Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Ma poate ajuta cineva cu identificarea cauzei consumului crescut la Nubira1? Am cateva date cu ajutorul programului lui @tyranus, adaugate in Excel:

image.thumb.png.bbd1987734062db700b780a408d5743d.png

Cele doua randuri nu sunt in ordine cronologica, ci sortate dupa RPM. Asa s-a intamplat sa fac pozele... sper sa nu induca in eroare aparenta "scadere" a temperaturii lichidului de racire.

Cand zic consum mare ma refer la peste 12 l/100km, preponderent extraurban, unde scoteam 8 inainte.

Clarificari:

  • Motorul merge "rotund", si e stabil la relati, la 850 RPM.
  • Senzorul de oxigen "oscileaza" normal, intre 01 - 0.9 V.
    • L-am schimbat relativ recent in scopul reducerii consumului, cand l-am vazut stagnand la 0.5V, chiar si cand ar fi trebuit sa fie incalzit. Era insa cam acoperit de funingine...
  • Senzorul de detonatie pare sa fie in viata: deconectat, are rezistenta de 4.7 MOhm, si genereaza ceva tensiune alternativa cand ciocanesc in zona.
  • "Spark Advance" sare la 25 imediat ce apas clapeta de acceleratie
  • BLM si INT cred ca sunt in parametri, fiind apropiati de valoarea 128.
  • "Base Pulse Width" parca l-am vazut si la valorile "1" si "5" cateodata, dar 99% din timp statea la "2", cel putin in timpul testului de mai sus.
  • Din cate stiu, Nubira1 nu are senzor MAP, ci doar MAF, deci n-am idee de unde vine valoarea prin ALDL.

Idei?

Multumesc anticipat!

Edited by mihai_
Link to comment
36 minutes ago, Geo_ZGA said:

Injectoarele le-ai verificat?

Nu, ci doar le-am schimbat garniturile recent. N-ar fi complet exclus sa fi facut vreo boacana atunci, poate legat de presiunea de combustibil.

Banuiala ar fi ca unul ar putea sta deschis mai mult timp, de exemplu? Daca da, cum se explica faptul ca BLM si INT au valori normale? Gandesc asa:

  • Daca un injector ar sta deschis prea putin timp, ar fi infundat sau blocat pe inchis, de exemplu, atunci senzorul de oxigen ar detecta mai mult oxigen, si calculatorul ar mari cantitatea de combustibil, iar BLM/INT ar creste.
  • Daca un injector ar sta deschis mai mult timp decat trebuie, sau chiar blocat pe deschis, atunci senzorul de oxigen ar detecta mai putin oxigen decat s-ar astepta, si ar scadea cantitatea de combustibil, iar BLM/INT ar scadea. BLM este intr-adevar sub 128, la ~120, adica -6%, dar parca prea putin ca sa explice consumul atat de marit.

Ce-ar fi daca as deconecta pe rand cate un injector, cu motorul pornit, sa vad cum variaza BLM & INT, comparativ?

PS: Apropo, injectoarele le-am ascultat pe rand cu un stetoscop, si "ticăie" toate. Altfel probabil n-ar fi stabil la relanti, sau ar porni greu la rece, dar nu e cazul.

Edited by mihai_
Link to comment

Injectoarele nu sunt doar blocate sau neblocate. Pot fi si infundate duzele, caz in care scuipa jet, in loc de perdea fina. Testerul ala nu citeste timpii de injectie pe fiecare injector? Deconectarea ar ajuta sa-ti arate daca unul e mort sau aproape mort, dar cum zici si tu ar fi aparut niste intreruperi in mers sau la ralanti.

Eu as lasa putin testerul ala, ca nu e vreo zeitate care sa-ti dea solutii instant, si as verifica "batraneste"... roti infranate, filtru de aer, poate si o compresie.

Link to comment
14 minutes ago, Geo_ZGA said:

Testerul ala nu citeste timpii de injectie pe fiecare injector?

Din cate stiu eu, nu.

14 minutes ago, Geo_ZGA said:

roti infranate

Cred ca s-ar infierbanta, daca ar fi asta, dar nu cred. Verific totusi, cu prima ocazie.

15 minutes ago, Geo_ZGA said:

filtru de aer

Verificat acum cateva zile - e curat.

16 minutes ago, Geo_ZGA said:

poate si o compresie

Nu-i o idee rea, si cu ocazia asta vad si starea bujiilor.

Multumesc pentru sfaturi!

Link to comment
5 hours ago, Geo_ZGA said:

Nu e chiar o gluma, una din cauze poate fi roata infranata.

Injectoarele le-ai verificat?

Exact, Geo !

Roti infrinate (ferodouri ramase usor pe discuri/tamburi) rulmenti obositi (nu neaparat ca un rulment sa aibe joc, ii suficient sa piarda vaselina apoi dupa ce se incalzeste o sa cam frineze), mecanica frinei de mina nu tocmai in parametri la revenire, geometria rotilor, presiunea in anvelope ... Nu neaparat ca buba sa stea ascunsa in compartimentul motor. Intrebarea mea e de senzorul ala de oxigen recent schimbat e ceia ce trebuie. Unele trasuri (si cunosc N cazuri) nu accepta orice senzor, doar cel original ! Degeaba ii masurat si toate cele, nu vor neam a-si face treaba !

Link to comment
12 minutes ago, Viktor said:

Intrebarea mea e de senzorul ala de oxigen recent schimbat e ceia ce trebuie. Unele trasuri (si cunosc N cazuri) nu accepta orice senzor, doar cel original ! Degeaba ii masurat si toate cele, nu vor neam a-si face treaba !

Consumul crescut a inceput inainde de a cerceta si schimba senzorul de oxigen (25162753), deci presupun ca nu e el de vina acuma.

Dar o suspiciune tot exista, din urmatorul motiv: initial am vrut sa pun Denso DOX-0125, dar, dintr-o incurcatura, m-am ales cu Denso DOX-0117, care e cu incalzitor si fir de masa, dar tot pentru a fi montat inainte de catalizator. Asa ca am lasat firele incalzitorului neconectate si am legat firul de masa la masa masinii. Pare sa se comporte conform asteptarilor - se incalzeste in ~2 minute si oscileaza intre 0.1-0.9 V.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mulțumesc pentru sfaturi! Am desfăcut astăzi bujiile, care sunt toate relativ noi:

  • 3 & 4 au mai puțini km decât 1 & 2, doar pentru că a trebuit să mă lupt cu cele vechi să le scot, și abia de curând am reușit
  • 1 & 2 au ulei pe filet, posibil de la simeringurile supapelor
  • 1 & 2 s-au desfăcut cam ușor - posibil să nu le fi strâns eu suficient
  • #4 e cea mai neagră la vârf.

Uleiul are ceva miros de benzină, după mine, de unde aș trage concluzia că e posibil ca anumite injectoare să nu se închidă complet, și să curgă chiar și cu motorul oprit, până se epuizează presiunea din circuit. Voi încerca să le curăț și să văd.

bujii.thumb.jpg.cee25990344888346126d54750f47813.jpg

Link to comment

Pare a fi vorba de amestec bogat. A 3-a in poza inclina usor catre normal, restul n-au prea prins litoralul, deloc bronzate. Tot ce se poate ca injectoarele sa nu inchida iar de scapa presiune, scapa continu pe toti cei 4 timpi nu doar dupa ce opresti motorul de unde si risipa de combustibil.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mi-a ajuns in sfarsit testerul cu impulsuri pentru injectoare, si le-am curatat cu spray de frane. Nu a fost niciunul blocat pe deshis, sau macar sa "lacrimeze" sub presiune, desi exista si varianta ca vreunul sa aiba debit mai mare decat restul, dar asta nu am putut testa  - stiu ca exista dispozitive pentru teste comparative, cu recipiente pentru fiecare injector. Altfel, au pulverizat frumos (nu jet) de la primul impuls.

Oricum, pentru cine vrea sa incerce asa ceva:

  • Protectie obligatoriu: ochelari si manusi.
  • Adaptoarele trebuie sa se imbine ferm, atat cu injectorul (sa intre cu tot cu oring potrivit in orificiu), cat si cu ștuțul spray-ului (culisat unul pe altul), si tinut injectorul cu mana, altfel se catapulteaza.
  • Spray: am vazut ca unii zic ca spray-ul pentru carburator e prea agresiv si neprietenos cu plasticul/cauciucul, deci m-am gandit la spray pentru curatarea clapetei de acceleratie. Din pacate, e foarte agresiv, incat mi-a topit un pahar de plastic si n-am avut curaj sa-l folosesc. Asa ca, in final, am ajuns la spray-ul de frane, desi si despre el parerile sunt impartite - dar macar nu mi-a topit paharul de plastic.

Acum ramane sa monitorizez consumul, sa vad daca se schimba ceva, si revin. 🙂

Edited by mihai_
Link to comment

Multumesc de sfaturi! O alta posibila cauza ar putea fi regulatorul de presiune de benzina, daca scapa prin ștuțul de vacuum, si asta ar explica de ce cilindrul #4 e cel mai afectat, fiind cel mai apropiat de furtunul de vacuum respectiv, urmat de #3. Nu stiu cum sa verific insa, daca se intampla doar la vacuum mare... poate cu un furtun transparent?

Link to comment

Nu cred, daca facea figuri regulatorul ai fi vazut in mersul motorului, ar fi inundat cilindrii etc. Rolul lui e sa tina presiunea pe injectie, atata timp cat motorul merge bine, e ok.

Daca vrei sa verifici debitul, scoti rampa cu tot cu injectoare, pui pahare gradate (sau seringi mari) sub fiecare injector si dai la automat. Vezi la fiecare cata benzina s-a adunat si aia e, daca exista diferente minore nici nu prea conteaza.

Exista spray special pentru injectoare. Cele pt carburatoare sau clapete sunt la fel si da, sunt agresive. Spray-ul de frane nu e grozav, e bun ca degresant mai mult.

  • Thanks 1
Link to comment
20 minutes ago, Geo_ZGA said:

Nu cred, daca facea figuri regulatorul ai fi vazut in mersul motorului, ar fi inundat cilindrii etc. Rolul lui e sa tina presiunea pe injectie, atata timp cat motorul merge bine, e ok.

F. rar am mai avut ezitari, cu motorul cald, dupa ce reduceam viteza pentru oprire. Dar s-a intamplat f. f. rar, si aparent fara corelare cu consumul ridicat. Si intr-adevar, pe ștuțul de vacuum sau pe furtunul respectiv nu exista urme de benzina.

20 minutes ago, Geo_ZGA said:

Daca vrei sa verifici debitul, scoti rampa cu tot cu injectoare, pui pahare gradate (sau seringi mari) sub fiecare injector si dai la automat. Vezi la fiecare cata benzina s-a adunat si aia e, daca exista diferente minore nici nu prea conteaza.

Mi-a trecut si mie prin minte varianta asta, cu atat mai mult cu cat testerul de injectoare are doua perechi de cabluri, deci as putea testa injectoarele in perechi, doar cu cheia in contact sa am presiune de benzina. Ramane sa cumpar recipiente/eprubete gradate, si sa vad daca am spatiu suficient sa conectez rampa scoasa, avand in vedere forma galerie de admisie.

20 minutes ago, Geo_ZGA said:

Exista spray special pentru injectoare. Cele pt carburatoare sau clapete sunt la fel si da, sunt agresive. Spray-ul de frane nu e grozav, e bun ca degresant mai mult.

Multumesc pentru clarificare! Am cautat spray special, dar nu am gasit decat cel care ajuta la demontare. Mai sap, daca va fi nevoie.

Edited by mihai_
Link to comment

Nu cred sa rezolvi mare lucru cu un furtun transparent, asta ar insemna ca regulatorul sa scape benzina girla sa se si vada sau sa miroase a benzina cind scoti furtunul de vacum in plus, un regulator poate scapa si pe la imbinari. Doi la mina, un regulator nu poate fi responsabil de nereguli a doar 2 cilindri, avind rampa injectoare comuna presiunea creste sau scade pe intreg, pe toate cele 4 injectoare, din rampa. O verificare corecta ar cu barometru montat pe retur si verificata presiunea pe intreg. De nu ma insel pompa de benzina la nubira dezvota o presiune de 3,5 bari ceia ce vrea sa insemne ca in rampa, chiar si dupa pe retur sa inregistrezi undeva la 3 bari. Totodata poate fi verivicat si regulatorul de presiune prin indepartarea furtunului vacum cu motorul pornit. Din moment ce ai extras furtunul de vacum si presiunea pe barometru creste, asta vrea sa insemne ca regulatorul isi face treaba. La turatii mari pe barometru presiunea ar trebui sa ramina cionstanta, cu mici fluctuatii. In accelerari violente ai o fluctuatie undeva la +/- 0,5 bari dupa care trebuie sa revina la pozitia initiala ~ 3 bari la relanti. Eu unu pe asta as merge, pe intreg.

  • Thanks 1
Link to comment
23 minutes ago, Viktor said:

Nu cred sa rezolvi mare lucru cu un furtun transparent, asta ar insemna ca regulatorul sa scape benzina girla sa se si vada sau sa miroase a benzina cind scoti furtunul de vacum

Da, in niciun caz nu e ca aici 🙂: https://www.youtube.com/watch?v=6pb2jt8tabM  Ma gandeam ca ipoteticele scapari ar putea fi sunt sub forma de vapori, si nu condenseaza pe furtun ca sa lase urme.

23 minutes ago, Viktor said:

un regulator nu poate fi responsabil de nereguli a doar 2 cilindri

Ma gandeam ca ar putea sa influenteze mai mult cilindrii din partea respectiva pe unde admisia trage vacuumul respectiv.

Ca pas urmator, parca as face testul comparativ cu eprubetele, dupa ce le cumpar, sa vad ce indica, pentru ca e cel mai simplu.

Edited by mihai_
Link to comment

Da, in videoul anterior aceiasi poveste, ambii regulatori is terminati. Ce trebuie luat in calcul la regulator presiune ii faptrul ca nu doar cu plus poate sa dea si sa scape, ci si cu minus. Ai o plaja de ... sa zicem intre 2-4 bari in care eficienta regulatorului ii ceie ce trebuie. Daca e peste acea plaja e problema, daca e sub plaja iarasi e problema, chiar si in cazul in care acesta nu prezinta scurgeri.

  • Thanks 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...