Dj_Dark Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 (edited) nu stiu cat da un alternator de Aveo, dar e probabil undeva intre 120-200 amperi Alternatorul de Espero/Cielo are 85A cel mai mare si exista aftermarket si de 100A deci mai mult nu prea exista, si asa este destul de mult, insa in mod constant nu folosesti mai mult de 2/3 cu tot ce vrei tu pornit pe masina in afara cazului in care mai ai si bateria descarcata de tot. Asa ca refa calculul . Aveo are tot cam asa. In ceea ce priveste a/c-ul, astia de la cevrolet nu au invatat ECM-ul sa decupleze compresorul la acceleratie cu pedala la podea? Edited July 9, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Lucian M Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Ba da, dar depinde de sofer daca si cum apasa acceleratia. Link to comment
tudor2402popescu Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Tolin: Stau cu geamurile coborate pana iese "sauna" din masina...dupa care le inchid si plec la drum. DJ Dark: Si la Aveo decupleaza compresorul A/C-ului cand calci acceleratia la podea. Link to comment
Adrian_C Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 In ceea ce priveste a/c-ul, astia de la cevrolet nu au invatat ECM-ul sa decupleze compresorul la acceleratie cu pedala la podea? Da, si la mine dupa 4500-4700 ture imi scoate A/C-ul, am putere din nou calumea, dar imediat cum scad sub turatia asta, intra si se si simte. Faca un zvac scurt masina, si iar imi dau seama ca scade puterea ei si i se modifica astfel comportamentul. Nici eu nu merg niciodata cu geamurile deschise si A/C pornit. Link to comment
wwillym Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 AC nu se decupleaza in functie de turatie, ci de cat de brusc apesi pedala de acceleratie. Si daca stai la relanti si apesi brusc acceleratia, nu neaparat pana la WOT, AC se decupleaza, si se cupleaza dupa cateva secunde. Adevarul este, ca daca ar sta cu vreo 2-3 secunde mai mult decuplat, mi-ar place mai mult, dar e bine si asa Link to comment
tolin Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Corect spus, A/C-ul se cupleaza/decupleaza functie de sarcina (depresiunea din galeria de aer). Link to comment
Dj_Dark Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Nu stiu daca e doar in functie de depresiune. Cert e ca la mine la deal de exemplu daca trag cu a 5-a, pedala la podea si nu urca suficient de repede in ture mi-l cupleaza la loc si imi ia tot elanul si asa putin. Trebuie sa ii dau un svac scurt din acceleratie si procesul se repeta. E posibil sa fie doar pe baza depresiunii insa cu un timp limitat, dupa care il recupleaza. Link to comment
valisor Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Salut, De cand au venit caldurile, parca nu mai baga aer foarte rece. A fost cineva la reprezentanta sa verifice instalatia de AC? Daca da, care au fost costurile? Eventual pentru completarea cu freon si schimbarea ulei-ului. Week-end placut, Vali Link to comment
traveller Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Seara buna, Subscriu la aceeasi problema ridicata anterior de "Valisor". Posed Chevrolet Lacetti si dupa aproape 3 ani de functionare ireprosabila, climatizarea parca nu mai e atat de eficienta, mai ales la temperaturi exterioare mari. Problema a aparut la mers intins, pe autostrada. Ce sa fie? Problema s-ar putea remedia si in cadrul garantiei masinii? S-a gasit vreun raspuns din iulie pana acum? Multumim anticipat! Drive safe! Link to comment
tolin Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 (edited) ... De cand au venit caldurile, parca nu mai baga aer foarte rece ... ... Subscriu la aceeasi problema ridicata anterior de "Valisor"... Asta inseamna ca, cele 15 pagini din acest topic sau din altele pe aceeasi tema sunt inutile. De ce ar mai scrie cineva un rand macar, daca nu se citeste ? Sa se inchida toate temele tehnice, oricum, s-a raspuns in cinci ani la toate problemele posibile si imposibile. Sa ramana deschis, doar, la intalniri si la 'neatza, sunt singurele locuri unde apare ceva nou, tot timpul. Edited August 23, 2009 by tolin Link to comment
zavatecristian Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 De cand au venit caldurile, parca nu mai baga aer foarte rece. A fost cineva la reprezentanta sa verifice instalatia de AC? Daca da, care au fost costurile? Eventual pentru completarea cu freon si schimbarea ulei-ului. Sal! Verificarea instalatiei e in garantie. Umplerea cu freon e 120 de lei, dar daca instalatia a fost folosita cum trebuie poti face completarea cu freon la service-uri de cartier cu numai vreo 70 de lei. Daca ai dubii asupra instalatiei de racire, mai ales daca nu ai mers mult timp cu ea e bine sa mergi la reprezentanta pentru ca probabil trebuie schimbate niste garnituri, iar pentru a se vedea eventualele neetanseetitai se pune in instalatie un gaz vizibibil numai cu ochelari speciali. Eu am avut aceeasi problema cu esecul de a baga aer foarte rece---sau cel putin cum ma asteptam eu si am schimbat filtrul de aer 60-70 de lei compatibil (In Bacau, la un magazin piese Daewoo) sau 140 de lei original la reprezentanta. Acum face din nou fata, deci se pare ca si filtrul de aer/polen are ceva de spus, desi masina are 12000 de la revizie in 9 luni. Filtrul se verifica usor prin vizualizare sau prin nivelul condensului de pe geamuri cand se circula cu temperaturi exterioare mai reduse. Link to comment
valisor Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Asta inseamna ca, cele 15 pagini din acest topic sau din altele pe aceeasi tema sunt inutile. De ce ar mai scrie cineva un rand macar, daca nu se citeste ? Sa se inchida toate temele tehnice, oricum, s-a raspuns in cinci ani la toate problemele posibile si imposibile. Sa ramana deschis, doar, la intalniri si la 'neatza, sunt singurele locuri unde apare ceva nou, tot timpul. Salut Tolin, Faptul ca nu mai baga aer asa rece era doar o afirmatie !!!! INtrebarea era daca a fost cineva de curamnd la un service. Vali Link to comment
fry Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 (edited) Pe Kalos am patit ceva asemanator cu ceea ce s-a zis in decursul acestui topic. La un moment dat, prin 2007 (aprox 40.000KM si 3 ani vechime) aeroterma nu a mai pornit. Am facut o programare la Di-Bas si dupa o constatare care a facut 50 ron mi-au zis ca am aeroterma stricata (carbunii praf). Au zis ca nu se poate repara si ca este imposibil sa faca altceva decat sa o schimbe. Prin urmare, tatal meu a dat comanda de aeroterma noua. Ni s-a spus ca in maxim 1 saptamana aeroterma va fi in tara si o vor monta la pretul de 700 ron + manopera. Dupa vreo 3-4 zile taica-meu a dat drumul din obisnuinta la ventilatie si... surpriza! Aeroterma a inceput sa mearga !! I-am sunat pe idiotii aia de la Di-Bas sa ne explice de ce merge o aeroterma pe care ei, prin constatare platita, au declarat-o irecuperabila. Tin sa va spun ca ne-au inchis telefonul. Suprinzator, zic eu, avand in vedere ca vorbesc de un dealer mare de chevy/opel din Romania. Din acel moment, de cand aeroterma s-a ridicat spectaculos din morti, sunetul s-a schimbat putin cand se aprinde AC-ul. Se aude acel usor suierat cand motorul este turat. De racit, raceste decent, nu am de ce sa ma plang. Binenteles, nu mai este atat de eficient ca la inceput, dar merge. Imi aduc aminte ca in primele saptamani dupa ,,invierea'' aerotermei simteam un miros asemanator cu cel de frunze ude cand dadeam drumul la ventilatie sau AC. Zilele astea ma duc sa schimb freonul si sa le zic sa curete pe la radiatoare tot ce se poate. Aveti si alte sugestii, ce sa mai le zic sa faca? Sunt foarte curios daca AC-ul va raci mai bine si mai repede dupa operatiune. PS: Dupa faza cu aeroterma m-am jurat ca nu mai calc la Di-Bas. Totusi, mi-am incalcat promisiunea. Nushtiu de ce am revenit anul trecut, cand mi-am luat Aveo... ptr ca o pipita zambitoare (probabil amanta vre-unui sef de acolo) nu a fost in stare sa comande masina pe care am cerut-o, nefacand diferenta intre hatchback si sedan! Noroc ca a vazut taica-meu a doua zi ce masina bagase in contract ca altfel ma trezeam cu sedan cand io vroiam hatchback-ul. A trebuit un scandal monstru ca sa schimbe comanda gresit data... s-a scuzat zicand ca masinile erau aceeasi culoare si nu a facut diferenta... nu vreau sa-i dau numele, desi chiar sunt tentat sa o fac. Prost am fost si eu ca nu m-am mai uitat in contract, m-a pacalit faptul ca optiunile erau aceleasi si nu am crezut ca este posibila asa o eroare din partea unui dealer. Prima oara cand m-a pacalit Di-bas... intamplare. A doua oara... am fost prost. Jur ca nu mai calc la ei Edited September 1, 2009 by fry Link to comment
root Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Nu trebuie sa schimbi freonul. Se verifica instalatia si se poate completa. Pe la radiatoare nu stiu ce ar putea sa-ti curete. Insa un lucru util pe care l-ai putea face pentru confortul tau este sa-i faci o curatare a traseelor de aer prin decontaminare antibacteriana/antifungica. Sunt serviceuri care fac asta sau se poate face acasa daca ai ce-ti trebuie. Dupa asta o sa scapi de mirosul de balta si putregai cand dai drumul la ventilatie. La pataniile cu Dibas, nu ma mira... Si oricum nu or sa fie nici primii nici ultimii de la noi care pun diagnostice aiurea si care te imping la cheltuieli fara rost. Bine ca te-ai prins la timp si nu ai dat 700 lei pe aeroterma (care era oricum foarte mult, chiar daca ar fi trebuit intradevar schimbata). Iar a doua oara probabil nu ai remarcat ce ti-au trecut in contract pentru ca erai cu ochii la pipita... E pusa acolo pe post de "dummy decoy". Link to comment
fry Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 (edited) "dummy decoy" - foarte bine zis! Ma duc azi sa fac revizia la Kalos. Am gasit un service bun, o sa schimb distributia, pompa de apa, transmisia, bujiile, filtrele, uleiul + verificare instalatie freon / completare. Sunt curios cum o sa se prezinte AC-ul dupa toata treaba asta. Mirosul de balta a disparut de mult, cam dupa 2 saptamani de la "resuscitarea" aerotermei. Singurele urme ramase sunt acel vajait si puterea de racire scazuta. Revin cu impresii despre AC dupa ce fac revizia asta. PS: decontaminarea se face cu spray-urile alea care se pot lua din carrefour? Edited September 1, 2009 by fry Link to comment
fry Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 (edited) Am facut revizia. Printre altele, au verificat instalatia de AC si au completat cam 200gr de freon. Am bagat si niste spray antibacterian si tin sa spun ca acum instalatia si-a revenit. Raceste mai repede, mai bine, si a disparut sunetul de care se plange atata lume in topicul asta. Costul operatiunii a fost de 150 ron. Problem solved. PS: Service-ul unde s-a facut operatiunea il gasiti langa Libery Center (Bucuresti). Daca vrea cineva sa stie cum se cheama, trimiteti-mi un mesaj. Edited September 2, 2009 by fry Link to comment
root Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Credeam ca te-ai dus tot la dibas... Pentru pipita, evident. Link to comment
fry Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Nuuuuuu. M-am lecuit. E departe oricum Di-basu... deja daca se depasesc 5 km parcursi ptr o pipita este ori nebunie, ori lipsa acuta ) Pipite se gasesc si mai aproape. Am tot testat AC-ul, la 70km/h nu se auzea deloc vuietul care il auzeam inainte iar puterea de racire este acum mult sporita. A fost si mai racoare afara, dar simt clar promptitudinea cu care raspunde acum AC-ul cand il cuplez. Asadar, sfatul meu... verificati-va instalatia si completati freon + spray antibacterian. Face minuni. Link to comment
sergiuhusca Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 La Kalos 1,4 16valve, aerul conditionat merge iarna? Eu apas butonul, se aprinde becul, dar nu se intampla nimic. Link to comment
paul_marines Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 La Kalos 1,4 16valve, aerul conditionat merge iarna? Eu apas butonul, se aprinde becul, dar nu se intampla nimic. Daca geamurile se dezaburesc, atunci functioneaza asigurand functia de deumidificare. Cam asta este tot ce poate face A/C-ul iarna, dar si numai pentru asta eu il folosesc permanent. Link to comment
sergiuhusca Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Safari cand am spus ca nu se intampla nimic, m-am referit la faptul ca, compresorul nu porneste nu-l aud cupland. Link to comment
paul_marines Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 compresorul nu porneste nu-l aud cupland. Incearca sa verifici pornind de la comutatorul ventilatiei de pe treapta 0 si sa observi daca simti momentul cuplarii. Link to comment
MCojo Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Daca e prea frig afara si motorul e inca rece, nu cupleaza. Link to comment
sergiuhusca Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Am vazut ca la 1,2 scrie ca sub o anumita temperatura nu cupleaza. Ma intreb daca si la 1,4 o fi la fel...In mod normal cred ca are vre-un senzor ceva... Link to comment
paul_marines Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Daca e prea frig afara si motorul e inca rece, nu cupleaza. Ntzz, acum 30 de minute am verificat de 2 ori si se aude zgomotul de cuplare. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now