Jump to content

Scirtit Cauciucuri In Viraje Stinga


Recommended Posts

Din vreun motiv oarecare (poate ai schimbat recent ceva la directie, stiu eu, vreo bieleta) s-a modificat (cel mai probabil) unghiul de deschidere/inchidere a rotilor, adica rotile din fata, in linie dreapta, stau asa: / \ (convergent) sau asa \ / (divergent). Rezultatul: scartaie (eventual mai mult intr-o parte in functie si de cum e masina incarcata stanga-dreapta) si se uzeaza rotile (de regula amandoua, iti las placerea sa gasesti daca pe interior sau exterior in functie de cele doua situatii).

Remedierea o poti face si singur desi bine ar fi sa mai fie o persoana. Uite cum am facut eu (pot exista variatiuni pe tema) dupa ce mi-au schimbat baietii in service pivotii la Nova si mi-au lasat rotile inchise (convergente)

- am pus masina pe un asfalt cat mai curat si mai plan (cui ii place sa se murdareasca)

- am luat un placaj inalt cam juma' de roata si lung cel putin cat roata (depinde si de cat de scoase sunt rotile din linia aripilor)

- se aduce volanul la 0 (nu e critic, dar pe urma apar efecte de la alte unghiuri)

- se lipeste placajul de roata din dreapta (asta daca esti superstitios, altfel poti incepe si cu stanga) si se traseaza pe asfalt un semn in fata si unul in spate la aceiasi distanta de axa verticala a rotii (ceva semne pe placaj te vor ajuta cu siguranta)

- se repeta operatiunea la cealalta roata

- se masoara cu o ruleta distanta intre semnele din fata si intre cele de pe spate (aici e util ajutorul cuiva)

- ar trebi sa difere foarte putin (sunt unghiuri neglijabile specifice fiecarei masini, care insa la distante asa mici nu pot da diferente mai mari de 1mm, dupa cate am calculat eu atunci; daca vrei sa o faci ultra-matematic, vezi cat e la voi unghiul de convergenta si pe urma baga putina geometrie)

- daca e mai mult (la mine era vreo 1,5cm la 40cm fata-spate de axa roti, enorm!!!) atunci trebuie sa reglezi o bieleta de directie.

Daca nu, e alta buba (tot pe la geometrie).

Link to comment
Uau, exista o anumita ordine de strans prezoanele?

Am vazut asta ca scria printr-un manual de service si apoi pe cricul de la Reno: se strang cele diametral opuse , cate 2 cat sa apropie roata, apoi in acelasi fel(tot diametral opusele) sanatos(cum stiu cei de la vulcanizare :P ).

Link to comment

Cauciucurile sunt de vina iti spun 98% sigur. Schimbul te costa cam 4.000.000 cu tot cu montat si echilibrat (cauciucuri Uniroyal). Arata bine dar in 7 ani microstructura cauciucului imbatraneste!

Link to comment

din cate stiu, orice autovehicul, are o convergenta/divergenta, functie de puntea motoare fata/spate, nu cred ca masurarea cu creta pe asfalt da rezultate...

astfel, exista o oarecare convergenta ( 1 grad, daca-mi aduc bine aminte) pentru auto cu tractiune spate, si 0.5 grade divergenta pentru auto cu tractiune fata... a trecut cam mult timp si, organ neexersat duce la atrofiere :scarpin:

Link to comment
Uau, exista o anumita ordine de strans prezoanele? La Mati' sau in general?

Habar n-am avut. Sau poate sunt mai multe metode?

Care e ideea, Laur?

Daca strangi suruburile unul dupa altul exista riscul ca janta sa nu faca contact pe toate partile pe fuzeta. Obtii exact ca atunci cand scoti roata de pe masina si slabesti ultimul surub al rotii. Roata fata de fuzeta va fi stranba. Exact asa e si aici, bineinteles nu asa puternic, ci chiar insesizabil ochiului. Ideea de strangere a rotilor diametral opuse e facuta tocmai ca din momentul strangerii celui de-al doilea prezon janta sa atinga fuzeta pe toata suprafata si sa vina perfect pe ea. Din cauza asta s-au trezit multi ca li se tocesc aiurea cauciucurile si nu stiau de la ce. e exact ca atunci cand ai joc in rulmenti etc (nu mai in minte exact si nu am manualul in compul de pe care scriu). Uzura neuniforma nu apare pe toata suprafata de rulare, ci numai in 2 suprafete (diametral opuse)

Arata bine dar in 7 ani microstructura cauciucului imbatraneste!

Sa vezi montanele mele cum arata dupa 2 ani si jumatate ce crapaturi au. In ritmul asta peste 2 ani o sa prinda rugina sarma din ele. in 7 ani o sa fie praf su pulbere cu tot cu sarme. mama lor de montane :spumelagura:

ca fapt divers: acu vreo 2 luni am vazut la vulcanizare in Gl pe unul care avea pe spate caucioacele originale de cand avea masina, adica dacia lui cu 4 faruri din '88 :dizzy: pot sa spun ca desen mai aveau, dar facusera desen nou de la crapaturi iar unul din ele era plesnit pe lateral si de asta avea camere omul pe ele. Da cica la maxim 90 cat merge el.. Si voia sa le mai tina animalul. :spumelagura: :dizzy:

Edited by laurentziu83
Link to comment

Pai, tractiune spate nu prea e cazul, iar 0,5 grade daca e, la o raza a rotii de circa 30 cm (practic cam la distanta asta se trage semnul), insemna lsinfi~2,6mm. Eeei, daca gasesti 1 cm si peste, cum e?

Eu stiam o metoda cu strangere "circulara", din aproape in aproape. Important e sa nu strangi tare un prezon, pana nu se aseaza si celelalte cum trebuie pe gaura din janta.

Daca e sa ajunga sa ti se uzeze roata in doua puncte (cat de diametral opuse ar fi ele) inseamna ca nu prea simti (ca sa zic asa) masina. Pai asta inseamna deja ca roata "bate".

Link to comment

:o fftopic: Nu pot sa nu ma minunez inca o data, cata informatie este pe net-ul asta. Incercati o despre "car wheel geometry"! Mai nasol este ca daca nu le sti in romana pe toate ce este, n-o sa poti vorbi despre acelasi lucru cu un mecanic de la noi (presupunand evident ca te descurci cu engleza) :)

Link to comment

The British Rubber Manufacturers Association (BRMA) recommended practice issued on June 5, 2001, states "BRMA members strongly recommend that unused tyres should not be put into service if they are over 6 years old and that all tyres should be replaced 10 years from the date of their manufacture." Environmental conditions like exposure to sunlight and coastal climates, as well as poor storage and infrequent use accelerate the aging process. In ideal conditions, a tyre may have a life expectancy that exceeds 10 years from its date of manufacture.  However such conditions are rare. Aging may not exhibit any external indications and, since there is no non-destructive test to assess the serviceability of a tyre, even an inspection carried out by a tyre expert may not reveal the extent of any deterioration." 

 

=> fa mai intai geometria :)

Link to comment
  • 1 month later...

da, chiar, ar fi o ideea sa schimbi rotile intre ele (fata cu spatele) si sa vezi ce se intampla. mi se pare cea mai GRATIS solutie care cere doar cateva minute de dibacie.

Link to comment

o fi ea gratis solutia, dar atunci trebuie neaparat facuta geometria. tico e sensibil la acest aspect iar aceasta operatiune...nu stiu daca il avantajeaza pe shenck

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
 

×
×
  • Create New...