Jump to content

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza


Recommended Posts

-Verifica cablajul care trece din habitaclu in compartimentul motor sa nu dea la masa.

-Verifica sa nu fi sarit vreun papuc de la vreo electrovalva si sa dea la masa.

-Daca stii ca ai lovit masina pe jos verifica si cablajul care merge la electrovalva de la rezervor(valabil daca instalatia e montata de 1-2 ani)

-Posibil ca una din electrovalva se fie in scurt sau chiar intrerupatorul.

Eu as zice ca nu. Comutarea gaz/benzina si benzina/ gaz se face in decelerare, de la turatii mai mari de 2500 rpm. Ia sa incerci sa comuti gaz/benzina la turatie mai mare de 2500 rpm, astfel: accelerezi, ridici piciorul de pe acceleratie, comuti, astepti 1-2 secunde, apoi reiei acceleratia. Daca si asa face, sau smuceste dupa ce cupleaza pe benzina, merge in 3 sau nu trage, ai injectoarele infundate.

Link to comment

Salut!

Din ciclul "asa fac ele" va expun si eu o manifestare a instalatiei mele GPL marca BiGas(sper ca am scris corect). Datele problemei: Espero 1.5 DOHC,revizii la zi,membrane "plaman" noi(nu ca inainte nu ar fi facut la fel),motorul merge rotund si pe gaz si pe benzina,mers in oras pe benzina,asta pentru ca nu depasesc 10 Km pe zi(oras mic - Alexandria),in afara pe GPL.

Instalatia este setata sa treaca pe GPL la 2500 rot/min. Concluzie,pornesc motorul,acesta fiind deja cald de la mersul pe benzina,comutatorul trecut pe GPL(este setata sa pornesca pe benzina si numai la 2500 rot/min sa treaca pe GPL - scuzati repetitia),o turez sa treaca pe gaz si se opreste. Pornesc din nou,o turez si nu mai am probleme cu ea. Daca incerc manevra in mers are un moment de ezitare dupa care merge fara probleme.

Intrebarea este asa fac toate instalatiile GPL?

Edited by snacke
Link to comment

Nu. Treci gresit pe gaz in primul rand. Trecerea se face in mers , in decelerare, cu ambreiajul cuplat. Daca si cand faci asa iti serveste un sut, vezi reglajul de relanti pe gaz. Ai stag 100 parca?

Link to comment

Am un Cielo exe(2005), gpl fabrica si as dori sa stiu daca si cum pot face singur o modificare la trecerea pe gpl: as dori sa treaca pe gpl sa zicem pe la 1500-1600 turatii. Stiu ca se poate dar nu stiu daca pot face singur operatiunea.

Ma ajuta cineva? Daca s-a mai discutat imi cer scuze.

 

LE: Multumesc, Mircea. O sa merg la CVS Craiova sa vad ce se poate face.

Edited by thunder
Link to comment

Pt. Mircea:

Daca fac asa cum spui tu,in decelerare,in mers, se opreste motorul.Cand o trec pe GPL in mers o fac la aprox. 2000-2500 rot,dar fara sa fie in decelerare,ci in regim normal de mers(de obicei in treapta a 3-a). Cat despre electronica stiu ca este cu sonda lambda si pe comutatorul benzina - GPL scrie Milano si este cu trei pozitii.

Pt Ovi_jer:

Crezi ca poate afecta daca merg in continuare cu instalatia GPL reglata cum este acum?

Repet,nu ma deranjeaza cu nimic atat timp cat,in rest,motorul functioneaza impecabil si consumul se incadreaza in limite acceptate de mine(pana la 9 litri gaz la 100 de Km,la viteza de maxim 120 Km/ora).Vroiam doar sa stiu daca este normal sa faca asa sau daca,in timp,se poate defecta ceva.

Va multumesc pentru raspunsuri!

 

PS. Turatia de mers in gol este constanta,fara fluctuatii,si pe benzina si pe GPL.

Edited by snacke
Link to comment

Thunder, se poate dar numai din soft.

Snake, nu-i normal sa se intample ce spui tu. La fel cum nu e normal sa scrie pe plaman Bi-Gas iar pe intrerupator Milano. Dupa cum stii probabil, milano este instalatie turceasca. Verifica ce scrie pe modulul electronic (Stag 2L sau STAG100, ambele sunt instalatii pentru motoare cu sonda lambda si catalizator).

Link to comment

Mircea,tinand cont ca nu am montat eu instalatia ci proprietarul anterior,am luat factura(este omologata,trecuta in cartea de identitate si in talon) si va spun exact ce scrie acolo: supapa multipla - OMB, reductor-vaporizator - BiGas, modul de comanda electronic - BiGas, electrovalva GPL - Valtek(sau Raltek - este scris de mana).

Ce am uitat sa va spun este ca daca opresc motorul si apoi pornesc,chiar si dupa ceva timp(sa zicem cateva ore), motorul nu se mai opreste cand turez si trece pe GPL.

Edited by snacke
Link to comment

E ceva ciudat acolo. Spune-ne ce scrie pe modulul electronic, din ce spui cred ca este o instalatie facuta din bucati si tare mi-e ca este Stag 2L sau nici macar.

Ai robinet mecanic de reglare sau motoras pas cu pas pe furtunul de GPL?

Link to comment

Mircea iti multumesc ca incerci sa lamurim impreuna cum este cu instalatia mea. Iti spun ca habar nu am unde ar putea sa fie modulul de comanda. Am sa ma uit maine si poate reusesc sa-ti dau un raspuns,eventual si cu poze.Instalatia este cu motoras pas cu pas,asta stiu deoarece dupa ce am schimbat membranele cei de la service reusisera sa o "regleze" pe un consum de 15-20 l la 100 de Km. Noroc cu Ovi_jer care m-a ajutat,prin telefon,sa o reglez(si daca nu ma insel chiar si tu m-ai ajutat pe post cu sfaturi).Multumiri inca o data Ovi,multumiri Mircea!

Repet, daca pot merge in continuare cu ea asa fara sa risc sa se defecteze ceva,nu ma deranjeaza prea tare. Daca nu la Rm. Valcea(cand se va ivi ocazia,cu programare evident) la Ovi,atunci la Pitesti(unde a fost montata),pentru ca local slabe sperante sa gasesc pe cineva care sa reuseasca un reglaj eficient(si sunt firma autorizata BiGas cei despre care v-am spus mai sus).

Edited by snacke
Link to comment

aveti idee de ce espero al meu 1.8, consuma cam 30 de gaz??? nu mai suport...o sa vand butelia aia ca e mult mai ieftin pe benzina...unde pot face si eu un reglaj cum trebuie???

Link to comment

Procedura de reglaj e descrisa pe "gplclub.ro", daca ai robinet manual pe furtunul de gaz, si poti sa o reglezi singur tot mergand si ajustand pana obtii un consum acceptabil. Daca ai motoras pas cu pas, o rezolvi la un service specializat pe GPL. La un reglaj acceptabil ar trebui sa iti consume cu maxim 20 - 25 % mai mult decat benzina.

 

E foarte important ca inainte de reglaj sa faci o revizie la aprindere (bujii, fise, distribuitor scanteie) si sa schimbi si filtrul de aer.

Edited by mgrigo2000
Link to comment

astazi o sa ma duc la centru de Instalatii GPL recomandat de un prieten, sa ii fac un reglaj...sa vedem dupa ce se mai intampla...bujiile si fisele nu sunt schimbate niciodata de mine de cand am luat-o(aproximativ 6-7 luni)...sa fie oare de la ele?

Link to comment

Am revenit cu poze ale instalatiei GPL. Scuze pentru rezolutie,dar sunt facute cu telefonul mobil.

Nu stiu cum este cu compatibilitatea intre componente,dar functioneaza ireprosabil de 2 ani(aprox 15000 Km facuti pe GPL),iar ca interventii am schimbat membranele la plaman,curatat filtrul de pasla de la o electrovalva si la fiecare 6 luni cu ea la service pentru verificari si detectat eventuale scapari de GPL(test negativ de fiecare data).Instalatia a fost montata de proprietarul anterior.Instalatia are aprox. 25000 Km facuti de la montarea pe masina.

post-3418-1207142549_thumb.jpg

post-3418-1207142556_thumb.jpg

post-3418-1207142561_thumb.jpg

post-3418-1207142568_thumb.jpg

post-3418-1207142574_thumb.jpg

Edited by snacke
Link to comment

-la mine cu BRC CU STAG 100 de pe benzina pe gaz trece doar cand e temperatura apei e de 35 grade si turatia de 2500 ture doar din acceleratie iar de pe gaz pe benzina apas de doua ori pe un comutator dar nu se opreste motorul sau sa cada din relanti--masina e cielo dohc 16 valve

Link to comment

Nu am incercat sa trec pe GPL in decelerare,trecerea o fac in treapta a 3-a,fara sa calc ambreiajul si cu motorul la 2000-2500 rot/min,in acest fel nu se opreste,are doar un moment de ezitare.Este vorba de prima trecere pe gaz dupa ce am mers pe benzina cateva zile(uneori chiar si 1-2 saptamani).Ulterior,oricate treceri benzina - GPL fac,sau opriri - porniri,nu mai am nici o problema cu ea.

Repet,problema mi se pare asa de minora incat chiar nu ma deranjeaza aceasta manifestare.Ceream doar o parere a celor care au instalatii GPL vis-a-vis de acest aspect.La cat de bine functioneaza in rest am ajuns sa nici nu mai consider anormal faptul ca se opreste la prima trecere pe GPL.Mai nou,ca sa nu se mai opreasca,cind fac trecerea pe GPL,o "sprituiesc" la fel ca la carburatie si la a doua pedala(scuze pentru exprimarea mai putin literara) isi revine,nu se opreste motorul si se comporta impecabil.

Revin cu intrebarea,este ceva in neregula cu instalatia GPL(bineinteles,daca se poate diagnostica doar dupa simptomele descrise),trebuie reglat ceva la ea,sau se datoreaza faptului ca este un fel de struto-camila(vezi pozele si elementele componente),sau pot merge in continuare cu ea fara sa risc o defectiune majora in timp la ea?

Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde!

 

PS. Dupa ce o trec pe GPL nu am probleme cu turatia de mers in gol.Trecerea pe gpl si la mine este setata la 2500 rot/min,iar legat de temperatura apei nu stiu sa va spun daca este setata in vreun fel. Oricum,tot timpul am asteptat sa se incalzeasca motorul(apa) si apoi am trecut-o pe GPL(am inteles ca este legat si de consum aspectul acesta).

Edited by snacke
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...