alexinno Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 (edited) Daca consumul este 9--10% stai linistit este foarte bun ,7% pe GPL e o gargara asemanatoare cu 5% diesel Passat La masina din semnatura, consumul intre 90-100 km/h este 7,2-7,3, metoda plin cu plin aceeasi statie, cu 2 persoane in masina, fara AC. Edited October 18, 2013 by alexinno Link to comment
florin90 Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 cu filtru de gaz ma ajuta cineva? mersi pentru informati EXE Link to comment
alexinno Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) De ce nu il schimbi singur? Te uiti la model, il cauti pe net si gata. Nu e mare lucru, scule minimale... Edited October 19, 2013 by alexinno Link to comment
florin90 Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) pentru 50 de lei cat mi-or lua astia mai bine nu ma bag. am fost la un servis gpl si mi-au spus ca nu-i neaparat sa-l schimb doar sa-l sufle, eventual, si asta cand imi face probleme. probleme ar fi la ralanti, ca parca nu merge rotund si da mici rateuri Edit moderator: Te rog sa te impaci cu ortografia ! Edited October 19, 2013 by Salex Link to comment
florin90 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 0 intrebare pentru cine stie. sonda lambada lucreaza si cand motorul functioneaza cu gpl? Link to comment
smv Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 (edited) Sigur ca da. Iar la instalatiile cu mixer ELC are contributie 100% la dozarea GPL (prin stepper). Edited October 26, 2013 by smv Link to comment
OmCret Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 (edited) si cum s-ar putea regla instalatia de gaz sa ia mai putin, de exemplu? dai gazu mai putin dar trebuie umblat si la aer sa traga mai mult sau mai putin? cum faci asta? ca, de exemplu, daca dai gazul mai incet, sa zicem, parca de-abia trage. si eu zic ca mie imi ia un 9 10 la suta Poti sa umbli la robinetul de pe furtunul amplasat inaintea vaporizatorului, dar nu recomand. O sa ai amestec prea bogat, ar trebui sa ii modifici si debitul de aer ca sa fie raport optim, desi asa e posibil sa fie prea slaba masina. Eu i-am redus debitul si nu mai depasea 2000 rpm, l-am crescut si a mers mai tare ca pe benzina. Edited October 27, 2013 by OmCret Link to comment
florin90 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 cum trage sunt multumit pe gaz pot sa zic ca sare de 4000 de ture fara probleme in orice treapta, problema e cu benzina ca nu mai vrea, imi scoate un fum alb si parca miros de ars la prima pornire pe benzina si sta 3 4 secunde si se opreste, cea ce la gaz nu se intampla chesti acu fumul de asta am intrebat daca sonda lambada lucreaza si cand masina merge pe gaz, in plus e un miros puternic de benzina pe esapament, pe gaz merge impecabil, in afara de injectoare am schimbat tot. un sfat ceva va rog cum leas putea proba si ce ar trebui de facut. scuze daca aceste intrebari nu se adreseaza acestui topic Link to comment
EXE Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 cred ca cel mai bine e sa mergi la un service. Link to comment
bassmafya17 Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 (edited) Salut,am o instalatie gpl clasica si vreau sa o montez pe o masina mai veche cu injectie,am inteles ca merge. Acum instalatia este montata pe masina dar am probleme la conectarea firelor. Am legat-o astfel:am legat - de la vaporizator la - de la electrovalva gpl si am pus firul la masa, deci - iar apoi am legat + de la vaporizator la electrovalva gpl si am dus firul la bobina de inductie la borna +,cu un intrerupator. Pun contactul , gaz ii da se aud electrovalvele cum cupleaza si se aude gazul cum iese. Dau la cheie si nu porneste, bine inteles ,am scos releul pompei de benzina, deocamdata, sa vad daca merge,apoi urmand sa ii pun releu... Ce am legat gresit? Daca stie careva legatura firelor la o instalatie gpl clasica,asa in principiu,va rog sa ma ajutati Edited November 19, 2013 by Salex Link to comment
alx Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Serios, daca as stii unde stai ti-as face reclamatie la pompieri si la politie. Trebuie sa mergi la un service autorizat!!! Daca mi-ai fi vecin, plangere penala! Eu inteleg sa schimbi un ulei in fata blocului, o planetara, hai si niste placute. Dar sa montezi instalatie GPL si sa nu cunosti mai nimic se trebuie sa ceri pareri pe un forum... Inacceptabil! 1 Link to comment
andreib Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Nu-i nimic, e 100% sigur! Masina prietenei a ars in proportie de 40% de la un viteaz ca cel de sus caruia i-a luat foc racheta in parcare. Pe GPL ori respecti cu strictete standardele de siguranta ori stai linistit. 1 Link to comment
dorucioby Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Pun si eu o intrebare pentru un coleg care are instalatie GPL. Masina e un Ford Focus cu instalatie pusa in Ungaria. E secventiala cred intrucat are niste furtumase care alimenteaza cu gaz fiecare piston. Instalatia respectiva prezinta un bidon cu ulei pe care scrie ca se pune ulei pentru lubrefierea valvelor . Inteleg ca trage ulei de aclo sa nu mearga supapele pe uscat cred eu. Ce fel de ulei trebuie pus acolo ca nimeni de pe aici nu are instalatie GPL cu badoaca de ulei separata. Multumesc de raspuns. Link to comment
mr_alexandru Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Nu e ulei, e un lichid special. Poti incerca cu produse de la Flashlube (valve saver fluid). Personal nu am incercat dar se gaseste relativ usor si poti sa incerci. Link to comment
mr_alexandru Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Nu e ulei, e un lichid special. Poti incerca cu produse de la Flashlube (valve saver fluid). Personal nu am incercat dar se gaseste relativ usor si poti sa incerci. Link to comment
florin90 Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 (edited) daca dau drumu la robinetul de gpl de pe motor se mareste consumul de gpl? sau prin el se regleaza cantitatea de aer si gpl? Edited January 20, 2014 by florin90 Link to comment
smv Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Daca te referi la robinetul de pe furtunul care duce la mixer, trebuie stiut ca reglarea lui influenteaza comportarea in sarcina a motorului. Nu are nici o treaba cu aerul (comburantul) ci numai cu gazul (carburantul) in sensul ca introduce o rezistenta locala care limiteaza depresiunea care actioneaza asupra membranei secundare a reductor-vaporizatorului. Un reglaj prea strans limiteaza performantele la sarcinile marite (ex. depasiri) iar reglajul prea generos duce la cresterea consumului (creste depresiunea in difuzorul mixerului). Trebuie gasit compromisul functionarii cat de cat normale si economice in toate regimurile. De aceea pasul urmator care s-a facut de la aceste instalatii cu reglaj fix a fost trecerea la cele cu ELC (cu actuator in bucla inchisa cu sonda lambda). Link to comment
stoian Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Am o intrebare pentru cei care au instalatia gpl omologata: Eu am instalatia montata din 2012; pot sa-i fac omologarea la RAR acum 21.01.2014? Link to comment
MCojo Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Da cu o mica amenda sau spaga, depinde cum te intelegi pe acolo, se poate rezolva... din cate stiu termenul era de o luna parca, nu?! Link to comment
florin90 Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 (edited) pai eu la 45 de km parcursi pe gpl consuma cam de 15 lei, la depasiri nici vorba pe gpl, dar daca dau gpl-ul la maxim trage mai tare ca pe benzina zici ca am turbo, mam gandit sami duc furtunul cu robinet sub bord sa zic si eu ca am Nitro "> la depasiri mai periculoase dam pe benzina referitor la omolodarea asta la gpl, eu am o stampila pe carte dar nu stiu ce e, am cumparat masina asa cu gpl instalat, acum o saptamana ma oprit rarul, ma controlat la toate dar eram ok pana la gpl, ma intrebat daca e omologat, cea ce eu nu stiu: si ma intrebat asa: m-ai are rost sa te controlez? raspunsul meu a fost: cum vreti dar eu stiu ca toate masinile expero,cielo si daewoo maajoritatea au gpl din fabrica, curiozitatea mea a fost sa ma controleze, dar am ramas cu intrebarea daca era omologat si eram in ordine era super, dar daca nu era ma alegeam cu certificatul luat acum intrebarea mea e cine imi arata si mie cum arata o stampila de la gpl pe cartea masini din 96 de cand e inmatriculata cine a instalat gpl-ul banuiesc ca a trecut si pe la rar dai 1500 de lei pe instalatie si nu poti da 200 pentru omologare astai buna Edited January 21, 2014 by florin90 Link to comment
smv Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Pai la parcurs urban consumul de 10 % este super, dar, intr-adevar, nu poti avea performanta (se simte diferenta fata de benzina). Daca vrei comportament asemanator, lasa mai "larg" robinetul (cu costurile aferente, bineinteles!). Link to comment
alexinno Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 (edited) @ florin90, Omologarea se face la RAR, apare pe cartea de identitate a masinii. Edited January 21, 2014 by alexinno Link to comment
florin90 Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 tocmai ce spuneam mai sus, am o stampila pe carte dar nu stiu ce e, asa am cumparato eu nu iam instalat gazul pe ea sau sai fac omologarea, am cerut o poza ceva cu cartea masini si stampila aia sa vad si eu cum arata, poate e ca a mea poate ca nu. oricum ma gandesc sa o marit. tinand cont ca am dat 12 mil pe ea si am mai bagat eu 10 in ea. imi ia mai putin de 10 la suta si oricum eu sunt multumit cum trage daca ajung la 120 de km/ph pe unde vreau eu. mai mult numi trebuie si nici nai pe unde Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now