mihai_ Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Salutare tuturor! Stie cineva ce se poate face in situatia in care filetul baii de ulei este distrus? In afara de a schimba baia de ulei... ca si ultima solutie. Inelul filetat se gaseste ca si piesa de schimb, dar cum anume se inlocuieste? Prin presare, oare? Sau refiletare cu diametru mai mare decat cel existent (14mm, cred)? Link to comment
Geo_ZGA Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Nu am auzit pana acum sa se gaseasca filetul baii separat... nu zic nu, dar nu am auzit, peste tot am vazut ca e filetata direct baia. Se gaseste busonul. Tinand cont ca e usor de gasit in dezmembrari, o baie de ulei sh (sau chiar noua, ieftina la radacini, daca o fi) ar fi cea mai simpla solutie. Garnitura noua, cureti si sorbul de ulei cu ocazia asta. Filetul se poate reface cu helicoil, dar nu vad rostul sa te complici. p.s: strange mai usor data viitoare. Link to comment
mihai_ Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 (edited) @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Am gasit urmatoarele repere: 96351497 - Inel filetat baie ulei (otel), 1 leu la Radacini 96351600 - Baie ulei (aluminiu,) 400 lei la Radacini. Nu gasesc in catalogul lor codul pentru garnitura, dar mai caut. Edited May 26, 2022 by mihai_ Link to comment
rich1974 Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 Dupa cum arata inelul ala, cred ca trebuie bagat prin presare. Iti trebuie o presa din aia cu gheare ca sa il scoti pe ala care e acuma pe baie. Link to comment
Geo_ZGA Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 Da, nu am mai vazut pana acum piesa asa de schimb... e bine ca exista. Totusi baia tot trebuie data jos, nu cred ca poti schimba filetul ala pe masina (si sa iasa si bine). Asta daca nu cumva e presat din interior, ca nu-mi dau seama din ce directie e. Cu o presa hidraulica se rezolva. Link to comment
mihai_ Posted May 27, 2022 Author Share Posted May 27, 2022 Multumesc pentru raspunsuri! 19 hours ago, Geo_ZGA said: p.s: strange mai usor data viitoare. Ce s-a intamplat s-a intamplat in service, ori stans prea tare, ori incalecat. Apropo, in manual scrie ca busonul se strange la 55 Nm. (pt. motor de 1.6L - am meu) sau 35 Nm. (pt. motor de 2.0L). Pareri? Daca baia de aluminiu este filetata direct, 55 Nm pare foarte mult. Din pacate nu stiu daca este prezent inelul filetat - cel mentionat mai sus. Link to comment
mihai_ Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Aventura continua. 😀 M-am gandit sa acord o sansa prin refiletare cu un diametru mai mare, M15 x 1,5mm in loc de M14 x 1,5mm, si a iesit ca in poza. Cu toate astea, suruburile din kit-ul de reparatie (Yato YT-17572) tot au un mic joc, probabil si din faptul filetul distrus a fost adancit cu doar 0.5mm in fiecare parte, dar nu mai are si "inaltimea" necesara. Legat de cuplu, am vazut ca pt. baie de aluminiu se strange la ~30 Nm, e.g. in video aici. Eu am strans doar pana la 26-27 Nm, pentru ca mi s-a parut deja cam mult, avand in vedere ca filetul nu e perfect. Cu toate astea, am gasit a doua zi o "lacrima" atarnand de surub. N-o fi buna garnitura de aluminiu din kit? Sa incerc oare cu una de cupru, eventual călită ca sa fie mai moale? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now