Jump to content

Aer conditionat Tico


Recommended Posts

Baieti, un loc de umplere al aerului conditionat in Bucuresti, imi puteti recomanda ? Tico-ul meu nu mai baga absolut deloc aer rece si ma gandesc ca ori pierde pe undeva, ori s-a dus tot in timp. Eventual si niste preturi aproximative daca ati fost pe acolo. Multumesc anticipat !

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Tetea, daca-mi merge.., fac cinste... a mea face la fel si nu-i dau de cap... am un prieten care se ocupa cu AC dar la electronica nu se pricepe... oricum eu il pun sa o schimbe . dar nu stiu unde gasesc rezistenta( de cumparat?) de schimb? Mai ales ca sunt femeie, si sunt si blonda?

iar pentru cei care vor sa schimbe freonul sau sa verifice instalatia, inclusiv probleme cu compresorul va dau un nr. 0721334780-il cheama Eugen si are service acasa la el, problema ar fi ca e in comuna Berceni. Oricum are tot ce-i trebuie pentru AC si nu e scump. Puteti sa sunati si sa intrebati. scuze de reclama :)

Mersi mult, Tetea pentru sfat.

Edited by ramram
Link to comment
... unde gasesc rezistenta( de cumparat?) de schimb? Mai ales ca sunt femeie, si sunt si blonda?

 

Chiar si o blonda :) ) poate gasi un asemenea fleac la orice magazin de componente electronice. Iar inlocuirea rezistentei aleia dureaza 2 minute si o poate face chiar si un afon cu un pistol de lipit. Sau te duci cu placa electronica la vreun centru de reparatii radio-tv si rogi pe vreun tip sa schimbe rezistenta aia.

Edited by Tetea
Link to comment
  • 5 months later...

Salutare .

Am un ticalos SX din 1999 , cumparat foarte recent , si am cand i-am facut revizia , am observat ca nu are conpresorul de aer conditionat , in rest are toata instalatia , de la conducte pana la butoane .

Aveti idee de unde as putea sa cumpar un compresor care sa functioneze ?

Link to comment
  • 2 months later...

Salut,

 

Ne spui si noua la cati wati functioneaza/rezista rezistenta aia(nr. 5) daca tot ti-ai facut pomana si "ne-ai deschis ochii"?

Pot sa-ti spun ca abia ieri dimineatza am facut inlocuirea si primele impresii sunt deosebit de favorabile.Am mers si ieri la aprox. 35 de grade prin soare puternic si n-a oprit deloc.

De asemenea,am mers pe la 24-25 de grade, cat era azi pe seara, cu aerul, si a oprit doar de doua ori,o dat la vreo cinci minute dupa prima pornire(practic de pe loc,odata cu motorul) si apoi la o jumatate de ora, dupa care nu a mai oprit deloc dupa inca 40 de minute de mers.

Sunt superincantat ca nu mai "tacane" incontinuu controllerul ala de sub bord, provocand si scaderi (uneori periculoase) ale tractiunii.

Voiam sa stiu doar la ce putere ar trebui sa reziste rezistorul ala sa nu ma trezesc ca se "prajeste" intr-o buna zi.

 

Stima!

 

 

Salutare.Rezistenta R5 la mine are 10K si rezistenta R4 are 4,7K...pe care o schimb pana la urma ca sunt in ceata

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut baieti. As vrea si eu sa cumpar un aer conditionat pentru Tico si nu prea gasesc. Aveti idee unde pot gasi si la ce bani? Multumesc.

 

salut am eu unul la 700 ron cu toata instalatia cu tot si radiator

Link to comment
  • 2 weeks later...

Salut.Am si eu o problema.Iarna trecuta am schimbat distributia la tico iar dupa 2 3 ore de mers mi s-a rupt cureaua de la alternator si compresor ac.M-am intors la atelieru auto si am pus doar pe cea de alternator deoraece nu avea in stoc pt compresor ac si mi-au zis ca nu are nimic daca nu pun la compresor si a ramas ca pun in primavara, iar acu cand am pus cureaua la compresor nu mai vine aer rece. compresoru porneste simt masina ca trepideaza,asta la treapta a 2 a,inainte mergea fain frumos la 1,ventilatoru porneste,dar canci aer rece,tin sa mentionez ca vara trecuta nu prea mai baga aer rece ca acu 3 ani.sa fie de la freon sau sa ma astept la ceva mai grav?? nu vrea sa bag degeaba freon si sa realizez ca e de la altceva??

si cu treptele la controlul aerului cum se poate rezolva??multumesc.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut,

 

Ma confrunt cu aceeasi problema pe care o au multi din cei care au scris in acest topic. Nu functioneaza aerul conditionat pe treapta I si a III-a (cand a functionat nu am spus la nimeni).

Citind intreg topicul am observat si contributiile majore aduse de unii membri, pe care ii felicit.

 

Analizand comportamentul sistemului de aer conditionat am constatat:

- cu ventilatorul pe treapta I actionez butonul de aer conditionat, ledul verde se aprinde, dar nu se cupleaza compresorul;

- cu ventilatorul pe treapta II actionez butonul de aer conditionat, compresorul cupleaza si aerul se raceste foarte bine (mai ales dupa inserierea rezistentei R5 de 4.7 KOhmi cu una de 820 Ohmi);

- cu ventilatorul pe treapta a III-a actionez butonul de aer conditionat, ledul verde se aprinde, dar nu se cupleaza compresorul.

 

Partea interesanta de acum incepe:

-avand aerul conditionat pornit (in treapta a II-a) comut ventilatorul pe treapta I sau a III-a si aerul conditionat continua sa functioneze si sa raceasca corespunzator, doar pana in momentul in care decupleaza (datorita temperaturii scazute). Ulterior nu mai cupleaza decat daca comut ventilatorul pe treata a II-a (dupa care procedura de comutare in alta treapta se poate repeta).

 

Gandul ma duce spre modulul electronic al instalatiei de aer conditionat. Am masurat diodele mentionate in topic acestea fiind bune.

 

Sper ca macar unul dintre voi a rezolvat problema si poate sa-mi dea o solutie.

Link to comment

continua sa functioneze si sa raceasca corespunzator, doar pana in momentul in care decupleaza (datorita temperaturii scazute).

 

Cum vine asta, ca nu exista Tico cu climatronic..decupleaza cand il opresti tu.

Link to comment

bre acolo la el e o problema.

da tico are un fel de clima :P butonu ECO pe langa AC,care pastreazao temperatura anume a freonului.In modul eco se cupleaza si decupleaza singur compresoru,in functie de temperatura freonului.Care e prestabilita prin modulu lui.

 

 

uite

AC-ul are 3 sisteme de siguranta care declansaza oprirea compresorului daca este cazul: un presostat aflat pe receptorul uscator care decupleaza compresorul daca presiunea freonului in instalatie este prea mare sau prea mica, un termistor la condensor care actioneaza daca temperatura acestuia trece de 110 grade si inca un termistor la vaporizator care are rolul sa comande oprirea compresorului daca temperatura vaporizatorului scade sub 0 grade aparand astfel pericolul de a se forma gheata acolo. Practic, la o instalatie buna si cu freon suficient primele 2 situatii ies din calcul, cel care provoaca intreruperile fiind termistorul de la vaporizator, care este cuplat la controler la mufa cea mica. Acest termistor are cand AC-ul nu functioneaza 2kOhmi si in timp ca AC-ul functioneaza, la decuplare, valoarea atinge circa 6 kOhmi. El formeaza impreuna cu rezistenta mentionata mai sus un divizor de tensiune alimentat cu tensiunea de 5V de la integratul 7805 vizibil in partea dreapta-jos a pozei. Cand tensiunea culeasa de pe acest divizor atinge 2,8V controlerul decupleaza compresorul. Prin inlocuirea mentionata aceasta tensiune scade la 2,6V si la o temperatura a mediului exterior de 20-25 grade (cand practic AC-ul nu e necesar) compresorul va fi decuplat foarte rar, cateva secunde cam la 7-8 minute interval, ceea ce este normal deoarece in aceasta situatie vaporizatorul se raceste prea mult. In conditii de canicula nu va mai fi decuplat de loc, adica situatia va fi cea care se cuvine.
Edited by CatalinC
Link to comment

Atat in modul ECO cat si in modul AC sistemul de aer conditionat cupleaza si decupleaza compresorul la o anumita perioada de timp. In modul ECO decupleaza mai des.

Asta se intampla si cand sistemul functiona pe toate cele trei trepte ale ventilatorului.

 

Daca pornesc AC-ul in treapta a II-a si schimb pe alta treapta (I sau III) continua sa functioneze pana la prima decuplare.

Ulterior cupleaza doar daca trec ventilatorul pe treapta II.

Link to comment

io de cand am inlocuit rezistenta aia pe modul Ac nu lam vazut sa mai decuplezepe afara.Ma face tzurtzure de gheatza.

Si prefer sa trec dupa ce ma racoresc bine pe modul eco.

Acuma nustu ce are l tau :( .

Si face asa mereu chiar si la relantii>?

 

ai citit paici,cica ar fi de vina diodele d3 d4 sau invechit. Nu stiu ce sa zic :)

Edited by CatalinC
Link to comment

Alta problema: astazi pe autostrada am simtit un miros de ars in timp ce mergeam,am tras pe dreapta deschid capota si vad ca iese un fum negru de la compresor.am constatat ca acel compresor s-a blocat pur si simplu.am scor cureaua si am ajuns acasa fara probleme.tin sa precizez ca am mers prin Bucuresti prin niste balti cam cu 30km\h.Ce poate sa se fii intamplat???

Link to comment

nu cred ca e dela balti.

so fi dus rulmentu.desablocat.Oricum trebuie dat jos si inspectat.

De gripat,el insusi nu cred,ca are si el sistem de protectie si daca nu e presiune nu porneste.Din ce zici tu acolo sa blocat fulia.

Daca oprei Ac tot blocat era nu ?

Edited by CatalinC
Link to comment

Pai aia e ca nu am dat drumu deloc la ac in ultima perioada pt ca nu mai merge.(am explicat mai sus ce s-a intamplat).Astazi m-am mai uitat odata la el si am vazut totusi ca se invarte fulia acea la mana.O sa il desfac maine.Sa am grija la ceva cand il desfac??multumesc

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
Link to comment

Am fost si eu in service, cu gandul sa-mi verifice pe unde scapa freon.

Surpriza placuta a fost cand a descoperit ca functioneaza cu freon ecologic cu care umpleau la mai toate masinile (scrie pe compresor...din pacate sunt la munca si pot abia acasa sa ma uit ce scrie).

A bagat freon+ulei+marker fluorescent, dupa care a observat ca imi scapa vizibil pe la ambele ventile. Le-a pus capacele, dar cel de la conducta din dreapta (care duce in masina) tot mai scapa pt ca e mereu unsuros.

Intrebarea mea este daca se poate schimba acel ventil fara sa schimb toata conducta. Sunt constient ca pierd freonul.

 

A doua problema ar fi bine cunoscuta functionarii AC doar pe treapta a2a si decuplarea compresorului ca si cum ar fi pe ECO. O sa incerc treaba cu rezistenta.

 

A treia problema care a aparut azi, ar fi ca a inceput sa faca zgomot rulmentul de la compresor. Se aude (incet ce-i drept) un sunet ca si cum ar freca ceva fier pe fier. O sa revin cu poze si noutati

Link to comment

Am dat joc compresorul a fasait putin.Ce fac acum?cum il probez??pot sa il desfac??

 

 

dute cu el la un frigotehnist.aia sepricep si la dastea auto,io am incarcat si instalatia la unu dasta si in loc de 1 mil cat ia un service hotie pe fata.iam dat 30 ron.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...