manole79 Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Am si eu o intrebare. Incep prin expunerea "cazului": am un Tico din 1996 cu AC la care i-am schimbat compresorul(cu unul SH reconditionat)+un furtun ce pleaca din compresor si duce in radiatorul AC+incarcare freon. Dupa aceste operatii AC-ul porneste doar uneori pe treapta a II-a a ventilatorului(se mareste turatia, dar compresorul cupleaza din cand in cand).Mentionez ca daca alimentez direct compresorul acesta cupleaza, iar AC-ul functioneaza "normal". Am citit la pagina 2 a acestui topic ca prin schimbarea a 2 diode s-ar rezolva aceasta problema. Intrebarea: Unde gasesc pe masina placa de comanda a AC? (daca s-ar putea si niste poze ar fi minunat). Multumesc anticipat. Link to comment
skara0 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 salut,mi-am montat cureaua de la aer conditionat,in service-ul daewoo din pacurari in spate la Plus,dar baietii nu se baga si la instalatii de a/c,si nimeni nu stie unde as putea sa fac o verificare a instalatiei.Cand apas buonul de a/c motorul se tureaza,dar aerul pe care il baga in masina nu e prea rece,de fapt e la fel daca dau drumul la aeroterma fara sa activez a/c.Sa inteleg ca nu am feron sau sa ma astept la probleme mai nasoale?Mecanicul mi-a zis ca,compresorul pare ok deci partea mai costisitoare(teoretic)am eliminat-o.Aveti idee ce ar putea fi? Pentru baietii din iasi:Va rog sa imi spuneti si mie unde m-as putea duce sa-mi incarc freonul/verific instalatia,un nr de telefon sau o adresa va rog.Va multumesc. Link to comment
manole79 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 S-ar parea ca ai aceeasi problema ca mine. Poti verifica daca ai freon in instalatie alimentand compresorul cu un + direct de la baterie si observand prin fereastra de vizitare circularea agentului refrigerant. Daca ai, atunci ajungi tot la partea electrica/electronica (compresorul nu primeste tensiune), iar defectiunea trebuie cautata in modulul de comanda a AC-ului. Link to comment
manole79 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Fereastra de vizitare (cel putin la modelul meu) se afla in partea de sus a "buteliei" sistemului de AC. Link to comment
CatalinC Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 sa dea naiba daca vad vrun gemulet Link to comment
manole79 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 CatalinC said: sa dea naiba daca vad vrun gemulet Ok, postez niste poze cu "butelia" instalatiei de AC (mentionez ca initial instalatia a fost conceputa pentru agent refrigerant R12). Link to comment
Tetea Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 (edited) Gemuletul ala e in locul indicat in poza. Poza e mai veche si butelia AC de acolo era cea originala si nu avea geam. Intre timp am schimbat-o si aia noua are. L.E. A, dupa aia am observat ca a mai pus cineva poze. Edited April 6, 2009 by Tetea Link to comment
iuliu m. Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 De curiozitate m-am uitat si eu azi la butelia de AC.Nu are geam de vizitare si "cercetam" cam "adanc" la ea, de-au ras nishte colegi de mine... E interesant sistemul cu fereastra. Link to comment
CatalinC Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Deci eu nu am asa ceva. multumesc. Link to comment
angelopf Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Fratilor, haideti sa va dau o idee pe unde sa catati scurgerea! Am demontat bara fata pentru a vopsi masina si... surpriza! Bara, la nivelul de jos al radiatorului de AC, in partea stanga, a facut un gauroi de toata frumusetea. Acum trebuie sa vad cum se poate repara, fara a schimba tot radiatorul. P.S. Sa vad zilele urmatoare daca pot face o poza. Link to comment
Kinetix Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Salutare. As avea o intrebare pentru cei care au rezolvat problema mirosului neplacut ce apare la actionarea sistemului de aer conditionat. Am inteles ca sunt ceva spray-uri cu efect bactericid care sunt de folos aici. A folosit cineva la Tico? Efecte? Multumesc. Link to comment
Tetea Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Uneori putoarea apare cand in cutia evaporatorului se strange apa din condens care sta acolo si se impute. Treaba asta se intampla cand furtunelul de caucuic prin care se scurge apa din cutie se infunda. Acest furtunel iese in exteriorul caroseriei in compartimentul motorului undeva jos, cam in zona de sub carburator, deasupra burdufului de caucuc al casetei de directie. Am avut ocazia sa vad la cineva furtunelul ala infundat complet cu pamant si alte mizerii ( i l-am desfundat cu un pix si a curs cam un chil de apa!). Link to comment
Tudor.Mike Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Pana la urma e cineva care sa stie unde se poate verifica si incarca instalatie A/C la tico in Iasi...Va rog mult..ca azi mai aveam un pic si ma topeam in masina de cald... ("> Multumes MULT pentru eventualele reply-uri Link to comment
Kinetix Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tetea, multumesc pentru idee. Voi incerca sa gasesc furtunasul cu pricina. Ehei, daca puneai si o poza era mult mai simplu. Tudor.Mike, de ce nu incerci la COMAT (la bariera BJATM, Canta-Alexandru) sau la SERMECOM (la Valea Lupului, langa reprezentanta Mercedes)? Firmele astea doua au fost dealeri Daewoo, ar trebui sa aiba toate dispozitivele necesare. Totusi, cei de la SERMECOM mi s-au parut mai "de treaba" cand am avut de lucru la ei, dar asta e subiectiv. Succes. Link to comment
iuliu m. Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Salut, A inceput sa apara azi in timpul unui drum mai lung o chestie destul de suparatoare caruia nu-i gasesc (deocamdata) explicatie. Desi aerul conditionat, l-am pornit (pentru prima oara pe anul acesta pentru timp mai lung,in afara de pornirile scurte pentru intretinerea garniturilor de peste iarna),pe pozitia AC in care trebuia sa mearga continuu(si nu ECO),se simte din timp in timp la intervale regulate de timp o modificare relativ importanta in modul in care "trage" masina,ca si cum ar fi apasat ECO,dar aerul rece,in niciunul din cele doua cazuri(cel in care masina e mai vioaie si celalalt,in care ea este mai lenesa ,ca intotdeauna cand avea AC-ul pus), nu inceteaza sa intre prin aeratoare la fel de rece si inghetzat.Dar masina cand "trage" cand ba si se simte clar socul ca si cum ar "intra" sau "iesi" AC-ul.In depasire nu v-as prea dori... A mai patit cineva?Pana acum a mers constant ori mai "lenes", ori mai "vivace" in functie de cum era pus aerul(conditionat).Are cineva idee ce-ar putea fi? Multumesc anticipat! Link to comment
Wolfman Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Exact la fel face si al meu Tico, functioneaza pe AC aproape la fel ca pe ECO, cu variatiile de putere de rigoare; nu am vreo explicatie, tinand cont ca in 2008 nu a facut asa, decat ca o mai fi pierdut ceva freon, fiindca la instalatia de AC nu s-a mai umblat din vara trecuta, cand i-am schimbat compresorul si am facut incarcarea cu freon. Link to comment
iuliu m. Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 (edited) Salut, Multzumesc de raspuns! Pai e bine sa aiba probleme doar din vara trecuta pana acum!?!?!Practic aproape imediat din punct de vedere al prezentei caldurii. Trebuie sa ajung, prin urmare la un specialist in AC...Se pare ca am probleme cu freonul (R 12 presupun, ca nu-l mai am pe baiatul care se uita inotdeauna la el si sper sa nu fie vreo problema cu freonul atipic). A mai "facut" la cineva si s-a si rezolvat de atunci? Toate cele bune! Edited May 9, 2009 by iuliu m. Link to comment
iuliu m. Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 (edited) Salut, Nasol!Se "extinde"... La relanti ,la cateva minute(2-3) se modifica mersul motorului si "clantzane" ceva(ca un releu care cupleaza-decupleaza)pe undeva prin spatele cutiei de acte din dreapta bordului. Asta e! La service cu el! Cele bune! Edited May 10, 2009 by iuliu m. Link to comment
CatalinC Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 E totusi destul de normal Ac-ul consuma foarte multe resurse din motor.Poate ajunge si la 600 W .Ce ati vrea.Asa face si al meu,da io trebuie sa-i mai pun freon.Oricum rece face . Explicatia cea mai simpla este lipsa de freon.Presiune scazuta in instalatie. Nu va mai panicati asa din orice nimic . Link to comment
iuliu m. Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 (edited) Salut, Nu m-am panicat ca se schimba mersul motorului ca e normal sa fie asa cand intra AC-ul. Am fost nedumerit ca face cum n-a facut niciodata, adica merge "temporizat" si pe AC nu numai pe ECO.Si pare ca intra un releu care comanda chestia asta pe undeva pe sub bord in dreapta. Asta-i tot.Oricum verific maine la service ca e destul de incomod in trafic. Cele bune! Edited May 10, 2009 by iuliu m. Link to comment
CatalinC Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Se pare ca pe caldurile astea bietu tico nu face fata.Am mers prin buc astazi mai mult vreo 40 50 km si cu aer in blana,si sa incins motoru de a inebunit a urcat acu pana la peste jumate,antigelu mai a vea putin si dadea pe afara din borcan,cand am oprit aeru acu de la apa a scazut la loc.Deci ventilatoru ala nu face fata sa raceasca si freonu si apa.A mers incontinuu mititelul .Oricum maine ii schimb termostatu just in case. Link to comment
iuliu m. Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Evident ca am o problema cu freonul din instalatie. Dar...iata cu adevarat o problema de "finetze"!R 12=R 409?(Pentru ca R12 pare a nu se gasi decat prin vreo magazie de vechituri pe la Antipa...) Asa imi spune un meserias pe care tind sa nu il prea cred.Mi se pare cam "panglicar". Nu exclud ,insa, sa aiba dreptate. Deci...Help me!!! Cele bune! Link to comment
CatalinC Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Pai nu prea se mai gaseste ca e non eco ,sa renuntat demult la fabricarea lui. Da pune r134A Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now