iuzar Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Vreau sa-mi schimb si eu luminile la Espero (faza scurta, lunga) ca eu inca am "lumanarile" originale. Spuneti-mi si mie ce aveti pe ale voastre si la cat m-ar duce sa pun ceva bun pe ea. Link to comment
VAXXi Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Eu, după accident, am selectat din ce-am găsit prin benzinării. Mai exact, becuri Narva (marcă bunicică, nemţească) de 45W, la vreo sută de mii bucata. Erau şi alte "avioane", colorate în albastru, la 500 de mii perechea, dar n-am avut încredere (nici marcă, nici nimic pe ele). Mă oftic pentru că n-am găsit pe format H1 de 55W pentru faza lungă, aşa cum scrie în manual... dar o să mai fac nişte vizite pe la Praktiker sau Augsburg şi comunic rezultatele. A... şi neapărat reglaţi-vă bine farurile. S-ar putea să aveţi surprize (ale mele băteau prea jos, şi cam bombăneam becurile... după reglaj s-a schimbat situaţia). Link to comment
iuzar Posted April 19, 2004 Author Share Posted April 19, 2004 Ale mele cred ca bat la mama aluia, in copaci... cred ca-mi iau ceva injuraturi de la cei ce-mi vin din fata...VAXXi, multumesc de raspuns... Link to comment
VIPER Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 H1 55W Narva pe lunga, se vad de zici ca sunt proiectoare de armata! Link to comment
expero 16V Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 eu unul am becurile din fabrica,alea de 50/55 w,parca,am fost la aparat din ala destept de reglat farurile si degeaba.adica fata de un prieten cu un a4,ale mele palpaie.plus ca la alte masini(octavia,audi) iti dau impresia ca matura soseaua. drept care m-am gandit sa-mi iau niste bluevision care au 90 pe faza scurta si 100w pe lunga.costa 220.000*4 Link to comment
VIPER Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Vezi ca 100W e cam mult! Ori iti prajesti releele, ori firele... Daca vreo mai mult decat a zis producatorul, poate ca ar fi bine sa le faci si instalatie speciala... Link to comment
VAXXi Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 La maşinilea alea de care zici că mătură şoseaua, probabil există instalaţie xenon. Cu 100W pe circuit proiectat pentru 45/55W, îţi zic eu c-o cauţi cu lumânarea ! ai putere activă aproape dublă, o să se ducă siguranţele, izolaţiile... Zici că pâlpâie becurile. Asta mă duce cu gândul la incapacitatea sursei de curent electric de-a susţine sarcina. Se diminuează intensitatea iluminării când porneşti consumatori suplimentari (AC, muzica dată tare, geamurile electrice) ? Poate e pe moarte alternatorul ? Link to comment
VIPER Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Sau cureaua slaba? Veche, aproape rupta? Link to comment
iuzar Posted April 20, 2004 Author Share Posted April 20, 2004 Si la specificatiile tehnice de 45/55 pina la cat pot sa ma intind fara sa am probleme? 60/75 e ok? Link to comment
VIPER Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Revin si zic, am H1 55W si sa le vezi cum merg! Link to comment
expero 16V Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 M-am exprimat gresit ca palpaie...adica te duci in fata masinii o dai pe faza scurta,te uiti in becuri si nu te orbeste...pe faza lunga intr-adevar merge... vreau sa zic ca becurile din fabrica is obosite,au o lumina bolnava si bat prea aproape,cu toate ca-s reglate manual la service si electric la 0. Link to comment
VIPER Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Hai sa ne vedem joi, aproape sigur ajung si eu, si vedem cine ce becuri are. Link to comment
VAXXi Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 te uiti in becuri si nu te orbeste...pe faza lunga intr-adevar merge... ăăăă... şi nu aşa trebuie să fie ?? nu mai umblaţi aiurea la becuri, respectaţi ce spune producătorul sau (serios vorbind) faceţi-vă un control oftalmologic. Şi-aşa sunt prea mulţi idioţi pe drumuri cu becuri prost reglate şi foarte puternice, nu vă alăturaţi lor! Link to comment
VAXXi Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Si la specificatiile tehnice de 45/55 pina la cat pot sa ma intind fara sa am probleme? 60/75 e ok? Iar asta nu poate să-ţi zică decât inginerul sau echipa de ingineri care-a proiectat sistemul electric, nu noi. Depinde de materialele pe care le-au ales, de toleranţe, dimensionări... prea multe variabile. De-aia lucrurile vechi erau mai bune: pe-atunci nu existau programe de CAD, precizii atât de mari şi toleranţe aşa mici în producţie. Ca atare, totul se supradimensiona sau se rotunjea prin adaos. De exemplu: un cablu de-ăsta pe care vreţi să-l prăjiţi - înainte, nu se puteau calcula exact curenţii, nu se putea simula funcţionarea, ca atare se lăsa o marjă mai mare de eroare. Acum ... "prin CAD am aflat că vom avea un curent de maxim 8.7 A, deci ne putem permite să subţiem conductorul cu 5 milimetri, ceea ce ne va obţine o economie de 1.24$ la tona de cupru cumpărată". Cam aşa se lucrează acum. Dacă e bine sau rău ... e cu totul o altă discuţie. Morala: urmaţi indicaţiile producătorului ! Link to comment
tibby Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Help!!! La mine luminile sunt detul de bune insa bat prea sus...Am incrcat sa le reglez din surubelel alea din interior nimic...am pus reglajul de la bord ca sa bata cat mai injos...si tot sunt prea sus...ce le pot face...nici n am un manual la ea, decat cel de service dar acolo nu am nimic de reglat farurile ! Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Ai rasucit de rotita de pe motorase si tot nu merge? Link to comment
freemind Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 ma bag si eu in vorba: am avut pe batranul oltcit becuri H3 de 90/100 W, si mi-a tinut instalatia... din cate stiu eu, alternatorul de pe Cielo/Espero este mai mare decat pe Oltcit... nu-i o parere avizata, ci doar o parere... e drept ca in aceea perioada, aveam lumini pe masina, nu gluma, dar nici injuraturi de la cei ce veneau din sens invers... erau reglate corespunzator. Help!!! La mine luminile sunt detul de bune insa bat prea sus...Am incrcat sa le reglez din surubelel alea din interior nimic...am pus reglajul de la bord ca sa bata cat mai injos...si tot sunt prea sus...ce le pot face...nici n am un manual la ea, decat cel de service dar acolo nu am nimic de reglat farurile ! <{POST_SNAPBACK}> Farul este prin in 3 puncte: unu-i fix, n-ai ce sa-i faci, al doi-lea, undeva, jos, la baza farului, pt reglaj st/dr, iar sus, undeva la baza superioara a farului, al trei-lea, care regleaza inaltimea... ideea este ca, reglajele astea sunt criminale: trebuia sa-ti bata cat mai bine/departe farul, dar nici sa-ti iei injuraturi de la ce-i ce-ti vin din fata noapte... caut in manualul de reparatie, si daca gasesc detalii, pun poza, BAFTA! Link to comment
Ndi Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 (edited) Am eu un far de la un accident pe care fac teste. Legenda: * 1: Reglaj lateral (st/dr) * 2: Reglaj vertical (sus/jos) * 3: Bec pozitie * 4: Bec Far * 5: Mufa bec far Mai sunt 2 puncte rosii, unde venea soclul de la becul de pozitie. L-am scos pentru experimente pt pozitii fade. Mufa din st jos (neagra) este cupla pentru becuri, 5 pini activi, respectiv (experimental, nu jur) GND, Faza lunga, faza scurta, GND, pozitii. Se pare ca pozitia are ground propriu, nu stiu exact de ce, poate ca se duc la sigurante separate? Mase de dimensiuni diferite? Bah. In fine, reglajele de acolo se fac. Si nu uitati sa rotiti, astea nu se regleaza cu o tura doua, cursa completa de reglaj are vreo 30-40 de ture din capat in capat, eu fac experimentele cu o surubelnita electrica. P.S. Ca sa va scutesc de injurat: Ambele suruburi au access cu roti dintate de deasupra. Daca va uitati cu atentie o sa vedeti dintii, la 90 de grade de surub. Cu o cruce potrivita ca pas si mai lunga se pot face reglajele fara sa va murdariti de praf Edited May 22, 2005 by Ndi Link to comment
ovi_jer Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 De retinut ca farul prezentat de Ndi est ede cielo cu un singur bec H4 iar cel de espero este cu 2 becuri H3 si cu reglaje diferite. Nu va bagati la reglajele laterale pentru ca nu o sa va iasa iar la cele pe inaltime numai daca acesta bate in pom si mai rau de atit nu se poate deregla. Link to comment
tibby Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Multzam pt informatii...dar daca nu mai gasesc ceva mai multe informatzii cred ca o sa ma duc la service, cu toate ca nu prea imi place sa o fac doar pt atat. Pana atunci ii las sa ma injure...nu le place sa poarte ochelari de soare. Link to comment
Ndi Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Oops. Cumva mi-a scapat aspectul ca Espero are farurile altfel. Nu ma intrebati. Oricum, daca isi regleaza careva farurile de Cielo, aveti schema Link to comment
Cumnatu Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 H1 55W Narva pe lunga, se vad de zici ca sunt proiectoare de armata! si pe scurta ?? de unde si cat costa ?/ Multumesc ! Link to comment
Zmeul cel rau Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Narva se gasesc la Total. Link to comment
VAXXi Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Dar Narva astea nu sunt asa senzationale cum mi s-au parut la inceput. Link to comment
Zmeul cel rau Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Bre, tu ai xenoane. Sunt bune, eu am versiunea pentru vreme rea si la Moeciu pe ceata au fost mana cereasca. Au o tenta galbuie si se vad mai bine pe asfalt ud si pe ceata. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now