Jump to content

Probleme A/C (aer conditionat)


Recommended Posts

Mentionez ca ambele masini au AC normal nu Climatronic sau clima sau mai stiu eu cum...

 

Emil, cu butonul de reglat temperatura in zona albastra indiferent in ce pozitie tot nu se opreste.

Avand A/c normal, o sa gasesti la bord un buton pe care e scris AC. Daca butonul respectiv e apasat si aeroterma pusa pe oricare din pozitiile 1 - 4 , se va aprinde un led in interiorul butonului si asta semnaleaza faptul ca A/c-ul este in functiune. Ca sa reglezi "intensitatea", pui aeroterma pe 1, 2, 3, 4 ... in functie de cat de frig/mai putin frig/ vrei sa ai in masina!

La masina sotiei nu-mi dau seama de ce se intampla fenomenul amintit de tine, dar din stiinta mea aerul conditionat manual nu se opreste singur... doar cum am explicat mai sus, la comanda data de tine! :)

Link to comment

La mine se opreste compresorul, dupa ce s-a racit in habitaclu, dar asta numai pentru putin timp(daca stau la stop: 10-20 secunde; daca merg cu viteza, sa zicem 100km/h cam un minut) dar fluxul de aer este rece continuu. Nu stiu explicatia, stiu doar ca asa face de cand am luat-o si chestia asta ma sacaie enorm de tare, pentru ca de multe ori s-a intamplat sa porneasca singur exact cand nu trebuia, si stim cu totii ce poate face AC-ul dintr-un matiz.

Link to comment

Cine sa se opreasca, mai? Care compresor? Cand ziceti ca porneste sau se opreste, va referiti cumva la zgomotul ala de "elicopter" care se aude din cand in cand? Si ce legatura credeti voi ca are un A/C manual cu butonul ala colorat de la rosu la albastru? La aceasta din urma intrebare (la primele trei zic ca gasiti raspuns cu cateva pagini mai inainte parca, ca indiciu, cautati ceva despre... ventilatoare), raspunsul este: niciuna! Acel buton actioneaza o clapeta (sau un sistem de clapete) care amesteca aerul "rece" cu cel "cald". Aerul cald vine de la schimbatorul de caldura, care e o chestie independenta de A/C (e foarte asemanatoare cu ce am si eu la Nova, unde nu e pic de A/C :) ) Aerul rece vine fie din priza de aer "rece" de... afara, fie din circuitul de aer al vaporizatorului de la A/C, care e de fapt un schimbator de... raceala.

Nu exista nici-un senzor de temperatura sau alte minuni, daca A/C-ul este manual.

Cei ce au astfel de nelamuriri "fundamentale" sunt sfatuiti sa citeasca (ordinea nu e foarte importanta):

- manualul de utilizare a masinii

- surse de informatie "principiala" de pe internet: autovolt, howstuffworks, etc.

Link to comment

Vrei sa zici ca nu exista un ambreiaj electric pe compresor, iar acesta este decuplat de catre ECM de cate ori motorul este intr-un regim in care nu mai suporta o sarcina mare in plus ?

Edited by tolin
Link to comment

La mine se opreste compresorul singur, fara sa ating eu ceva, cu butonul ala colorat de la rosul la albastru pe rece(albastru), ventilatia pe 1 sau pe 2 (mai sus nu am folosit-o). Cel mai bine se simte la drum, cand la mers constant, am 100 cand compresorul este cuplat si ~108 cand se decupleaza, apoi cand se cupleaza iar 100 si tot asa. Repet, nu ating nimic, butonul de la AC este apasat, lumina aprinsa in butonas, ventilatia pornita(aerul vine la fel de rece si cand compresorul se decupleaza). Ca o chestie, ca tot ai amintit, suieratul ala ciudat il scoate imediat dupa ce se re-porneste singur, aproape de fiecare data. Am inteles ca acesta este sunetul freonului care pleaca prin instalatie.

 

Daca vorbesc aiurea sau este ceva aiurea aici, corectati-ma.

Link to comment

tolin, eu zic ca nu despre asta e vorba aici. Zgomotul cu pricina este exact pe dos: porneste cand e "sarcina mare" , nu se opreste. El nu face tot timpul taca-paca. Parca chiar tu ai postat ceva mai in urma extrasul din manual. Miciuna din conditiile alea nu are legatura cu lucrurile de pe aici.

De exemplu, la closchkutza faptul ca dupa ce sta la stop ii porneste "ceva", e datorat cresterii temperaturii lichidului de racire si prin urmare cuplarea celui de-al doilea ventilator mai turmentat (de cand tot zic sa ma dau odata jos cand incepe si sa vad si eu care e ala) sau a unei trepte de viteza sporita a celui existent (nu stiu cum e la fiecare masina, dar una din astea doua), nicidecum a compresorului care, daca ar cupla numai in situatiile astea ar fi un soi de A/C perpetuum mobile :) Situatia e asemanatoare cu pornirea ventilatorului dupa ce opresti masina, din cauza lipsei curentului de aer generat de mersul masinii (de unde si "cadenta" mai rara a fenomenului atunci cand se merge - cu toate ca 1 minut intre doua "ventilari", mi se pare cam des la 100 Km/h, dar poate ca e Matizul mai "incins").

Aici se scrie despre chestii destul de mistice: compresor care porneste la fix 100 Km/h si se opreste la aproximativ... 108 Km/h! altul care nu se opreste oricat de mult s-ar roti butonul de temperatura spre... rece! si altele din-astea :D

Link to comment
...

De exemplu, la closchkutza faptul ca dupa ce sta la stop ii porneste "ceva", e datorat cresterii temperaturii lichidului de racire si prin urmare cuplarea celui de-al doilea ventilator mai turmentat (de cand tot zic sa ma dau odata jos cand incepe si sa vad si eu care e ala) sau a unei trepte de viteza sporita a celui existent (nu stiu cum e la fiecare masina, dar una din astea doua), nicidecum a compresorului care, daca ar cupla numai in situatiile astea ar fi un soi de A/C perpetuum mobile :) ...

 

Cel mai probabil ca asta e. In bulgaria m-am nimerit sa fiu afara din masina cand a pornit al doilea ventilator si zau ca face ceva zgomot. Dinauntru nu l-am auzit niciodata. Probabil ca Lacetti e antifonata mai bine ca sa zic asa. :)

Link to comment

Poate nu am fost eu destul de explicit, asa ca reiau: matizul are un singur ventilator care are doua trepte de viteza. In momentul in care se porneste AC automat porneste pe treapta cea mai mare. Chestia cu viteza a fost un exemplu, as fi putut sa pun alte cifre in loc de cele date. Se stie ca pornirea AC duce la o scadere a puterii, asta am vrut sa arat, ca AC-ul, la mine, lucreaza intermit.

Link to comment

Ok, pana acum nimeni nu a reusit sa-mi raspunda la intrebare, la care din cele 2 masini functioneaza corect si la care nu?

 

Aveo Star 5 usi - AC-ul, dupa pornire si trecerea unei perioade de timp mai lunga sau mai scurta (in functie de temp. din habitaclu), intra in regim de functionare intermitent: decupleaza - cupleaza ... (am stat afara langa el si se aude "tac"-ul specific, sunetul motorului se schimba si porneste ventilatorul)

 

Lacetti Elite 4 usi - AC-ul odata pornit asa ramane pana il opresc din buton

Link to comment

Ac-ul normal decupleaza singur din mai multe motive.

De exemplu este ceva infundat si debitul de aer care trece pe langa racitor nu mai preia aerul rece sa il bage in masina asa cum trebuie. Atunci racitorul se raceste prea rau si ca protectie compresorul decupleaza.

Daca in mers este apasata brusc pedala de acceleratie ECM stie ca ai nevoie de toata puterea motorului si decupleaza compresorul.

Si am vazut la Tico un buton ECO ala cred ca daca este apasat mai opreste din cand in cand compresorul.

Daca totul ar fi in regula si se merge normal eu cred ca la un AC simplu compresorul nu ar trebuii sa decupleze singur.

Link to comment

Sa inteleg de aici ca la Matiz au inclus chestia asta, ECO, pentru ca eu nu am gasit butonul respectiv, debitul de aer este ok(din moment ce nu am avut vreodata nevoie de treapta mai mare de 2) si chestia asta se intampla cand motorul nu este chinuit(nu o forjez cand este AC-ul cuplat, o las sa mearga in ritmul ei) si se intampla si atunci cand viteza este constanta, drum drept(asa se poate observa cel mai repede)??

Link to comment

La motorizarile mici s-a folosit un sistem AC cu un termistor linga vaporizator care opreste compresorul la 2 grade pentru a nu ingheta vaporizatorul si il reporneste la peste 4 grade.

Asa zisa ''problema'' cu opritul apare numai la sisteme care racesc foarte bine si sunt destul de rare :D

Edited by ovi_jer
Link to comment

@ratusca - eu am Lacetti 1,4 Elite si nici la mine nu decupleaza vreodata A/C ul. Cand temperatura e mai scazuta afara nu l-am folosit niciodata fara sa trec clapeta de aer la mijloc, asta pentru dezaburire. Oricum mi se pare un pic subdimensionat A/C-ul pentru spatiul interior al masinii, vara in oras nu face fata pe treapta 3 iar pe 4 e deranjant zgomotul. La drum lung e insa OK.

@night-elf - sigur ai doua ventilatoare? , ca la mine e doar unul cu 2 viteze...

Link to comment
  • 8 months later...

Salut,

 

Sorry, voi fi nitel off-topic. Am avut o problema acum cateva zile si vreau sa stiu daca a mai patit-o cineva. Am plecat cu masina (Aveo 4 usi, 2007, Platinum ...deci are Climatronic) cu AC-ul inshis. La prima intersectie am constatat ca acesta era deschis. M-am gandit ca poate l-am atins din greseala. Ok. Il inchid. La urmatoarea intersectie iarasi: ma trezesc cu AC pornit. Am inchis motorul, l-am pornit din nou. Dupa 5 minute.. iarasi. L-am inchis pentru a 3-a oara ca sa constat cu ochii mei cum a pornit singur dupa 4 secunde. In acel moment am dat pe modul auto, dupa care l-am inchis si nu mi-a mai pornit (am mai mers vreo 20 Km cu masina in ziua respectiva). So... a mai avut cineva problema? Pare a fi o problema tipica de soft... In fine, ma voi duce la service in curand dar ar fi minunat sa stiu cate ceva din experienta altora :) Multumesc!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...