Jump to content

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza


Recommended Posts

domnilor, va rog sa imi recomandati si mie un service autorizat sa intretina si instalatia de gaz de la al meu cielo nou nout, pentru ca cei de la dealerul de la care l-am cumparat (nu dau nume) au omis sa imi spuna inainte ca ei nu se ocupa si de instalatia de gaz, ci doar de reviziile si intretinerea restului masinii :mda: , deh suntem in Romania, si ar face orice sa iti ia banii inainte ca la curve si pe urma sa te lase cu buza umflata.

Si mai e o chestie, am innebunit cand am auzit celebra replica la unul din responsabilii tehnici de la service-ul lor "ASA FAC TOATE DOMNULE", referindu-se la mici zgomote si scartaieli (masina fiind nou nouta).

Eventual poate imi recomandati si in service cu oameni inteligenti unde aceasta repolica nu se aplica.

Problemele mele care ar fi: celebrul tremurat al relanti-ului pe gaz, se tureaza motorul din senin, si mai ales cand opresc la stop ramane turat, un zbarnait pe fat adreapta care inca nu am deschis capota sa vad ce si cum, si la frane ce ssa mai zic, freaca parca fier pe fier.

In plus de asta seara cand ajung acasa miroase a tramvai incins (catalizator? sau frane?) :wallbanger: X(

va multumesc

Edited by danny27
Link to comment

Daca scoate fumul alb numai primele minute dupa pornire, stai calm ca e ok. E condensul adunat in esapament. Daca scoate fum si la o ora dupa ce ai pornit, sau si vara, atunci ar trebui sa incepi sa-ti pui intrebari.

Link to comment

La multi ani tuturor, in primul rand.

In al doilea rand as vrea sa stiu daca la Cielo EIII cu instalatie GPL Lovato montata din fabrica (DWAR) gazul trece prin injectoare. Eu am obiceiul ca la drum lung sa merg 50km pe gaz, apoi merg 5 km pe benzina, evitand astfel infundarea injectoarelor (spun eu, crezand ca gazul nu trece prin injectoare).

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link to comment

De regula fum alb inseamna garnitura de chiulasa arsa. Cred ca in cazul tau te sperii degeaba. Fa-ti probleme daca incepe sa-ti dispara apa din circuitul de racire. Oricum sunteam way off topic de GPL...

Edited by Mircea
Link to comment

Tureaza motorul cald la 3500 rot/min il mentii asa apoi incepi sa stringi progresiv surubul de reglaj de pe furtunul de gaz de merge de la vaporizator la mixer pina incepe sa scada turatia apoi il redeschizi 3/4 de tura.

Link to comment

Toata lumea vb. pe aici de consumuri si instalatii...asa ca ma bag si eu:

Cielo standard LPG din 21 sep. 2005 cu instalatie Lovato:

- consum 8,7 litri constant GPL extern (a 5-a LA 3000 TURE APROX 115 KM/H) - facut consum pe rutele : Iasi - Timisoara - Iasi, Iasi - Dej - Iasi

- consum intern 11- 11,5 litri GPL (sunt mai greu la talpa)- daca merg usurel am scos 10,5

- probleme : a papat 200 g ulei in primii 1000 km

Am 13.000 km, iar la 10.000 km i-am pus ulei Castrol 5W40.

Merg pe GPL de aprox 90% din timp (pe benzina doar pana se incalzeste motorul).

 

Putin off-topic (cred): ce parere aveti de GPL de la OMV???? eu am pus de la Brasov si sunt multumit.

Link to comment

Vreau sa pun si eu o intrebare absurda: Stie cineva daca in cazul unei folosiri predominante pe GPL, distanta intre electrozi de la bujii trebuie sa fie cea standard recomdandata de manual, sau modificata? GPL-ul e foarte sensibil la aprindere si sunt curios daca exista un gap la bujii "dedicat" GPL-ului.

Link to comment

Da' pentru Leganza, a vazut cineva? Eu am vazut in catalog, insa nu si in magazin...

 

Magarul ala de GPL-ist local nu vrea sa raspunda la nici o intrebare! Si aproape ca are si monopol...

Edited by mr_
Link to comment

GPL nu este sensibil la aprindere precum benzina.Ba dimpotriva, aprinderea pe benzina e mai sensibila..

 

Bujiile create special pt exploatare GPL au alte proprietati in ceea ce priveste comportamentul lor in regim de caldura ridicata.Asta fiindca GPL produce o cantitate de caldura mai mare decat benzina.

Dar aceste caracteristici nu o sa le gasiti explicate cand va cumparati bujii.

 

Caracteristicile bujiilor sunt importante si nu trebuie neglijate. Bujiile trebuie alese numai in functie de caracteristicile masinii -- deci depind de la masina la masina.

De bujii pot depinde aparitia unor fenomene, (despre care cred ca s-a mai scris pe forum) -gen bujii reci sau bujii fierbiniti, autoaprindere etc.

DAR anumite efecte pot apare nu atat datorita bujiilor cat si mai ales datorita unui reglaj defectuos al amestecului sau avansului, etc.

Un utilizator casnic nu cred ca poate face o apreciere obiectiva la care bujii sunt mai bune.

Mai ales cand nu se stie exact cat de reglata e masina dupa care isi face el o impresie.

Iar laboratoarele publica rapoarte favorabile sa le creasca vanzarile ...caci reclama vinde produsul.

 

Eu zic sa folositi bujii normale, care sa le schimbati cand le vine timpul (-cca 20.000km pt niste bujii decente).

[-X Nu are rost sa cheltuiti mai mult pt acelasi efect respectiv aceleasi probleme.

Edited by sorin77
Link to comment

@cpop

am vazut si eu in catalog, insa nu le-am gasit in magazin... :(

 

 

 

 

....

 

Bujiile create special pt exploatare GPL au alte proprietati in ceea ce priveste comportamentul lor in regim de caldura ridicata.Asta fiindca GPL produce o cantitate de caldura mai mare decat benzina.

 

...

 

Eu zic sa folositi bujii normale, care sa le schimbati cand le vine timpul (-cca 20.000km pt niste bujii decente).

[-X Nu are rost sa cheltuiti mai mult pt acelasi efect respectiv aceleasi probleme.

 

Astea par doua afirmatii care se contrazic reciproc, nu? Mie prima mi se pare logica... GPL-ul are alte proprietati de aprindere fata de benzina, asa ca nu m-ar mira daca si bujiile ar avea alte caracteristici.

 

Am citit undeva ca gazul se aprinde mai greu si ca trebuie scanteie de calitate, si din motivul asta problemele cu bujiile si fisele se simt mai repede pe gaz decat pe benzina.

Link to comment

ce explicatie dau astia de la BRISK pe site e FRECTIE cu F MARE !

"...more difficult ignitability due to non-homogenous mixture of gases in the combustion chamber. "

Asta e fix pix.

La mine (ca la majoritatea celor de aici de pe formu dealtfel), am montat mixerul la intrarea in galeria de admisie.Este o distanta suficient de mare cat se se omogenizeze GPL-ul cu aerul.FARA DUBIU.

La instalatiile cu injectie poate poate chestia asta cu amestec neomogen este o realitate -nu ma exprim. Desi si acolo este destul de putin probabil.

 

 

"This results in higher voltage required by the ignition system and more difficult starting ability at low temperatures."

Asta e fix pix pix.

Chiar daca montezi bujii BRISK nu inseamna ca iti vei creste voltajul!!! Fi-ti seriosi ar trebui sa va puneti o alta bobina de inductie, ca sa cresteti voltajul ;)

Iar proprietatiile dielectrice ale gpl combinat cu are nu cred ca difera cu mult de cele ale aerului combinat cu benzina. In aer simplu se produce o descarcare electrica la un potential de 1.000V la aproximativ 1 mm.

Iar voi aveti la masina in jur de 20.000 V diferenta de potential si distanta dintre electrozi de 0.7.

Judecati singuri!

 

"The central silver electrode of small diameter together with narrow ground electrode substantially reduces the required voltage. "

Alt bla bla.

Dimensiunea electrodului nu are nimic de a face cu voltajul necesar producerii scanteii.

Numai distanta dintre electozi si dielectricul (gaz+aer in cazul asta) pot fi relevante.

 

"BRISK Silver spark plugs have a special shape of spark gap which facilitates easier access of gases to the discharge, central silver electrode of small diameter, and electrode gap 0.55 and 0.7 mm."

Asta e fix pix pix pix partea a 3-a.

Explicatii nu va mai dau decat ca totul e cusut cu ata alba si are iz comercial.

 

Asadar imi mentin parerea

Nu are rost sa cheltuiti mai mult pt acelasi efect respectiv aceleasi probleme. :tongue:

 

 

Am citit undeva ca gazul se aprinde mai greu si ca trebuie scanteie de calitate, si din motivul asta problemele cu bujiile si fisele se simt mai repede pe gaz decat pe benzina.

 

mr_ - La gaz iti dai seama mai usor ca ai fise proaste fiindca imediat te trezesti ca iti da rateuri si iti sparge filtrul de aer.

E foarte usor de bagat de seama =))

La benzina nu se intampla chestia asta datorita faptului ca benzina e injectata in fiecare cilindru separat pe cand in cazul instalatiilor nesecventiale gpl

tu ai tot timpul un amestec exploziv in galeria de admisie.

Daca te-ai jucat pocnitori bazate pe acetilena (apa + carbid) cand erai mic o sa intelegi despre ce e vorba.

Edited by sorin77
Link to comment

In principiu, sunt de acord cu tine. Insa sunt cativa factori care-mi scapa: proprietatile electrice ale amestecului aer-gpl fata de cele ale aer-benzina (ceva imi spune ca are rezistenta mai mare, insa nu bag mana in foc :D :) , temperatura de aprindere, etc. Poate e mai buna o scanteie mai lunga si mai slaba decat una mai scurta si mai intensa sau invers, fata de benzina.

 

Tocmai de asta intreb, poate sunt unii care au studiat problema in detaliu :) Oricum nu am de gand sa cred ce scrie pe siteul lor, as fi preferat sa citesc asta pe siteul Daewoo, Teleflex sau Lovato.

 

Apropo, sunt mai scumpe bujiile astea decat cele "clasice"? Io pe un set Bosch am dat 17 euroi, la dealerul Chevy.

 

 

PS Cativa ani am avut Moskwich cu carburator, si nu mi-a dat niciodata cu filtrul in cap desi tot amestec exploziv are in galerie :D Pe benzina, cred ca trebuie sa ai probleme marisoare cu aprinderea ca sa ajungi la asta, nu doar niste bujii sau fise mai vechi.

Edited by mr_
Link to comment

-Da combinatia aer lpg are rezistentza mai mare decat aer benzina.

-Am gasit aici mai mutle detalii referitoare la diferentele intre bujiile pe benzina si GPL - da click.

 

Diferenta notabila ar fi materialul si geometria electrodului (iridiu/0,6 mm).

Sincer am avut montate bujii Bosch Iridium pe o Skoda Felicia (1,3 lx, +gpl), dar nu mi-au placut deloc.

Dupa nici 10.000km le-am schimbat cu Champion clasice, si am fost mai multumit.

 

-Nu trebuie sa ai motorul defect ca sa dea detonatii. O metoda eficienta sa produci detonatii in galeria de admisie, respectiv filtrul de aer ar fi sa inversezi 2 fise intre ele. Atentie nu recomand sa incercati asa ceva nici macar de curiosi! Daca incercati e pe riscul vostru si probabil ca o sa va coste una alta ...

Cand umbalti sa va schimbati bujiile scoateti cate una, si montati-o la loc inainte de a scoate pe urmatoarea -asta e preventiv tocmai ca sa nu inversati fisele.REgula se respecta si cand schimbati fisele :D

post-754-1138716947_thumb.jpg

Edited by sorin77
Link to comment

Interesant. Scade consumul cu 2% :D Adica, doua procente, nu doi litri :D Ma intreb cum naiba au masurat atat de exact si care e toleranta testului.

 

Suna interesant, insa nu m-a convins inca. O sa mai caut si eu, poate aflu detalii mai multe. De exemplu, care trebuie sa fie distanta intre electrozi (probabil se calculeaza functie de cea pe benzina) sau cum se comporta bujiile astea minune la pornirea pe benzina (care la rabla mea e obligatorie).

Link to comment

Dragi forumisti

mi-am reglat instalatia de GPL la urmatoarele valori -conform cu biletul de Analiza Gazelor Evacuate

-vedeti poza atasata -

 

Valorile actuale pe benzina sunt listate de asemenea pt a avea un termen de comparatie.

Va rog care va pricepeti dati o opinie.

E bine, nu e bine, e prea sarac amestecu pe GPL si poate avea nu stiu ce efecte pe termen lung in exploatare, etc.

 

Multumesc in avans :D

post-754-1138982859_thumb.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...