Esperatul Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Pai nu ziceam de preturi, ci de provenienta piese si reprezentanti in orasul tau. Link to comment
florinppp Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Eu am montat GPL BiGas.E ok.oricum motorul merge super rotund, iar la cascaval suptire. Am pus o instalatie pt injectie multipunct pt motoarele cu sonda lambda, ca eu am cutie automata pe Cielo. Mare diferenta nu e la demaraj, iar afara 150 km/h fara probleme. Link to comment
midnight_racer Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 (edited) @Esperatul: Butan Gas Constanta de care vorbesc sunt chiar Butan Gas nu doar sigla de pe rezervor. SI totusi am mari rezerve asupra calitatii la ei. Din toate tipurile de care am bagat la Petrom a mers cel mai bine si inca iau de la ei. (acum e mai ieftin cu 400lei/litru fata de Butan Gas. Suruburile de pe capacul filtrului le-am mai dat jos odata pana acum (sa schimb filtrul) si le-am scos cu grija ca sa nu stric filetul format pe capac. Iar de strans nu le-am strans f tare. Daca nu o sa mai tina stiu deja solutia: Un surub lung cu piulita la capat si doua saibe late rezolva problema. De pornit, masina porneste direct pe gaz chiar si la -10°C. (pornire direct pe gaz= pornit pe benzina 2-3 sec numai cat sa coboare putin acul pe turometru si apoi un mic spritz pana la 2,500 rpm si o trec pe gaz) Problema la mine e ca turatia de schimbare e pe undeva la 1000rpm si automatul nu merge chiar bine. Cand e rece motorul pleaca bine ca se duce in 1500rpm si sta putin turata chiar in timpul trecerii pe gaz, dar cand e motorul cald, senzorul ii zice sa lase relantiul direct la 900rpm si cand intra gazul cateodata moare de tot. Desi am acest inconvenient, prefer sa comut cand doresc eu. Dau manual la pornire pe benzina si apoi dau pe gaz tinand-o putin in ture. Edited December 10, 2005 by midnight_racer Link to comment
soritaxi Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Vreau sa cumpar un Cielo standard nou care va fi folosit preponderent urban si vreau sa circul cu GPL. Sa cumpar un Cielo cu instalatie de gaz montata in fabrica (Lovato) sau e mai bine sa montez eu pe masina o instalatie de gaz mai buna (adica cu consum mai mic de gaz)? Link to comment
Esperatul Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Intrebarea e daca dupa ce au scos nubira pe GPL au schimbat si instalatia de pe Cielo cu una secventiala. Aia veche nu prea se potrivea la motorul euro3. Link to comment
soritaxi Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Nu s-a schimbat instalatia pe CIELO. A ramas aceeasi care a fost si pe EURO 2. Sa inteleg ca e mai bine sa iau masina fara GPL si sa-i pun eu instalatie cu injectie secventiala? Care-i avantajul? Link to comment
Esperatul Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Imi permit sa citez un clasic: In cazul autoturismelor Cielo E III dotate cu LPG din fabrica au fost intradevar probleme dar s-au gasit rezolvarii cu exceptia uneia singure:CALITATEA GPL-ului care nu tine de constructorul masinii.De mentionat ca intre motorul de Cielo non euro si cel euro III nu exista diferente majore d.p.d.v. mecanic dar sistemul de gestionare al alimentarii cu carburant difera total si este mult mai complex el respectind intocmai standardul OBD II la care ECM-ul monitorizeaza in permanenta daca limitele de poluare sint respectate, in caz contrar el semnalizind prin aprinderea lampi MIL [malfunction indicator lamp]. Pe cele care exista montata instalatie GPL, in momentul functionarii pe GPL, ECM-ului ii este simulata in continuare functionarea pe benzina {se simuleaza semnalul transmis de cea de-a doua sonda de oxigen} el,fizic vorbind,nemai detinind controlul asupra motorului si de aici apar multe inconveniente in functionare printre care aprinderea martorului MIL, functionare defectuoasa la relantii etc.Si acast tip de ECM {Delphi MR 140} poate sa faca memorarea celor mai bune setarii pt. motor {pozitia IAC-ului,timpul de injectie,avansul etc}si pe care le aplica ulterior.In timpul functionarii pe gpl,ECM-ul v-a memora setarii pe care le aplica si atunci cind motorul functioneaza pe benzina ceea ce face ca motorul sa functioneze prost pe o perioada de 20, 25 de minute pina cind el reinvata setarile pt. benzina si le aplica{foarte probabil sa se si opreasca la relantii}. Lucrul acesta se petrece si la trecerea de la benzina la gpl.Datorita faptului ca motorul este cam vechi ca, conceptie mecanica softul creat si restrictiile impuse de normele E III pt acest motor introduce si unele neajunsurii ca:putere mai mica datorita celor doua catalizatoare care frineaza evacuarea,avansului care a fost redus software la acelerarii bruste pt mentinerea NOx-ului in limitele impuse de norm. E III, recircularii gazelor de evacuare tot pt. reducerea NOx [mult mai toxic decit CO pt ca are efecte cancerigene] gestionarea mai precisa a injectarii benzinei pt mentinerea in limite a emisiei de CO care se raporteaza de aceasta data la Km,etc.In aceasta ecuatie intervine si calitatea gpl-ului care la noi este destul de prost nefiind urmarit calitativ ca benzina si datorita faptului ca este mai greu dar si pt. ca sint mult mai putine masini care il folosesc. GPL-ul este de fapt un amestec de propan[temperatura de evaporare -15grade C,putere calorica 12500 Kcal/Kg] si butan[ T. de evap. 10 grade C, putere calorica 8500 Kcal/Kg]care trebuiesc amestecate in proportii bine stabilite asfel incit,in functie de temperatura mediului sa aiba asa zisa presiune de vapori specificata de normele RAR lucru care nu se intimpla pt ca propanul este mai scump si deci pt. a obtine profit cit mai mare cei citi-va comercianti de gpl uita sa-l adauge in raporturile corespunzatoare.Unde am vrut sa ajung? Daca gpl-ul ar avea aceiasi putere calorica cu cea a benzinei 10500Kcal/Kg diferentele de functionare gpl/benzina nu ar exista si deci toate neajunsurile pricinuite de memorarea si aplicarea de catre ECM a setarilor memorate de el nu ar exista motorul functionind fara diferente sesizabile. Cam astea ar fi in mare problemele cu care se confrunta Cielo E III cu gpl probleme care sint sigur ar apare si la alti producatorii de automobile daca ar echipa autoturismele lor E III cu asfel de instalatii. Link to comment
alx Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Vreau sa cumpar un Cielo standard nou care va fi folosit preponderent urban si vreau sa circul cu GPL. Sa cumpar un Cielo cu instalatie de gaz montata in fabrica (Lovato) sau e mai bine sa montez eu pe masina o instalatie de gaz mai buna (adica cu consum mai mic de gaz)? nu cumpara cielo euro3 cu instalatie de gaz montata din fabrica... au avut o gramada de probleme, nu mai stiu exact dar ceva de genul instalatie neadaptata la modificarile motorului de la euro2 la euro3. Mai bine iei masina fara instalatie si o pui ulterior (dupa ce iesi din garantie). da un search ca e o persoana care a fost in service de x-spe ori si tot nu a rezolvat nimic si naspa e ca ii merge naspa si pe benzina parca... Link to comment
Esperatul Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Persoana respectiva e cdorob, din subiectul respectiv am luat si citatul: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1239 Link to comment
soritaxi Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Deci merita sa pun eu instalatie secventiala, care este mai scumpa decat cea montata de fabrica ? Problemele enuntate vor dispare? Link to comment
Esperatul Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Daca pui tu instalatia secventiala (care e vreo 700 de euro) vei pierde garantia. Nu cred ca se va risca cineva sa-ti spuna ca garantat varianta asta va elimina orice problema. Eu zic sa analizezi toate ofertele care sunt pe piata, poate nu e tocmai ce ai nevoie, mai ales daca vrei pret pe km mic cu garantie. Link to comment
midnight_racer Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Question: Am inteles ca la instalatiile GPL ar exista un filtru de gaz care ar trebui schimbat cam la 10k km. Cica ar fi o piese ieftina... Este vorba din folclor sau chiar exista? Si daca da, unde e montata si cum se shimba? Link to comment
mcrusu Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) filtrul exista,e localizat in plaman si costa aprox 30ron revin cu vechile mele probleme-respectiv consumul.nu ma deranjeaza atat ca imi ia in oras in jur de 15%(gaz) dar de ce afara nu scade nici cum sub 10, ,indiferent daca merg normal 100-120 sau mai sportiv 140-160?mentionez ca la fel era si pe benzina(nu acelasi consum dar cam acelasi raport)? pe scanner e totul ok ,toti parametrii sunt in limite Edited December 21, 2005 by mcrusu Link to comment
Esperatul Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Filtrul dupa cate stiu eu este in electrovalva de GPL din vecinatatea vaporizatorului. @mcrusu , daca si pe benzina iti consuma doar cu 1-2 litri mai putin decat pe GPL probabil nu e vina instalatiei. Eu am reusit sa fac consumul sa sara de la 9-9.5 la 11 afara dupa ce m-am jucat aiurea cu potentiometru CO. Daca ai asa ceva s-ar putea sa fie vina acestuia, daca nu, atunci poate sa fie sonda lambda defecta. Alte cauze pot fi filtru de aer infundat, termostat defect, bujii invechite. Cauze doar pentru consum mare de GPL ar fi amestec bogat, posibilitatea de a trage aer fals pe la admisia de aer. Link to comment
tete Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 (edited) Incearca sa mergi afara cu 80-90 si vei fi surprins de consum. Edited December 27, 2005 by ovi_jer Link to comment
mcrusu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 esperatul-potentiometrul de co se poate regla doar la tester sau analizor de gaze?cum se regleaza? bujii,filtre,etc-toate noi sub 5kkm Link to comment
Esperatul Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Eu zic sa nu-ti bagi nasul propriu in el ca patesti ca mine, adica il zapacesti. Se regleaza cu analizor de gaze si probabil este necesar si scannerul, deci intr-un service daewoo bun. Uite un citat din manualul de Espero ca sa vezi ca nu-i de joaca: Potentiometrul de CO este o rezistenta variabila care controleaza un semnal al ECM. Potentometrul va fi reglat pentru un continut de CO in teava de evacuare de 0,3-0,5% (teava de evacuare fara convertor catalitic) in modul de lucru depanare in teren (field service). In conditii normale de functionare, tensiunea semnalului va fi 0,6-3,8V la terminalul B11 de la ECM. Semnalul de iesire al potentiometrului CO este unul din semnalele folosite de ECM pentru controlul debitului de benzina livrat motorului. etc Eu astept sa treaca iarna ca deocamdata nu ma deranjeaza in mod deosebit si apoi imi fac programare la ovi_jer, bineinteles , daca ma primeste . Edited December 23, 2005 by Esperatul Link to comment
mcrusu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 mie in oras a ajuns sa imi ia si 18%.in mod sigur ceva nu e in ordine Link to comment
ovi_jer Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Esti binevenit. mcrusu verifica sa nu fie blocat pe deschis termostatul. Link to comment
Esperatul Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Merci @ovi_jer. Pentru cei interesati, am intrebat la majore pretul pentru unele componente. Asa ca vaporizator Bigas este cam 350RON si mixerul este ~100 RON. Eu vreau sa le schimb ca al meu este cu 2 reglaje si e foarte pacatos. Il banuiesc ca are 2 membrane, una mica pentru relanti si una pentru mers normal. NINI l-a reglat f bine mai demult dar probabil iar s-a zapacit si face probleme, care ar fi: 1. Ii trebuie temperatura destul de mare la apa ca sa mearga bine(adica sa tina relantiul). Inainte cand aveam termostatul defect era de groaza, acum mai merge. Ma gandeam sa-i pun o bujie incandescenta cumva inainte de vaporizator, dar probabil fabulez. 2. Nu tine relantiul. Daca merg mai agresiv cu masina am 75% sanse sa nu tina relantiul. Daca merg finutz din prima am ~25% sanse sa nu tina relantiul. E forte stresant, tre sa stai cu ochii pe turometru, etc. De asta ziceam sa inlocuiesc vaporizatorul, pe el il banui de vina. Faza e ca in unele zile merge perfect, in altele nu. Se manifesta si pe benzina dar mult mai atenuat. Am facut IDLE learn. Mai banui si bujiile Bosch Super 4. Link to comment
ovi_jer Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Bujiile alea fac probleme mari pe relanti.Mai dai un pic de gaz pe relanti. Probabil membrana e de calitate slaba sau e veche si sa intarit si e insensibila la rece. Link to comment
mcrusu Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 ovi_jer-cum sa verific termostatul? Link to comment
ovi_jer Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Dupa 10-15 minute de la pornire dimineata cand sa incalzit un pic motorul pune mina pe racordul(furtunul) superior al radiatorului si vezi daca e cald/fierbinte.In mod normal trebuie sa fie rece pina cand apa ajunge la 80 grade si termostatul deschide. Acul la temperatura cum sta?Se incalzeste repede motorul?Ce tip de ulei folosesti? Link to comment
mcrusu Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 (edited) acul sta unde trebuie sa stea-respectiv intre cele 2 puncte de incalzit se incalzeste normal-dimineata(la 0 grade de exemplu)o pornesc-o las cam un minut jumatate sa se incalzeasca,o scot din curte si in 1.5-2 km acul de la apa a trecut cu ceva peste prima linie si dau drumul la caldura. uleiul e mobil 1 10w-40 semisintetic si il schimb cam la 8500km(traseu 80% urban) ,interval in care dispare o cantitate nesemnificativa de ulei. Edited December 26, 2005 by mcrusu Link to comment
ovi_jer Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Pune 5W40 sintetic iarna.Cel pe care il pui este prea gros iarna.Ai verificat termostatul cum ti-am explicat? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now