Jump to content

Consum Matiz


Recommended Posts

Sporty ar fi sa schimbi la 4600 rpm si sa nu cobori sub 3600 rpm. Asta ar insemna sa rulezi la o viteza cu +50% mai mare fatza de cea discutata.

Edited by tolin_afc
Link to comment

Tolin, dar dupa ce considerente se calculeaza acest consum, dat fiind faptul ca din punct de vedere matematic as putea sa spun ca la turatii mici consumul este mai mic: consum = (rpm * cantitatea_de_benzina_injectata_in_cilindru / 2)*3

Din cauza ca este motor Otto, deci 2 ture pentru cele 4 momente ale motorului. :) >-

Link to comment

Consumul specific (g/CP*h) nu este constant cu turatia si este invers proportional fata de cuplul dezvoltat (durata cat injectorul este deschis pe o rotatie nu este constanta). O consideratie simplista nu tine seama de distanta, viteza si deci timpul de functionare. Deci, deplasandu-te cu o turatie mai mica poti avea un timp de deschidere mai mare la injectoare pe o rotatie si un timp de functionare mai mare decat daca te deplasezi cu o turatie ceva mai mare, un timp mai scurt de functionare si cu un impuls mai scurt la injectoare. Toate acestea se vad daca urmaresti atent curbele caracteristice ale motorului. Tot matematica este, dar trebuie tinut cont ca acest consum il determinam parcurgand un anumit spatiu, iar cresterea de putere (viteza) intr-un anumit domeniu, restrans de altfel, poate fi mai mare decat cresterea de turatie.

Edited by tolin_afc
Link to comment

nup ... castigi timp castigi bani :)

 

hai sa luam un caz absurd. cine consuma mai multa benzina ???

 

-> cel care merge o distanta de sa zic 10 km in treapta I la 3000 rot/min

 

sau

 

-> cel care merge aceasi distanta intr-a V-a la 3000 rot/min :)

Link to comment

Cazul cu o calci si merge este valabil intr-o lume utopica, in care nu exista aglomeratii.

@Tolin: Tu spui ca timpul de deschidere al injectoarelor este variabil, OK, dar cantitatea de benzina injectata este si ea variabila in functie de turatie, ca doar mixtura oxigen+benzina => turatii (moment mai mare => cuplu mai mare). Deci, nu inteleg de ce la un cuplu mai mic se consuma mai mult. :-?

Link to comment

In valori REALE consumul are prea putin de a face cu turatia la care schimbi treapta, daca o tii mai mult intr-a doua ca sa ai un demaraj "lung" sau nu.

Momentul schimbarii vitezei e infim fata de parcurs.

In traficul urban un stil de condus anticipativ cu reprize lungi si cu folosirea la maxim a inertiei vehicolului poate duce la scaderi semnificative ale consumului.

Pentru exemplificare, iata cateva atitudini care nu sunt bune pt. buzunar:

 

1. Vroam, vroamm, la semafor ca sa impresionam blonda din dreapta.

2. Demaraj de suta la ora in 8 sec. atunci cand urmatorul semafor oricum e rosu.

3. In general cutia are cinci viteze. Le poti folosi.

 

Mai adaugati si voi.

Link to comment
gerula> iti jur ca as accepta orice consum la matiz daca ar face suta in 8 secunde :)

 

kiddin` -> stiu ca era o valoare ca plesneala ... da asa ca fun

 

 

Cred că ai boală pe cei cu Merţ-uri sau Bemvane. Si mie mi-ar place sa se uite lung in urma mea gandindu-se ce OZN i-o fi depasit, cand a lor mai are un pic si o ia pe ulei.

Asta e ca faza aia cu Trabantu' cu motor de Golf care gonea cu 140 la ora de-i zburau cartoanele de pe el.

:lavolan: :mrgreen:

Link to comment

am facut si eu plinu iarasi. 7.6 in perioada de rodaj numai bucuresti condus sportiv.

 

adica mi-a intrat si limitarea odata si zilnic dat in ea ca la balamuc. ma declar super multumit :)

 

masineta are 1100 de km ;)

Link to comment
am facut si eu plinu iarasi. 7.6 in perioada de rodaj numai bucuresti condus sportiv.

Vreau matizu' inapoiiiiii !!!!!!

A mea cred ca ia vreo 8.5-9 si asta la mers lejer, ca n-am decat 1300km cu ea, mai mult afara si limitarea n-am incercat-o inca. Afara mai e cum mai e dar in oras e teroare la consum.

Sa va bucurati de matize si de consumurile lor.

La matiz im consuma si mie cam maxim 7 prin oras la mers sportiv, dar nu se compara traficul din iasi cu cel de Bucuresti.

Felicitari pentru consum.

Link to comment

orasul meu e mai aglomerat...si folosesc si AC din cand in cand :)

Hai sa nu ne laudam...e doar o constatare, ca am facut un plin la 99km

consumul tine si de altele, nu numai de stilul de condus,si o stiti foarte bine,ce mai tot comentam...oricum din vorbe nu va consuma mai putin :D

Edited by RIon
Link to comment

Din cate vad , cei ce sa lauda cu consumul mic sunt cei ce au euro 2 . Nu ?

Exista cineva cu euro 3 care sa fi scos in oras sub 7.8-8 l/100 km ?

Ca nu prea vad sa zica nimeni nimic de e3...In conditiile in care se merge frumos si se schimba viteza cand ti-o cere motorul... 2 la 20 ,3 la 37-40 , 4 la 56-58... de ce nu vrea sa-mi consume mai putin ? :scarpin:

Edited by Matizu-Galben
Link to comment
Ca nu prea vad sa zica nimeni nimic de e3...In conditiile in care se merge frumos si se schimba viteza cand ti-o cere motorul... 2 la 20 ,3 la 37-40 , 4 la 56-58... de ce nu vrea sa-mi consume mai putin ? :scarpin:

 

De unde stii ca atunci ti-o cere motorul? Uite-te la ce turatii schimba ceilalti! Fa un experiment: daca schimbi ca ei cat iti consuma?

 

PS: Nu te uita la avatar ca am mers si eu o groaza cu Matizul. ;)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...