105346 Posted June 4, 2023 Share Posted June 4, 2023 Salutare, Am un aveo din 2006 cu 108000 km in 2023. Zilele trecute m-a lasat alternatorul si am remarcat ca nici becul de incarcare nu a functionat, sa ma anunte la timp de problema. In mers s-a oprit radioul, s-a aprins abs-ul, airbag-ul iar indicatorul de la gpl se oprea si pornea pe plin dintr-o liniuta. Mi-am dat seama ca este o problema si am parcat cat mai rapid cand am gasit un loc de parcare. Am masurat bateria si am vazut ca era sub 12 v si nu incarca cu motorul pornit. Am demontat alternatorul, diodele bune, carbuni ok, bobinaj ok. Am comandat regulatorul care vine cu tot cu carbuni si l-am schimbat. Acum incarca dar e ciudat: fara consumatori are 13.8 si cu consumatori 13.5. Cel mai ciudat e ca atunci cand o turez in loc sa creasca pare ca scade putin tensiunea. Sa fie din faptul ca nu s-au format carbunii pentru ca sunt noi? am mers cam 50 km aproximativ. Am pus i o baterie noua tinand cont ca cea veche avea 3 ani... Caranda. Pareri? a mai patit cineva ? ce sa mai caut? Link to comment
Salex Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Efect Joule. Cu multi consumatori porniti, investigheaza cablurile "mari" (alternator-baterie, baterie-electromotor etc) si gaesete punctele in care acestea sunt super incalzite. Cel mai probabil vei gasi asta pe la papuci, conectori, piluite, borne, etc. Masoara direct alternatorul, bornele de iesire. Daca alternatorul scoate cat trebuie, coroborand cu ce am scris mai sus ai sanse sa remediezi.defectul si sa nu mai ai pierderi pana la acumulator. Link to comment
105346 Posted June 7, 2023 Author Share Posted June 7, 2023 Dar de carbuni ce zici? Sa nu-si fi format partea unde calca? La inceput a fost 13.2 acum 13.8 Link to comment
Salex Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 Eu ti-am dat niste sfaturi pornind de la ce ai descris. Nu ai lamurit unde ai masurat tensiunea. Mai mult, teoria ta legata de carbuni nu urmeaza, cronologic, ce ai povestit. Eu iti recomand sa faci efectiv niste investigatii pentru ca niste simple speculatii pe forum nu prea au iti rezolve problema. Sa o luam pas cu pas si, prin eliminare sau cumulare, dam de cap. Posibil sa fi aruncat banii pe o baterie noua, pe cea veche ai incercat sa o resuscitezi ? Link to comment
105346 Posted June 7, 2023 Author Share Posted June 7, 2023 1. Am masurat bateria si era clar ca e descarcata: 11.5v. Aveam actele langa ea, caranda calciu, 3 ani. Stiam ca nu e ea de vina dar: 1. Era descarcata 2. Avea 3 ani si de obicei la 2 ai pica pe logan rombat la 2 ani... La mine, aveo de nou, originala a cazut la 9 ani... AM MASURAT PE BORNE. Am zis: daca a tinut 3 ani e bine. Stiam ca nu e dusa si am oprit-o dar nu vreau sa risc pentru ca am multi km de facut vara asta si am luat una noua, dar o folosesc si pe cea VeChE la proiecte electrice solare, stiu ca nu e dusa. si da, am masurat pe borne inca o data dupa ce am schimbat regulatorul. O sa masor maine direct pe iesirea alternatorului si daca am acces, caderea de tensiune pe fir, sau papuci. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now