pompiliu92 Posted May 9, 2024 Author Share Posted May 9, 2024 1 hour ago, ches said: Ai bagat si tu ceva bani in ea, bine ca ai rezolvat-o. De curiozitate cat ti-au cerut pe reconditionarea turbinei si unde ai facut-o? Mie imi cereau 1200 lei daca erau sa o reconditioneze, insa pentru ca nu avea nimic mi-au luat numai testarea pe banc = 250 lei. Sa te poarte multi km fara probleme! Multumesc frumos. E prima data in 18 ani cand a avut si ea o problema. Reconditionarea a costat 1600 de lei si a fost facuta la Nanov. Din ce mi-a povestit patronul service-ului, atelierul ala repara si cutii automate de viteze. 2 Link to comment
pompiliu92 Posted June 29, 2024 Author Share Posted June 29, 2024 (edited) Acum ceva ani buni, ambele sticle de la oglinzile retrovizoare s-au gandit sa se dezlipeasca de suport la o diferenta de o saptamana una de cealalta. La momentul respectiv, am fost la un centru de parbrize sa le lipseasca la loc si au mers bine mersi asa pana relativ recent. Am inceput sa observ ca nu prea se dezabureau la fel de repede si intr-o zi m-am trezit ca cea din stanga a inceput sa "flencane" destul de rau cand eram in coborare pe pasajul Pipera, asa ca am tras de ea cand eram la semafor, ca sa nu o pierd pe drum. Se mai tinea in ceva vise si sperante. :)) Am lipit-o la loc temporar cu superglue si am inceput sa caut sticle noi. Din ce stiam, producatorul celor originale ar fi fost Ficosa din Spania, dar nu le gaseam deloc sub acel brand. In plus, voiam si varianta cu tenta albastra, sa fac si eu un upgrade, daca le tot schimbam. Intr-un final, am reusit sa gasesc oglinda stanga originala la un pret relativ acceptabil si pe cea din dreapta am mers pe Alkar, ca erau singurii care produceau varianta cu tenta albastra. Cea originala arata cam asa: Cea de la Alkar arata cam asa: La o prima vedere, difera elementul de incalzire din spatele oglinzii. De asemenea, cei de la Alkar au fost un pic mai zgarciti si au pus doar o ureche din metal, in loc de doua si aia era prinsa cu o bucata de scotch. Partea de montaj a decurs destul de repede si fara batai de cap in ambele parti. Cand am nimerit o ploaie afara si am dat pe dezaburire am observat ceva foarte interesant. Oglinda Alkar din dreapta se usuca mult mai repede fata de cea originala din stanga. Ma asteptam sa fie oarecum invers. Edited June 29, 2024 by pompiliu92 2 Link to comment
pompiliu92 Posted December 31, 2024 Author Share Posted December 31, 2024 (edited) Hai sa fac ultimul update pe anul asta astfel incat sa ajung la zi. Prin octombrie am cumparat un vas de expansiune, ca cel al masinii incepea sa para uzat intr-o parte, plus filtru de aer, habitaclu si de motorina, pe care planuiam sa le schimb eu. Tot in luna respectiva mi-am facut damblaua si am luat un volan retapitat cu piele perforata si piele Nappa, ca ma obisnuisem cu cel de piele naturala de la Nubira si ala de cauciuc de la Skoda nu imi mai placea. :)) In noiembrie am purces la schimbarea kit-ului de distributie, a curelei de accesorii si a vasului de expansiune, ca trecusera vreo 8 ani si aproximativ 80.000km de la ultima distributie. La partea de piese, am bagat de seama ca intinzatorul e facut de Litens, in Canada, asa cum ai si la kit-urile pentru Daewoo. Pe de alta parte, la pompa de apa nu am gasit stanta producatorului. Am dat-o pe toate partile si nu m-am lamurit. Ochiometric, vechea distributie inca se prezenta bine. La final, am pus antigel G12 Evo de la VW, ca am prins pret bun la bidon de 5L, 150 lei. Si cireasa de pe tort, am luat de la Kopacek (fostul SuperSkoda) doua insertii pentru manerele scaunelor din fata, sa umplu golul existent. Un An Nou Fericit si multa sanatate! Edited December 31, 2024 by pompiliu92 2 Link to comment
pompiliu92 Posted Sunday at 10:25 PM Author Share Posted Sunday at 10:25 PM In martie am facut un schimb de ulei si filtru ca tot se implinea un an de la ultimul schimb si aproximativ 9626km. De data asta, am mers pe filtru de la Purflux, ca si ei sunt producatorii celor originale, pe langa Mann. De asemenea, am fost si la ITP pe care l-am trecut cu brio. 1 Link to comment
ches Posted yesterday at 11:07 AM Share Posted yesterday at 11:07 AM (edited) Vad ca folosesti ulei 0W30. In afara de pretul mai mare ai observat vreo diferenta? In sensul ca motorul 1.9TDI e destul de vechi si daca nu ma insel recomandarea producatorului pt el era 5W30 pt clima noastra. 0W30 teoretic e mai lichid la rece, dar la iernile din Romania sincer nu stiu daca mai intram la categoria 0Wxx. Te intreb in ideea consumului, unii spun ca cu 0W30 este mai economica. Edited yesterday at 11:09 AM by ches Link to comment
pompiliu92 Posted yesterday at 11:21 AM Author Share Posted yesterday at 11:21 AM 9 minutes ago, ches said: Vad ca folosesti ulei 0W30. In afara de pretul mai mare ai observat vreo diferenta? In sensul ca motorul 1.9TDI e destul de vechi si daca nu ma insel recomandarea producatorului pt el era 5W30 pt clima noastra. 0W30 teoretic e mai lichid la rece, dar la iernile din Romania sincer nu stiu daca mai intram la categoria 0Wxx. Te intreb in ideea consumului, unii spun ca cu 0W30 este mai economica. Surprinzator, am reusit sa il prind cu 220 de lei de la Autoeco. Folosesc VW 0W-30 (fabricat de Shell in Germania) de cativa ani deoarece acopera si norma de 5W-30 (au renuntat sa mai produca 5W-30). De asemenea, nu mai reuseam sa gasesc Castrol Edge 5W-30 facut in Germania. Din acest motiv am facut si trecerea la VW. O diferenta ar fi ca motorul e un pic mai tacut si toarce mai frumos. La consumul de combustibil nu prea am observat vreo diferenta sesisabila. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now