Jump to content

Aveo 1.4 de 101CP cu intreruperi in mers (cand temperatura motorului este intre cald si rece).


Recommended Posts

Am un Aveo 1.4  din 2009 cu  motorul de 101CP care a beneficiat de intretinere corespunzatoare si la timp. Masina are ~50 000km si de la o vreme am sesizat o problemuta...

Masina porneste bine, trage bine la rece si la cald. Insa daca motorul nu a atins temperatura optima (motorul este caldut nu a ajuns la temperatura normala) daca accelerezi mai puternic uneori "se impiedica" adica se simt  intreruperi.
In oras mi s-a parut uneori ca se manifesta fenomenul dar mi-a fost clar cand am iesit pe autostrada si motorul era caldut si incercand sa ajung la 120KM/ora rapid au aparut scurte pierderi de putere. Dupa ce motorul s-a incalzit a tras foarte bine ... fara nicio problema.

In bord nu sunt martori aprinsi ...

Nu stiu care ar putea fi cauza si de unde sa incep. Nu as vrea sa merg la "meseriasi" sa-mi schimbe tot ce se poate si sa nu rezolve problema.

Ce ma sfatuiti ?

Edited by Nu_stiu_totul
Link to comment

Cel mai bine ar fi, daca poti repeta intreruperile, sa ai diagnoza cuplata in mers, sa vezi ce apare chiar in momentul in care se produce intreruperea.

Altfel, este greu.

Edited by rich1974
Link to comment
  • 1 year later...
  • 2 years later...

De nu ma insel se numeste bobina de inductie integrata si se regasesc pe diverse modele. Si astea la rindul lor pot fi verificate. O verificare simpla ii prin indepartatea de pe bujii, scose bijiile si montate in soclurile bominei de inductie, asigurata masa fiecarei bujii, ne asiguram ca avem conectorul montat si dam la automat (defapt altcineva sa dea la cheie) verificind ochiometric scinteia. Metoda mai sigura ii cea cu bujie stimulator (cred ca asa ii zice) in care se vede clar de scinteia ii continua ori cu intreruperi, ca putem avea scinteie insa anevoioasa.  Ca ideie doar ... caz in care avem de-a face cu un schimbator de piese dispus a inlocui o piesa originala in buna stare cu vreo ragalie noname ori nefiind necesara inlocuirea acesteia. Un mecanic auto in adevaratul sens al cuvintului stie ce are de facut da nah, suficiente calicaturi si prin service.

L.E. Am cotrobait nitel ... IG80-ul preferabil pentru bobina incorporata, fie pe bujie in parte, fie pe intreg. La cel cu fise merge si un tester simplu, reglabil. De mult pe piata astfel de testere, in service cu siguranta au, cel putin ar trebui altfel ...

Edited by Viktor
Link to comment
  • 2 weeks later...
On 2/2/2025 at 7:26 PM, Viktor said:

De nu ma insel se numeste bobina de inductie integrata si se regasesc pe diverse modele. Si astea la rindul lor pot fi verificate. O verificare simpla ii prin indepartatea de pe bujii, scose bijiile si montate in soclurile bominei de inductie, asigurata masa fiecarei bujii, ne asiguram ca avem conectorul montat si dam la automat (defapt altcineva sa dea la cheie) verificind ochiometric scinteia. Metoda mai sigura ii cea cu bujie stimulator (cred ca asa ii zice) in care se vede clar de scinteia ii continua ori cu intreruperi, ca putem avea scinteie insa anevoioasa.  Ca ideie doar ... caz in care avem de-a face cu un schimbator de piese dispus a inlocui o piesa originala in buna stare cu vreo ragalie noname ori nefiind necesara inlocuirea acesteia. Un mecanic auto in adevaratul sens al cuvintului stie ce are de facut da nah, suficiente calicaturi si prin service.

L.E. Am cotrobait nitel ... IG80-ul preferabil pentru bobina incorporata, fie pe bujie in parte, fie pe intreg. La cel cu fise merge si un tester simplu, reglabil. De mult pe piata astfel de testere, in service cu siguranta au, cel putin ar trebui altfel ...

 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...