etsi_gsm Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Revin: este clar ca ceva este in neregula cu reglajul facut sau cu calitatea gazului de la AGIP. Consum calculat: 12.7 %. urban, enorm de mult, mirosul persista. Astazi am alimentat f putin de la OMV, 5.5 litri, voi reface consumul ca sa fie sigur. Link to comment
ovi_jer Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Consumul de 12,7l/100 km in bucuresti este ok si nu enorm. Ti-ai dat seama si ti s-a spus ca nu este ok sa miroase a gaz in masina insa obligatia de a merge cu masina la service pentru remedierea problemei(gratis in garantie) iti revine tie. Link to comment
etsi_gsm Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 (edited) Fara suparare: nu mi-a consumat mai mult de 10% nici vara cu AC si nici iarna, mixt. Acum, in cond de trafic foarte lejer in Bucuresti ( sapt de dupa Paste), 12/7 este dupa parerea mea ENORM. Si ca si paranteza: in Bucuresti consumul mai depinde si de stilul de mers, in trafic fiind o groaza de paranoici grabiti catre nicaieri, fitzosi si bolnavi nervos. Eu, repet, ca mai mult de 10% GPL mixt ( in cond de AC sau iarna) nu consumam. Dupa mintea mea aceste scapari mi-au marit si consumul. O sa merg la garantie. Multumesc. LATER EDIT: Am verificat din nou instalatia GPL in comp. motor: Am gasit in partea dreapta(foarte jos) a vaporizatorului un surub de alama, cel iesit in afara foarte slab - l-am strans, pare ca nu mai miroase, nu sunt asa de sigur, va trebui sa ies in trafic. Langa acest surub se mai afla inca unul sau inca doua, "ingropate" in corpul vaporizatorului, tot de alama - la unul dintre acestea ingropate s-a umblat din cate am vazut eu. Are cumva acest surub pe care l-am stras eu un rol in determinarea consumului, respectiv al posibilitatii aparitiei mirosului ? Surubul inainte de reglaj a fost "sigilat" cu silicon, acum siliconul era "rupt" de la locul lui. Multumesc. Edited May 4, 2008 by etsi_gsm Link to comment
etsi_gsm Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Ovi_jer, te rog frumos sa imi dai o parere inainte sa ajung la garantie. Cu siguranta voi merge insa mai dureaza cateva zile si ma framanta problema. Multumesc. Link to comment
ovi_jer Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Daca ne-ai fi spus numele/modelul vaporizatorului era mult mai usor sa primesti raspunsuri. Link to comment
etsi_gsm Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 (edited) BRC AT 90E Later Edit: Ok, ovi_jer, m-am lamurit, acel surub despre care vorbeam la mine era deschis 2 ture, desi citind pe linkul trimis de tine trebuie inchis complet. L-am inchis inca de ieri, o sa monitorizez consumul/mirosul. Este vorba de functia: "2 este pentru debit suplimentar la motoare mari sau motoare cu probleme de compresie.Acesta trebuie sa fie inchis in mod normal". Din cate inteleg eu "debit suplimentar" insemna si consum suplimentar, am dreptate? Are legatura banuiesc u debitul de GPL la relanti sau in mers? Poate intrebarile mele nu sunt foarte exacte, imi cer scuze, incerc sa inteleg fenomenul. Multumesc. Edited May 5, 2008 by etsi_gsm Link to comment
ovi_jer Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Vezi aici : http://www.gplclub.ro/forum/index.php?s=&a...post&p=1525 Link to comment
etsi_gsm Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Un nou consum dupa ce am strans surubul pentru debit suplimentar la motoare mari sau motoare cu probleme de compresie. Deci, consum GPL: 16% urban, Bucuresti. Este extrem de clar ca ceva nu este in regula. Banuiesc ca un filtru de aer nou (schimbat deja dinainte de reglaj) ar trebui sa nfluenteze consumul in sensul scaderii acestuia si nu crescandu-l. Link to comment
mgrigo2000 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Daca ai schimbat filtrul de aer, trebuia umblat la surubul de sensibilitate a membranei, pentru ca motorul sa poata trage suficient gaz la relanty, cand vacuumul creat de motor e mult mai mic si filtrul de aer curat face ca motorul sa traga aer mai usor si implicit mai putin gaz. Am avut si eu consum de 16,6 % in Bucuresti exclusiv, insa la noxe aveam peste 5 % CO la 3000 de ture. Probabil si tu ai la fel. Trebuie sa strangi surubul de pe furtun cand motorul e turat la 3000 de ture, pana incepe sa scada turatia din cauza ca se limiteaza prea mult gazul. Cand incepe sa scada, dai inapoi jumatate de tura surubul de pe furtun si incerci apoi sa lasi motorul la relanty. Daca nu tine relanty-ul, trebuie sa umbli la surubul pentru membrana de pe vaporizator pana incepe sa tina relanty-ul. Edited May 7, 2008 by mgrigo2000 Link to comment
mkt Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Am nevoie de o lamurire, va rog! Cum se monteaza un vaporizator AT90E pt un BRC stag 100 ? In cazul meu au scos vaporizatorul din cutie si l-au fixat in masina, iar cand au declarat montajul instalatiei gata au pornit motorul cu masina legata la analizor si la laptop( de pe care au setat conditiile de trecere de pe benzina pe gaz si momentele de aprindere a becurilor ce indica volumul gazului din rezervor) ; din robinetul de pe furtun au facut un reglaj pt reducerea emisiilor de CO si atat. Vaporizatorul are 4 suruburi din care 3 sunt de reglaj , nu s-au atins de niciunul . Am gasit "surubul pentru debit suplimentar la motoare mari sau motoare cu probleme de compresie" nestrans , asa ca l-am strans eu. (motorul are 50k km si nu are probleme de compresie). In urma insistentelor mele au descoperit cu "stupoare" pierderi de gaz la etansarea mixerului pe admisie si la teava ce aduce gpl- ul in faza lichida din rezervor spre vaporizator. In continuare mi-au explicat ca nu se poate face nimic , din cauza pozitiei vaporizatorului langa aeroterma in masina va mirosi permanent a gaz - sunt deacord ca accidental poate sa miroasa , dar nu la varianta de a merge cu geamurile deschise si ventilatia oprita. Detectorul de gaze mi-a indicat prezenta gazului si in gazul de esapament, raspunsul lor "e normal". Masina a consumat aproximativ 17-18% inaintea reetanseizarii conexiunilor mentionate mai sus si a strangerii surubului, primid replica "v-au furat la pompa" din partea instalatorilor. Isi bat joc , sunt batuti in cap sau asa ceva e normal? Link to comment
Mircea Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 La ce service ai fost? Tot ce spui este super bataie de joc, iar la stag 100 nu trebuie sa ai robinet pe furtun! Am avut gaz pe masina 3 ani si niciodata nu mi-a mirosit a gaz in masina. Link to comment
etsi_gsm Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Exact acelasi este si cazul meu Vaporizatorul este langa aeroterma si acum dupa un reglaj imi miroase in masina ( nu foarte mult) ,gasind de asemenea acel surub pt debit suplimentar nestrans. Probleme este ca nu mi-a mirosit a gaz timp de 6000 km pana sa schimb fitrul de aer si sa imi umble la service la surubul cu imbus ( pt relanty) de pe vaporizator. Inca nu am rezolvat problema, probabil maine voi ajunge la service. de asemnea, cum am spus si mai sus am ajuns si la consum de 16%, in conditiile in care inainte aveam maxim 10% mixt vara cu ac sau iarna pe frig. mgrigo2000 - merci de raspuns, exact asa mi-a recomandat si Mircea, insa din pacate tb sa rog pe cineva sa mi-o tina turata si nu am pe cine Va tin la curent. Link to comment
mkt Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Marpaco ...m-am dus la ei pt ca am citit lucruri bune pe-aici despre ei. Inclusiv cativa oameni care se plangeau de instalatii si au fost trimsi acolo pt reglaj. O sa atasez niste poze mai tarziu cu motorul si instalatia. Au venit si pozele (sunt destul de mari, sper sa se inteleaga ceva): Edited May 7, 2008 by mkt Link to comment
Mircea Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 De ce sa rogi pe cineva man? Tii de la motor, direct de cablu. Nu trebuie sa fie 3000 rpm fix! O turezi pe loc din pciior pana la 3000, apoi pui mana si tragi de cablu pana obtii acelasi sound. Link to comment
etsi_gsm Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Da, asa ma gandisem si eu, macar la un 2500 rotatii sa o tin, o sa incerc diseara singur. Fir-ar mama lor de carpaci, instalatia nu a avut nici o probleme si doar tot ei au montat-o - are 6000 km si am zis sa ii fac si revizia de 5 k cu ocazia schimbarii filtrului de aer + nu mai statea relantiul cu noul fitru. Mi-e sila sa merg la ei si nu am nici timp, plus ca atunci cand am fost mi-am lovit urat si usa dreapata spate intr-un stalp din cauza spatiului extrem de mic de intrare in garajul lor http://www.turomgas.com/index.html Edited May 7, 2008 by etsi_gsm Link to comment
etsi_gsm Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Cel ma caraghios este faptul ca desi instalatia este in garantie ( a avut 1.5 ani) acum, la revizia no.2 mi-au cerut 20 ron pt reglaj. Prima cica este gratuita. Si macar de ar fi reglat ok, baska ca a mai aparut si mirosul Asa se procedeaza in perioada garantiei? Nu este vorba de 20 ron, nu e o suma imp dar vb de principiu. Este vorba de turcul de la firma: http://www.turomgas.com/index.html Edited May 7, 2008 by etsi_gsm Link to comment
ovi_jer Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Prima revizie este gratuita celelalte se platesc.Obiectul garantiei fac piesele care se defecteaza si manopera pentru inlocuire-reparare. mkt @ I-a legatura cu cei de la www.agrom.ro si mergi la un reglaj in garantie la ei.Motorasul pe care ti l-au montat cu robinet pe corp este de STAG 2L.Robinetul trebuie sa fie deschis si motorasul sa se ocupe de reglaj insa probabil ii depaseste treaba cu configurarea si setarile la STAG100. Edited May 7, 2008 by ovi_jer Link to comment
Mircea Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Reviziile instalatiilor se platesc. Suma este OK, pentru un reglaj pe analizor se percep de regula 40-50 ron. Link to comment
etsi_gsm Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Da, este ok, la agrom am intrebat si este 37 ron, insa cred ca nu se compara din punct de vedere al experientei/profesionalismului, Agrom fiind importator/specializat. Link to comment
mkt Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 In concluzie am platit o instalatie cu stag 100 si am primit un amestec stag 100 -stag 2l ? Interesant, cred ca le voi face o vizita maine. Care robinet trebuie sa fie deschis , cel de pe motoras (din care ei au reglat valoarea CO-ului ) de care nu m-am atins sau cel de pe vaporizator (pt motoare mari/probleme de compresie). Link to comment
mkt Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Multumesc pt indrumari! Merg maine la Agrom, dupa ce-i gasesc la telefon (la ora asta au inchis). Link to comment
Bimm3r Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Salut si scuze de offtopic: Daca montez la masina mea un filtru de aer sport, trebuiesc refacute reglajele la gpl? Dar daca montez filtrul la mine in oras(ploiesti) va merge ok masina pana in valcea unde trebuie sa-mi refac setarile la GPL ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now