Jump to content

Bec Rosu Baterie Aprins


Recommended Posts

Poate fi o dioda strapunsa la alternator, releul de incarcare, sau pur si simplu un contact lipit in blocul de contact/pornire. Daca nu ai experienta necesara, trebuie un electrician. Schemele sunt pe aici pe site.

 

Cu stima,

Costel

Link to comment
  • 5 months later...

Sfat pentru cei cu masini relativ vechi :

Pot aparea probleme de incarcare si fara defecte la alternator sau blocul de diode si releul de incarcare din acesta.

Aceste probleme vin de la cablurile de masa de pe motor sau cele de plus intre baterie si electromotor si respectiv electromotor - alternator.

Verificarea se face cu un multimetru cu motorul pornit si toti consumatorii mari porniti(farurile aprinse-faza scurta/faza lunga + proiectoare + AC +ventilare treapta 4).Se masoara tensiunea intre borna de minus a bateriei si masa motorului si tensiunea intre borna de plus a bateriei si cea de plus a alternatorului.Tensiunea masurata nu trebuie sa fie mai mare de 0,5V.Se poate masura si de pe borna de minus a bateriei si borna de plus tot a bateriei in comparatie cu borna de minus a bateriei si borna de plus a alternatorului.

Link to comment
  • 1 month later...

Am si eu o problema in zona alternatorului.De ceva timp,la rece cand pornesc motorul am un fluierat.De vreo 30-60 secunde.Am fost la "doctor" cu jucaria,mi-a spreiat si strans cureaua din nou.A doua dimineata...iar fluiera.Ma duc la alt doctor si schimb cureaua.In dimineata urmatoare ...iar fluiera.Aveti vreo idee ce problema am,sau ii declar decesul? :wallbanger:

A,sa nu uit...cand pornesc proictoarele mi se aprinde relativ usor martorul de la bord.Are vreo legatura cu ...fluieratul?

Link to comment
  • 4 weeks later...

Am si eu o problema (cred ca este legata de alternator). In momentul cand pornesc motorul incepe sa scoata un "fluierat". Incercand sa indentific de unde provine, am demontat prima oara cureaua A/C si am pornit motorul: fluieratul persista. Am continuat demontand si cureaua de accesorii si am pornit motorul: Fluieratul a disparut. Invartind cu mana fulia alternatorului am constatat un mic scartait. Acum intrebarea: sa suspectez rulmentii alternatorului? Iar daca da, acestia cum se schimba? Mentionez ca tensiunea de incarcare masurata pe bornele bateriei cu motorul la relanti este de 13,9-14V.

Link to comment

salut

 

se da una bucata Cielo fabricat 1995, 101.000 km la bord.

Dupa 11 ani de folosire fara sa il lase niciodata in drum, azi tatal meu a tras pe dreapta :) Acum 3-4 zile a schimbat bateria originala (!) Delkor cu un ZAP Calciu de 62Ah.

Pe sosea a observat ca motorul trepideaza usor, apoi s-a aprins becul cu bateria din bord, si parca si cel de frana. A oprit pe dreapta si acolo a ramas. Nu mai are curent nici sa semnalizeze.

 

Care sa fie cauza problemei? Baterie in scurt care a omorat alternator? Originala era de 55Ah daca nu ma insel, dar nu a gasit ZAP decat 62.

 

Multumesc pt orice idee. Zilele urmatoare se va duce inapoi cu bateria sa o mai "masoare" vanzatorul o data...

Edited by raduv
Link to comment

Trebuie sa verifice daca alternatorul mai da curent. Ma gandesc ca o fi alternatorul defect.

La mine cand am pornit motorul pot sa masor cu un voltmetru cca 14.6 V la bornele bateriei.

Edited by sorin77
Link to comment

Cred mai degraba ca s-a rupt cureaua la alternator si s-a aprins becul.Daca cureaua este buna atunci alternatorul nu a mai incarcat si masina a functionat pe curentul din baterie pana a descarcat-o.De obicei(mie m-i sa intimplat)cand este bateria in scurt nici nu poti sa mai pornesti masina sau in cel mai nefericit caz explodeaza bateria!

Link to comment
  • 3 weeks later...

Dupa ce cu o seara inainte am pornit o la clesti , neavand timp sa schimb ieri bateria, aseara hooopaaa gata bateria. Faza e urmatoarea Plec de la serviciu ok porneste la sfert de cheie. Ajung acasa in fata blocului dau sa ma dau jos si se opreste motorul singur. Dau la cheie canci. Pe drum am sesizat ca slabesc luminile si am oprit climatizarea , proiectoarele and so on. Intrebarea: e normal sa se opreasca si sa se descarce bateria dupa ce in prealabil motorul mmergea? La batrana Dacie pe care inca o am stiu (desi nu e recomandat deci in cunostinta de cauza) ca schimbam baterile din mers si nu se oprea motorul. Aici nu voi face chestia. Dar dupa rationamentul meu nu incarca alternatorul cat trebuie zic eu desi la accelerare se simtea totusi o usoara crestere a intensitatii farurilor + ca becul de la bord de la baterie cum ca nu ar incarca nu s a aprins. Astept pereri eventual relatari patanii similare sa trag si eu o concluzie. Oricum pun baterie noue si testerul pe ea dar am vrut sa va relatez patania mea fiind relativ nou posesor de woo d evre o 2 luni timp in care am facut vre o 2000 km fara probleme.

Link to comment

Pai nu stiu cum e la Cielo dar la vechea berlina mie mi s-au dus: releul de incarcare (o data) si alternatorul (a doua oara, se pare blocul de diode). Masina a mers pe baterie pana s-a consumat si gata, am ramas in drum. Deci verifica incarcarea cu un voltmetru.

Link to comment

Am patit si eu faza asta la Oltcit.

La prima cheie pornea ok. Mergeam cu ea "pe baterie"... si daca opream undeva si dadeam apoi la cheie imediat, nu mai pornea neam. Daca o lasam insa vreo 10-15 minute, bateria isi mai revenea si o lua.

 

Alternatorul nu mai incarca. Defectul era de la blocul de diode!

Link to comment

Si in cazul de fata tot despre blocul de diode e vorba in mod sigur mai exact o dioda strapunsa.Verifica cu un multimetru incarcarea pe baterie la relanti cu consumatori si fara consumatori.Daca ai mai putin de 13,5v cu consumatori ai probleme.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...