laurentziu83 Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Asaaaaaaaa. Deci plecam eu ieri dimineata prin oras sa-mi platesc amenda. Incepe frumos ditamai ploaia torentiala. Deodata incep sa mi se abureasca parbrizul si geamurile. cuplez eu ventilatorul la maxim pe pozitia de dezaburire. Ma trezesc ca nu se dezaburesc geamurile. Cuplez AC-ul, ca aveam nevoie de vizibilitate, asta ma omoara din cand in cand cu chiraitul si se dezabureste in cateva secunde. Il opresc eu tocmai cand ajung la un stop. Cand sa plec constat ca se abureau iar geamurile. la urmatorul stop intru la banuieli. Cuplez AC-ul, se dezabureste, decuplez, in 6-8 secunde incepe sa se abureasca iar de jos. cuplez iar AC-ul si se repeta fenomenul. ma uit eu la parghia de recirculare, aia e pe aer de afara. opresc intr-o parcare, bag mana pe la torpedou si caut sa vad pozitia clapetei de recirculare. mai umblasem pe acolo, asa ca stiam ce si unde sa caut (o fi rupta, etc.) era pe pozitia normala. Pana la urma las Ac-ul cuplat ca sa am si eu vizibilitate si continui drumul, fara sa ma plang de caldura . Cand ploaia se rari se mai rari si aburirea iar eu incep sa deschid putin geamul. In consecinta aburirea se slabi incat nu ma mai jena. Acu, ma intreb eu, ce s-a intamplat cu ventilatia mea. E prima oara cand patesc asa ceva. Aer baga de afara totusi, la temperatura de afara. nu era pe recirculare. Doar pe ploi torentiale am mai mers, e placerea mea, dar acu chiar n-a fost nici un fel de placere. Logica mea nu ma ajuta de data asta sa-i dau de cap. Sa fie oare de vina eventual clapeta de cald/rece, dar ma indoiesc? Link to comment
zalmoxis Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Asaaaaaaaa. Deci plecam eu ieri dimineata prin oras sa-mi platesc amenda. Incepe frumos ditamai ploaia torentiala. Deodata incep sa mi se abureasca parbrizul si geamurile. cuplez eu ventilatorul la maxim pe pozitia de dezaburire. Ma trezesc ca nu se dezaburesc geamurile. Cuplez AC-ul, ca aveam nevoie de vizibilitate, asta ma omoara din cand in cand cu chiraitul si se dezabureste in cateva secunde. Il opresc eu tocmai cand ajung la un stop. Cand sa plec constat ca se abureau iar geamurile. la urmatorul stop intru la banuieli. Cuplez AC-ul, se dezabureste, decuplez, in 6-8 secunde incepe sa se abureasca iar de jos. cuplez iar AC-ul si se repeta fenomenul. ma uit eu la parghia de recirculare, aia e pe aer de afara. opresc intr-o parcare, bag mana pe la torpedou si caut sa vad pozitia clapetei de recirculare. mai umblasem pe acolo, asa ca stiam ce si unde sa caut (o fi rupta, etc.) era pe pozitia normala. Pana la urma las Ac-ul cuplat ca sa am si eu vizibilitate si continui drumul, fara sa ma plang de caldura . Cand ploaia se rari se mai rari si aburirea iar eu incep sa deschid putin geamul. In consecinta aburirea se slabi incat nu ma mai jena. Acu, ma intreb eu, ce s-a intamplat cu ventilatia mea. E prima oara cand patesc asa ceva. Aer baga de afara totusi, la temperatura de afara. nu era pe recirculare. Doar pe ploi torentiale am mai mers, e placerea mea, dar acu chiar n-a fost nici un fel de placere. Logica mea nu ma ajuta de data asta sa-i dau de cap. Sa fie oare de vina eventual clapeta de cald/rece, dar ma indoiesc? <{POST_SNAPBACK}> NU E NIK DE VINA E NORMAL E CHESTIE DE UMIDITATE SI DIFERENTA DE TEMPERATURA!!...Si daca ai apucat sa folosesti AC-ul pa si pu cu ala treb sa circuli ...O solutie alternativa - daca iti permiti normal - ar fi sa deskizi geamurile pana se omogenizeaza atmosfera de afara cu cea din habitaclu!!....Deci stai linistit n-ai nimic!!!! Link to comment
Mike1 Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Oarecum fftopic: dar eu fac in felul urmator cand ploua serios(si in general cand ploua) Las ventilatia la niv 2 directionata la parbriz, iar ce mai vine la nivel mai scazut si prin aeratoare directionez catre geamurile laterale (cu aerat centrale inchise). Ai putea incerca la nevoie si niv 3. PS cu geamurile inchise. Link to comment
laurentziu83 Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 (edited) Ahammm. Atunci am sa astept urmatoarea ploaie torentiala sa testez chestia asta. ideea e ca mie nu-mi convine sa mearga Ac-ul de-aiurea (stiti voi de ce ) si de asta cautam alte solutii. Mai patisem asta asta vara, dar o pusesem pe seama filtrului de hota montat inaintea ventilatorului, filtru pe care l-am inlaturat din acest motiv. Dar se pare ca nu-i de la filtru. @Mike: iote ca nu mai tin minte sa fi incercat la viteza 2 ce mi-ai spus tu, dar la viteza 4 s-a intamplat exact ce am spus mai sus. Edited May 24, 2005 by laurentziu83 Link to comment
Mike1 Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Pai da, ca si eu am adoptat sistemul acesta pt a nu folosi aiurea ac "> Link to comment
Abram Burel Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 La mine in familie e o controversa continua: eu zic ca e de la nevasta-mea ca vorbeste prea mult si abureste (ooops!) geamurile, ea, bineinteles, viceversa. Poate pare o gluma, dar e ceva adevar in chestia asta. Asa ca, incearca sa injuri cat mai putin. Link to comment
BogdanG Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Mai folositi si voi AC la dezaburire daca la altceva nu-l folositi ,in manualul de espero spune ca se poate folosi si este recomandata folosirea lui pt dezaburire atit vara cit si iarna cind nu e cu MINUS . Link to comment
NFS Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Pai... ... are! laurentziu83 Auto: Matiz E/AC Link to comment
Pedala Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Stergeti-va bine geamurile pe interior cu solutie de spalat geamuri. De la respiratie, fumat, condens de la atatea zile umede, pe interiorul geamurilor se depune o pelicula de "mazga". Aproape insesizabila, dar la diferente de temperatura + umiditate -> aburire instant. Link to comment
BogdanG Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Asta asa e Pedala ,am observat si eu stratul de mizga de pe parbriz dar ce sa-i faci suntem in RO si asta ne maninca tot timpul si zilele ,eu spal masina interior&exterior (aspirat,siliconat, curatat etc ) o data pe saptamana si tot e jegoasa chiar si dupa o zi . Link to comment
Shenck Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Deschide un pic geam-urile din spate Link to comment
BogdanG Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 La espero mai deschid geamurile pe spate dar la golf nu pot ca nu am geamuri pe spate oricum acum merg cu golful si e jale cu aburitul ca mai scapa si antigel pe la calorifer si am o supermazga cu nicotina+antigel+praf(made in RO) . Link to comment
laurentziu83 Posted May 25, 2005 Author Share Posted May 25, 2005 Pai... ... are! laurentziu83 Auto: Matiz E/AC <{POST_SNAPBACK}> bani de folosit aiurea AC---- n-are putere la motor cand pornesti Ac-ul --- n-are Daca ar ploua in fiecare zi poate l-as folosi zilnic si nu ar manca atata putere din motor ca atunci cand il pornesti odata pe saptamana. si totusi acu era cald, dar cand sunt 5 grade si mi se aburesc geamurile ce fac, pornesc AC-ul cu caloriferul inchis complet ?? S"> S"> Link to comment
Mike1 Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Da, l-ai putea porni(ac-ul) cu ventilatorul pe pozitia 1 sau daca e nevoie chiar 2, iar selectorul de temperatura undeva in zona neutra. Dar trebuie sa vina anotimpul rece ca sa mai fie 5 grade. Pana fftopic: atunci : vara, soare, cald, mare, fete si Link to comment
Rapiduletul Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Vin si eu cu o idee... Verifica caloriferul, poate este fisurat si aceasta poate fi cauza.Stiu,ai sa spui ca nu curge nimic in masina, corect, dar nu mai dureaza mult si va curge, daca am dreptate.Am patit si eu treaba asta, de aceea incerc sa-ti propun aceasta solutie.Daca nu am dreptate sper sa nu ma injuri, dar mai bine verifica intai.Stima Link to comment
tribunul Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 E UN FENOMEN NORMAL. Stai linistit nu ai probleme, e normal asa. Ca sa scapi de problema dai drumul la ac puternic daca ai, daca nu tragi pe dreapta, ca geamurile nu poti sa le deschizi pe ploaie torentiala, sau incerci sa te descurci cu o laveta. Pe mine m-a prins anul trecut in Constanta cand ma duceam la Costinesti o ploaie torentiala de a trebuit sa trag pe dreapta nu mai vedeam nimic si nu aveam nici macar un servetel cu ce sa sterg geamul, iar ca sa ma dau jos nici nu se punea problema. De obicei iarna pastrez o laveta pe bord, dar fiind vara am folosit spatiul la maxim. Link to comment
laurentziu83 Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 ca geamurile nu poti sa le deschizi pe ploaie torentiala, sau incerci sa te descurci cu o laveta. Eu n-am dacie daca ma intelegi. sunt satul de sters geamurile. ani de zile curatam impreuna cu taica-miu in fiecare dimineata parbrizul iarna de gheata pentru ca pana ieseam din parcare sa inghete din nou. acu am masina, totusi. nu-mi amintesc pana acum sa-mi fi facut, de asta am ramas surprins. am sa ma uit totusi sa nu fie vreo piedere de antigel pe undeva, da sa ma bag iar pe acolo cu lanternaaaa ("> eu normal sterg geamurile numai iarna, in rest am stergatoare, dezaburire si spalatorie. n-am decat 2 carpe in masina cu care mai sterg bordul iar cu cealalta imi tin sculele-n ea sa nu zdrangane. Link to comment
tribunul Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Nu trebuie sa faci confuzie. "Tu ai spus la inceput ca ti s-a intamplat pe o ploaie torentiala." Fenomenul de care zici tu apare doar vara cand e cald afara si te prinde o ploaie torentiala mai puternica. Nu stiu exact care este fenomenul, oricum este legat de umiditate. Daca ti s-a intamplat asa ESTE NORMAL. Iti spun ca nu e nimic defect la masina. Apare si la matiz si la dacie. Eu am Tico si am avut si Dacie si stiu foarte bine diferenta dintre ele. Ti-am zis am prins o ploaie torentiala puternica vara trecuta si nu mai vedeam nimic, nu am AC, geamurile nu puteam sa le deschid deloc pt. ca turna cu galeata. Pacat ca nu am facut o poza atunci, parca aveam perdele la geamuri. Si cred ca mai mult ca sigur ti-ai sters geamurile cu carpa cu care stergi bordul, iar tu inainte ai dat bordul cu silicon. Faptul ca ai avut geamul unsuros ti-a agravat fenomenul. Tu zici ca ai pierdere de antigel? Putin probabil, daca pierzi lichidul de racire, ar trebui sa vezi in pahar, nu-ti trebuie nici o lanterna, indiferent pe unde pierzi, scade nivelul din pahar. Daca tu ai probleme cu antigelul si din cauza asta ti se aburesc geamurile doar pe o ploie torentiala eu vin la tine (la Galati - parca) si-ti dau o lada cu bere RECE, daca nu' faci si tu la fel? STAI LINISTIT si CONDU ATENT PS La masinile noi nu o sa mai vezi tu nici macar o cheie in portbagaj, nu mai e ca la dacie cu dulapiorul in spate. Link to comment
Focsa_daniel Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Mai, dar poate are omul comutat pe circularea aerului in interior ... aia iti abureste geamurile instantaneu > Link to comment
laurentziu83 Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 (edited) "Tu ai spus la inceput ca ti s-a intamplat pe o ploaie torentiala."Nu stiu exact care este fenomenul, oricum este legat de umiditate. Daca ti s-a intamplat asa ESTE NORMAL. Iti spun ca nu e nimic defect la masina. Apare si la matiz si la dacie. Ti-am zis am prins o ploaie torentiala puternica vara trecuta si nu mai vedeam nimic, nu am AC, geamurile nu puteam sa le deschid deloc pt. ca turna cu galeata. Si cred ca mai mult ca sigur ti-ai sters geamurile cu carpa cu care stergi bordul, iar tu inainte ai dat bordul cu silicon. Faptul ca ai avut geamul unsuros ti-a agravat fenomenul. Daca tu ai probleme cu antigelul si din cauza asta ti se aburesc geamurile doar pe o ploie torentiala eu vin la tine (la Galati - parca) si-ti dau o lada cu bere RECE, daca nu' faci si tu la fel? La masinile noi nu o sa mai vezi tu nici macar o cheie in portbagaj, nu mai e ca la dacie cu dulapiorul in spate. <{POST_SNAPBACK}> S-ar putea sa fi fost asa cum spui tu, de la temperatura adica, dar nu mai stiu cate grade erau exact. Cu carpa cred ca ai nimerit-o, aceeasi carpa am folosit-o, dar cu siliconul nu. Bordul meu a vazut o singura data silicon, dupa aia am fost multumit ca s-a dus efectul lui, cand mergeam cu soarele-n fata mi se reflecta bordul pe parbriz de nu mai vedeam nik (si e ceva bord de reflectat, nu gluma). Inseamna ca nu-i de la antigel, dar sper sa nu mi se mai intample. prima data cand mi s-a intamplat asta era asta vara dupa ce-mi pusesem filtru pe ventilatie, drept pentru care l-am scos (am crezut ca el e buba). Asa ca am sa-l pun la loc Poate sa ramana faza cu berea, da acu-s in Iasi Iar cheile le tin eu in portbagaj pentru ca-mi place sa le am la indemana cand vreau sa surubaresc. nevoie de ele n-am prea avut in timpul mersului. Edited May 29, 2005 by laurentziu83 Link to comment
mdascalu Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Laurentiu, Uite azi dimineata a plouat si am patit exact la fel. Am crapat un pic geamul si s-a rezolvat de la sine. Mai ales ca am umblat toata dimineata pe ploaie. M-ia busit unu portiera soferului destul de aiurea. Link to comment
mdascalu Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 P.S. Stiu ca sunt off-topic, dar poate stit vre-o unul ce fel de ceara se foloseste pe fata interioara a portirei? Link to comment
laurentziu83 Posted June 6, 2005 Author Share Posted June 6, 2005 Da, era exact ca ploaia de azi dimineata in unele momente, dar am prins si mult mai rau atunci. Asadar asa face toate. Ceara pentru fata portierei? pentru fete din plastic sau pentru varianta veche (cum am si eu). Ti-au venit fetele din plastic sau tot aspectul vechi il ai. Din cate stiu, pe tabla se da cu ceara (ca la exterior) si pe plastic de da cu silicon. Pe vinilinul ala nu stiu, eventual trateaza-l ca pe piele, stiu eu... Link to comment
ciumacar Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Asta-i o problema de cand lumea, de-aia au bagat firisoare de-alea de incalzire in parbriz si oglinzi la masinile mai smechere. Alfel, vorba lu' pedala: frecam geamu cu carmol de-ala pana iese Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now