Nu_stiu_totul Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 (edited) Am un Aveo 1.4 din 2009 cu motorul de 101CP care a beneficiat de intretinere corespunzatoare si la timp. Masina are ~50 000km si de la o vreme am sesizat o problemuta... Masina porneste bine, trage bine la rece si la cald. Insa daca motorul nu a atins temperatura optima (motorul este caldut nu a ajuns la temperatura normala) daca accelerezi mai puternic uneori "se impiedica" adica se simt intreruperi. In oras mi s-a parut uneori ca se manifesta fenomenul dar mi-a fost clar cand am iesit pe autostrada si motorul era caldut si incercand sa ajung la 120KM/ora rapid au aparut scurte pierderi de putere. Dupa ce motorul s-a incalzit a tras foarte bine ... fara nicio problema. In bord nu sunt martori aprinsi ... Nu stiu care ar putea fi cauza si de unde sa incep. Nu as vrea sa merg la "meseriasi" sa-mi schimbe tot ce se poate si sa nu rezolve problema. Ce ma sfatuiti ? Edited March 23, 2021 by Nu_stiu_totul Link to comment
rich1974 Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 (edited) Cel mai bine ar fi, daca poti repeta intreruperile, sa ai diagnoza cuplata in mers, sa vezi ce apare chiar in momentul in care se produce intreruperea. Altfel, este greu. Edited March 24, 2021 by rich1974 Link to comment
Nu_stiu_totul Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 Am rezolvat ... Am schimbat distributia la 10 ani vechime cum zice cartea, ocazie cu care am schimbat si bujiile... Acum motorul merge perfect si nu mai intrerupe deloc ... deci cel mai probabil bijiile au fost cauza . 1 Link to comment
Nu_stiu_totul Posted January 25 Author Share Posted January 25 A aparut iar problema la 70000km Cand schimb uleiul o sa schimb si bujiile. Link to comment
Akon Posted January 26 Share Posted January 26 Ar fi bine sa schimbi si fisele, probabil ca 15ani le-a fost suficient. Link to comment
Nu_stiu_totul Posted February 2 Author Share Posted February 2 Nu are fise, e o cutie de plastic cu tot cu bobina de inductie care se infige in bujii... Am intrebat la service si au zis ca nu e cazul sa o shimb.. Link to comment
Viktor Posted February 2 Share Posted February 2 (edited) De nu ma insel se numeste bobina de inductie integrata si se regasesc pe diverse modele. Si astea la rindul lor pot fi verificate. O verificare simpla ii prin indepartatea de pe bujii, scose bijiile si montate in soclurile bominei de inductie, asigurata masa fiecarei bujii, ne asiguram ca avem conectorul montat si dam la automat (defapt altcineva sa dea la cheie) verificind ochiometric scinteia. Metoda mai sigura ii cea cu bujie stimulator (cred ca asa ii zice) in care se vede clar de scinteia ii continua ori cu intreruperi, ca putem avea scinteie insa anevoioasa. Ca ideie doar ... caz in care avem de-a face cu un schimbator de piese dispus a inlocui o piesa originala in buna stare cu vreo ragalie noname ori nefiind necesara inlocuirea acesteia. Un mecanic auto in adevaratul sens al cuvintului stie ce are de facut da nah, suficiente calicaturi si prin service. L.E. Am cotrobait nitel ... IG80-ul preferabil pentru bobina incorporata, fie pe bujie in parte, fie pe intreg. La cel cu fise merge si un tester simplu, reglabil. De mult pe piata astfel de testere, in service cu siguranta au, cel putin ar trebui altfel ... Edited February 2 by Viktor Link to comment
Nu_stiu_totul Posted February 11 Author Share Posted February 11 On 2/2/2025 at 7:26 PM, Viktor said: De nu ma insel se numeste bobina de inductie integrata si se regasesc pe diverse modele. Si astea la rindul lor pot fi verificate. O verificare simpla ii prin indepartatea de pe bujii, scose bijiile si montate in soclurile bominei de inductie, asigurata masa fiecarei bujii, ne asiguram ca avem conectorul montat si dam la automat (defapt altcineva sa dea la cheie) verificind ochiometric scinteia. Metoda mai sigura ii cea cu bujie stimulator (cred ca asa ii zice) in care se vede clar de scinteia ii continua ori cu intreruperi, ca putem avea scinteie insa anevoioasa. Ca ideie doar ... caz in care avem de-a face cu un schimbator de piese dispus a inlocui o piesa originala in buna stare cu vreo ragalie noname ori nefiind necesara inlocuirea acesteia. Un mecanic auto in adevaratul sens al cuvintului stie ce are de facut da nah, suficiente calicaturi si prin service. L.E. Am cotrobait nitel ... IG80-ul preferabil pentru bobina incorporata, fie pe bujie in parte, fie pe intreg. La cel cu fise merge si un tester simplu, reglabil. De mult pe piata astfel de testere, in service cu siguranta au, cel putin ar trebui altfel ... Link to comment
Nu_stiu_totul Posted February 11 Author Share Posted February 11 Dupa un drum de vreo 300Km mai mult pe autostrada a disparut problema ... O sa schimb oricum bujiile la revizia din primavara si mai vedem. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now