ches Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 Salutare, E a doua oara cand schimb bujiile la Spark-ul meu, cumva fortat de imprejurari (a inceput sa curga ulei pe langa garnitura de la culbutori), asa ca am zis ca e un moment prielnic sa fac cateva poze si un tutorial pentru schimbare. Pentru cei care nu s tiu, la Spark M300 galeria de admisie vine peste motor, acoperind practic zona cu fisele si bujiile, precum si capacul de la culbutori. Necesar scule: - chei tubulare de 10 si 12 mm - inbus de 5 mm (parca, nu bag mana in foc) - cleste cu varf lung pt presat colierele de pe furtune - surubelnita cu cap plat pt colierele cu surub - cheie de bujii de 16mm Pasi de urmat: 1. Se scot toate mufele si furtunele atasate de galeria de admisie si corpul clapetei de acceleratie, inclusiv cele de incalzire a corpului clapetei cu antigel (atentie la eventualele scurgeri) 2. Se desfac suruburile marcate cu sageata rosie, 2 sunt sub corpul clapetei de acceleratie (poza cu masina rosie este de pe internet): 3. Se scoate corpul superior al galeriei de admisie, apoi cu imbusul se desfac cele 4 suruburi care tin capacul negru din poza de mai jos: 4. Se scot fisele de bujii si bujiile si se inlocuiesc. Recomand Beru XU22T, dupa cum se vede in poze, arata foarte bine si dupa aproape 4 ani si mers 90% drumuri scurte in oras 5. Daca este necesara si schimbarea garniturii se trece la pasul 6, altfel se monteaza la loc galeria de admisie in ordinea inversa a montarii. 6. Se desfac cele 12 suruburi ale capacului culbutorilor (cheie tubulara de 10 mm). 7. Se indeparteaza cu grija, eventual folosind o surubelnita plata, capacul culbutorilor. Se noteaza pozitia garniturii originale: 8. Se curata cu grija, cu o carpa PUTIN inmuiata in brake cleaner sau carb cleaner suprafata de contact cu chiulasa. 9. Se monteaza garnitura noua in slotul special din capac. Se apasa ca sa intre bine si uniform, in tot slotul. 10. Se pune PUTIN silicon de temperatura inalta pe colturile chiulasei, in zona unde garnitura sta pe chiulasa. 11. Se monteaza capacul dela culbutori si se strang in X suruburile lui, de preferinta cu o cheie dinamomotrica la 10 Nm. Eu am strans la 14Nm ca sa fiu sigur ca si cu eroare de calibrare, tot strang suficient de bine. Daca strangeti la mana, strangeti usor spre mediu. 12. Se remonteaza toate componentele in ordine inversa demontarii. Spor la lucru! 🙂 2 1 Link to comment
ches Posted April 1, 2019 Author Share Posted April 1, 2019 Am vazut acum eroarea: Bujiile sunt Denso XU22T, nu Beru cum am scris mai sus. Link to comment
ches Posted April 2, 2019 Author Share Posted April 2, 2019 Pana anul trecut a mers numai cu GM 5W30, anul trecut am schimbat pe Liqui Moly Special Tec 5W30 LL, am zis sa fie ceva mai de calitate. Masina are acum aprox 50000km inmatriculata in 2011. Din 2016 de cand o am, nu am trecut de 6000km/an, media fiind de ~5500km/an, cei mai multi facuti in oras. Uleiul eu il schimb anual si cred ca si fostul proprietar o facea cam la fel, avand in vedere cum arata motorul. Link to comment
cris06 Posted April 2, 2019 Share Posted April 2, 2019 Da, arata super. Pare a fi un ulei bunicel. Oricum, schimburile la rulaje mici mentin motorul curat. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now