hirschpek Posted April 9, 2021 Share Posted April 9, 2021 Mașina este un Spark din 2013 cu motor de 1L. De la un timp siguranța EMS1 de 15A se arde ( când vrea,aleator) și motorul se oprește. Am fost cu mașina la reprezentanta (Rădăcini) și au refuzat să se uite la ea pe motiv că "nu ne băgăm la așa ceva". Tot punând siguranțe am observat că de fapt siguranța nu se arde imediat, mai întâi se încinge și apoi se topește. Nu știu ce mai fac. Link to comment
ches Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Se pare ca e o problema comuna, cu un search pe google uite ce am gasit: Link to comment
hirschpek Posted April 13, 2021 Author Share Posted April 13, 2021 Da, mulțumesc. Urmează să verific cumva. Pe siguranța asta mai sunt și actuatoarele de la admisie și purjare sau retur. Link to comment
gabimilo1 Posted April 14, 2021 Share Posted April 14, 2021 Salut daca nu se arde instantaneu atunci nu e vorba de scurtcircuit ci de supracurent - care poate veni (cum a postat si colegul mai sus) din contacte imperfecte. Regret ca nu am scheme electrice prin ce detin caci as fi postat puncte in care sa te uiti. Ceea ce e in videoclipul de mai sus poate fi cauza, clar. Link to comment
ches Posted April 14, 2021 Share Posted April 14, 2021 (edited) Ce spune @gabimilo1 este complet adevarat, chiar vroiam sa iti spun cum sa faci verificarea pana am dat peste videoclip. Poti sa faci un test cu o rezistenta de putere de 0.1OHm/20W si un voltmetru ca sa masori curentul (I=V/R=V/0.1=V*10, deci la 1.5V cititi pe voltmetru ai un curent de 15A). Daca ai un curent de max 10A spre exemplu, dar siguranta se topeste, atunci inseamna ca trebuie sa iti indrepti atentia spre contactul dintre siguranta si cutia de sigurante (si la Daewoo la unule modele cutiile de sigurante erau problematice - contact imperfect). Daca totusi curentul este mare (in apropiere de 15A sau peste), atunci incepe si scoate mufele de la modulele alimentate si vezi cand scade curentul cu mult. Exista totusi posibilitatea sa scoti mufele de la toate modulele si curentul sa nu scada, atunci trebuie sa iei la puricat cablajul, exista nenumarate cazuri cand cablaul nu a fost pus ca lumea la loc in urma unei lucrari simple in service si s-a atins de o fulie sau de evacuare, apoi s-a topit si a provocat un scurtcircuit. Bafta! Edited April 14, 2021 by ches 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now