Jump to content

Recommended Posts

Vreau sa-mi schimb si eu luminile la Espero (faza scurta, lunga) ca eu inca am "lumanarile" originale. Spuneti-mi si mie ce aveti pe ale voastre si la cat m-ar duce sa pun ceva bun pe ea.

Link to comment

Eu, după accident, am selectat din ce-am găsit prin benzinării. Mai exact, becuri Narva (marcă bunicică, nemţească) de 45W, la vreo sută de mii bucata. Erau şi alte "avioane", colorate în albastru, la 500 de mii perechea, dar n-am avut încredere (nici marcă, nici nimic pe ele).

 

Mă oftic pentru că n-am găsit pe format H1 de 55W pentru faza lungă, aşa cum scrie în manual... dar o să mai fac nişte vizite pe la Praktiker sau Augsburg şi comunic rezultatele.

 

A... şi neapărat reglaţi-vă bine farurile. S-ar putea să aveţi surprize (ale mele băteau prea jos, şi cam bombăneam becurile... după reglaj s-a schimbat situaţia).

Link to comment

eu unul am becurile din fabrica,alea de 50/55 w,parca,am fost la aparat din ala destept de reglat farurile si degeaba.adica fata de un prieten cu un a4,ale mele palpaie.plus ca la alte masini(octavia,audi) iti dau impresia ca matura soseaua.

drept care m-am gandit sa-mi iau niste bluevision care au 90 pe faza scurta si 100w pe lunga.costa 220.000*4

Link to comment

La maşinilea alea de care zici că mătură şoseaua, probabil există instalaţie xenon. Cu 100W pe circuit proiectat pentru 45/55W, îţi zic eu c-o cauţi cu lumânarea ! ai putere activă aproape dublă, o să se ducă siguranţele, izolaţiile...

 

Zici că pâlpâie becurile. Asta mă duce cu gândul la incapacitatea sursei de curent electric de-a susţine sarcina. Se diminuează intensitatea iluminării când porneşti consumatori suplimentari (AC, muzica dată tare, geamurile electrice) ? Poate e pe moarte alternatorul ?

Link to comment

M-am exprimat gresit ca palpaie...adica te duci in fata masinii o dai pe faza scurta,te uiti in becuri si nu te orbeste...pe faza lunga intr-adevar merge...

vreau sa zic ca becurile din fabrica is obosite,au o lumina bolnava si bat prea aproape,cu toate ca-s reglate manual la service si electric la 0.

Link to comment
te uiti in becuri si nu te orbeste...pe faza lunga intr-adevar merge...

 

ăăăă... şi nu aşa trebuie să fie ?? nu mai umblaţi aiurea la becuri, respectaţi ce spune producătorul sau (serios vorbind) faceţi-vă un control oftalmologic. Şi-aşa sunt prea mulţi idioţi pe drumuri cu becuri prost reglate şi foarte puternice, nu vă alăturaţi lor!

Link to comment
Si la specificatiile tehnice de 45/55 pina la cat pot sa ma intind fara sa am probleme? 60/75 e ok?

 

Iar asta nu poate să-ţi zică decât inginerul sau echipa de ingineri care-a proiectat sistemul electric, nu noi. Depinde de materialele pe care le-au ales, de toleranţe, dimensionări... prea multe variabile.

 

De-aia lucrurile vechi erau mai bune: pe-atunci nu existau programe de CAD, precizii atât de mari şi toleranţe aşa mici în producţie. Ca atare, totul se supradimensiona sau se rotunjea prin adaos. De exemplu: un cablu de-ăsta pe care vreţi să-l prăjiţi - înainte, nu se puteau calcula exact curenţii, nu se putea simula funcţionarea, ca atare se lăsa o marjă mai mare de eroare. Acum ... "prin CAD am aflat că vom avea un curent de maxim 8.7 A, deci ne putem permite să subţiem conductorul cu 5 milimetri, ceea ce ne va obţine o economie de 1.24$ la tona de cupru cumpărată". Cam aşa se lucrează acum. Dacă e bine sau rău ... e cu totul o altă discuţie.

 

Morala: urmaţi indicaţiile producătorului !

Link to comment
  • 1 year later...

Help!!! La mine luminile sunt detul de bune insa bat prea sus...Am incrcat sa le reglez din surubelel alea din interior nimic...am pus reglajul de la bord ca sa bata cat mai injos...si tot sunt prea sus...ce le pot face...nici n am un manual la ea, decat cel de service dar acolo nu am nimic de reglat farurile ! [-O<

Link to comment

ma bag si eu in vorba: am avut pe batranul oltcit becuri H3 de 90/100 W, si mi-a tinut instalatia... din cate stiu eu, alternatorul de pe Cielo/Espero este mai mare decat pe Oltcit... nu-i o parere avizata, ci doar o parere... e drept ca in aceea perioada, aveam lumini pe masina, nu gluma, dar nici injuraturi de la cei ce veneau din sens invers... erau reglate corespunzator.

 

Help!!! La mine luminile sunt detul de bune insa bat prea sus...Am incrcat sa le reglez din surubelel alea din interior nimic...am pus reglajul de la bord ca sa bata cat mai injos...si tot sunt prea sus...ce le pot face...nici n am un manual la ea, decat cel de service dar acolo nu am nimic de reglat farurile ! [-O<

 

 

 

Farul este prin in 3 puncte: unu-i fix, n-ai ce sa-i faci, al doi-lea, undeva, jos, la baza farului, pt reglaj st/dr, iar sus, undeva la baza superioara a farului, al trei-lea, care regleaza inaltimea... ideea este ca, reglajele astea sunt criminale: trebuia sa-ti bata cat mai bine/departe farul, dar nici sa-ti iei injuraturi de la ce-i ce-ti vin din fata noapte... caut in manualul de reparatie, si daca gasesc detalii, pun poza, BAFTA!

Link to comment

Am eu un far de la un accident pe care fac teste.

 

Legenda:

 

* 1: Reglaj lateral (st/dr)

* 2: Reglaj vertical (sus/jos)

* 3: Bec pozitie

* 4: Bec Far

* 5: Mufa bec far

 

Mai sunt 2 puncte rosii, unde venea soclul de la becul de pozitie. L-am scos pentru experimente pt pozitii fade.

 

Mufa din st jos (neagra) este cupla pentru becuri, 5 pini activi, respectiv (experimental, nu jur) GND, Faza lunga, faza scurta, GND, pozitii. Se pare ca pozitia are ground propriu, nu stiu exact de ce, poate ca se duc la sigurante separate? Mase de dimensiuni diferite? Bah.

 

In fine, reglajele de acolo se fac. Si nu uitati sa rotiti, astea nu se regleaza cu o tura doua, cursa completa de reglaj are vreo 30-40 de ture din capat in capat, eu fac experimentele cu o surubelnita electrica.

 

P.S.

 

Ca sa va scutesc de injurat:

 

Ambele suruburi au access cu roti dintate de deasupra. Daca va uitati cu atentie o sa vedeti dintii, la 90 de grade de surub. Cu o cruce potrivita ca pas si mai lunga se pot face reglajele fara sa va murdariti de praf ;)

post-1165-1116779544_thumb.jpg

Edited by Ndi
Link to comment

De retinut ca farul prezentat de Ndi est ede cielo cu un singur bec H4 iar cel de espero este cu 2 becuri H3 si cu reglaje diferite.

Nu va bagati la reglajele laterale pentru ca nu o sa va iasa iar la cele pe inaltime numai daca acesta bate in pom si mai rau de atit nu se poate deregla.

Link to comment

Multzam pt informatii...dar daca nu mai gasesc ceva mai multe informatzii cred ca o sa ma duc la service, cu toate ca nu prea imi place sa o fac doar pt atat. Pana atunci ii las sa ma injure...nu le place sa poarte ochelari de soare. :P

Link to comment

Oops. Cumva mi-a scapat aspectul ca Espero are farurile altfel. Nu ma intrebati. :osanale:

 

Oricum, daca isi regleaza careva farurile de Cielo, aveti schema :banana:

Link to comment
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...