Jump to content

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza


Recommended Posts

Eu am montat GPL BiGas.E ok.oricum motorul merge super rotund, iar la cascaval suptire. Am pus o instalatie pt injectie multipunct pt motoarele cu sonda lambda, ca eu am cutie automata pe Cielo. Mare diferenta nu e la demaraj, iar afara 150 km/h fara probleme.

Link to comment

@Esperatul: Butan Gas Constanta de care vorbesc sunt chiar Butan Gas nu doar sigla de pe rezervor. SI totusi am mari rezerve asupra calitatii la ei. Din toate tipurile de care am bagat la Petrom a mers cel mai bine si inca iau de la ei. (acum e mai ieftin cu 400lei/litru fata de Butan Gas. Suruburile de pe capacul filtrului le-am mai dat jos odata pana acum (sa schimb filtrul) si le-am scos cu grija ca sa nu stric filetul format pe capac. Iar de strans nu le-am strans f tare. Daca nu o sa mai tina stiu deja solutia: Un surub lung cu piulita la capat si doua saibe late rezolva problema.

 

De pornit, masina porneste direct pe gaz chiar si la -10°C. (pornire direct pe gaz= pornit pe benzina 2-3 sec numai cat sa coboare putin acul pe turometru si apoi un mic spritz pana la 2,500 rpm si o trec pe gaz)

Problema la mine e ca turatia de schimbare e pe undeva la 1000rpm si automatul nu merge chiar bine. Cand e rece motorul pleaca bine ca se duce in 1500rpm si sta putin turata chiar in timpul trecerii pe gaz, dar cand e motorul cald, senzorul ii zice sa lase relantiul direct la 900rpm si cand intra gazul cateodata moare de tot. Desi am acest inconvenient, prefer sa comut cand doresc eu. Dau manual la pornire pe benzina si apoi dau pe gaz tinand-o putin in ture.

Edited by midnight_racer
Link to comment

Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Vreau sa cumpar un Cielo standard nou care va fi folosit preponderent urban si vreau sa circul cu GPL. Sa cumpar un Cielo cu instalatie de gaz montata in fabrica (Lovato) sau e mai bine sa montez eu pe masina o instalatie de gaz mai buna (adica cu consum mai mic de gaz)?

Link to comment

Imi permit sa citez un clasic:

 

In cazul autoturismelor Cielo E III dotate cu LPG din fabrica au fost intradevar probleme dar s-au gasit rezolvarii cu exceptia uneia singure:CALITATEA GPL-ului care nu tine de constructorul masinii.De mentionat ca intre motorul de Cielo non euro si cel euro III nu exista diferente majore d.p.d.v. mecanic dar sistemul de gestionare al alimentarii cu carburant difera total si este mult mai complex el respectind intocmai standardul OBD II la care ECM-ul monitorizeaza in permanenta daca limitele de poluare sint respectate, in caz contrar el semnalizind prin aprinderea lampi MIL [malfunction indicator lamp].

 

Pe cele care exista montata instalatie GPL, in momentul functionarii pe GPL, ECM-ului ii este simulata in continuare functionarea pe benzina {se simuleaza semnalul transmis de cea de-a doua sonda de oxigen} el,fizic vorbind,nemai detinind controlul asupra motorului si de aici apar multe inconveniente in functionare printre care aprinderea martorului MIL, functionare defectuoasa la relantii etc.Si acast tip de ECM {Delphi MR 140} poate sa faca memorarea celor mai bune setarii pt. motor {pozitia IAC-ului,timpul de injectie,avansul etc}si pe care le aplica ulterior.In timpul functionarii pe gpl,ECM-ul v-a memora setarii pe care le aplica si atunci cind motorul functioneaza pe benzina ceea ce face ca motorul sa functioneze prost pe o perioada de 20, 25 de minute pina cind el reinvata setarile pt. benzina si le aplica{foarte probabil sa se si opreasca la relantii}.

 

Lucrul acesta se petrece si la trecerea de la benzina la gpl.Datorita faptului ca motorul este cam vechi ca, conceptie mecanica softul creat si restrictiile impuse de normele E III pt acest motor introduce si unele neajunsurii ca:putere mai mica datorita celor doua catalizatoare care frineaza evacuarea,avansului care a fost redus software la acelerarii bruste pt mentinerea NOx-ului in limitele impuse de norm. E III, recircularii gazelor de evacuare tot pt. reducerea NOx [mult mai toxic decit CO pt ca are efecte cancerigene] gestionarea mai precisa a injectarii benzinei pt mentinerea in limite a emisiei de CO care se raporteaza de aceasta data la Km,etc.In aceasta ecuatie intervine si calitatea gpl-ului care la noi este destul de prost nefiind urmarit calitativ ca benzina si datorita faptului ca este mai greu dar si pt. ca sint mult mai putine masini care il folosesc.

 

GPL-ul este de fapt un amestec de propan[temperatura de evaporare -15grade C,putere calorica 12500 Kcal/Kg] si butan[ T. de evap. 10 grade C, putere calorica 8500 Kcal/Kg]care trebuiesc amestecate in proportii bine stabilite asfel incit,in functie de temperatura mediului sa aiba asa zisa presiune de vapori specificata de normele RAR lucru care nu se intimpla pt ca propanul este mai scump si deci pt. a obtine profit cit mai mare cei citi-va comercianti de gpl uita sa-l adauge in raporturile corespunzatoare.Unde am vrut sa ajung? Daca gpl-ul ar avea aceiasi putere calorica cu cea a benzinei 10500Kcal/Kg diferentele de functionare gpl/benzina nu ar exista si deci toate neajunsurile pricinuite de memorarea si aplicarea de catre ECM a setarilor memorate de el nu ar exista motorul functionind fara diferente sesizabile. Cam astea ar fi in mare problemele cu care se confrunta Cielo E III cu gpl probleme care sint sigur ar apare si la alti producatorii de automobile daca ar echipa autoturismele lor E III cu asfel de instalatii.

Link to comment
Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Vreau sa cumpar un Cielo standard nou care va fi folosit preponderent urban si vreau sa circul cu GPL. Sa cumpar un Cielo cu instalatie de gaz montata in fabrica (Lovato) sau e mai bine sa montez eu pe masina o instalatie de gaz mai buna (adica cu consum mai mic de gaz)?

 

 

nu cumpara cielo euro3 cu instalatie de gaz montata din fabrica... au avut o gramada de probleme, nu mai stiu exact dar ceva de genul instalatie neadaptata la modificarile motorului de la euro2 la euro3. Mai bine iei masina fara instalatie si o pui ulterior (dupa ce iesi din garantie).

da un search ca e o persoana care a fost in service de x-spe ori si tot nu a rezolvat nimic si naspa e ca ii merge naspa si pe benzina parca...

Link to comment

Daca pui tu instalatia secventiala (care e vreo 700 de euro) vei pierde garantia. Nu cred ca se va risca cineva sa-ti spuna ca garantat varianta asta va elimina orice problema.

Eu zic sa analizezi toate ofertele care sunt pe piata, poate nu e tocmai ce ai nevoie, mai ales daca vrei pret pe km mic cu garantie.

Link to comment

filtrul exista,e localizat in plaman si costa aprox 30ron

 

revin cu vechile mele probleme-respectiv consumul.nu ma deranjeaza atat ca imi ia in oras in jur de 15%(gaz) dar de ce afara nu scade nici cum sub 10, ,indiferent daca merg normal 100-120 sau mai sportiv 140-160?mentionez ca la fel era si pe benzina(nu acelasi consum dar cam acelasi raport)?

pe scanner e totul ok ,toti parametrii sunt in limite

Edited by mcrusu
Link to comment

Filtrul dupa cate stiu eu este in electrovalva de GPL din vecinatatea vaporizatorului.

@mcrusu , daca si pe benzina iti consuma doar cu 1-2 litri mai putin decat pe GPL probabil nu e vina instalatiei. Eu am reusit sa fac consumul sa sara de la 9-9.5 la 11 afara dupa ce m-am jucat aiurea cu potentiometru CO. Daca ai asa ceva s-ar putea sa fie vina acestuia, daca nu, atunci poate sa fie sonda lambda defecta. Alte cauze pot fi filtru de aer infundat, termostat defect, bujii invechite. Cauze doar pentru consum mare de GPL ar fi amestec bogat, posibilitatea de a trage aer fals pe la admisia de aer.

Link to comment

Eu zic sa nu-ti bagi nasul propriu in el ca patesti ca mine, adica il zapacesti.

Se regleaza cu analizor de gaze si probabil este necesar si scannerul, deci intr-un service daewoo bun.

 

Uite un citat din manualul de Espero ca sa vezi ca nu-i de joaca:

Potentiometrul de CO este o rezistenta variabila care controleaza un semnal al ECM.

Potentometrul va fi reglat pentru un continut de CO in teava de evacuare de 0,3-0,5% (teava de evacuare fara convertor catalitic) in modul de lucru depanare in teren (field service).

In conditii normale de functionare, tensiunea semnalului va fi 0,6-3,8V la terminalul B11 de la ECM.

Semnalul de iesire al potentiometrului CO este unul din semnalele folosite de ECM pentru controlul debitului de benzina livrat motorului. etc

 

Eu astept sa treaca iarna ca deocamdata nu ma deranjeaza in mod deosebit si apoi imi fac programare la ovi_jer, bineinteles , daca ma primeste :mrgreen: .

Edited by Esperatul
Link to comment

Merci @ovi_jer.

 

Pentru cei interesati, am intrebat la majore pretul pentru unele componente. Asa ca vaporizator Bigas este cam 350RON si mixerul este ~100 RON. Eu vreau sa le schimb ca al meu este cu 2 reglaje si e foarte pacatos. Il banuiesc ca are 2 membrane, una mica pentru relanti si una pentru mers normal. NINI l-a reglat f bine mai demult dar probabil iar s-a zapacit si face probleme, care ar fi:

1. Ii trebuie temperatura destul de mare la apa ca sa mearga bine(adica sa tina relantiul). Inainte cand aveam termostatul defect era de groaza, acum mai merge. Ma gandeam sa-i pun o bujie incandescenta cumva inainte de vaporizator, dar probabil fabulez.

2. Nu tine relantiul. Daca merg mai agresiv cu masina am 75% sanse sa nu tina relantiul. Daca merg finutz din prima am ~25% sanse sa nu tina relantiul. E forte stresant, tre sa stai cu ochii pe turometru, etc. De asta ziceam sa inlocuiesc vaporizatorul, pe el il banui de vina. Faza e ca in unele zile merge perfect, in altele nu. Se manifesta si pe benzina dar mult mai atenuat. Am facut IDLE learn. Mai banui si bujiile Bosch Super 4.

Link to comment

Dupa 10-15 minute de la pornire dimineata cand sa incalzit un pic motorul pune mina pe racordul(furtunul) superior al radiatorului si vezi daca e cald/fierbinte.In mod normal trebuie sa fie rece pina cand apa ajunge la 80 grade si termostatul deschide.

Acul la temperatura cum sta?Se incalzeste repede motorul?Ce tip de ulei folosesti?

Link to comment

acul sta unde trebuie sa stea-respectiv intre cele 2 puncte

de incalzit se incalzeste normal-dimineata(la 0 grade de exemplu)o pornesc-o las cam un minut jumatate sa se incalzeasca,o scot din curte si in 1.5-2 km acul de la apa a trecut cu ceva peste prima linie si dau drumul la caldura.

uleiul e mobil 1 10w-40 semisintetic si il schimb cam la 8500km(traseu 80% urban) ,interval in care dispare o cantitate nesemnificativa de ulei.

Edited by mcrusu
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...