Jump to content

Probleme A/C (aer conditionat)


Recommended Posts

Si la mine face la fel A/C-ul pe caldura asta,la mine de fapt parca e un zgomot de turbina .Nu cred ca are nimic masina pentru ca am facut un drum matinal pe la ora 4:30 cand era racoare si nu se mai auzea ...deci compresorul se munceste foarte tare pe caldura

Link to comment

Zgomot de turbina si la mine...si asta de cand cu caldura...chiar ma speriasem, dar se pare ca e ceva comun...Oricum nu mi se pare normal...la mine zgomotul e proportional cu acceleratia...la relanti nu se aude

Link to comment

Illuminati, este normal. Probabil la caldura mare "scuipa" mai multa apa compresorul. Oricum e logic ca se forteaza mai mult pentru a transforma aerul cald in aer rece. La 27 de grade C (cam asa ceva) abia ca se mai aude. Zgomotul provocat de A/C este proportional si cu caldura (si in cazul meu).

ps: La masini mai scumpe (sa zicem un...ford mondeo, toyota avensis) o face la fel compresorul ?! :-?

ps2: La aveo face la fel ? (intrebarea este adresata in special pentru cei care au clima automata)

Link to comment

Sa vedeti voi ce frumos face compresorul de AC la un BMW... Atat ca acolo nu-l auzi decat daca salti capota. Dar ala e vreo 50k euroi... si nici nu raceste ca unul manual de espero garantat!

Link to comment

Si la mine face la fel.

Oricum, mie unul nu mi se pare normal si prin urmare ma voi duce cu ea la service sa reclam!

 

@ Mircea - cine e 50K euro, compresorul de ac de pe BMW???? sau poate toata masinaria?!?!

Edited by nexxus
Link to comment

Tot setul, nexxus :) ) Si e de mizerie, daca nu comuti pe recirculare nu simti ca baga rece... Sau dai pe Auto, caz in care din soft baga recircularea ;) Toata chestia e ca masina e bine izolata si nu auzi ce face si cum face. Si repet, vorbim de o masina de aproape 50k euro, cu un motor de 256 CP, V6 diesel. Daca ridici capota si dai drumul la AC se aude clar cum face, iar pe caldurile astea zici ca ai un motor de tico sub capota, pe langa motorul original. Cand lasi capota, se face brusc liniste :)

Link to comment

Inca o chestie care mi se pare ciudata,astazi am pornit masina,am lasat-o 1 min la relanti si am dat drumul la AC.Aveam capota deschisa sa mai verific una alta pe la motor si culmea,cu odata cu cuplarea AC-uli mi-a pornit si ventilatorul de pe radiator,masina era rece ..acul de tempertura era la minim...opresc AC-ul se opreste si ventilatorul,pornesc iar aerul...porneste iar ventilatorul.

 

In mers am fost mai atent putin la zgomotele de la motor si cred ca vine de la acel ventlator suieratul(banuiesc ca odata cu cresterea turatiei creste tensiunea data de alternator si ventilatorul mareste turatia,pana undeva la 2500-3000rpm unde intervine relelul de incarcare la baterie care stabilizeaza tensiunea)

 

La voi se intampla la fel?

Link to comment

Nu stiu sa explic acum ce si cum, probabil sunt prea adormit, dar cate aparate de A/C de casa ai vazut tu sa fie pornite in interior iar instalatia din exterior sa aiba ventilatorul oprit?

Link to comment

@entaro, în faţă ai doua radiatoare, unul lipit de celalalt, chiar daca nu se observa. Ventilatorul porneşte pentru răcirea celui de la A/C (condensorul).

Link to comment

Off topic :D

 

Nu cred ca acea comparatie e cea mai buna,AC-ul de acasa ii trebuie ventilator pornit ca tre sa ia aer de undeva(de afara in acest caz) il raceste si apoi un alt ventilator ca sa ti-l imprastie prin casa.

 

La masina nu vad ce legatura are instalatiea de racire a motorului ,in speta radiatorul cu apa care e fierbinte tot timpul in mers cu conductele de aer

 

Si ca sa fiu offtopic total,mai conduc si un ford focus nou 14. 16V la care nici pomeneala sa cupleze ventilatorul la comutarea pe AC

 

pai ala ,condensatorul...e in partea de jos a radiatorului si ce vant face ventilatorul ala,scuze de expresie..e fix frectie,oricum tempereatura lui e aproximativ cat a radiatorului deci multe zeci de grace celsius

 

 

 

Si tot eu imi raspund,se pare ca aveti dreptate,am dat o cheie si la o supernova a unui coleg si la fel face cand porneste AC-ul,m-am uitat pe sub capota la ford si se pare ca acel condensator e undeva la aripa stanga si bate pe el aerul ce vine de sub grila radiatorului..banuiesc ca de aia nu se cupleaza ventilatorul la el...deci m-am linistit,totusi nu prea reusesc sa ma impac cu suieratul care il prvoaca mai ales pana in 3000 rpm :) (eu unul m-am convins ca de la el vine)

Edited by entaro79
Link to comment

Dammit... Te-ai lamurit inainte sa iti explic cele 3 punte in care ai gresit: ce raceste, cum circula aerul si faptul ca Fordul tau e aparent stricat :D

Link to comment

Wrong. AC de acasa are doua unitati (de cele mai multe ori - asa numitul sistem split) - una exterioara si una interioara. Fiecare cu ventilatorul propriu. Ventilatorul interior iti "imprastie" prin casa aerul interior (nu il ia de afara, deci este un fel de recirculare). Ventilatorul de la unitatea exterioara are rolul sa raceasca condensatorul (care se afla in unitatea exterioara).

Link to comment

Propun un topic despre A/C pentru incepatori, cu rubrica de genul "asa face toate".

In continuare offtopic:

@entaro, ai mai jos o imagine cu schema tipica a sistemului A/C. Tu faci o confuzie tipica, acel obiect ca un "condensator" electric, cu forma cilindrica, este dryer-ul (printre altele retine apa din instalatie), iar condensorul (atentie cum se scrie) este acel radiator mare din aluminiu plasat frontal peste cel de la racire motor.

Sper sa-ti fie de folos informatiile puse aici de mine si de ceilalti colegi. Numai bine!

post-1361-1152172798_thumb.jpg

Edited by perfidus
Link to comment

Si totusi: am fost la Radacini si intr-un adevarat si nemuritor spirit daciot (scuze, nu vreau sa jignesc pe nimeni) au admis ca DA este o problema la ac - din cauza acelui uruit - dar... ''hai s-o mai lasam putin sa vedem ce face: poate isi revine!''

Acum intreb si eu, pai daca intra la categoria ''asa face toate'' de ce in service au admis ca este totusi o problema din cauza acelui zgomot?!?!

Link to comment

Toate masinile uruie cand compresorul se afla in sarcina maxima. La Kalos intra putin mai repede decat la majoritatea in sarcina maxima. Ce voiai sa faca? Sa iti mai puna unul? Au fost simpatici, au facut pe nisnaii si te-au calmat nitel ca sa poti sa pleci. Atat.

Link to comment

Bine, fie, cum zici tu: dar de ce nu facea asa de noua?!?! Zgomotul cu pricina a aparut in ultimii 5000 km. Pana atunci, nu facea nika!!!

Edited by Satori
Link to comment

nexxus, uruitul il auzi la masina ta deoarece este mai prost antifonata. La fel si la loganul meu pe vremea asta.

 

La avatarul meu nu se aude din interior dar cand stai langa masina zici ca ai 23 August sau IMGB-ul langa tine.

Link to comment

pai, atunci, nu e nimic in neregula?!?! pot sta linistit ca nu o sa-mi crape cine stie ce... scula p'acolo?!?!

atunci e beton!! (adica nu e ca e innebunitor zgomotul ala, dar... asta e!)

Link to comment

Nu stiu daca este vorba de izolare :-? Ieri am fost (ca pasager) intr-un fiat albeea, si nu se auzea compresorul.

ps: Motorul se aude mai tare in interior, fata de kalos ----> La noi e altfel de compresor, ceva mai galagios (cred). Mie imi place tare mult zgomotul, parca sunt la raliu =))

Si totusi parca ieri nu au fost caldurile lui "peste". La kalos se auzea putin compresorul (caldura fiind mai mica ca in alte zile).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...