Jump to content

Amortizor fata Matiz bushit ...


Recommended Posts

Ei bine, da! acelasi amortizor dreapta fata, schimbat la 18.000km (acum am 22.500km) a binevoit sa-si dea obstescul sfirsit ... nu mai vorbesc de cele de pe spate, care troncane in stilul caracteristic (schimbate si ele la 18.000km).

Probabil acea groapa care a scos gilma pe cauciuc a semnat si condamnarea la moarte a amortizorului ... sentinta executata in a 3-a zi de Paste, pe centura Cimpulungului (ovidiuc stie despre ce vorbesc!).

Ideea este ca azi dimineata am pus o frina mai puternica ... surpriza! roata dreapta fata s-a blocat si a frinat cu scirtz! ... ahaaaa! ia sa vedem ce stie dinsa ... inca citeva frine, pe diverse suprafete, inclusiv ude, au dat verdictul: AMORTIZOR BULIT! ... se simte si la frine normale, masina face ca o barca, baga un tangaj serios.

Buuuun! se pare ca drumul meu la Autonet se apropie dramatic, deoarece nu mai am nici o siguranta pe roata aia; acum am o intrebare:

 

CE DRAQ DE AMORTIZOARE SA PUN PE FATA?

am 3 optiuni:

1. Bilstein-Compa = de cacao

2. Daewoo = solutie ieftina si buna, se pare ...

3. Boge, Bilstein, Sachs, Monroe, etc. solutii scumpe, dar care se apropie

de ceea ce vreau eu sa fac cu masina asta ...

 

Problema cea mai nashpa este ca probabil amortizorul stinga fata pare a fi bine-mersi, desi a luat si el la greu tot ce i-am oferit ... si o schimbare asimetrica, doar pe dreapta, parca nu mi-ar suride, mai ales daca schimb marca amortizorului ...

 

Voi ce parere aveti?

Link to comment

Bine ar fi sa fie amandoua la fel, mai ales ca-s pe fatza.

Cit de mare e diferentza de pret intre Boge si Daewoo?

Pe cel de pe stinga, daca e inca bun, il praduiesti... s-o gasi unu care sa n-aibe bani de unu nou...

Link to comment
Eu as inclina spre Daewoo.

 

Si eu inclin puternic spre Daewoo M4, a venit prea repede dupa investitia in roti, trebuie sa ma redresez si eu un pic ...

Link to comment

Hai sa fie, ca am nevoie ... sint foarte curios cum va decurge negocierea cu domnul sef de service Autonet ... am la bube in cap de nu ma vad: n-am luat masina de la ei, trebuie sa-i conving sa schimbe pereche, am jante si caucioace supradimensionate, n-am apucat sa ma "imprietenesc" cu ei la vreo revizie, etc.

Link to comment

Votez ca si ovidiuc. Daewoo de origine. Daca il schimbi cu alta marca nu iti garanteaza cineva ca e mai bun. Serios. Am vazut Monroe pe Tico bulite in 3 luni. Mai incearca o chestie. Du-te si il schimba pe garantie, daca mai ai. Nu se observa nicaieri ca a fost lovita roata. Nu stii de la mine :lol:

Link to comment

Alta intrebare: GAZ sau ULEI? ... eu sint in principiu adeptul unor suspensii cit mai sportive, confortul trece pe planul 2 ... eu stiu ca cele pe gaz sint mai dure, dar au ceva probleme de fiabilitate, pe cind cele pe ulei sint mai fiabile, dar n-am nici o idee despre "sportivitatea" lor.

Oricum, intii voi avea o discutie cu cei de la Autonet si apoi voi lua o decizie ... am inteles ca fabrica accepta schimbarea in garantie doar pentru Bilstein-Compa, pentru alte marci nu, fie ele chiar Daewoo.

Link to comment

Flex, depinde foarte mult de amortizor in sine..

Eu pe reno am Gabriel red-rider pe ulei, dar vreau sa zic ca e tare suspensia... la asta contribuie si arcurile scurte shi ale naibii de tari..

Deci nu e dependent comportamentul strict de faptul de a fi pe gaz sau ulei, ci mai mult de constructia amortizorului..

 

da'o pe ulei.. parerea mea..Hîc! :heavydrinker:

Link to comment

Deci DEPINDE SI de tipul amortizorului (adica dk e pe gaz e clar ptr. stabilitate la viteze in dauna comfortului)...Felix ia-ti pe gaz pe fatza da' sa nu repezti figura ptr cele din spate...Pe fatza ai motorul stai si tu e mai grea mai merge da' sa tzopai pe spate din cauza gazului eu unul n-as face-o ...Du-te la autonet cu incredere dk vrei maine as veni si eu sa-mi mai umble la ea ca tremura ingrozitor!!..Dai un call cand vii (eu stau in Giulesti si sunt free tom!...

Link to comment
...Du-te la autonet cu incredere dk vrei maine as veni si eu sa-mi mai umble la ea ca tremura ingrozitor!!..Dai un call cand vii (eu stau in Giulesti si sunt free tom!...

Nu, pa bune? Tot maine dimineatza la 8 sunt si io la ei sa le-o las la vopsit!

Link to comment

He he, pai nu stiu daca stau atit, ca nu e ziua mea libera... tre s-o tai la servici dup-aia... au zis c-o tin vreo 3 zile, dupa care inca 48 ore pina da asiromu drumu la bani...

btw, stai departe de service? ca poate mai treci din cind in cind sa mai bagi un oki pe la ea, sa nu-mi descompleteze aia motoru!

Link to comment
...nu as lasa masina in service fara sa fiu eu de fatza. poate e mentalitate invechita...

Pai uneori n-ai ce face... io am dus-o so vopsesc,a zis ca dureaza trei zile... lucratoare! Adica si pt mine si pt ei... n-aveam cum sa stau acolo... tu ce faceai?

Link to comment

of, service-urile astea! e grava, intr-adevar situatia. totul depinde de mecanici, daca vor sa-ti inlocuiasca ceva sau daca vor sa te faca sa revii pt ALTE reparatii. conceptie invechita (am o retinere in ceea ce priveste lasatul masinii in service). dar daca mecanicii sunt OK, poti (sau pot) dormi linistit. iar cu amortizoarele nu e de glumit, sunt una din piesele vitate ale masinii, siguranta unei franari scade in cazul unei slabe functionari a acestuia.

Link to comment

Flex, inainte sa se duca complet cam ce simptome avea?

 

Cind frinai in curbe roata scirtiia si se bloca ?

 

Cam acelasi lucru se intimpla si la mine pt roata stinga fatza.

Scirtiie rau cind frinez in curbe. Imi da senzatie si de o usora patinare (blocare roata+patinare) si nu intru in curbe tare ca sa zici ca frinez brusc.

 

Cum se verifica daca e amortizorul bushit?

 

Multzam!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...