Salex Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Da-l in spumele marii de surub Viktore. Cat de maniac sa fi sa strangi pana spargi blocul ala de aluminiu ? Ia-o in felul urmator: tu chiar crezi ca, daca ar fi strans la cuplu', aluminiul ala ar fi ceda ? Daca macar ar fi avut "mana" si nu dinamometrica, ar fi vazut ca e o problema acolo ... La cum se vede ca a lucrat, a bagat tubulara, a pus o teava cand a intampinat greutate si ... da-i nene ! 1 1 Link to comment
Viktor Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Filetele in aluminiu in general is pacatoase iar daca nu-s curatate, spalate cu spray de frine si uscate cu usurinta iti face figura, mai ales daca in trecut au fost usor deteriorate. De la strins doar nu prea are voie sa crape, sa iasa pe partea cealalta, cel mult se rade filetul. Asta pornind de la ideia ca fiecarui orificiu ii luat in calcul o rezerva a adincimii mai mare decit surubul. In cazul de fata ori ii vorba de un surub mai lung de cit ar trebui si fara a fi taiat filet inainte, ori mizerie presata de surub. Din punct de vedere tehnic a lucrarii, NU remontezi suruburile fara a curata filetele, mai ales in puncte cheie cum ar fi baie de ulei, chuloasa, capac culbutori, chiar si in cazul filetelor bujiilor ce opun rezistenta. Un alt aspect nu tocmai plauzibil ii pasta de etansare folosita in exces (de vad eu bine) dupa cum a dat pe-afara la exterior, la fel si pe interior ce nu-i deloc sanatos sorbului de ulei, caz in care se desprind bucati cu probalitatea de a fi carate prin motor. Trebuies evitati astfel de priceputi ai satului si atita tot. Mie unu mi-a dat cu virgula cind a zis ca nu se baga la curatat chiuloasa. 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted February 8, 2020 Author Share Posted February 8, 2020 (edited) Suruburile au fost lungi... la baie exista cateva suruburi mai lungi, restul fiind mai scurte. Eu am demontat si remontat de 2 ori baia in fata blocului, de fiecare data am avut grija sa le pun corect. Unde nu am nimerit suruburile (ca am lucrat 2-3 in acelasi timp), am pus unele noi de aceeasi lungime (adica scurte), cu cap imbus. Pana sa "mestereasca" mare mecanic nu au fost probleme, cel mai probabil acum am 2 suruburi scurte, unde trebuiau sa fie lungi... a strans cu toata forta, a cedat metalul mai slab, adica aluminiul. Iar la fulie s-a "scuzat" ca s-au rupt suruburile... la mine nu s-au rupt, de 2 ori, s-au rupt la el. Povestind acum, imi dau seama de o treaba. El folosea cheie pneumatica, daca a strans la cuplul maxim... Se jura ca el nu foloseste mastic, dar acum am vazut ca a bagat cate 1 tub/garnitura. Amuzant si nu prea... Service-ul unde e acum nu are sudura in aluminiu, au apelat la altcineva care vine abia luni. Nu mai zic cat mai costa si astea 2 suduri. Deci cel mai probabil pe miercuri o sa fie gata. Ah, da... si dupa ce a pus o gramada de suruburi aiurea, nu a mai pus surubul de la joja de ulei, unde se prinde pe galeria de evacuare. Ia si pune-o acum... nici nu-mi intra mana de radiator Edited February 8, 2020 by Geo_ZGA Link to comment
Viktor Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 La urma toata poate fi plombat orificiul cu stift, surub ingropat fie cu cap imbus, fie crestat (pentru surubelnita) confectionat dintr-un surub cu filet identic si licoare de blocat filete ori cele doua componente pentru lipit metale rezistent la temperaturi inalte. De jos trimis stift-ul, de sus (cind aproape sa scoata capul stift-ul) trimisa licoarea sa ia intre filete, infiletat pe pozitie si game over. Asta in cazul in care nu se rezolva cu sudura. Ca ideie, la ce tip de surub inecat fac referire. Link to comment
Geo_ZGA Posted February 10, 2020 Author Share Posted February 10, 2020 Rezolvat azi. Maine se apuca de simering, ambreiaj, timonerie. Poimaine ar trebui sa fie gata 1 Link to comment
raven84 Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 @Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil. Oricum felicitari pentru efort si investitie. 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted February 10, 2020 Author Share Posted February 10, 2020 15 minutes ago, raven84 said: @Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil. Oricum felicitari pentru efort si investitie. Nu chiar, e departe de ceea ce am facut la Panzer, doar ca acolo nu am umblat la motor. Inca... si cel mai probabil nu o voi mai face pe la mecanici, mai sigur vad ca e "la bordura". Momentan doar pe partea de motor si cutie s-a umblat, chiar si cu ceva consum de ulei ar trebui sa mearga o perioada lunga fara probleme. Mai raman alte detalii de rezolvat in viitorul apropiat... pompa abs, putin lucrat la interior, frane spate. 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted February 12, 2020 Author Share Posted February 12, 2020 Gata troaca, am luat-o putin mai devreme de la mecanic. Ambreiaj nou LUK (cu tot cu rulment de presiune hidraulic), timonerie noua, simering nou. Total 2000 lei, din care 1850 piese si manopera, restul "de-o bere" pt ca mi-a placut cum a lucrat. Motorul si cutia curatate bine, nu se mai vad scurgeri momentan... in schimb garnitura de la capacul distributiei umezeste putin, a fost pusa prost. Au mai fost gasite urmatoarele bube: 3 suruburi bagate stramb la baia de ulei, mastic peste tot, suspensie fata si bucsaraie fata cu inceput de sfarsit (mai merg), frane spate slabe (stiam deja, vor urma tamburi, saboti, cabluri frana de mana noi) Ca nota personala, mecanicul de acum este bun si lucreaza curat si elegant. Pt probleme pe care nu le pot rezolva eu, in mod sigur voi apela la el pe viitor. Link to comment
Viktor Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Vezi ca luna de miere ii trecatoare, sa lasam pe mai tirziu aprecierile catre mecanicosi. 2 Link to comment
Geo_ZGA Posted February 12, 2020 Author Share Posted February 12, 2020 Ce zic eu e prima impresie, evident ca voi vedea in timp... oricum, "meseriasul" cu segmentarea a facut rahatul praf, mai mult am de reparat dupa el. 1 Link to comment
florinellll Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 (edited) https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=CiO8-yCa8Xq7aIpKx3gOxgbGICJehyZtcjcO3gfgI29keEAEgjbPlCWCDhYCA_CagAdvp2uIDyAEJqQLxDV1bjDCyPqgDAcgDSqoEjgJP0C2KRIMArFhxn9QMoHZe2g19GARw750dNmY9rbBBs8v34ogA35S-fc8FLkj21Byy4bmH0rK-EDUPKqPE23WguEr38bfMmYZZrn7W1HQ8SMK5hbTJvNg5UW2_GM_VhnyqT3bDFOZgLQzlZpmbh1FOxMHzyyNq67RL7EsneKInBh2q9uTM-JIXuedk549oDDg6R2ozsOoiG0NIP1R1ojv8iBIJtPyhZtNk5qLJQtOQ05hsYtUM-7Je8xHJRyuLj2jrhJMmOj5xev_7OWW29uqF_EJcZacoOxo_USDic1xRz1dLWkLYPdxnZSeo2HBzQz6bnElOFW77_Zu28slCb5KnyEpEBuB72AzZyeumEM3ABJziz-rXAfoFBgglEAEYAJAGAaAGLoAHjZalHYgHAZAHAqgHjs4bqAeT2BuoB7oGqAfw2RuoB_LZG6gHpr4bqAfs1RuoB_PRG6gH7NUbqAeW2BuoB8LaG9gHAMAIAdIICQiAgIAQEAIYGoAKAZALA5gLAcgLAYAMAdgTDIgUAQ&ae=1&num=1&cid=CAMSeQClSFh3j-CujpGi1olEJRLBr4EwUShVbk0NSXAk-0RL-B4O1Uv6paNZnWf36ojOi7CVhv0V0p1Bi2uJY04SuWhKNarvJQmOumXpbIKItvH0IbLCmJH8rxCrJ4rfPZ039sZUUTEa_0h25MoHhP0eHWCXtH640OMbbV0&sig=AOD64_2Qti5tSkpYP-6oKEiWyr1vvM6UNQ&client=ca-pub-0017922661441023&adurl=https://www.autoeco.ro/disc-frana-trw-df1607/a12066283/%3Fgclid%3DCjwKCAjwte71BRBCEiwAU_V9h3PL9x2rf7ZEEvvbPgx_csduyJc_l9X5PsnHhkVMdq7BMG0NAceN6BoC4pIQAvD_BwEhttps://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=CiO8-yCa8Xq7aIpKx3gOxgbGICJehyZtcjcO3gfgI29keEAEgjbPlCWCDhYCA_CagAdvp2uIDyAEJqQLxDV1bjDCyPqgDAcgDSqoEjgJP0C2KRIMArFhxn9QMoHZe2g19GARw750dNmY9rbBBs8v34ogA35S-fc8FLkj21Byy4bmH0rK-EDUPKqPE23WguEr38bfMmYZZrn7W1HQ8SMK5hbTJvNg5UW2_GM_VhnyqT3bDFOZgLQzlZpmbh1FOxMHzyyNq67RL7EsneKInBh2q9uTM-JIXuedk549oDDg6R2ozsOoiG0NIP1R1ojv8iBIJtPyhZtNk5qLJQtOQ05hsYtUM-7Je8xHJRyuLj2jrhJMmOj5xev_7OWW29uqF_EJcZacoOxo_USDic1xRz1dLWkLYPdxnZSeo2HBzQz6bnElOFW77_Zu28slCb5KnyEpEBuB72AzZyeumEM3ABJziz-rXAfoFBgglEAEYAJAGAaAGLoAHjZalHYgHAZAHAqgHjs4bqAeT2BuoB7oGqAfw2RuoB_LZG6gHpr4bqAfs1RuoB_PRG6gH7NUbqAeW2BuoB8LaG9gHAMAIAdIICQiAgIAQEAIYGoAKAZALA5gLAcgLAYAMAdgTDIgUAQ&ae=1&num=1&cid=CAMSeQClSFh3j-CujpGi1olEJRLBr4EwUShVbk0NSXAk-0RL-B4O1Uv6paNZnWf36ojOi7CVhv0V0p1Bi2uJY04SuWhKNarvJQmOumXpbIKItvH0IbLCmJH8rxCrJ4rfPZ039sZUUTEa_0h25MoHhP0eHWCXtH640OMbbV0&sig=AOD64_2Qti5tSkpYP-6oKEiWyr1vvM6UNQ&client=ca-pub-0017922661441023&adurl=https://www.autoeco.ro/disc-frana-trw-df1607/a12066283/%3Fgclid%3DCjwKCAjwte71BRBCEiwAU_V9h3PL9x2rf7ZEEvvbPgx_csduyJc_l9X5PsnHhkVMdq7BMG0NAceN6BoC4pIQAvD_BwEOferta ,se potriveste la masina ta? Disc frana TRW DF1607 la 24lei,Auto eco Edited May 13, 2020 by florinellll Link to comment
Geo_ZGA Posted May 13, 2020 Author Share Posted May 13, 2020 Nope, e pt Corsa A si alte modele vechi, neventilat. Dar mersi oricum 🙂 Link to comment
Geo_ZGA Posted June 30, 2020 Author Share Posted June 30, 2020 Dupa ce a stat 3 luni in parcare, a pornit la prima cheie. La ralanti cam intrerupe, dar in mers e ok... fum inca scoate, dar nu extrem de mult. Uleiul e la nivel sau a scazut insesizabil. Pt ca frana spate nu prea era (si nici frana de mana), am zis ca fac o treaba si schimb tot sistemul... doar ca tamburi+feredouri+rulmenti+cabluri = faliment, asa ca am comandat o punte spate cu discuri. Urmeaza montajul, impreuna cu amortizoare noi pe spate (surubul de pe punte e mai gros, fiind de motorizari mai mari) si un schimb de ulei (am comandat Motul Xcess 5w40, pe care-l iubea Cielo). Dupa aceea va trebui sa schimb si parbrizul, pe langa crapatura, are si fff multe zgarieturi fine. 4 Link to comment
Geo_ZGA Posted June 30, 2020 Author Share Posted June 30, 2020 (edited) Azi am luat si oglinzi electrice si incalzite, cu tot ce trebuie (cablaj, comenzi, doar o siguranta trebuie sa pun in panou, ca sa mearga incalzirea). Plus o pompa ABS, sa o schimb pe cea originala si arsa, sper sa rezolve problema vitezometrului. Si saptamana trecuta un volan din piele cu comenzi (nefunctionale inca, nu am spira), pt ca al ei se cojeste si lasa "jeg" pe maini. Edited June 30, 2020 by Geo_ZGA 4 Link to comment
Geo_ZGA Posted July 6, 2020 Author Share Posted July 6, 2020 Ieri am montat oglinzile si volanul, plus o incercare (nereusita) sa retapitez fetele de usi pe fata. La volan imi trebuie spira pt comenzi, inca sunt in cautare. Oglinzile... cea din dreapta nu misca si sticla nu sta prinsa (se va inlocui cu totul), iar incalzirea nu merge, nu stiu ce trebuie sa mai fac (am intrebat pe grupul de corsa, sa vedem daca primesc sfaturi utile) 1 Link to comment
Dj_Dark Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Ma da-o dracu de incalzire, chiar asa de complicata e? Link to comment
Geo_ZGA Posted July 6, 2020 Author Share Posted July 6, 2020 Complicata nu e, daca tragi fire separate. Dar e precablata de fabrica, cica mai trebuie o siguranta in tablou si merge... o sa ma uit, sa vad, desi eu tin minte ca e o siguranta acolo. Link to comment
Geo_ZGA Posted July 8, 2020 Author Share Posted July 8, 2020 (edited) Azi am luat masina de la mecanic (acelasi la care am facut ambreiajul), inlocuita puntea spate cu cea cu discuri, schimb ulei si schimb pompa de abs. In sfarsit indica viteza si nu mai are erori in bord! Pompa de abs se pare ca era buba, asa cum banuiam. Am schimbat si oglinda pe dreapta, nu merge nici asta... banuiesc ca e o problema la cablaj, din moment ce 2 oglinzi diferite nu vor sa miste. Daca nu are omul cu dezmembrarile altul, o sa incerc sa-i dau de cap singur (desi eu si electrica... baba si mitraliera). Am uitat: azi am luat si 2 fete de usi pt fata (ca mi-a iesit tapitarea praf la una) si 2 spire de airbag pt volan cu comenzi (de ce 2? ca asa mi le-a adus, la pret de una). De frane nu are rost sa vorbesc, diferenta intre tamburi si discuri e de la cer la pamant... iar puntea e in stare f buna, rugina de suprafata, dar atat, totul misca perfect pe ea si nu are uzura. Edited July 8, 2020 by Geo_ZGA 6 Link to comment
Geo_ZGA Posted July 20, 2020 Author Share Posted July 20, 2020 De data trecuta am mai schimbat 3 sticle de oglinzi (una am spart-o eu, de nervi, inca una mi-au dat-o astia fara incalzire), am montat fetele de usi si spira pt volan (mai trebuie sa ma prind cum se fac comenzile functionale), oglinda dreapta si incalzirea la ambele tot nu merge. Azi am fost sa schimb parbrizul (era crapat, dar problema mare erau zgarieturile fine care deranjau f tare noaptea), s-a montat un parbriz rusesc, garantie 2 ani la orice (craptura/spartura de piatra, orice) si 5 ani la montaj sau defect de fabricatie, parasolar verzui, total 370 lei. Cat am astepta sa-mi vina randul am inlocuit senzorul de temperatura exterioara (25 lei si 2 minute, cu mana bagata sub bara), am indreptat volanul (boul de mine nu a observat ca are marcaje ca sa-l pui din prima drept), am pus rama la mp3 bine (tot cadea) si am desfacut grilele de la stergatoare ca sa fac putin curatenie... de cand a stat 3 luni sub dud, cu tot spalatul la jet, mirosea a boasca cand dadeai drumul la AC. Cu ocazia asta am observat ca filtrul de polen e praf, trebuie inlocuit si asta in viitorul apropiat. 2 Link to comment
florinellll Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Acum 12 ore, Geo_ZGA a spus: De data trecuta am mai schimbat 3 sticle de oglinzi (una am spart-o eu, de nervi, inca una mi-au dat-o astia fara incalzire), am montat fetele de usi si spira pt volan (mai trebuie sa ma prind cum se fac comenzile functionale), oglinda dreapta si incalzirea la ambele tot nu merge. Azi am fost sa schimb parbrizul (era crapat, dar problema mare erau zgarieturile fine care deranjau f tare noaptea), s-a montat un parbriz rusesc, garantie 2 ani la orice (craptura/spartura de piatra, orice) si 5 ani la montaj sau defect de fabricatie, parasolar verzui, total 370 lei. Cat am astepta sa-mi vina randul am inlocuit senzorul de temperatura exterioara (25 lei si 2 minute, cu mana bagata sub bara), am indreptat volanul (boul de mine nu a observat ca are marcaje ca sa-l pui din prima drept), am pus rama la mp3 bine (tot cadea) si am desfacut grilele de la stergatoare ca sa fac putin curatenie... de cand a stat 3 luni sub dud, cu tot spalatul la jet, mirosea a boasca cand dadeai drumul la AC. Cu ocazia asta am observat ca filtrul de polen e praf, trebuie inlocuit si asta in viitorul apropiat. Adica, cum? Link to comment
Geo_ZGA Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 2 hours ago, florinellll said: Adica, cum? Adica orice s-ar intampla si se sparge, ma duc la ei si il inlocuiesc, mai platesc doar manopera (pana in 100 lei) 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted July 22, 2020 Author Share Posted July 22, 2020 Azi Corsa a primit un set de bujii noi, Denso cu 2 electrozi, un filtru de polen nou (mama lor de grile de stergatoare, cat le-am injurat pana le-am pus la loc) si niste bari pe plafon ieftine (sub orice critica, sper sa tina un Buc-Cta-Buc). Fara poze, ca n-am mai apucat. La prima vedere au disparut intreruperile la ralanti. Maine la ITP. Ulei tot haleste, e deja la jumatate joja, daca am condus-o mai mult eu zilele astea a vazut mai mult forja. Link to comment
Viktor Posted July 22, 2020 Share Posted July 22, 2020 Daca pina acum nu si-a revenit din consumul de ulei, nici nu-si mai revine. Bidonu' cu ilei in portbagaj sa tot complectezi, un alt soi de ulei ce sa nu-l haleasca asa rau, ori, un nou RC in toate mintile. Mai ieri verificam uleiul unei calesti careia cu vreo 5000 km in urma ii fu facut motoru' si uleiul se mentine. Link to comment
cris06 Posted July 22, 2020 Share Posted July 22, 2020 Offtopic. Eu ii servesc, la Cielo, Triax Protection plus 10W-40 cu care il ung de vreo 6000 de km. Am completat vreo 0,6 l. Nu mai zic de sunetul motorului! Ce buba au oglinzile incalzite de nu merg? Link to comment
Geo_ZGA Posted July 22, 2020 Author Share Posted July 22, 2020 (edited) 1 hour ago, Viktor said: Daca pina acum nu si-a revenit din consumul de ulei, nici nu-si mai revine. Bidonu' cu ilei in portbagaj sa tot complectezi, un alt soi de ulei ce sa nu-l haleasca asa rau, ori, un nou RC in toate mintile. Mai ieri verificam uleiul unei calesti careia cu vreo 5000 km in urma ii fu facut motoru' si uleiul se mentine. E "opera" meseriasului de Mihailesti, care a facut-o in iarna... ori n-a intors segmentii, ori nu sunt cum trebuie la cota... naiba stie, sa refac iar motorul, nu mersi :)) O sa merg pe un ulei mai ieftin si aia e, completez. Cand o sa am ocazia, o sa iau un motor mai potent, poate un 1.8 in mintile lui, de pe varianta GSI. 1 hour ago, cris06 said: Offtopic. Eu ii servesc, la Cielo, Triax Protection plus 10W-40 cu care il ung de vreo 6000 de km. Am completat vreo 0,6 l. Nu mai zic de sunetul motorului! Ce buba au oglinzile incalzite de nu merg? Nu merge reglajul pe dreapta (nimic, 0) si incalzirea la ambele. Oglinda si cablajul din usa functionale, probate la baiatul cu dezmembrarile (chiar azi am fost la el, sa-i duc inapoi una din oglinzi, pe care mi-o daduse sa probez) Edited July 22, 2020 by Geo_ZGA Link to comment
Recommended Posts