ovi_jer Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Foloseste functia si nu mai deschide topicuri existente.Aici in acest subiect o sa gasesti toate informatiile necesare. Link to comment
cpop Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Deja 1300 km parcursi - instalatia Stargas - majoritatea pe DN si A1. consum mediu 8%; viteza maxima 120-130. Link to comment
mr_ Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Mie in 2500 km mi-a luat o medie de 11% pe gaz Pe benzina inca nu stiu cat ia. Drept, doar in oras (de multe ori drumuri scurte in care motorul nici nu s-a incalzit) sau pe autostrada la viteza de croaziera de 130. (cu cateva mici "excese" de peste 150). La 100-110 nu am avut ocazia sa o testez. Ce ma oftica mai tare este ca nu reusesc sa scad prea tare media asta... am incercat sa fac drumuri respectand toate restrictiile de viteza (120 pe autostrada, in belgia) si fara sa bag talpa mai departe de jumatate, si o scot pe la 10.5-11. La inceput, cand am vrut sa o vad ce poate si am alergat-o la blana (am sarit de cateva ori de 200) am scos-o pe la 12... ma intreb daca nu cumva are vre-o problema. Din pacate habar n-am daca are vre-un reglaj de facut, pentru ca nu am documentatie de la instalatia GPL. Nu m-ar deranja sa fie limitata la vreo 170-180 insa sa consume 8% pe autostrada la 130km/h. Nu e vorba neaparat de economia la bani, insa mi-ar mari autonomia pe gaz de la vreo 400-450 km la 550-600km, adica exact cat sa pot traversa cu cel mult o singura realimentare tari bananiere precum germania sau austria, unde gazul e fie greu de gasit, fie prea scump ca sa merite, fie si una si alta... La seat, pe benzina imi ia in mod normal in jur de 7% mediu, insa atunci cand tin musai o scot si la 5.5. Pe dumneaei nubira nu reusesc s-o conving sa scada (sau chiar sa cresca) consumul pe gaz indiferent cat de delicata am talpa...consuma cat vrea ea, nu cat vreau eu. Tare ma intreb daca nu cumva trebuie surubarit vre-un regulator de presiune, ceva... Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Sunt reglaje dar nu scazi numai viteza maxima , ci mai ales demarajul. Asa e si la mine, am mers odata 400 de km extraurban cu 90 de am zic ca devin isteric si a luat un pic peste 9%. Dupa aia am mers acelasi drum cu 130-140 si a luat un pic sub 10%. Link to comment
mr_ Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Si care sunt reglajele alea, in cazul tau? Poate reusesc sa le extrapolez si la mine... Nu m-ar deranja sa fie mai lenesa, daca reusesc sa scad consumul semnificativ la mersul cu viteza constanta pe autostrada. Eventual invat reglajele pentru setarea lenesa/economica si cea standard, de acum, si le adaptez functie de drumul pe care il am de facut. Edited November 10, 2005 by mr_ Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) In pincipal vezi aici cum e cu reglajele. http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ndpost&p=115190 Vezi ca poti sa le zapacesti complet, nu ma declar responsabil . Nu o sa-ti consume niciodata 8 la 130. Mai degraba un 9-9.5%. Reglajul cel mai simplu e sa strangi robinetul de pe conducta de gaz care intra in mixer. O strangi cu 1/2 - 1 tura si vezi cum se comporta. Sa nu uiti pozitia initiala ca sa poti sa te intorci la ea. Edited November 10, 2005 by Wichedcoder Link to comment
mr_ Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Multumesc, voi incerca sa ma joc un pic... dupa ce reperez mixerul Am reperat doar schimbatorul ala de caldura, sau cum se cheama... ma oftica faptul ca nu am nici o schema, nici de la instalatia mea, nici de la alta ca sa pot sa stiu ce caut. Fiind vorba de un singur robinet nu ar trebui sa pot sa-l zapacesc prea tare... tin minte de unde am plecat si ar trebui sa pot reveni Din experienta ta, are efect in ce priveste puterea si la turatii joase, sau doar la turatii inalte? Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Pai... sunt mai multe reglaje , nu doar unul. Unul e pe conducta care merge de la vaporizator la mixer. mixerul e o componenta care a fost montata pe traseul de admisie aer. La reglajele de pe vaporizator(1 sau 2) nu e indicat sa umbli ca poti sa o zapacesti. La cel de pe furtunul spre mixer e mai usor de umblat. Afecteaza la orice turatie acest reglaj. Vezi ca daca il strangi prea tare se lasa cu rateuri in filtru de aer, poate sa-l faca praf. Edited November 10, 2005 by Wichedcoder Link to comment
mr_ Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Amestec sarac, clar ca bubuie in admisie. Tu cand ai avut genul asta de probleme, pocnea si cand o ambalai pe loc, sau doar in mers, in sarcina? Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 De obicei in mers, cand treceam de pe benz pe gaz. Si acum mai face, fff rar , de la calitatea GPL probabil, chiar si la mers constant, dar nu se simte asa tare ca inainte de cand am pus respectiva supapa. Vezi ca am un thread deschis pe tema asta. Link to comment
Wolfman Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Optiunea cu taiatului gazului in frana de motor nu e OK, da in nas cu ea activata (am incercat eu) , cat despre robinetul de pe furtunul care intra in mixer, eu l-am reglat astfel incat sa-mi traga pana la max 5000 - insa la 4500 (165/h in tr. a 5-a)imi trece pe benzina. Eu am instalatie Landi Renzo cu actuator electromecanic si Lambda Control System; cu setarile de mai sus am scos 7% extraurban fara sa depasesc 3000 RPM. Mai am activata optiunea "Economical driving (Idle TPS hysteresis)" care face ca la o apasare constanta a acceleratiei sa fie saracit amestecul in limita mentinerii vitezei. Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 @Wolfman cat ia in oras? Cat a costat? Link to comment
Wolfman Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 In oras cred ca ia in jur de 12 acum, niciodata nu m-a interesat consumul urban, care e foarte relativ. Am dat pe instalatie 2000 RON in august, inclusiv rezervor toroidal... Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Felicitari, e clar ce inseamna un motor de generatie mai noua si o instalatie buna. Ai montat-o in Bacau? Cum ti s-au parut baietii de acolo, stiu ce fac? Am o problema mare cu berlina pe GPL a lui taicamiu, de cand am facut RK nu reusesc sa-i dau de cap. Pe benzina merge brici, pe GPL trage f prost, am schimbat bujii si fise si degeaba. As vrea sa merg in service, numai ca mie cam frica de lipsa de experienta pe care ar putea-o avea mecanicii. Merci Link to comment
Wolfman Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 In Bacau am montat-o, insa nu pot sa-ti recomand firma aceea fiindca baietii sunt pe dinafara, a trebuit sa le spun eu cum sa faca multe chestii... Link to comment
Esperatul Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Ok , am priceput, merci. Oare romanii nostri stiu sa monteze asa ceva Edited November 10, 2005 by Wichedcoder Link to comment
Wolfman Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Butelia mea este montata in locul rotii de rezerva, cu spuma poliuretanica in jurul ei; instalatia mi-a scos peri-albi la inceput (mergea OK pe gaz insa prost pe benzina) pana m-am prins ca inainte de a opri motorul sa comut 1-2 minute pe benzina; LCS-ul emuleaza catre ECM semnal de amestec sarac care este aplicat la pornirea pe benzina. Acest lucru nu se mai intampla daca trec pe benzina inainte de a opri motorul, la pornire ECM folosind ultimii parametri memorati. Baietii care au montat-o sunt bine intentionati insa lipsiti de cunostinte, le-am recomandat chiar sa se ocupe de altceva caci vor avea mai mult succes; eu am pierdut 2 zile pentru montaj, odata pentru ca montasera la inceput un BRC la care nu puteau pune duza de alimentare decat pe aripa (lucru pe care l-am exclus de la inceput) si au trebuit s-o dea jos si sa puna Landi-Renzo care are o duza de alimentare cu diametrul de 4 cm care incape in coltul dreapta-jos al lunetei, acoperita de portbagaj. Dupa ce au montat-o nu reauseau sa o porneasca, neavand interfata cu care sa initializeze LCS cu parametrii motorului meu... In fine, acum stiu mai bine ca ei cum se regleaza instalatia. Link to comment
Mircea Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 @Wichedcoder, chiar crezi ca e utila chestia aia? Poate la camionete sau utilitare, pentru ca altfel zapacesti arcurile pe spate si amortizoarele... Link to comment
Wolfman Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Mie imi sunt de ajuns cei 35.6 l care incap in butelia toroidala de 42 l, o autonomie de 500 km mi se pare suficienta tinand cont ca nu prea ies din tara si ca pot circula si pe benzina la nevoie. Link to comment
Esperatul Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 (edited) Eram doar curios cum le racordeaza unul la altul si cum raporteaza nivelul de combustibil. Nu vad de ce ar zapaci arcurile. Buteliile sunt usoare, din fibra si toata instalatia aia nu cred ca trece de 120 de kile incarcata si 25 descarcata. O butelie de 90 de litri ar trebui sa fie suficienta pentru ce-mi trebuie mie(pe viitor), acum sa vad ce zic astia de la majore daca se poate monta pe Espero. Sa stii ca poate fi utila daca locuiesti la 50 de km de prima statie de alimentare GPL(100 km dus intors), cu un rezervor de 50 de litri si un consum mediu de 10% nu prea iti convine. @Wolfman Pe vremuri(acu vreo 5 ani) in Bacau era o firma care monta GPL unde baietii stiau ce fac. Instalatiile erau italiene inclusiv rezervorul(acum 95% sunt turcesti). Pacat ca s-a desfiintat. Edited November 11, 2005 by Wichedcoder Link to comment
mr_ Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Wolfman said: Optiunea cu taiatului gazului in frana de motor nu e OK, da in nas cu ea activata (am incercat eu) , cat despre robinetul de pe furtunul care intra in mixer, eu l-am reglat astfel incat sa-mi traga pana la max 5000 - insa la 4500 (165/h in tr. a 5-a)imi trece pe benzina. Eu am instalatie Landi Renzo cu actuator electromecanic si Lambda Control System; cu setarile de mai sus am scos 7% extraurban fara sa depasesc 3000 RPM. Mai am activata optiunea "Economical driving (Idle TPS hysteresis)" care face ca la o apasare constanta a acceleratiei sa fie saracit amestecul in limita mentinerii vitezei. Cum poti activa si dezactiva optiunile astea, cu taiatul gazului in frana de motor sau Economical Drive? E instalatie secventiala cu calculator propriu? Motorul e Euro3 (t20SED) sau euro 2 (x20sed)? Link to comment
Wolfman Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Motorul meu este X20SED (EURO2), instalatia nu este secventiala ci normala, cu vaporizator, mixer, LCS si emulator de injectoare. Am un soft de diagnoza si programare a LCS si o interfata (thx, again mr. tolin_afc) cu care ma leg cu laptopul la Lambda Control System. Link to comment
Mircea Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Am vazut azi Nubira 2 cu GPL din fabrica. Am avut o surpriza placuta: Instalatie GPL BRC secventiala super misto, pacat ca nu au pus si butelie toroidala... Link to comment
mr_ Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Ce inseamna LCS? Si eu am tot motorul ala insa habar n-am ce fel e instalatia de gaz Link to comment
Wolfman Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Lambda Control System, adica un fel de ECM pentru gaz Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now