2004 Author Share Posted March 23, 2004 Ultimul consum, cu Mol Fpb95, 487km rulati, din care 395 extraurban: 6.6%, inainte de schimbarea filtrelor si uleiului. Link to comment
ovidiuc Posted March 23, 2004 Share Posted March 23, 2004 Mai baieti cred ca trebuie sa studiem mai atent problema consumurilor.Si eu in wee am consumat o groaza pe traseul:Buc-Targoviste-Campulung-Pitesti-Bucuresti,eu zic un 6 si dar pe autostrada am mers foarte dezordonat:90-120-110-100-120.Cred ca micutele trag c-am mult. Link to comment
sprite Posted March 23, 2004 Share Posted March 23, 2004 ...cred ca ati observat cu totii ca, atunci cand mai aveti cativa litri in rezervor, masina fuge "de rupe asfaltu'"! Are cineva o explicatie inghitibila la treaba asta? Totusi, diminuarea greutatii cu aprox. 30 de litri nu justifica schimbarea... Diferenta la sprint e prea mare, zic, eu... Deci, stie cineva? Link to comment
FLEX Posted March 23, 2004 Author Share Posted March 23, 2004 Pentru a bulversa total problematica pusa in discutie de sprite, mie mi se pare ca e pe dos: CIND AM REZERVORUL FULL ARE MAI MULTA VINA! Voua cum vi se pare? Link to comment
sprite Posted March 23, 2004 Share Posted March 23, 2004 ...asta e simptom de filtru de benzina infundat. Dar zici c-ai fost la revizie=> nu e cazul ca ai filtru nou... Link to comment
FLEX Posted March 23, 2004 Author Share Posted March 23, 2004 Asta a fost inainte, acum dupa schimbare n-am fost atent ... de bagat la cap! Link to comment
artanis Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 Poate spuneti si cum estimati consumurile cu 2 zecimale metoda "becului rosu" e departe de a fi exacta. Deci am facut plin ochi, am mers 100 km mixt (urban 40 si extraurban 60) si apoi am facut iar plin ochi. Cat arata pompa, atat a consumat in cei 100 km. Am facut exp. de 3 ori si mi-a dat 5.5-6% consum mixt (asta vara). Link to comment
NFS Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Revin si eu cu ultimele consumuri... 19 martie - facut plin (OMV Aerogarii) 19mar- 26mar - 186 kilometri parcursi numai prin oras. 26 martie - facut plin din nou... (Lukoil Virtutii, unde am patit si faza cu camionul) bagat 12 litri => consum oras 6.45% !!!! 26-mar Bucuresti-Pitesti-C de Arges - viteza 90-110km/h, prin sate 80-90km/h (detector la bord ) 27mar retur - viteza aprox 90 prin sate, 100 pe autostrada (ploaie), plus inca 15km prin Bucuresti pina am gasit un Lukoil. 27 martie - facut plin din nou (Lukoil Tei)... bagat 17.2 litri, 285km parcursi numai pe afara (Bucuresti, Pitesti, C.de Arg. si retur) si 25 prin oras (Buc. si Pitesti). Dupa calcule savante, rezulta consumul "afara", curat: 5.47% Cred ca n-am gresit cu prea mult... consumul prin oras mi se pare mult prea bun iar cel pe afara nitel mai mare decat credeam eu ca va fi, tinind cond ca n-am mers prea repede. Observatie: La dus, pe autostrada batea vintul rau de tot, daca mergeam cu 90 abia ma tineam pe sosea, parca la 110 era mai stabila. Asa mi s-a parut. Ma intreb cum ar fi fost la 160 ? Poate spuneti si cum estimati consumurile cu 2 zecimale Cele 2 zecimale le obtin taind celelalte 5 zecimale rezultate in urma impartirii. Ex: am mers cu 12 litri, 186km. Acu', ai 2 variante: Daca socotesti pe mobil (ca mine) -> consumul = 12 / 1,86 = 6.4516129 % Daca, in schimb, folosesti calculatorul din Windows = 6.4516129032258064516129032258065 % !!!! Hai noroc bun! Link to comment
ovidiuc Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Eu am constatat ca in afara foarte important e sa mergi constant,fara hopuri,Cu cat mergi mai constant cu aceeasi viteza cu atat consumul e mai mic.Daca mergi si accelerezi des 80-90-100-90-100 etc consumul creste.Chiar daca mergi cu 110 dar mergi constant distenta lunga consumul se invarte la 5% Link to comment
Sunman Posted March 30, 2004 Share Posted March 30, 2004 Subscriu parerii lui Ovidiu, Daca mergi fara sa bruschezi masina, adica acceleratii lente, consumul e clar mai mic atit afara cit si in oras hai numai bine, Sorin Link to comment
danuzz Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 6,84 - OMV 98, numai Bucuresti! 6.52 buc-piatra neamt, viteza: localitati, regulamentar, afara localit: 120-155 Link to comment
csergogaby Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Am facut plin ochi la BP in Austria si am mers cam 400 km pana la iesirea sper Italia, unde am facut iar plin ochi. Am mers pe autostrada cu viteza constanta de 100 km/h (90 la deal si 110 la vale) Consumul a fost de 4,7%. La intoarcere am facut plin la fel in Austria la Agip, doar ca am mers cam cu o medie de 110 km/h. Am scos 4,8%. A obtinut cineva consum mai mic de atat la Matiz? Eu stiu ca optim e 100 km/h pe loc drept. Voi ce stiti? Ca benzina folosesc mereu 95. Am vazut si de 100 la austrieci la omv... Link to comment
danuzz Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 vezi si topicul cu "Capacitate Rezervor Matiz". daca ai facut plinul ochi inseamna cam 38-39l in rezervor...deci consumul ar trebui raportat la aceste cifre si nu la 35 Link to comment
FLEX Posted April 19, 2004 Author Share Posted April 19, 2004 E cunoscut faptul ca in RO benzina este mult mai proasta decit in Vest, asa ca e explicabil acest consum ... minimul scos de mine a fost 4.9%, mers constant si usurel, 90-100km/h (traseul a inclus si Transfagarasanul, pe care nu l-am mai abordat ca de obicei, in vina, am mers cu un prieten cu berlina si ala a impus un ritm lejer). off: bine ai revenit, csergogaby, asteptam un topic interesant la Calatorii din partea ta ... Link to comment
csergogaby Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 vezi si topicul cu "Capacitate Rezervor Matiz". daca ai facut plinul ochi inseamna cam 38-39l in rezervor...deci consumul ar trebui raportat la aceste cifre si nu la 35 Nu vad care e legatura cu capacitatea rezervorului... Plinul fiind facut ochi de ambele dati, tot ce am facut a fost sa impart nr. de litri pusi la a doua benzinarie la nr. de km parcursi intre acestea. Exemplu: 30 l / 600 km * 100 = 5% consum. Corect? Deci nu are treaba cu rezervorul. Link to comment
csergogaby Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 off: bine ai revenit, csergogaby, asteptam un topic interesant la Calatorii din partea ta ... Bine v-am gasit Am scris cateva lucruri despre calatoria mea la Calatorii - "Ungaria, Austria si Italia". Sper sa fie interesant pentru voi. Link to comment
NFS Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Ca sa ma inscriu in subiect (desi le-am mai afisat si la Calatorii), mai pun o data ultimele consumuri realizate. Bucuresti-Pitesti-Slatina-Craiova-Filiasi-D.Tr.Severin-Portile de fier 355km ... 16 litri ... consum 4.5% (mers cit se poate de constant, detector pe bord, alea-alea) - Benzina de la Petrom Militari Gerdar (P.de Fier la sirbi) - Kladovo-Zajecar-Nis-Prokupije-Merdare-Pristina 373km ... 19.4 litri ... consum 5.2% (n-am mai mers constant, respectat reguli, catzarat pe niste serpentine) - Benzina de la un Lukoil din P.de Fier Per total: Bucuresti-Pristina = 728 km = 35.4 litri = consum "afara" [color="red">4.86% [/color] Ultimul consum urban calculat mi-a iesit 6.4%! Link to comment
Nokian Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Pana la urma prietena mea a binevoit sa-si achizitioneze un Giant E-A/C...Masina merge multumitor de bine...Am parcurs 120 km in afara localitatii si 310 km prin oras (Cluj-Napoca) cu aerul conditionat pornit din cand in in cand, consumul pe distantele astea a fost de 6.3l/100km. Benzina de la Mol, 27 litri. Personal mie mi se pare a fi acceptabil...voi ce parere aveti? Ar putea fi sanse sa mai scada dupa vreo 2 mii de km? Ce chestii se intampla la revizia de 1500 km ? P.S. Impresia de bine dupa cumpararea Matiz-ului a fost mult peste impresia din oricare din Solenzele in care am fost...deci inclin sa cred ca fata a facut alegerea buna la banii astia... Link to comment
ovidiuc Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Nokian in primul rand sa o stapaniti sanatosi si fara evenimente.Dupa parerea mea msinuta face toti banii.Ca sa iti raspund la ce ai intrebat dupa ceva kilometrii consumul mai scade,primele consumuri nu sunt relevante.La prima revizie de obicei se schimba uleiul si se verifica jocuri cam atat,vezi ca am scris pe undeva pe aici cum se desfasoara. Ca sa revenim la consum ultima deplsare la Campulung :alimentat de 500.000 (19.92 l).parcurs 363 km si nu am consumat tot ce alimentasem,ca sa ma aberez eu zic 18l,rezulta consum de 4,95l/100 km.Mers in general intre 100km/h si 110km/h si vreo 25 km cu a/c Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Salut si s-o stapaniti sanatosi! Intr-adevar primele consumuri nu-s relevante, abia se aseaza motorul. Cu primul plin, a mea a papat 8.9 prin oras, e drept ca era iarna. Dupa care a inceput sa scada spre consumul normal. Don't worry. La revizia de 1500 se schimba uleiul si filtrul de ulei, se baga nitica vasilina la rotile din spate si se incearca stringerea citorva suruburi de pe sub masina... in general pe unde ai bucse. Pentru orice problema ai, rugamintea este de a folosi mai intai cu incredere butonul de http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'>. Bafta! Link to comment
iuzar Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Eu zic sa stai cat mai linistit ca salupa mea papa 15 l/100 in oras, deci cam cat trei Maty...asa ca nu te mai plinge... sa-ti traiasca... Link to comment
Lucian M Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Nokian, bine ai venit pe forumul nostru, felicitari pt alegere si s-o stapaniti sanatosi si fara incidente! (urare personala, le-o fac tuturor celor ce-si iau masina). sa fii dragut si sa ne informezi si pe noi cu "mersul lucrurilor", ce-t fac aia le revizii, cum se comporta la diferite tipuri de "asfalt", ce fel de stil de condus aveti etc. cu consumul, pana pe la 5000 km, nu se pot face aprecieri, abia pe acolo se asaza motorul. acum se isca o intrebare: de noua, sa punem benzina buna (euro) sau obisnuita (fara Pb)? daca ii punem euro, o obisnuim rau si dupa aia nu va merge bine decat cu asa ceva? sa-i punem verde, iar din cand in cand ceva prajituri '98? eu unul i-as pune inca de la inceput euro (e scuuuumpa cu d***i, da' fuge de rupe), iar numai la "stramtoare" ceva verde (fara Pb). dati-va cu parerea... stiu ca, daca pui de '98 ai consum mai mic, merge mai bine motorul, "traieste" mai mult etc. totusi Matiz consuma cam mult pt cat cantareste si ce motor are (800 cc) - (a mea cu motor de 1400 si 900 kg ia 5% la drum lung, 6 mixt, ~8 oras - eu zic: multumitor). Maty ar trebui sa ia mai putin, insa cele 3 pistoane si cuplul la tutatie mare isi spun cuvantul. ceva date despre constructia/functionarea motorului, cate ture are la 60, 80 km/h, ce ulei i se potriveste cel mai bine (nu cont pretul, ce e scump e si bun) - eu is fan Mobil, dar imi pot schimba optiunile. stiu ca si uleiul de calitate scade consumul. asteptam cu mult interes raspuns de la cei mai "stiutori" decat noi Link to comment
Nokian Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 Multumesc pt. urari si primirea calduroasa pe forum... O sa-i transmit prietenei mele ca membrii forumului sunt la fel de draguti ca si masinile pe care le conduc... In ce priveste consumul de pana acum mie mi se pare din start satisfacator iar daca va scadea dupa ce se mai aseaza motorul...va fi minunat. Bineinteles ca va voi tine la curent cu evolutia exploatarii masinutei...impresia de pana acum e foarte buna.Prietena mea s-a obisnuit foarte repede cu masina, i se potriveste ca o manusa.Masina pe care o avea inainte era un Opel Corsa din 1986 1.2 S 4+1 usi pe carburator. Manevrabiltatea Matiz-ului este insa mult mai mare. Voi reveni. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now