varais Posted January 27 Share Posted January 27 Avem speranta ! Cam de jumatare de an m-am tot chinuit sa ma decid cu sa il inlocuiesc pe Passy, si in mod special cu ce motor pe benzina sa il inlocuiesc. Am studiat cam toate motorizarile ce mai sunt disponibile pe piata si sub nici o forma nu am vrut 3 cilindri sau motoarele de 1.2 ale grupului Stelantis ( Peugeot, Citroen, Opel, Jeep ). Am facut drive test si cu Hyundai turbo ca poate poate dar cupul de Nubira aspirat m-a lasat rece si indiferent. As fi mers pe o Elantra de 1.6 dar ce sa vezi nu se mai aduce in Romania pentru 2025. La un moment dat am ramas hotarat pe Octavia 1.5 tsi dar dupa ce am facut 6 configuratii si la absolut toate dupa 3-4 zile se modifica pretul si sunam la dealer sa imi dea o cotatie, constatam ca a crescut pretul cu 500 / 1000 euro si ca nu stiu ce optiune nu o mai pot avea pe configuratia aleasa si trebuie sa fac upgrade si... si.... am renuntat. M-am plimbat si cu Korando dar mi s-a parut chinuit rau motorul ala chiar daca pe hartie pare a fi ceva mai rasarit fata de Hyundai. Chiar am asteptat sa apara si noul Opel Frontera dar ce sa vezi tot cu 1.2 ul de la Stelantis vine dar cu distributie pe lant acum si cu SCR. Stiam motorul de 2.0 Skyactive X de la Mazda dar nu im place pentru ca vine cu compresor si patru senzori pe fiecare cilindru, cu o compresie de 16 care nu prea exista nici la diesel. Din punctul meu de vedere s-au dus cu X-ul pe un teren cam necunoscut si nu am vrut sa il testez pe pielea mea. In concluzie am ales asa : Mazda 3 Sedan 2.5 Hibrid ( e-Skyactive G ) - CENTRE-LINE , 140 cp, 238 Nm, manuala, culoare machine grey . Ca si dotari de luat in seama vine cu jante pe 18, G-Vectoring Control (GVC), scaune si volan incalzit, climatizare pe 2 zone, oglinzi electrice incalzite, full led , android si apple car play plus Alexa integrat, incalzire parbriz in zona stergatoarelor iar duzele de spalare sunt integrare in stergator, senzori parcare fata / spate, senzori de ploaie, pilot automat adaptiv, sistem monitorizare unghi mort (BSM) cu asistență la deplasarea în marșarier (RCTA), Sistem de asistență la părăsirea benzii de rulare (LAS), avertizare la frânarea de urgență (ESS), etc. In momentul de fata astept ca cei de la Asko sa rezolve cu numerele rosii si ce acte mai au ei de facut si sa ne vedem joi cu prima masina pe care o cumpar cu mintea si nu cu sufletul. 2 Link to comment
Viktor Posted January 27 Share Posted January 27 Neaparat sa fie echipata cu senzori de detectare si monotorizare Gheo ! Altfel, grija mare pe unde te dai cu ea pe ulita, ca e grele. 2 Link to comment
Akon Posted January 27 Share Posted January 27 Ai avut ceva masini in vedere, mi se pare o alegere mult mai buna Mazda 3 in comparatie cu Elantra , mai ales ca Hyundai a avut cativa ani buni de vanzari si acum a lovit puternic in preturi si in design. Au reusit cumva sa strice si alea ce inainte de facelift aratau bine, de ex I20 si Elantra dupa facelift ceva s-a rupt acolo. La 2.5 asta se plateste impozit cu 95% reducere ? Link to comment
varais Posted January 28 Author Share Posted January 28 @Akon da impozitul este cu reducerea pentru hibride. Link to comment
varais Posted January 31 Author Share Posted January 31 Ca prime impresii venind de pe un diesel automat, plus Alfa Romeo diesel manuala motorul este foarte silentios, si nu de putine ori dupa ce am plecat de la reprezentanta schimbam vitezele cand auzeam motorul dar ce sa vezi ca se aude de la 3000 de rotatii in sus. Intre 2000 si 3000 are un mormait frumusel pe care il prinzi daca esti cu urechea pe el. Cuplu chiar este ce trebuie pentru ca in treapta a4a la 20 km/h nu a dat in nas, a urcat in ture mai incet dar si-a facut treaba onorabil. Am prins si cateva dezavtivari de cilindri la mers constant pe centura si nu se simte absolut nimic cand se activeaza. Cam atat pentru primii 28 de km ai masinii, majoritatea bara la bara prin oras. 5 Link to comment
varais Posted January 31 Author Share Posted January 31 Ceva interesant despre G-uri . Link to comment
varais Posted February 2 Author Share Posted February 2 Astazi am facut un drum la Lehliu si am ramas surprins de urmatoarele : - la 90 km/h sta la 2000 rpm consum 4.5 - la 120 km/h sta la 2600 rpm consum 6.2 - cum vede ca mergi constant cum trece in 2 cilindri. Ma asteptam la mai mult pe toate planurile. Inca un lucru interesant ar fi faptul ca la intrarea in Lehliu temperatura uleiului era la 75 de grade. Treaba asta e cam ciudata dar o sa monitorizez la intoarcere sa vad ce si cum. Link to comment
Viktor Posted February 2 Share Posted February 2 (edited) Ti-am zis io sa-ti iei masina si nu OZN ... Da' tu ca nu si nuuu ...poftim, acum face ce vrea senzorii ei ! Edited February 2 by Viktor 1 Link to comment
pompiliu92 Posted February 3 Share Posted February 3 Ajungi sa consumi mai putin ca 1.9TDI-ul. :)) Link to comment
mr_ Posted February 4 Share Posted February 4 Cu întârziere, s-o alergi sănătos! Skyactiv-X de prima generație am eu, până acum fără probleme. 1 Link to comment
varais Posted February 7 Author Share Posted February 7 (edited) 295 km Ieri am avut programare la Administratia financiara pentru declarare mijoace de transport. Merg la birou la o domnita tanara, cu toate actele corecte, se uita ea la acte verifica toate cele si incepe sa inregistreze masina in sistem. La final dupa ce imi da "fisa de la ANAF" intreb si eu cat va fi impozitul pentru motorul asta de 2.5 hibrid. Intra iar in sistem pe CNP- ul meu si raspunsul vine sec - 700 ron. Eu stiind ca pentru hibride este o reducere de 90% incep si fac calcule cu voce tare : Daca 700 ron reprezinta reducerea de 90% din suma normala de plata inseamna ca pentru un 2.5 normal ar trebui sa platesc 7.000 de ron ? Domnita mai verificati va rog ca nu vreau sa platesc impozit pentru motor de submarin atomic ! Si verifica, verifica, si mai verifica inca o data siiiiii... imi cere actele iar sa refaca incadrarea la hibride pe motiv ca ce sa vezi nu a functionat bifa in sistem pentru hibrid. Intr-un final impozitul va fi 70 ron. Asa ca aveti grija cu motoarele mari hibride sa nu aveti surprize de genul. Edited February 7 by varais 2 2 Link to comment
pompiliu92 Posted February 7 Share Posted February 7 Bine ca ai cascat ochii, altfel iar bateai cateva drumuri sa rectifici problema. Link to comment
ches Posted February 7 Share Posted February 7 (edited) La Captiva impozitul la 2231 cmc este de peste 1000 lei cu reducerea de 10% pt ca am platit repede. Nu este hibrida, of course... Totusi 700 lei la 2500 cmc mi se pare prea putin, probabil ti-a scazut luna ianuarie. Chiar si asa, nu prea iese la calcule 🙂. Edited February 7 by ches Link to comment
varais Posted February 7 Author Share Posted February 7 @ches Probabil tine si de norma de poluare. La a mea e Euro 6e. 1 Link to comment
Akon Posted February 8 Share Posted February 8 Nu are treaba norma de poluare cu impozitul , inca. Probabil 70lei din cauza ca reducerea este de 95% iar original era ~1200. In Tm este 0 pt hibride, chiar si cele fake 😁 Link to comment
Viktor Posted February 8 Share Posted February 8 Adica, cite bordeie atitea obiceie ? Tine de fiecare oras in parte de is taxate ori ba ? Link to comment
varais Posted February 8 Author Share Posted February 8 @Akon Chiar daca la un moment dat impozitul va fi 5000 ron, tot cu 2.5 - ul o sa ma dau pe strada. Ma hotarasem la motorul asta inainte sa aflu ca e hibridus bifidus ! Link to comment
varais Posted February 8 Author Share Posted February 8 @Viktor Nu te mira de nebunia asta. Am un prieten care locuieste in sectorul 4 si astia au bagat taxa de parcare 500 ron pentru absolut toate masinile. Adica parchezi pe oriunde pe strada fara sa ai parcare de resedinta si platesti taxa. In sectorul 3 la mine nu exista asa ceva. Platesti doar parcarea de resedinta. Nu cred ca e departe ziua in care vom plati taxa si pentru aerul pe care il respiram pentru ca nu stiu ce corporatie se va ocupa cu purificarea aerului. Link to comment
Viktor Posted February 8 Share Posted February 8 Ce greutate are bolidul ? Doua tone ? Link to comment
varais Posted February 9 Author Share Posted February 9 @Viktor are doar 1460 kg. Deci iese cam 1cp/kg la varianta asta de echipare. Link to comment
Akon Posted February 9 Share Posted February 9 10 hours ago, varais said: @Akon Chiar daca la un moment dat impozitul va fi 5000 ron, tot cu 2.5 - ul o sa ma dau pe strada. Ma hotarasem la motorul asta inainte sa aflu ca e hibridus bifidus ! Un lucru enervant in tara asta este predictibilitatea, ca un exemplu în 2009 am luat o mașină iar atunci toate mașinile noi sub 2000cm erau scutite de plata taxei de poluare , care ar fi fost aprox 100€ dar când am vândut o a trebuit plătită taxă pt că s a schimbat legea și a fost ~900€. Stat de tip mafiot gen. Link to comment
varais Posted February 9 Author Share Posted February 9 Masina japoneza si cablaje made in Philipine. Traiasca izoloerul band autovulcanizant. Link to comment
Viktor Posted February 9 Share Posted February 9 Nici sa nu-i intrebi "de ce". Te pomenesti cu un raspuns de genu : la bani astia ... doar nu credeai ca-i echipata cu cabluri subacvatice. Altfel, suruburile de legatura a caroseriei cu sasiul nu cloncanesc ? Esti sigur ? Apropo de kile, ma asteptam sa aibe cu mult mai mult. La Opel J parca are la peste 1700 kile. Cu ocupanti la capacitate lejer impinge doua tone. Link to comment
Salex Posted February 9 Share Posted February 9 13 hours ago, varais said: @Viktor are doar 1460 kg. Deci iese cam 1cp/kg la varianta asta de echipare. Haide ... ca nu e Veyron 🤣. As zice ca e 1 CP la 10kg, ceea ce tot rprezinta o valoare buna pentru o masina de familie (dupa parerea mea), ca si compromis intre consum, reprize si incredere. Fix raportul asta l-am avut la Leganza (acum tot asta il am si la Corsa, insa Opelul e turbo), doar ca motorul era de 2000, ceea ce as transpune in cuplul mai bun pe care il ai la turatii scazute si, implicit, la un consum fain. Urmaresc de multi ani poiltica (sau anti-politica) japonezilor de la Mazda legata de down-size, astia au fost singurii care au mers sever impotriva curentului. Nu sunt mare fan, par ca replica putin viziunea americanilor legata de motoare cu capacitate cilindrica mare, sunt convins ca ar fi scos caracteristicile (inclusiv normele de poluare) si dintr-un motor aspirat de maxim 2000cmc, dar, pe de alta parte, cred ca e genul de agregat care ar putea tine o viata, in conditiile unei mentenante adecvate. Partea cu decuplarea cilindrilor nu ma prea incanta, in mintea mea identific niste dezechilibre mecanice care nu ar face bine sanatatii motorului, dar nu sunt in masura sa contrazic inginerii japonezi. Ca sa parafrazez pe cineva, masina este ilegal de frumoasa, imi place si bordul si partea de DCI (termen pe care l-am inventat acum 😂, Driver Car Interface) cu exceptia afisajului central. Aici nu mi-au placut niciodata chestii neintegrate, care arata ca un apendice, dar este de necontestat utilitatea lor precum si compromisul cost-functionalitate. Sa o rulezi cu placere si sa ne anunti cand ai trecut de 500.000km fara reparatii serioase 😊 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now