ovi_jer Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Zgomotul freonului care pleaca in instalatie. Link to comment
alx Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 ovi, eu vorbeam de vajaitul compresorului, nu de al ventilatorului in cazul in care are noroi pe el. Compresorul in sine vajaie rau, zice-se constructiv. Tu ai idee de ce? Link to comment
LYM Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Zgomotul freonului care pleaca in instalatie. M-am gandit si eu, dar zgomotul este continuu, nu inceteaza dupa cateva sec/min (ba parca se aude mai tare cand e f. cald afara) Link to comment
ovi_jer Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 (edited) Aceleasi motive explicate mai sus si anume zgomotul compresorului la care sarcina devine variabila din cauza numarului cilindrilor din acesta.Cu cat temperatura este mai mare si presiunea in sistem este mai mare. Edited May 15, 2007 by ovi_jer Link to comment
Abram Burel Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Ovi, poate modificam schemele din manual si le facem o legare serie-paralel. Ca s-o mai fi schimbat tehnologia asta din 2004 pana acum Link to comment
LYM Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 sarcina devine variabila din cauza numarului cilindrilor din acesta. Poti sa detaliezi un pic? ca nu inteleg ce vrei sa spui (ce cilindri?) Link to comment
root Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Zgomotele care apar la functionarea ac-ului sunt de angrenare si anume ale compresorului si intinzatorului curelei.Zgomotele sunt tehnologice si nu sunt anormale.In functie de marca sau model si de sistemul adoptat cat si pozitionarea elementelor sistemului AC acestea pot fi mai mari sau mai mici. Unde ai fost Ovi pana acum? Asta e genul de raspuns pe care il cautam! Multumesc mult! Lucian, erai cu masina ta sau cu a tatalui tau azi? Doar de curiozitate (ca oricum m-am linistit acum), ar fi interesant de vazut daca fac acelasi zgomot ambele modele (avand in vedere ca sunt caroserii diferite, cu acustica diferita si cred ca si gradul de isonorizare difera). M-am fatait ceva mai mult cu masina azi si i-am studiat un pic comportamentul pentru ca am prins si caldurile de la amiaza si racoarea relativa a serii. Deci setat pe 22 gr. a inceput sa faca dupa vreo 10 min., pe urma l-am oprit, am mers o perioda doar cu ventilatia, dupa vreo ora l-am pornit iar si nu mai facea. A inceput iar sa faca dupa cateva minute de frecus prin oras. Dupa care am iesit la drum intins pe DN1 si pentru ca se lasase mai racoare afara (batea si ceva vant) s-a potolit de la sine si motorul se auzea din nou silentios la 3000rpm chiar si cu AC pornit de mai bine de jumatate de ora. Partea misto e ca parca incepuse sa-mi placa soundul ala... "> Link to comment
tolin Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 (edited) Bre, voi stiti ce inseamna sa termostatezi o incinta la 22'C pe caldura asta ? Cate grade Celsius erau la soare ? Voi fortati acele instalatii si acele motoare ! Eu cred ca nu stiti ce faceti. Calculati intai ce energie este necesara sa aduca incinta de la valoarea de stationare la Soare pana la temperatura dorita si apoi calculati cat timp trebuie sa treaca cu moturul pornit pana ajungeti acolo si abia apoi plecati cu masina de pe loc ! Edited May 15, 2007 by tolin Link to comment
ovi_jer Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Ovi, poate modificam schemele din manual si le facem o legare serie-paralel. Ca s-o mai fi schimbat tehnologia asta din 2004 pana acum Da, din economie la unele se pune numai un ventilator si la unele tot din economie se monteaza rezistente(care se foloseau acum 12 ani la cielo) in serie cu ventilatoarele ) Link to comment
LYM Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Am un logan 1.4 la serviciu si am vazut ca si ala face acelasi zgomot cand il pornesc prima data pe caldura f. mare, numai ca face muuult mai rau Edited May 28, 2007 by LYM Link to comment
creep Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 (edited) Buna la toata lumea. Simt ca innebunesc. Am un aveo in 5 usi din decembrie. Sunt multumit de el. Se aseaza bine pe drum, am mers si cu 170 (spre Buzau, cu vand in spate). E modelul fara optiuni. Are doar A/C si servodirectie. Probleme nu au fost (doar becul galben de la aevacuare, si poarbriz crapat). Bun. Acum nu-mi funcioneaza A/C-ul. Nu cred ca a functionat vreodata... ideea este ca cei de la service ma duc cu presul de vreo luna. Ca e de la computerul de bord. Ce anume poate sa fie de la computer? nu face contact, e mort procesorul? nu-mi explic. Comanda cica se face pe serie si au probleme cu livrarea, etc, etc. Pana acum am avut dacie... aveti idee care ar putea fi problemele nefunctionalitatii a/c-ului? Becul verde se aprinde, releul cupleaza si atat. Nu baga deloc. Ma gandesc sa ma uit eu la el decat sa-i astept pe cei de la service... Multumesc mult... Edited June 12, 2007 by creep Link to comment
Satori Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 N-am inteles deloc care e problema. Deci ce faci tu si ce face el? Link to comment
creep Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 N-am inteles deloc care e problema.Deci ce faci tu si ce face el? Eu apas pe butonul de a/c se aprinde becul verde, cupleaza releul din cutia cu relee si sigurante. El nu face nimic. Link to comment
Abram Burel Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Am mai citit despre o problema asemanatoare la un VAG parca. Tot asa i-au schimbat "computerul" si n-a fost ala Daca se "aude" releul compresorului (evident s-ar putea si masura ), atunci computerul saracu n-are nimic. In cazul asta, s-ar putea sa fie: - siguranta de pe circuitul compresorului (la Kalos EF18, la Aveo nu stiu) - contactele releului trosnite - "buba" la compresor Localizarea exacta a piesei cu probleme se poate face foarte usor, schema fiind foarte simpla. Daca insa releul nu "clampeaza", atunci problema e in ECM ("computerul") Link to comment
omydee Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Te intreb si eu ceva, dar fara suparare, ok? La ventilator ai dat drumul? Link to comment
sebip Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Zicea ca se aprinde becul...deci asta inseamna ca e pornit ventilatorul... Link to comment
closchkutza Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 fftopic: La kalos/aveo se aprinde becul doar daca dau drumu la ventilator? La mine parca se aprinde si daca nu este ventilatorul dat drumu, dar nu face nimic. Link to comment
ovi_jer Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 (edited) Daca releul cupleaza atunci nu este nicio problema la ecm.Problema poate fi la siguranta cum a zis AB sau la compresor : mufa sarita sau cuplajul electromagnetic dus. closchkutza @ Este normal sa se aprinda numai cand este apasat. Edited June 12, 2007 by ovi_jer Link to comment
Elfu Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Ovi, la Lacetti daca ai butonul de AC apasat si ventilatorul in pozitia 0 nu se aprinde niciun led. Cum ai trecut pe minim treapta 1 ventilatorul se aprinde si ledul. Nu e o regula ca daca il apesi sa se si aprinda. Nu bag mana in foc ca si la Aveo e la fel, cel pe care l-am condus avea climatronic. Link to comment
Satori Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 La Kalos si Aveo 3/5 usi nu se aprinde LED-ul daca nu ai ventilatorul pornit. E si normal. Link to comment
ovi_jer Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Hai sa lamurim odata : Ledul butonului se aprinde numai cand butonul este apasat si ventilatoru pornit.Ac-ul nu porneste fara ventilator pentru prevenirea inghetarii vaporizatorului. Link to comment
alins75 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Am avut si eu o problema asemanatoare cu AC-ul la Kalos. Adica porneam AC-ul, dar rezultatul era doar ventilatie. Problema a fost un contact la cablul de la compresor. (la mine era un cablu negru care nu (mai) facea contact bine in mufa) Curios dar am remarcat problema doar dupa ce am fost cu masina la revizie!? Adica inainte de rezivizie mergea si la cateva zile dupa nimic. Coincidenta probabil. Link to comment
creep Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 (edited) Stiu si eu putina electronica. Si stiu foarte bine ca nu pleaca a/c-ul daca nu ai pornit ventilatorul... Masina este noua. in decembrie cand am luat-o nu aveam cum sa verific ac-ul. Sigurantele le-am verificat pe toate. M-am uitat si la cablul de la compresor. Pare in regula si l-am si masurat... Cei de la service incearca sa ma duca cu presul..Ieri am fost la ei si au pus alt ECM de pe alta masina si cica nu se potrivesc seriile, etc, etc... Acum sunt foarte ocupat, dar cum termin treba, fac ceva pe ea garantie si ma apuc de demontat. multumesc baieti. BTW, de unde fac rost de o schema a instalatiei? Edited June 14, 2007 by creep Link to comment
Elfu Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 (edited) Mai bine stai pe capul lor in service si f...te-i. Vezi sa nu-ti pierzi garantia si dupa ce ti-ai pierdut-o sa constati ca ai compresorul defect sau mai stiu eu ce pe acolo care nu e tocmai ieftin. Poti incerca si o reclamatie la GM South East Europe, daca vezi ca sunt dobitoci si nu-i dau de cap. Am inteles ca raspund destul de prompt la reclamatii. Nu ar fi rau sa-i ameninti si pe cei de la service cu asta. Edited June 14, 2007 by Night Elf Link to comment
ovi_jer Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Cum l-ai masurat?Vine tensiune cand este cuplat releul? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now