ciprian neacsu Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Salutare, din cei de detin Chevy Captiva ati avut probleme cu arderea becurilor de la faza scurta odata la 3 luni? Inainte de a se intampla acest lucru, acele indicatoare din brod se opresc timp de 5 secunde si apoi totul functioneaza normal. Am verificat auto inclusiv la reprezentanta in 2020 si nu apare nimic ca si defect. Ceva sugestii? Va multumesc anticipat. Cu stima, Ciprian Link to comment
florinellll Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Becuri de proasta calitate. Link to comment
ciprian neacsu Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 Buna seara becuri de 120 lei per set sunt proaste? Nu cred A intalnit cineva pana acum aceste probleme? Multumesc Link to comment
Salex Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) Pretul conteaza mai putin, posibil sa fi fost bune, posibil chiar sa fi fost proaste. Nu cunosc subiectul, speculez 2 variante: 1. tensiune prea mare la soclu, asta poate fi verificata cu usurinta cu un votlmetru 2. utilizarea unor becuri incorecte. Nu intru acum in detalii, dar exista becuri pentru faza lunga si exista becuri pentru faza scurta. Cele de faza lunga au o durata de viata mult mai scurta. Asta ar trebui verificata in manual. Edited January 17, 2020 by Salex Link to comment
ches Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Daca pui becuri "ultrabright", adica cele care se lauda cu intensitate mare a luminii de la Osram, Philips etc, cam asta e durata lor de viata. La Epica am schimbat multe d-astea, cele mai fiabile au fost Osram Night breaker prima generatie (nu se mai gasesc), durata de aproape 1 an. Daca vrei durata de viata mai mare si accepti o lumina putin mai slaba (aproape de becurile OEM), atunci mergi pe Philips Vision +60%, tin cam un an, un an si jumatate. Becurile cu intensitate mare a luminii sunt f sensibile la socuri din cauza compozitiei filamentului, iar gropile de la noi le "ajuta" sa pice repede. Eu am "rezolvat" problema cu o instalatie xenon de calitate si becuri de 4300k reali (mai am o pereche de "4300k" acasa care de fapt sunt de 5000k), adica lumina calda, apropiata de cea a soarelui. Deoarece Captiva are lupe si spalatoare de faruri (cel putin a mea are) cu un reglaj facut ca lumea "la zid" nu vei orbi pe nimeni. Eu le am de mai bine de 1 an pe CAptiva si am avut-o inca 2 ani pe Epica si nu am primit nici un flash, iar lumina imprastiata pe drum e net superioara becurilor cu intensitate mare. Dezavantajul este ca la fiecare ITP trebuie sa pun becurile cu halogen ca sa fiu sigur ca nu voi avea probleme. Cu politia nu am avut niciodata probleme, vad spalatoarele si lumina calda si presupun ca sunt OEM. Swapul de becuri dureaza 15-20min. 1 Link to comment
florinellll Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) Un bec bun are durata de viata 400ore. Ce becuri mai exact ,de 120lei sau 1200??!!!! Cate seturi s-au defectat? Edited January 17, 2020 by florinellll Link to comment
Viktor Posted January 18, 2020 Share Posted January 18, 2020 120 lei noi, adica 1200 lei vechi. Imi vine-n minte o situatie similara unde cineva schimba becurile intr-o veselie apoi din greseala o prins becuri bune si s-o rezolvat. Link to comment
florinellll Posted January 19, 2020 Share Posted January 19, 2020 Acum 23 ore, Viktor a spus: 120 lei noi, adica 1200 lei vechi. Imi vine-n minte o situatie similara unde cineva schimba becurile intr-o veselie apoi din greseala o prins becuri bune si s-o rezolvat. No siniore,120ron = 120plus 0000 zerouri, lei vechi 🤨 Link to comment
Viktor Posted January 19, 2020 Share Posted January 19, 2020 La aprox. 3 luni sa ramii pe intuneric e prea de tot, osram-ul ramine printre becurile bune. Detalii ... nik? Ce becuri cad in timp record, de unde sint achizizionate ... Link to comment
ches Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 Ca sa va explic in cazul meu: la Epica puneam intial becuri H7 de la Philips - Vision Plus 30% si ma tineau aprox 1 an si jumatate, poate chiar 2. Ulterior am aflat de minunatiile de becuri ultrabright care se jura cu luminozitate +90...+130%. Primele pe care le-am cumparat au fost Osram NIght Breaker +90%, luate de la un tip care vindea chestii pe forumul de Matizuri. Lumina era foarte misto, bateau mult, ce mai, eram in extaz. Astea m-au tiniut cel mai mult, in jur de 6 luni cand s-a ars unul dintre ele in timp ce urcam la cabana Piatra Arsa, pe drumul forestier. Bineinteles, fiind multumit de lumina facuta de Osramuri am achizitionat niste Phlips Xtreme vision +110% parca, luate de la Norauto cu ~120lei , Osram erau ceva mai scumpe. M-au tinut 3-5 luni, nu mai tin minte. Urmatoarele au fost tot Philips, luate de pe emag, tot cu acelasi pret. Si astea au tinut putin, tot vreo 3 luni, asa ca am luat Vision +60% si pe astea le-am tinut pana am trecut la xenon. Am citit mai multe forumuri, precum si fisele tehnice de la becuri si timpul de viata pt astea ultrabright este mult mai mici fata de becurile normale, de aceea i-am recomandat omului becuri normale. 120 lei setul de becuri este f mult avand in vedere ca am dat pe 2 instalatii de xenon + becuri bune 250lei, dar astea sunt preturile. Nu stiu ce becuri cu halogen poti cumpara la 1200lei, probabil cu tot cu far 😄 . Link to comment
florinellll Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 Am pe Leganza kit xenon 99 lei,vechime 1,5 ani respectiv 35.000 km. Link to comment
ciprian neacsu Posted January 23, 2020 Author Share Posted January 23, 2020 Salut Dlor, Va multumesc pentru pareri si ajutor. Din fericire am reusit sa indentific si sa rezolv problema becurilor arse concomitent cu nefuctionarea cesurilor de bord. Problema a fost la alternator si la regulatorul de tensiune a acestuia. Sa procedat la verificarea dupa demontare a cestuia precum si masurarea tensiunii in sarcina, liber dar si cu un consumator mare( idem cu actionarea tuturor consumatorilor de un autoturism). Sa verificat inclusiv cablurile de masa, mufele adiacente sistemului si dupa refacerea alternatorului, schimbarii regulatorului de tensiune, masina functioneza acum in paramterii normali, cu mentiunea ca timp de 2 saptamani va fi testata in diferite conditii de mediu si trafic. Pentru alte informatii, va stau la dispozitie. Cu stima, Ciprian Neacsu Link to comment
florinellll Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Fac pariu ca este vrajeala,vrajeala service. Cat a costat manevra? Link to comment
ciprian neacsu Posted January 23, 2020 Author Share Posted January 23, 2020 Salut Dle, Nu este vrajeala. Initial am explicat electricianului detaliat ceea ce se intampla si apoi am participat activ la reparatiile electromotorului. Sunt baieti corecti in primul rand si profesionisti. Costul total al lucrarii ( verificare sistem+ lucrarea descrisa anterior+piese) 1600 lei tva inclus. Cu stima, Link to comment
florinellll Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Ce ati reparat dv se numeste ALTERNATOR Vai de viata mea ...1600,unul nou cat costa? Link to comment
ciprian neacsu Posted January 23, 2020 Author Share Posted January 23, 2020 Salut Dle, Multumesc pentru corectie. Da, reparatia este scumpa. Un alternator nou costa de la 770 lei pana ala 1050 lei. Remedierea unuialternator original costa 350 lei, cap coada plus teste, foarte important. Apoi regulator tensiune, manopera, verificare instalatie, etc. Eu prefer sa platestc extra si sa am garantie legala. Am mai avut un autoturism si am mers la remediat pe la toti mesterii cu recomandari serioase si apoi regretam. Acum nu, am platit , garantie 9 luni la lucrare si liniste.... masina este a sotiei. Cu stima, Ciprian Neacsu Link to comment
Viktor Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Eu pe asta cu arsul becurilor cauza fiind alternatorul, n-o pricep. Adica, se incapatineaza la un 3 luni asa si-i arde-un soc in filament sau cum ? 1 Link to comment
ciprian neacsu Posted January 24, 2020 Author Share Posted January 24, 2020 Buna ziua Datorita defectiunii partiale a regulatorului de tensiune a autoturismului, socurile de tensiune erau trimise catre circutitele masinii si becurile cedeaza cel mai rpaid se pare, in alte dati sau mai ars is sigurante de 20 A si 10 , ex. spalat faruri,. Cu stima, Link to comment
Viktor Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Am alegat destul de mult o caleasca (si nu fu singura) din anii '80 ce avea luminile legate pe alternator si nu buseau becurile. Ce-i drept, foarte vizibil variatia intensitatii luminilor in functie de accelerari dar cam atit. Cu cit accelerai mai tare cu atit vedeai mai bine, economie la relanti si full tensiune in filamentele becoaselor in sarcina. Acum nah, daca meseriasu' o zis ca ploua de jos in sus ... asa este ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now