OmCret Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 (edited) Am si eu o problema la instalatia de GPL Landi Renzo de pe Espero. Acum vreo saptamana aveam in butelie cam 5 litri dupa calculele mele. Am vrut sa alimentez cu aproximativ 15 litri, iar pompa s-a oprit dupa 7 litri si ceva (in total 11-12 litri in butelie). Era o statie de unde alimentam rar, una non marca si am fost surprins de intamplare, chiar am pus-o pe seama instalatiei lor. Am asteptat sa consum tot gazul, apoi m-am dus la o statie de unde alimentam de obicei si de data asta intra 7,2 litri. In butelie stiu sigur ca intra 38 de litri, de multe ori am consumat tot si am facut plinul. Vad ca tot scade capacitatea maxima, de la 11 la 7 intr-o saptamana. Abia astept sa mai am drumuri de facut, sa ii consum si pe astia, sa vad cat va mai intra, desi voi merge si la un service cat de curand, daca problema persista si nu o pot rezolva eu. Pana acum n-am mai avut probleme cu instalatia, o am de 3 ani si 2 saptamani si am facut cam 10-12 mii km/an, din care 95% pe gaz. A mai patit cineva asa ceva? Din ce cauza nu intra mai mult gaz? Edited October 3, 2013 by OmCret Link to comment
EXE Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 (edited) Multivalva e dusa, cea din rezervorul de gpl, costa cam 250 lei Edited October 4, 2013 by EXE Link to comment
florin90 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 porneste pe gaz iarna? pe gpl? am un expero de 1.5 vine iarna si ma gandesc si eu daca porneste direct pe gpl la -20 de grade.? Link to comment
alexinno Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 (edited) La secventiale sub nicio forma, iar la cele clasice nu sfatuiesc, am avut asa ceva pe celalalt Cielo noneuro, e risc de spart membrana vaporizatorului. Edited October 4, 2013 by alexinno Link to comment
florin90 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 am masina de aproape un an, de la un timp fac figuri injectoarele, porneste pe benzina merge cateva secunde si se opreste motorul, de vreo sapte luni numai pe gaz merg, pornire directa pe gaz deocamndata nui nici o problema, care o fi problema benzinei? daca tin acceleratia in spituri pe liber nu se opreste da da totusi niste rateuti, care 0 fi cauza? injectoare infundate? pe gaz merge impecabil.pompa am schimbato si regulatorul de presiune de pe rampa injectoarelor. se poate verifica la service daca sunt infundate? si cam cat mar costa? un sfat va rog Link to comment
OmCret Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Eu am pornit la -18 grade masurat cu termometru electronic in iarna 2010 direct pe gaz. Masina nu fusese pornita de 2 zile, a pornit cam greu, atunci am incercat doar asa de test. Probabil ca va merge si la mai temperaturi mai scazute. In restul timpului o pornesc pe benzina iarna, vara o mai pornesc si direct pe gaz, mai ales cand e motorul incalzit. Valva asta se uzeaza de tot cu timpul sau voi mai putea baga cativa litri in perioada urmatoare? Cat costa montajul? Link to comment
florin90 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 la mine are momente cand porneste la sfert pe gaz chiar la 0 grade dar cate o data pot sa spun ca chiar greu si asta cand e motorul cald de ce? Link to comment
sheriffu Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Pe Espero 1.5 16v am o instalatie Landi Renzo (cu butelie Voltran) care a mers perfect din 2006 si am peste 100.000km cu ea (din care maxim 5000km pe benzina). De curand se pare ca s-a intamplat ceva si inainte sa merg la "baieti" as vrea sa stiu cauzele si costurile posibile. Pe autostrada am observat ca turatia nu mai trecea de 3500. Stiam ca am gaz. M-am uitat si la indicator. La intoarcere am observat ca nu mai trecea de 3000. Prin oras e ok, ca nu o turez, dar trebuie sa stiu ce s-a intamplat. Mentionez ca inainte de perioada asta am mers pe benzina mai mult ca de obicei deoarece mi se deconteaza de la serviciu. Masina este obisnuita cu 5000 de rot/min si pe benzina si pe gpl (mai ales la urcare). Multumesc! Link to comment
florinellll Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Eu am pornit la -18 grade masurat cu termometru electronic in iarna 2010 direct pe gaz. Masina nu fusese pornita de 2 zile, a pornit cam greu, atunci am incercat doar asa de test. Probabil ca va merge si la mai temperaturi mai scazute. In restul timpului o pornesc pe benzina iarna, vara o mai pornesc si direct pe gaz, mai ales cand e motorul incalzit. Valva asta se uzeaza de tot cu timpul sau voi mai putea baga cativa litri in perioada urmatoare? Cat costa montajul? Este o intamplare la tine,eu am 200.000km cu inst GPL si nu am nici problema cu "valva" Link to comment
OmCret Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 (edited) Azi am scos roata de rezerva si celelalte obiecte din portbagaj, am dat mocheta intr-o parte si am scos capacul buteliei. Am vazut ca indicatorul de presiune arata maxim, desi sunt sigur ca am cel mult 3-4 litri de gaz. Asa ca am luat unul dintre suruburile care tine capacul din interiorul buteliei toroidale ( acolo unde sunt niste conducte si ceasul ala). Am bagat surubul pe valva de alimentare. Fiind mai subtire, a inceput sa iasa gaz pe langa el. L-am ridicat imediat si n-a mai iesit gaz, bila a revenit la locul ei. Poate parea aiurea sa intreb... dar se poate sa-mi arate presiune mare in butelie si sa fie o problema pe valva dintre rezervor si motor, sau poate sa fie altceva in rezervor, ceva aer ramas, apa. Iarna cand se scurgea apa am mai alimentat fara sa absorb apa cu o carpa uscata si se poate sa fi fost prinsa apa inauntru... la fel si cand ploua, n-am avut mereu o carpa uscata la mine si am alimentat cu piesa aia plina de apa. La mine aduna multa apa pentru ca e asezata vertical, la imbinarea dintre portbagaj si caroserie... Se poate ca manometrul ala sa imi arate maxim pentru ca am in butelie alte gaze/lichide decat GPL? As putea rezolva ceva daca tin apasat cu un surub sau un bolt bila de la valva de alimentare astfel incat sa scad presiunea in rezervor pana la presiunea atmosferica sau cat mai aproape de ea ? Edited October 8, 2013 by OmCret Link to comment
EXE Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (edited) Daca ai apa in rezervor aia iese odata cu gpl-ul pentru ca ai presiune in el (e acelasi fenomen ca la spray). Ai putea incerca sa cureti multivalva daca se poate curata. Totusi cred ca e o idee buna sa scoti aerul din butelia goala pe la busonul de umplere cu GPL. uite si aici : http://nordservice.ro/gpl_forum/topic4-probleme-la-instalatia-de-gpl-p30.html Edited October 9, 2013 by EXE Link to comment
OmCret Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Foarte util link-ul ! Voi aerisi butelia si o sa curat multivalva. Revin ( cel mai probabil in week-end ) cu rezultatele. Link to comment
OmCret Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Update: am alimentat, in total 3 alimentari, de fiecare data a intrat gaz de 20-30 de bani. Acul rezervorului era pe maxim. Am pornit la drum si am consumat, zic eu, cam 10 litri de gaz. Inca mai mergea, desi din calcul nu aveam mai mult de 3 litri. Dupa drumul asta, acul era pe la 2 treimi, 3 sferturi. Urmeaza sa mai merg cu masina, sa apas bila, sa curat supapa, dar intre timp s-a stricat electromotorul si porneste doar impinsa... Link to comment
EXE Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) Am facut consumul pe gaz pe cielo 16V mers numai extern si am 8.4l/100km. Mi se pare cam mare voi ce parere aveti? Edited October 14, 2013 by EXE Link to comment
smv Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Pai... depinde (incarcarea masinii, relieful traseului, conditiile de drum, maniera de conducere, "greutatea talpii", ...). Link to comment
MCojo Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 E ok daca pe benzina exterior ai consum de 6.5-7 litri/100. Link to comment
florin90 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 mie cred ca imi ia 10-11 la suta pe gaz, de ce ti se pare mult nu stiu, doar nu consuma la fel ca pe benzina eu zic ca ia mai mult pe gaz si 8,4 mi se pare ok zic eu Link to comment
OmCret Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 (edited) La viteze foarte mari probabil ca e un consum normal pentru Cielo. Am acelasi motor pe Espero si daca merg sub 90 km/h consuma cam 6.5 litri/100 km. Cu unele portiuni la 120 km/h cat de cat constant consuma 7-7,2. La unele drumuri merg mai tare, insa atunci nu calculez consumul, sa nu ma sperie, dar sunt sigur ca a consumat mai mult decat la tine. Edited October 15, 2013 by OmCret Link to comment
EXE Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 (edited) Sotia merge cu masina, nu merge prea tare cu ea dar nu cred ca schimba vitezele tocmai cand trebuie. Pe benzina consuma pana sa ii pun GPL cam 7-7.5 Edited October 16, 2013 by EXE Link to comment
sheriffu Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 De cand am masina (Espero 1.5 DOHC 90CP) pe GPL consumul a fost mereu acelasi. Maxim 12,5 litri/100km in oras (cu AC) si minim 7 litri/100km (mers sub 90km/h). Deci cam apropiat de ceea ce scrie in carte, asta dupa atatia ani si cu 110.000km pe GPL. Exemplu de ruta: Rm. Valcea - Bucuresti - Buzau si retur: - dealul Negru (pana la 5000 rot/min la urcari, medie 80km/h) - autostrada (medie 3500rot/min si pe alocuri mai mult +130km/h) - centura Bucuresti Nord (ceva aglomeratie pana la Chitila si apoi +100km/h) - via Urziceni (50-130km/h in functie de localitati si zone) Durata 3h30min dus, ~300km. Consum 8,5 litri/100km. Link to comment
florin90 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) si cum s-ar putea regla instalatia de gaz sa ia mai putin, de exemplu? dai gazu mai putin dar trebuie umblat si la aer sa traga mai mult sau mai putin? cum faci asta? ca, de exemplu, daca dai gazul mai incet, sa zicem, parca de-abia trage. si eu zic ca mie imi ia un 9 10 la suta Edited October 17, 2013 by Salex Link to comment
EXE Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) Foarte importante pentru un consum cat mai mic pe GPL sunt bujiile, fisele, filtrul aer si filtrul de gpl Edited October 17, 2013 by EXE Link to comment
florin90 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) si ce bujii mi-ai recomanda? fisele le-am schimbat, capacul de delcou, filtru de aer si bujiile dar nu stiu cum se cheama. imi aduc aminte ca am fost la un magazin de piese si am cerut bujii de expero de 1.5 16 valve, am avut intr-un timp bujii cu 3 electrozi da nici o diferenta, din contra, parca mergea mai rau. inca o intrebare: cum se comporta masina voastra espero cu 4 5 oameni in ea si mers pe gpl la drum normal, dealuri vai etc, trage mai greu? la mine cu cinci oameni se chinuie cu a 4-a in pante plus ca, nu mai zic, parca nu mai am nici o stabilitate zici ca merg cu rotile desumflate. or fi telescoapele care cred ca-s pe duca sau e normal? filtrul de gaz chiar nu l-am schimbat dar de facut nu face probleme gen socuri, etc. merge bine, cam cat e de schimbat, pentru cine a schimbat, asa informativ poate trag si eu o fuga Edited October 17, 2013 by Salex Link to comment
florinellll Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Daca consumul este 9--10% stai linistit este foarte bun ,7% pe GPL e o gargara asemanatoare cu 5% diesel Passat Link to comment
EXE Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 bujii pentru 1.5DOHC sunt NSK model BKR6E-11 distanta la electrod de 1.1mm. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now