bella Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Salut, Sambata am ramas fara baterie . Asta s-a intamplat in urma a vreo 6 ore in care am ascultat muzica(la volum putin peste mediu), cu plafoniera si becul de la portbagaj aprins...am observat asta cand s-a lasat seara, prea tarziu . Credeti ca s-a comportat "normal"? Bateria pare a fi cea originala 2002. Dupa incident am pornit masina impinsa S"> si totul a fost ok. Masuratorile la incarcare sunt f aproape de cele descrise de Ovi mai sus. Asadar, ar trebui sa cumpar o baterie? Multumesc. Link to comment
tolin Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 De ce sa cumperi alta ? Ai facut foarte bine, astfel de cicluri de descarcare/incarcare sunt recomandate de producator, doar ca bine ar fi ca dupa o descarcare s-o incarci pe redresor. Pe masina nu mergi continuu atatea ore cat s-o incarci complet, iar incarcarile incomplete nu-i fac bine. Link to comment
ovi_jer Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 severq@ Nu prea a fost iarna anul acesta ca sa vezi adevarata capacitate de pornire a bateriei.Schimba cureaua la alternator si verifica si pierderile la cabluri , mai exact acolo unde sunt mufate in papucii de la borne.Cu toti consumatorii porniti la cald verifica daca se incinde vreunul. bella @ E oarecum normal la varsta ei sa mai piarda din capacitate. Link to comment
bella Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Va multumesc...ma gandeam sa nu am totusi vreun scurt. Oricum in vara-toamna o sa o schimb pt ca ii ajunge si ei. Numai bine. Link to comment
severg Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Asa o sa fac.. Schimb cureaua si mai verific si cablurile.. Ca iarna nu a fost grea, asa e... Mersi mult... Link to comment
severg Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Am tot zis ca mi se pare.. Dar chiar cred ca de cand am schimbat puntea redresoare si releul merge mai rotund motorul si e mai liniste in interior cand e motorul rece. Nu radeti de mine, dar chiar asa e... Mai inainte, cand porneam motorul la rece, vibra toata masina.. Acum parca nici nu se mai simte.. Sa fi fost de la ECM, sa fi fost prost invatat data trecuta??? Sau de la ce??? Link to comment
raduand Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Sfat pentru cei cu masini relativ vechi :Pot aparea probleme de incarcare si fara defecte la alternator sau blocul de diode si releul de incarcare din acesta. Aceste probleme vin de la cablurile de masa de pe motor sau cele de plus intre baterie si electromotor si respectiv electromotor - alternator. Verificarea se face cu un multimetru cu motorul pornit si toti consumatorii mari porniti(farurile aprinse-faza scurta/faza lunga + proiectoare + AC +ventilare treapta 4).Se masoara tensiunea intre borna de minus a bateriei si masa motorului si tensiunea intre borna de plus a bateriei si cea de plus a alternatorului.Tensiunea masurata nu trebuie sa fie mai mare de 0,5V.Se poate masura si de pe borna de minus a bateriei si borna de plus tot a bateriei in comparatie cu borna de minus a bateriei si borna de plus a alternatorului. Salutare tuturor. Azi am patit urmatoarele cu al meu Cielo din 95. Umblat prin oras toata ziua pe caldurile astea, totul ok. Venit acasa, stationat cateva ore si apoi am vrut sa plec mai pe seara. Dau drumul la motor si incepe sa se auda un vajait (sau un fluierat mai gros, nu subtire), continuu. Deschid capota si vad ca vine din zona alternatorului (din ala cu racire externa, reparat de vreo 3 ori pana acum). Desi becul martor pt baterie si frana de mana nu se aprindeau, fiind patit, renunt sa mai plec cu masina. Ceva mai tarziu pun un multimetru la borne si citesc cam 13,8 V la relanti fara consumatori si cam 12,6 V cu farurile si proiectoarele aprinse. Cu ocazia asta, profitand de faptul ca se innoptase, observ ca imi face la alternator niste scantei de culoare verde fosforescent (ca ledurile verzi), cu frecventa mai mare daca turam motorul mai tare. Ce credeti ca este? Este normal sa faca scanteile alea sau e de la perii? Vajaitul poate fi de la rulmentul alternatorului? Inca ceva...si aici explic de ce am citat mesajul lui ovi_jer...de ceva vreme mi se incinge cablul dintre borna de minus a bateriei si masa caroseriei, insa doar cand am farurile aprinse. Multumesc pt. orice sfat. Link to comment
ovi_jer Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Incearca sa faci masuratorile la borna alternatorului de plus si carcasa acestuia cu consumatorii porniti. Daca incarcarea este buna atunci poti sa-l lasi in pace cu scanteile lui,daca nu trebuie desfacut si schimbate periile. Cablul acela sau papucii lui evident ca trebuie schimbati. Link to comment
raduand Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Multumesc frumos Ovi_jer. Maine ma duc totusi in service sa vad ce e cu vajaitul ala. Va tin la curent. Link to comment
raduand Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Salut! Dupa cum am promis, revin cu informatii. Am fost la service si s-a descoperit ca alternatorul nu incarca ca lumea. Inca mai mergea, dar avea o dioda arsa. Deoarece m-am saturat de figurile lui ( ar fi a patra oara), am achizitionat un alternator sh cu racire interna (al meu era cu racire externa si se pare ca astea fac mereu probleme) si l-am montat. Dupa montare a disparut brusc vajaitul ala. Deci acum am un alternator cu racire externa de vanzare. Numai ca trebuie inlocuita puntea de diode, sau in fine, dioda arsa, daca s-o putea. Link to comment
JAN_1980 Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Se dau urmatoarele date: Bateria originala care are 8 ani. Daca fac un drum de aprox 40-45km pe zi (ceea ce este destul de des la mine) masina porneste ok fara probleme. Ieri am mers un drum de 12 km si cand am incercat sa o pornesc nu a mai dat nici un semn. Se misca un pic acul de la turometru dupa care murea. Dupa 3 incercari la intervale de 10 min am lasat-o 1H dupa care a pornit. Iau alta baterie sau ma apuc de verificari pe la alternator si alte alea ? Va multumesc ! Link to comment
bella Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 De ce nu incepi prin a verifica incarcarea bateriei...vezi aici. Succes. Link to comment
JAN_1980 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 De ce nu incepi prin a verifica incarcarea bateriei...vezi aici. Succes. Masurat bateria si are 14,2V fara nici un consumator si 14V cu faza lunga,cd si ventilatie treapta a III-a. Se pare ca de vina ar putea fi carbunii de la demaror. Link to comment
bella Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Inteleg...deja e alta "mancare de peste" cu alte simptome. Succes. Link to comment
nino Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Nu stiu daca am nimerit topicul, dar: baterie noua (2 luni), borne noi de aluminiu stranse bine... ei bine, acestea se incing de maaaama-mama pe o distanta de maxim 6 km... In plus, dupa 3 astfel de drumuri, "ochiul magic" al bateriei e negru... Norocul ca mai fac si cate un drum lung (70 km)... Tensiunea la bornele bateriei cu toti consumatorii porniti: 12,9 - 13,5 V (variabila -lent- intre aceste valori)... Cu motorul oprit: 12,4 V, scazand de la 12,9 imediat dupa oprire... Ce sa verific? Ma dispera incingerea bornelor... E clar ca sunt pierderi pe acolo... Link to comment
ovi_jer Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Degeaba ai schimbat bornele daca nu ai schimbat si papucii cablurilor de vin la borne.Cauta borne in care cablurile se string direct fara papuci. Link to comment
tolin Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 (edited) Primul lucru: schimba clemele de legatura la bornele bateriei, este clar ca asigura un contact rezistiv, motiv pentru care se pierde energie pe ele (prin caldura). Posibil sa fie si un contact rezistiv si intre cleme si cablurile de legatura, asa ca alege un model care sa asigure un contact ferm. Precis sunt si varfurile cablurilor oxidate, le scurtezi, daca iti permite lungimea lor, daca nu, incearca inlocuirea lor. Pana cand nu se rezolva problema cablurilor si a legaturilor la baterie este prematur sa te gandesti mai departe. Pacat de bateria noua si incarcata insuficient. Edited July 3, 2007 by tolin Link to comment
nino Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 (edited) Si la "-" -ul si la "+"-ul bateriei vin cate 2 cabluri (deci in total 4...) cu papuci ciudati (unul peste altul...) si cu gaura in ei... Sa desfac acesti papuci si sa-i leg (mufez) direct pe borne de alt tip? Mi se pare acelasi tip de contact... [LE]Multumesc ovi_jer si tolin pentru sfaturi... Sa verific si solutia cu curatarea - dezoxidarea clemelor... Edited July 3, 2007 by nino Link to comment
ovi_jer Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Papucii ii tai si prinzi cablurile direct in borne care au coliere de prins cabluri. Link to comment
nino Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Am cautat de m-am zapacit borne (bune!) pentru baterie care sa permita prinderea directa a cablurilor si n-am gasit... In schimb, am curatat de oxizi clemele care se prind in bornele pe care le am (borne din aluminiu...) si am strans bine... Inainte de asta, am masurat cu un multimetru bun si aveam o pierdere de tensiune pe borna "+" de 0,5-0,7 V. Acum diferenta dintre "punctele de masurare" borna "-" si borna "+", respectiv borna "-" si clemele legate la borna "+" nu e mai mare de 0,1 V si incarcarea cu toti consumatorii porniti se face la 13,7 V. E ok, zic eu, dar pentru cat timp? Asta deoarece am citit ca la contactul aluminiu - cupru se produc rapid oxizi favorizati de caldura si vapori de apa... Poate ca solutia cea mai buna ar fi sa caut o placbanda de cupru si sa-mi confectionez borne... Link to comment
tolin Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Cauta niste borne bune pe la un magazin de electronice. Exista unele aurite, produse de SAL, la vreo 17 lei bucata. Si eu si ovi_jer am folosit din acelea. Link to comment
Tao Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Salut, Sunt proaspatul proprietar al unui Espero 1.5 hidramat, conduc masina de aprope o luna si am observat , in special noapte cu faza scurta pornita ca se aprinde martorul de la baterie ff slab in mers insa daca stationez 1-2 min intensitatea martorului creste, daca turez putin motorul cam pana la 1200 scade din nou intensitatea pana dispare de tot martorul .Daca raman la relanti fara faruri acest indicator se reaprinde.Masina porneste la cheie fara probleme.Am fost in service la reprezentanta si mi-a inlocuit borna de minus si popucul , la masurarea cu scannerul cu motorul pornit , cas , faza lunga ,ac inregistra cam 12.6V.Electricianul de acolo mi-a spus ca ar fi o dioda arsa sau ceva de genul asta si ca m-ar costa cam 350Ron reparatia, sincer am crezut ca incearca sa ma pacaleasca cu ceva si va cer o parere. Multumesc, Link to comment
ovi_jer Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Pe scaner oricum valoarea citita este cea de la ECM si este mai mica.Masoara cu un multimetru la bornele bateriei sau direct pe alternator cu consumatorii porniti.Cat ti-a cerut pe reparatie atit costa un alternator nou. Link to comment
Tao Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Ok, am sa vad .Poate putin in afare subiectului , am citit toata discutia legata de becul aprins la baterie, si vreau sa intreb daca ma hotarasc totusi sa schimb alternatorul cu totul ce s-ar recomnda cu racire exteriora sau interioara ? , daca am inteles eu bine ca sunt de doua tipuri?Inca ceva aceasta inlocuire ar fi recomandata? sincer nu stiu istoricul masinii , acum are 130.000(daca or fi reali) sau intra in categoria dat banii aiurea? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now