Jump to content

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''


Horica00

Recommended Posts

Și, după cum scrisesem anterior, s-au montat următoarele:

-amortizoarele pe față (KYB), arcurile (GM) și flanșele cu rulment (SACHS)

-bucșele inferioare de la bascula (FEBI). Am și unele GM, luate de la Rădăcini, care însă erau mai mari și nu s-au potrivit. Foarte ciudat întrucât, conform catalogului, pentru reperul respectiv există un singur cod. În fine, au reușit cei de la service să găsească ce trebuie.

-capăt de bară stânga (TRW). Cel vechi nu avea joc, dar întrucât schimbarea amortizoarelor presupunea oricum și reglarea geometriei, am spus de ce nu. Cel din dreapta e schimbat acum 3 ani.

-lampa de semnalizare. Deși l-am frecat la cap pe vânzător să-mi aducă originală, mi-a trimis una DEPO. Nu zic, respectă chiar bine originalul și pare destul de bine lucrată, spre deosebire de chinezăria ce tocmai s-a dat jos de pe mașină. În orice caz, am găsit pe ebay una originală. În caz că cea DEPO va face figuri, montez originala.

-proiectoarele de ceață. Nu sunt diferențe între ele și luminează frumos. Au până și tăblițele anti-orbire. Deh, era și culmea, fiind OEM.

Mai erau în plan și bucșele de la bara stabilizatoare. Mecanicul însă a zis că mai bine nu întrucât demontarea lor presupunea multă chinuială (șuruburi, putem spune, pietrificate), iar cele ale mașinii nu sunt încă uzate. Oricum, demontarea reperelor ce au fost schimbate a fost un adevărat calvar, luând în considerare că nu s-a umblat la ele de când e mașina.

În concluzie, mă felicit și pentru acest demers. Am mers astăzi cu ea pe un drum denivelat (de test așa) și broasca a devenit lebădă: modul în care absoarbe denivelările, faptul că a dispărut senzația că se rupe mașina în două. Per total, felul în care se simte.

Era să uit, am primit din Italia și conducta dublă pentru AC. Poze mâine, că azi n-am apucat să fac.

Link to comment

Așadar, revin cu pozele promise. A se menționa că sunt făcute cu telefonul, în realitate nu luminează așa 😁.

@Viktor mastic la greu de jur împrejurul garniturii (pe ambele părți). Nu am avut probleme în peste doi ani. Ceva, ceva tot mai intră, dar pe la cheder. Momentan, mi-a fost milă de noile stopuri și  n-am dat cu nimic. Aștept niște ploi mai sănătoase.

Screenshot_20230318_230616_Gallery.jpg

Screenshot_20230318_230635_Gallery.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...
1 hour ago, vrazvanc said:

Raritate. Nu am mai vazut mai niciun Daewoo, in general, pe strada, de ceva ani chiar. 😃

Am inceput sa urasc cand trebuie sa plec, pe ploaie, cu Matizul.

Sunt destule Woo-uri, cel puțin raportat la anii trecuți de când nu se mai fabrică. Problema e starea în care se află cele rămase. Altfel, cele în stare bună, cu accesorii originale, perfect de acord, sunt o raritate. În cazul meu, capacele de la roți sunt cele care stârnesc cel mai mult mirarea. Din motivul ăsta, când voi face trecerea la încălțările de vară, voi merge tot pe jante de tablă :)).

Și mie mi-e milă să o scot pe ploaie, însă țin cont de faptul că nu e bibelou, cel puțin nu încă. Totuși, o spăl imediat ce se repară vremea.

Edited by Horica00
  • Like 2
Link to comment

Prin provincie am mai vazut cateva (rable), prin Bucuresti niste alte rable de Matiz-uri. Dar Daewoo in general, in stare originala cu aspect spre impecabil, n-am vazut de foarte multi ani.

Eu zic ca sunt bibelouri ale noastre... 😀

 

@Viktor Pe langa mizerie, pe mine ma deranjeaza, cel mai mult, sarea.

Umbrela aia ia o zi la montat si alta de dat jos. POATE o fi buna doar pentru protejat de grindina. Sunt niste garaje, in forma masinii, care se pliaza peste (electric). Sunt o gramada de dracii.

Edited by vrazvanc
Link to comment

Iese la spalat ! Atit mizeria cit si sarea. Si mie mi-ar place sa am tragaciu mereu curat doar ca nu tine, astfel ma impac cu ceia ce ne ofera drumarii si mama natura. Adevarate amprente is cele lasate de bizoni in trafic ca restul ...se accepta. Ba mai mult, cu cit conditiile meteo is mai uricioase cu atit e mai palpitant, cel putin pentru mine.

Edited by Viktor
  • Haha 1
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nu stăm pe loc:

Au mai venit două conducte pentru AC, cea cu valva de expansiune și cea care vine de la vaporizator spre butelie (am văzut că e și o conductă mai mică  în formă de L). Cred că acum puzzle-ul e complet. Mai rămâne să am timp/chef să demarez operațiunea de montaj plus freonare.

Secundo, cum Cielo a cam devenit mașină de zi cu zi și plănuiesc inclusiv niște trip-uri în această vară, am decis că e cazul să trec de la ghete la sandale: Hankook Kynergy Eco 2. Nu mai merg în viața mea cu cauciucuri de iarnă vara. Altfel am simțit mașina după ce am luat-o cu noile anvelope față de cum am simțit-o dimineață până să i le montez. Nu, nu e placebo. Frânarea, cel puțin, e mult mai bună.

În rest, roșioara vă salută !

Screenshot_20230510_130927_Gallery.jpg

Screenshot_20230510_130402_Gallery.jpg

Screenshot_20230510_130340_Gallery.jpg

  • Like 3
Link to comment

Am demarat seria road trip-urilor: 

O plimbare până la Brașov/retur pe DN1A (Cheia), cu popas la Muntele Roșu. Per total, mulțumit de căruță. Posibil să mă pască în viitorul nu foarte îndepărtat o schimbare a suporților de motor. Inițial, erau programați odată cu amortizoarele. Cum n-am găsit decât pe producător  ,,Korea", am amânat.

Screenshot_20230514_201237_Gallery.jpg

Link to comment
5 hours ago, Horica00 said:

Am demarat seria road trip-urilor: 

O plimbare până la Brașov/retur pe DN1A (Cheia), cu popas la Muntele Roșu. Per total, mulțumit de căruță. Posibil să mă pască în viitorul nu foarte îndepărtat o schimbare a suporților de motor. Inițial, erau programați odată cu amortizoarele. Cum n-am găsit decât pe producător  ,,Korea", am amânat.

Screenshot_20230514_201237_Gallery.jpg

Daca gasesti suporti de motor de la PH sa stii ca sunt buni, fiind producatorii celor originali.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

După aproape 4 ani de când Cielo se află în posesia mea, mă alătur și eu celor cu A/C funcțional. 

S-au înlocuit: compresor, condensor, butelie, conducte. Cam tot cu excepția evaporatorului. Piesele au fost noi/originale, doar condensorul fiind Nissens. Mai fusese schimbat, dar am zis să stau liniștit și să fac totul ca la carte.

Screenshot_20230616_172626_Gallery.thumb.jpg.aa3b86fda74019a228e1ed8fa1848f4d.jpg

Screenshot_20230616_172659_Gallery.jpg

  • Like 2
Link to comment

A trecut testul de foc (pragul de o zi, atât ținea freonul). Am profitat de funcționalitatea AC-ului și am dat o fugă până la Bucale. În sfârșit nu mai transpir în mașina asta și nici nu mai mă simt așa de obosit după ce o conduc. Ce nu-mi place e că mă chinui să depășesc, iar consumul a crescut. Anyway, nu le pot avea pe toate :)).

  • Haha 2
Link to comment

N-am sesizat. O să mă uit. Oricum, mai un Citroen C3 și la ăla decupează. Nu nonstop, la un interval anume. În carte scrie că e normal. O face ca să nu se formeze dop de gheață. Acum depinde și cât de des o face.

  • Thanks 1
Link to comment
On 6/17/2023 at 3:51 PM, Horica00 said:

A trecut testul de foc (pragul de o zi, atât ținea freonul). Am profitat de funcționalitatea AC-ului și am dat o fugă până la Bucale. În sfârșit nu mai transpir în mașina asta și nici nu mai mă simt așa de obosit după ce o conduc. Ce nu-mi place e că mă chinui să depășesc, iar consumul a crescut. Anyway, nu le pot avea pe toate :)).

Opresti si tu AC-ul in depasire. E butonul de NOS. :))

Link to comment

Într-adevăr, decuplează la accelerări mai ,,blană", însă tot e o greutate în plus. Totuși nu mă plâng, a meritat ,,investiția" (aș numi-o mai degrabă ,,mod de a cheltui banii"). Azi iar am dat o raită prin capitală: pe la Victoriei se uitau unii ciudat când mă vedeau stând cu geamurile închise într-un Cielo.

Ca să fie și una rece: mă lasă iar sonda de la becurile pentru mers înapoi. Ar fi a doua în decurs de niciun an. Aș căuta originală, dar nu știu cât o ține și ăia....

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment

Originala te tine, am schimbat si eu pe vremuri si a plecat cu masina la remat. Deci cauta originala, astea aftermarket nu tin mai mult de 1 an. Ca solutie de moment, ii poti scoate saiba si mai duce o perioada.

Link to comment

Atunci o să mă apuc de căutat originală, deși îmi aduc aminte că nici alea nu țineau cine știe ce. Știu că taică-miu a schimbat vreo 2 în decurs de 4 ani. Acum de ce să vorbesc, nu știu dacă erau originale sau ba. Oricum, nu depășeau pragul de 2 ani. Dar da, îmi amintesc că sondele astea se ardeau în prostie. La fel se întâmpla și la celălalt Cielo pe care l-am avut în familie. 

Link to comment
On 6/21/2023 at 3:55 AM, Horica00 said:

Atunci o să mă apuc de căutat originală, deși îmi aduc aminte că nici alea nu țineau cine știe ce. Știu că taică-miu a schimbat vreo 2 în decurs de 4 ani. Acum de ce să vorbesc, nu știu dacă erau originale sau ba. Oricum, nu depășeau pragul de 2 ani. Dar da, îmi amintesc că sondele astea se ardeau în prostie. La fel se întâmpla și la celălalt Cielo pe care l-am avut în familie. 

Alternativ, vezi cine e producatorul sondei originale. Poate scrie pe ea.

Link to comment
  • 3 weeks later...

156.300 arată bordul

Azi am schimbat sonda pentru luminile de mers înapoi, care murise de tot încă de acum două sau trei săptămâni. Am pus ce mi-a oferit service-ul și de altfel, ce am folosit în ultimii ani: FACET. Nu depășește pragul de un an, dar n-am găsit originală și nici n-am stat să caut. Mi-a zis un magazin că o să caute prin Polonia și că ,,va reveni cu un răspuns", lucru care, bineînțeles, nu s-a mai întâmplat. Am în studiu montarea unui releu (din ce mai citisem prin niște topic-uri vechi), însă nu știu dacă voi duce la capăt ideea. În final, costă mai puțin ca 10 litri de

În schimb, foarte mulțumit de performanță AC-ului. Pe puțin 30 °C  la umbră, treapta a doua a aerotermei, debitul direcționat spre mine și simt că-mi cad degetele dacă le țin în dreptul grilelor. O plăcere și o necesitate în zilele astea 🌞 .

La finalul săptămânii este plănuită un mic concediu la mare. Sunt 99,9% că bătrânul Cielo va fi actorul principal.

  • Like 2
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...