Jump to content

Oxigen pentru Bucuresti


catapkz

Recommended Posts

Viktore ... mai am un pic si cred ca esti invidios 😄. Nu a vazut Bucurestiul atata oxigen in aer ... de nici nu isi aduce aminte ! In urma cu 6 luni cred ca nici in Brasov nu era aer asa de curat

Azi am primit, intamplator cred, un mail de la cei de la airly ... M-am uitat pe harta Romaniei, nu doar a Bucurestiului. Se vede ca a scazut traficul !

PS: e valabil pentru toata Europa ...

 

Link to comment

Invidios, ii putin spus ...

Adevarul e ca si in zona ne-am intors cu ~ un doaua'j de ani in urma cind rar trecea cite o mirtoaga fumigena pe ulita. Un relax de toata frumusetea in trafic, imi place.

Link to comment
  • 9 months later...

"Vai di mini s di mini ..." Iote unde stateau inteligentii secolului, ce sfaturi de oameni mari cum sa devii prost cretin si idiot, cum sa te dezici de cei 7 ani de-acasa renuntind la cuvintul magic (in opinia unora) multumesc ! Ce sa vezi, se vor topi turturii de la polu' nord de dai dovada de bun simt ! Iote ca si bajeatu' de pe ulita are o ideie in a reduce poluarea in Bucuresti : inchide nene latrina3; romaniatv; realitateatv si akti microbi gen ce polueata in draci din orice punct de vedere ! No ... consum digital aiurea, ba chiar toxic omenirii !

Link to comment

Nu stiu daca v-am mai povestit, insa am citit recent un studiu făcut în Belgia de UCL - universitatea catolica din leuven (cea mai veche și mai bine cotata universitate de pe bătrânul continent). 

Au mers la rețeaua de itp și au verificat emisiile de particule fine la aprox 800 mașini cu aparatura sofisticata (nu gluma aia sinistra de măsurat opacitatea care este în continuare standard la itp).  Vestea buna e ca 85% dintre diesel sunt conforme, și unele emit chiar mult sub limita. 

Vestea proasta e ca cele 15% ramase emit de peste 5 ori mai mult decât e permis pentru întreaga flota. Unele au filtrul de particule complet anulat iar emisiile ajung de 1000 ori peste limita. Iar măsurarea opacitatii la itp nu le detectează.

5-6 ani după dieselgate itp-ul la diesel rămâne o gluma.

Link to comment

Da, Corneda. Se mai gaseste cite un "nea cariera" cu sa vezi ce-am descoperit io ! Mda. Da' bine ca n-o zis ca off topic'u pe furum dauneaza grav incalzirii globale si dezgheata turturi ca drept imi bagam picioru ! Acuma sa fac si o comparatie : amu vreo trei'j de ani cind ma trimitea mama la bunica in pas alergator (ca-mi placea, sportu'i sport!) "in celalalt cap al lumii" cu ciite un mesaj si nu doar ca eram mai iute ca mail'u de azi da' ma incingeam de n-aveau curaj sa puna mina pe mine ... nu se mai topeau ghetarii ? Ei, despre ce vorbim ? Il intreb io pe nea cariera ...

Ceia ce povestesti tu, mr_ se intimpla in tarile cu apa calda si combustibil in toate mintile. Acelasi studiu efectuat intr-o tara cu apa rece (iarna in capitala) ar inversa procentele la cit de mizerabil ii combustibilul de parca s-ar arde petrol pur si asta n-o spun eu, ci filtrele de combustibil schimbate ce le-am vazut de-a lungul timpului chiar si p'aici pe forum.

Link to comment

Pai concluzia e aceeasi, ITP-ul e inutil, sau insuficient. Aici nu se ia cu spaga, insa masuratoarea care se face la masinile diesel e o gluma, il pici doar daca vizual se prinde inspectorul ca lipseste ceva. Daca nu, ura si la gara.  La voi probabil se ia cu spaga... problema poate fi diferita insa tot la ITP trebuie umblat. 

Link to comment
  • 1 month later...

Te referi la parcarile cu plata? Am inteles ca nu prea le merge sistemul prin sms... iar preturile, in centru, sunt fantastice. In special pt rezidenti, 7-8000 lei pe an (mii, nu sute) pt un loc rezervat

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...