Jump to content

Octavia Nera


raven84

Recommended Posts

Asta e de la mine, acum o luna am luat o trecere de pietoni supra înălțată la 80 la ora pe faleza din Galați. 

A sărit mașina ca-n filmele cu prostu de mine. 

Edited by raven84
  • Haha 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Am fost la mecanic, concluzia, amortizoarele lucreaza, dar cele de pe spate sunt mai rigide decat cele de pe fata. Daca vreau mai multe detalii trebuie sa ma duc undeva unde au si tester de amortizoare...

In alta ordine de idei, din seria "luminitze cu shpil", caut sa cuplez ledurile astea la modulul comfort al masinii, cred ca se numeste CAN Gateway dar nu sunt sigur, inca ma documentez. Cert e ca vrea usa se aprinda cu plafonierele odata.

 

image.thumb.png.6a07eeba24a749fcdeba3db62f5e0a46.png

Link to comment

Aparent am eu pitici pe creier. Sunt mai rigide dar ochiometric in parametrii. Nici unul curs sau cu probleme. Cel de pe dreapta fata era usor umezit la baza dar asta putea fi si de la vremea de afara. Per total "ata ete"...Incerc sa ma vindec de pitici dar nu vor ei sa scape de mine.

Urmatoarea mutare, schimbat discuri fata. Au ceva uzura si se merita aruncate la in iunie.

Link to comment
  • 4 weeks later...

A venit vremea sa schimb discurile frână și plăcuțele pe fata. Pur și simplu nu știu ce sa iau, am găsit ceva interesant la Bosch. Ce am luat înainte pentru Zafira, tot de la Bosch au mers super. Rămâne sa ma decid pana luni când dau comanda. 

În alta ordine de idei, a mâncat un pic de ulei în vreo 3000 de km de când am trecut pe Mobil 1. Cred ca vreo 300 ml. Nu e rău pentru un 1.8 CDAA. Și la drept vorbind am călcat-o rău de câteva ori de am ajuns la 5500 de ture. Deci se iartă :)) 

Edited by raven84
Link to comment
16 hours ago, raven84 said:

A venit vremea sa schimb discurile frână și plăcuțele pe fata. Pur și simplu nu știu ce sa iau, am găsit ceva interesant la Bosch. Ce am luat înainte pentru Zafira, tot de la Bosch au mers super. Rămâne sa ma decid pana luni când dau comanda. 

În alta ordine de idei, a mâncat un pic de ulei în vreo 3000 de km de când am trecut pe Mobil 1. Cred ca vreo 300 ml. Nu e rău pentru un 1.8 CDAA. Și la drept vorbind am călcat-o rău de câteva ori de am ajuns la 5500 de ture. Deci se iartă :)) 

Poti sa iei discuri si placute originale. 🙂

Link to comment

Poate pe original preturile sa fie nejustificat de mari. Dar, in idee asta, afli cine a fost furnizorul OEM si rezolvi mai usor.

Cel mai important aspect eu cred ca ar fi sa mergi pe kit. Sau, macar, incearca sa folosesti un acelasi producator atat pentru discuri cat si pentru placute.

Bosch nu e neaparat o alegere proasta insa clar nu se ridica la nivelul unora mult mai specializati in sisteme de franare (ATE, Brembo, TRW - astia sunt cei pe care merg de cativa ani buni, pe masini diferite, cu rezultate foarte OK). Daca vrei senzatii si nu ai plafon la finante, recomandarea este clara: EBC. La placute mergi de le Greenstuff in sus.

 

Link to comment
1 minute ago, Salex said:

Poate pe original preturile sa fie nejustificat de mari. Dar, in idee asta, afli cine a fost furnizorul OEM si rezolvi mai usor.

Cel mai important aspect eu cred ca ar fi sa mergi pe kit. Sau, macar, incearca sa folosesti un acelasi producator atat pentru discuri cat si pentru placute.

Bosch nu e neaparat o alegere proasta insa clar nu se ridica la nivelul unora mult mai specializati in sisteme de franare (ATE, Brembo, TRW - astia sunt cei pe care merg de cativa ani buni, pe masini diferite, cu rezultate foarte OK). Daca vrei senzatii si nu ai plafon la finante, recomandarea este clara: EBC. La placute mergi de le Greenstuff in sus.

 

Din ce stiu, producatorii OEM ar fi ATE. Pe de alta parte, nu e rea deloc sugestia lui Salex cu EBC. Eu as merge un pic mai departe si as pune furtune de frana din teflon.

Link to comment
2 hours ago, pompiliu92 said:

Eu as merge un pic mai departe si as pune furtune de frana din teflon.

Asta intra deja in alta ecuatie binevenita de-altfel insa stii cum e, degeaba cresti ori elimini pierderile de forta daca placuta nu asigura o priza buna cu discul. Mie unu placutele ATE imi blocheaza rotile cit ai clipi de ma arunc in pedala de frina.

Link to comment

Toate sfaturile voastre prind bine si sunt apreciate.

Sunt anumite aspecte aici pe care vreau sa le scot in evidenta: In general nu conduc agresiv si nici nu folosesc excesiv frana. Din punctul meu de vedere, cea mai buna frana in conditii optime de drum este sa am vizibilitate destula incat sa iau piciorul de pe acceleratie si sa o las sa incetineasca singura.

Lista scurta acum e ATE si Bosch. In mod sigur daca iau de la un producator, voi lua si discurile si placutele de la acelasi. Personal nu ma inspaimanta asa mult diferenta de pret, vreau ceva bun care sa tina.

Acum, budget wise, nu stau chiar asa pe roze dar nici nu ma vait. Daca nu imi ies calculele, mai las o luna si ies sigur :))

Maine am programare la mecanic pt reumplerea instalatiei de AC si o sa discut problema discurilor si placutelor. Cert e ca momentan "micuta" Nera a devenit un adevarat cuptor. Nu prea ajuta culoarea de limuzina comunista.

In alta ordine de idei. Tehnic vorbind merge bine, dar imi pierde un picut de antigel, cam jumatate de litru la fiecare 1000 km. Se scurge pe la aparatoarea din fata rotii stanga fara si banui ca ar fi pompa de apa. Deci maine verificam si asta la service.

And last but not least, negrul e cosmar la zgarieturi. Zilele astea am sa iau niste ceara si am sa fac un mic experiment sa vad daca cu ceara se acopera cele minore facute doar in lac.

Link to comment

Eram sigur ca asta ai sa spui, dar daca e sa facem caterinca, hai sa o luam asa: calculez unghiul de deviatie al babei raportat la gaina, vizualizez grafic in timp real traiectoria celor doua, punctul de intersectie si latimea spatiului dintre gaina si baba la momentul X in care ajung cu masina in dreptul lor. Ca in filmele cu arabi de pe tik tok, ridic din balans skoda pe cele doua roti laterale stanga, setez tempomatul la viteza optima si cobor geamul soferului. 

Trei secunde mai tarziu, in timp ce trec in slow motion pe langa baba, ii dau sarumana cu geamul deschis, chiar in clipa in care, gaina ramane blocata in timp ce creasta ii este mangaiata de baia mea de ulei si strange usor din cioc in timp ce simte adierea fierbinte a esapamentului. In mintea ei se formeaza deja o viziune sumbra a shaormeriei unde, cateva saptamani mai tarziu, pieptul ei va sta strans la un loc cu cel al altor 100 de cotcodacitoare, bine condimentate pentru un kebab servit cu ceafa lata.

Trec de momentul X, reasez masina pe cele patru roti, si dau scurt din avarii pentru a multumi participantilor la trafic pe care tocmai i-am depasit, in timp ce placutele raman din nou neutlizate.

Scena se termina cu Nera disparand in asfintit in timp ce imaginea se intuneca incetisor si pe fundal apare un THE END.

  • Haha 1
Link to comment
5 hours ago, raven84 said:

Toate sfaturile voastre prind bine si sunt apreciate.

Sunt anumite aspecte aici pe care vreau sa le scot in evidenta: In general nu conduc agresiv si nici nu folosesc excesiv frana. Din punctul meu de vedere, cea mai buna frana in conditii optime de drum este sa am vizibilitate destula incat sa iau piciorul de pe acceleratie si sa o las sa incetineasca singura.

Lista scurta acum e ATE si Bosch. In mod sigur daca iau de la un producator, voi lua si discurile si placutele de la acelasi. Personal nu ma inspaimanta asa mult diferenta de pret, vreau ceva bun care sa tina.

Acum, budget wise, nu stau chiar asa pe roze dar nici nu ma vait. Daca nu imi ies calculele, mai las o luna si ies sigur :))

Maine am programare la mecanic pt reumplerea instalatiei de AC si o sa discut problema discurilor si placutelor. Cert e ca momentan "micuta" Nera a devenit un adevarat cuptor. Nu prea ajuta culoarea de limuzina comunista.

In alta ordine de idei. Tehnic vorbind merge bine, dar imi pierde un picut de antigel, cam jumatate de litru la fiecare 1000 km. Se scurge pe la aparatoarea din fata rotii stanga fara si banui ca ar fi pompa de apa. Deci maine verificam si asta la service.

And last but not least, negrul e cosmar la zgarieturi. Zilele astea am sa iau niste ceara si am sa fac un mic experiment sa vad daca cu ceara se acopera cele minore facute doar in lac.

In mod normal, ce imi place la Octavia e ca pot sa imi las "lenea la picior" pe frana si deja incepe sa incetineasca binisor, dar am incercat sa ma obisnuiesc sa folosesc frana de motor mai mult.

Sa imi zici cat freon ai completat. Anul trecut eu am pus 40gr. Am inteles ca ar fi in regula, fiind considerata pierdere tehnologica in parametri.

Link to comment
12 hours ago, raven84 said:

la momentul X

- care e momentul "X" ?

- de un'd sa stiu io, d'aia-i X ! 😆

 

Altfel, lasa bosch-ul ca ala-i tare-n bormasini, burghie, freze (mai nou nici aici) si altele, mai putin in frine. Nu demult mi-am incercat norocul cu un set de placute brembo (parca, chiar nu mai retin) ce nu le-am tinut mai mult de doua saptamini, pur si simplu nu se asezau, alunecau ... naiba sa le ia, asa ca am revenit la ATE ce s-au asezat destul de repede si pur si simplu pirie pe discuri asa priza au. N-am nici un interes a le face reclama si nici in rolul lui auduta nu joc, ci pur si simplu is foarte multumit de ale. Si is placute normale la un pret decent, nimic extra.

Edited by Viktor
Link to comment

Bosch, daca iei (nimeresti) originale nu sunt rele. Am pus pe Spark acum un an si sunt f multumit de ele. Franeaza la fel de bine ca cele originale de pe masina cand erau noi. TRW-urile mi s-au parut naspa in general, toate ruginesc ca dracu si sunt cam moi. De franat, franeaza bine.

Link to comment

Am eu trw pe fata la Pinin, placute+discuri. Franarea e f buna, tocmai pt ca sunt moi, nici nu uzeaza discurile asa rau. Ce e enervant e ca scartaie (poate si greseala mea, am uitat sa pun vaselina cuprata pe acolo) si mai ales ca s-au ovalizat (fff putin) destul de rapid.

Placute Textar am avut pe Cielo, mi s-au parut cele mai bune din tot ce am incerca... Ferodo, ATE, Brembo. OEM nu mai zic, alea zici ca erau fier pe fier, la vremea aia le-am dat jos rapid.

Edited by Geo_ZGA
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...