ovi_jer Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Baterie : -12,4 V - stare buna-incarcata 90% -12,6V stare foarte buna- incarcata 100% -Mai mult de 9V in timp ce se actioneaza electromotorul Incarcare : -Minim 13,5V cu toti consumatorii -Minim 13,8 V fara consumatori -Maxim 15,1 V la rece imediat dupa pornire si 14,5 V la cald(fara consumatori) Link to comment
sorinrec Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 (edited) Multumesc Ovi ..detalii de genul acesta doream . Edited November 28, 2006 by sorinrec Link to comment
blue77max Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 (edited) salut la toata lumea ! Am o leganza cdx din 2003, schimbat distributie , toate bucsele telescoapele, ulei filtru si tot ce mai trebuie. Masina mergr perfect din toate puncele de vedere , dar a aparut o problema. In martie 2006 am cumparat baterie noue Varta de 65 amperi. Dupa 2 -3 luni din greseala am uitat proiectoarele aprinse ziua si sa descarcat de tot bateria. Am incarcat o iar si ca sa dau dovada de neglijenta sa intamplat din nou aceiasi poveste dupa o luna. Dupa aceia , pana prin noiembrie 2006 nu am mai avut probleme. In decembrie, datorita noului cod rutier am ramas fara permis ("> !! . Nu am mai folosit masina si sa descarcat bateria complet in 3 zile, am incarct o iar si nu tine mai mult de 3 zile daca nu pornesc masina. Acuma eu ma intreb o fi de vina bateria sau are ceva masina si nu mi am dat eu seama pentru ca pana in decembrie o foloseam zilnic si nu avea timp sa se descarce sau sa stricat bateria? Cum sa fac sa imi dau seama? Sa masor consumul ? Eu ziceam sa scot siguranta de la casetofon si alarma si sa masor consumul. NU stiu cum sa fac sa stiu daca e bateria pentru ca vreau sa i au alta. Astept idei... Edited January 19, 2007 by ovi_jer Link to comment
VAXXi Posted January 19, 2007 Author Share Posted January 19, 2007 Pai, una la mana, verifici sistemul de incarcare a acumulatorului: iei un voltmetru (un multimetru digital e excelent), pornesti motorul, si dai drumul la toti consumatorii (AC, ventilatie, dezaburire, faza lunga, casetofon); tensiunea la bornele bateriei trebuie sa fie in jur de 13,5 V. Daca zici ca ti-a descarcat bateria in 3 zile, s-ar putea sa ai un consum de curent prea mare in standby. Cu motorul oprit, scoti fisa de plus, si inseriezi multimetrul de mai devreme intre borna bateriei si fisa scoasa, cu multimetrul setat pe functia "ampermetru". Si vezi la cat se stabilizeaza. Link to comment
dorucioby Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Si a dat duhul alternatorul. Aseara venind de la Suceava spre Campulung Moldovenesc am patit o. Bec rosu baterie aprins + bec frana de mana aprins. Am cumparat baterie noua ca oricum imi trebuia in speranta ca o ma taraganez 50 km pina acasa fara faruri samd ca era inca ziua. Am mai mers 15 km si gata a murit. Dupa un frig tras in drum a venit un coleg si m a tractat la domiciliu. Urmeaza investigatiile azi. Trei intrebari am: 1) becul de la baterie a clipit ultimii 30 km ba merge ba nu merge, dupa care s a aprins de tot. Ce sa inteleg ca a fost o defectiune care s a agravat pina a murit sau a crapat dintr o data 2) Ce legatura are becul de la frana de mana cu bateria si de ce acesta s a aprins incet iar apoi tot ma tare? Semnalizeaza ceva in acest fel? 3) Recomandati punte + releu regulator odata schimbate? Sau mai degraba achizitionarea unui alternator SH? Sunt mai multe tipuri de alternatoare ca puteri? Masina este Cielo GLE din 1995 Va multumesc Link to comment
hohaele Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Aceeasi problema am patit si eu acum 4 ani ,mi sa aprins checul baterie si frina de mina,motorul tremura,scazuse intensitatea luminilor(era noapte),pana s-a oprit.Si eu am facut la fel,am impins-o pe dreapta,am fost la primul magazin piese auto,am cumparat o baterie nouaCaranda,si am mers pina acasa tot cu checul baterie si frina de mana aprinse.Remedierea,demontarea alternatorului schimbat punte si releu,si la cererea mea si rulmentii.Dupa aceea totul a revenit la normal. Link to comment
ovi_jer Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Alternator nou sau releu regulator plus punte diode. Link to comment
luck33ro Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Pai, una la mana, verifici sistemul de incarcare a acumulatorului: iei un voltmetru (un multimetru digital e excelent), pornesti motorul, si dai drumul la toti consumatorii (AC, ventilatie, dezaburire, faza lunga, casetofon); tensiunea la bornele bateriei trebuie sa fie in jur de 13,5 V. Daca zici ca ti-a descarcat bateria in 3 zile, s-ar putea sa ai un consum de curent prea mare in standby. Cu motorul oprit, scoti fisa de plus, si inseriezi multimetrul de mai devreme intre borna bateriei si fisa scoasa, cu multimetrul setat pe functia "ampermetru". Si vezi la cat se stabilizeaza. Cam la cat ar trebui sa se stabilizeze - sa nu depasesca? Link to comment
Wolfman Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Sa fie sub 50 mA (limita la care nu ti se mai acorda garantie la baterie), de regula 15-20 mA este consumul in standby. Link to comment
dorucioby Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Am demontat ansamblul releu + punte + carbuni din alternator 2 diode strapunse. Am pozat ansamblul si lista de piese sa zic asa . Ce am de cumparat? redresor inseamna tot adica pune + releu +carbuni? Rog si detalii de montaj daca sunt separate Link to comment
vlivius1 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Salut, eu am avut la dacie aceeasi problema, am cumpart diodele separat care nu au costa foarte multa fata de puntea de diode care era super scumpa (cred ca si la cielo este la fel). Daca tot ai umblat acolo poti sa schimbi si carbunii daca sunt uzati rau. Diodele nu se schimba asa greu, o sa iasa putin mai greu din scheletul acela de aluminiu ca sunt bagate fortat sa faca contact bine pentru o racire mai buna a lor. Succes Link to comment
ovi_jer Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Nu gasesti diode separat.Redresor = punte diode pentru alternator cu racire exterioara.Pe linga asta mai ai nevoie de regulator si carbuni. Link to comment
dorucioby Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Datorita diagnosticului foarte obiectiv si corect dat de ovi am rezolvat problema. Am scris cateva randuri cu fotografii la ceea ce am facut. Multumesc mult ovi. PUNTE_SI_RELEU.pdf Link to comment
myllenyum Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Salutare ! Am si eu o mare problema cu partea de incarcare de la un Espero 1.8 . Acum 1 luna jumate mergeam bine merci cu masina pana s-a facut seara dupa ce am aprins becurile probleme... motorul nu mai vroia sa functioneze ... tragea foarte greu ( parca mergea ca o dacie in 2 pistoane)... intensitatea luminilor era foarte scazuta si murea foarte des motorul -mi-am dat seama ca este de pe partea de incarcare, am sunat dupa cineva care mi-a adus o baterie buna si am inlocuit-o pana am reusit sa ajung la un service unde am lasat-o pana dimineata. Alternatorul nu mai incarca si mergeam numai cu ajutorul bateriei... s-a rezolvat problema a doua zi 2 mil schimbat releu incarcare dar marea mea problema era ca nu s-a aprins martorul in bord cu toate ca la punerea contactului el se aprinde dar atunci nu s-a aprins cu toate ca la punerea contactului el se aprinde... in fine trecem peste.. Ieri am vrut sa plec cu masina la o cabana dar cand sa plec cu ea de acasa... din nou probleme... motorul murea la relanti , daca era accelerat functiona normal dar imediat ce il lasam la relanti fie murea fie ramanea la 1700-1800-2000 de ture fie ramanea normal la 900 era total aleator nefiind o regula... bun am sunat la cineva care mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la sonda de aer care regleaza relantiul ... nu stiu exact ce este dar a zis ca o sa imi dea ceva indicatii prin telefon si sa o curat sa pot pleca macar pana luni cand o sa o duc intr-un service... am ridicat capota si ... surpriza bateria sfaraia... am luat un aparat de masura si surpriza mi se incarca cu 17 VOLTI... dar pe dracia aia de bord nu imi indica nici o neregula cu toate ca mai aveam un pic si imi exploda bateria ... am pus tot pe seama variatiei de tensiune si simptomele pe care le avea motorul... stie cineva de ce draq nu se aprinde martorul din bord daca sunt probleme cu alternatorul???? Pana acuma am avut 2 probleme o data nu incarca deloc si nu a indicat nimic , iar acum incarca cu 17 V si iar nu indica nimic ... am desfacut si bordul dupa prima problema sa verifica daca nu sunt probleme cu becul... dar nimic... Daca isi poate da cineva cu parerea sau daca a mai patit cineva asa ceva... V-as multumi pentru niste raspunsuri. Link to comment
VAXXi Posted April 15, 2007 Author Share Posted April 15, 2007 La partea cu 17 V, e dusa si puntea de diode, nu doar regulatorul de tensiune. Schimba si puntea de diode, si se remediaza (defectarea ei e semnalata de aprinderea becului din bord pentru frana de mana, nu are bec separat, si nici legatura cu becul galben de "probleme motor"). Link to comment
ovi_jer Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Prima data a fost normal sa nu se aprinda deoarece releul aprinde matorul. BIne ar fi sa inlocuiesti si releul si puntea de diode si sa se verifice atent si rotorul sau statorul Link to comment
myllenyum Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 O sa inlocuiesc si puntea de diode si releul... dar eu tot nu sunt in clar de ce nu s-a aprins nimic pe bord daca aveam probleme cu sistemul de incarcare... cred ca am sa imi iau pana la urma un voltmetru pe care o sa il pun undeva in masina si sa imi monitorizeze si incarcarea... Link to comment
ovi_jer Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Releu regulator aprinde martorul la bord.Daca acesta se defecteaza nici martorul nu se mai aprinde. Multimetrul la bricheta este cel mai sfant. Link to comment
severg Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Uite c-am patit-o si eu la Espero 1.5.. Am plecat de la servici, mi-am luat prietena de la serviciul ei, si pe drum, cu vreo 5 km inainte de casa, mi se pare ca luminile de la bord nu mai au aceeasi intensitate. Eh, mi se pare, imi spun, si merg mai departe.. Dupa vreo 2 minute, vad ca am aprins martorul de la frana de mana.. Pun mana pe maneta, jos.. Ma uit mai bine la bord si vad si indicatorul de baterie.. Na, c-am pus-o!!! Mai opresc si la o cofetarie sa ia frumusica mea niste prajituri, si bineinteles nu opresc motorul, ca stiam ca nu mai plec.. Partea nasoala abia aici incepe: bateria s-a tot descarcat, si avand cutie automata, a inceput s-o ia si asta razna... Si uite asa, cu suturi si hataieli abia am ajuns acasa... Asta se intampla aseara... Azi dimineata ma trezesc, salt masina, o pun pe o capra sa am acces pe sub ea la alternator, il dau jos, si pana la urma i-am schimbat si puntea si releul... Parerea mea e ca era doar releul, dar m-a mancat undeva sa desfac puntea sa vad diodele din ea, poate cine stie, sunt diode de putere, si mai am ceva d-astea pe acasa..Nu se stie norocul... Dar cand am desfacut-o, s-au rupt diodele, care sunt lipite pe placa de aluminiu (radiator).. Asta e.. Toata distractia m-a costat 245 lei, plus 20 lei pana la magazin sa le cumpar... Asta e... Acum altceva: de cand am cumparat masina (in august anul trecut), ochiul de pe baterie e negru.. Toata iarna a mers perfect bateria, m-a lasat doar o data, cand am umblat prea mult la proiectoare, sa le reglez.. Dar tind sa cred ca si atunci a fost o problema de incarcare, ca dupa ce am terminat de reglat, am plecat cu masina, si abia a doua zi nu mi-a mai pornit... Intrebare: de ce am ochiul ala de la baterie negru??? Bateria merge perfect... Link to comment
ovi_jer Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Pentru ca nu era incarcata 100%.Verifica ce tensiune ai la incarcare cu consumatorii porniti. Link to comment
severg Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Pentru ca nu era incarcata 100%.Verifica ce tensiune ai la incarcare cu consumatorii porniti. Am verificat ieri.. Am cam 13.8 cu consumatorii porniti, si putin peste cu ei opriti.. Partea nasoala e alta: e cam slaba cureaua de la alternator, si nu am cum s-o mai intind.. E la maxim.. Cred ca trebuie s-o inlocuiesc.. Hmm.. Inca una.. Macar asta e mai ieftina, nu??? Link to comment
tolin Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 13,8 V cu motorul cald, la temp. de regim ? Link to comment
severg Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 (edited) 13,8 V cu motorul cald, la temp. de regim ? Dupa un post de-al lui Ovi Jer, am masurat asa: Baterie : -12,54V -10V in timp ce se actioneaza electromotorul Incarcare : -14.06V cu toti consumatorii -14.5 V fara consumatori Asta la rece, toti consumatorii inseamna fara ventilator la maxim, ca atunci cand ii dau drumul incepe sa patineze cureaua.. Eu zic ca e destul de bine, mai putin partea cu patinatul curelei.. Am zis ca trebuie sa o schimb.. Dar sa stii ca ochiul de la baterie tot negru e.. De suparare.. Crezi ca se poate defecta ala??? Mersi.. Edited May 2, 2007 by severg Link to comment
ovi_jer Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Daca mergi pe distante scurte incearca sa o pui pe redresor. Link to comment
severg Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Crezi ca are vreun rost?? Sa zicem ca in principiu merg de acasa pana la servici, 12.5 km... Si daca nu era incarcata bine, imi mai arata 12.5V?? Si nu-mi facea probleme de 8 luni de cand o am?? Si a mai trecut si prin iarna foarte bine, chiar aveam emotii... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now