Jump to content

Suzuki Vitara - Ηλιακό Kίτρινο


Recommended Posts

Cum tănculeţu' meu are deja o vârstă și se cereau 4 portiere, m-am apucat să studiez piața ... și pentru că-s pragmatic, am ajuns tot la Suzuki.

1.4 mild-hybrid, echipare Passion, AllGrip. Luată la sfârșitul lui septembrie 2024, promoția cu roțile de iarnă.

Așa se ia mașina de la dealer, lol:bord.jpg

Așa arată un motor curat cum probabil nu va mai fi niciodată:

motor.jpg

Am pus huse de la huse.ro, foarte mulțumit de ele:

huse.jpg

Astea-s roțile de iarnă, mai frumoase decât alea de vară sincer să fiu (sunt un gri uni și cam anoste):

roti_iarna.jpg

Să punem AllGrip la treabă, pe la Muntele Roșu:

muntele_rosu.jpgallgrip_muntelerosu.jpg

... atât la munte cât și la mare:

pier01.jpgpier02.jpgpier03.jpg

... și pe o vreme mizerabilă, la vecini:

petrol01.jpgpetrol02.jpg

  • Like 5
Link to comment

Am trecut de 4k km, consumul s-a stabilizat undeva pe la 6-6.5.

Negativele:

  •  doar un port USB și ăla e cu nazuri, celebra problemă cu cablul vieții, aștept să fie problema reproductibilă ca să-l schimb pe garanție. Bine că mai există încă mufă de brichetă pentru încărcător
  • deși e o chestie personală, încă nu m-am obișnuit cu consola centrală (yay airbags) și stau cu genunchiul proptit în ea. Probabil cu timpul, o să stau mai puțin lăfăit, nu știu 🙂
  • plasticele fețelor de uși sunt mai raw hardcore decât la Jimny, ceea ce spune multe. Nu m-așteptam la lux evident, dar totuși 😀
  • nema senzori de parcare pe față, veneau doar în echiparea următoare împreună cu oglinzi rabatabile electric și n-am considerat că merita încă o mie de euro. Bine că pe spate sunt și senzori, și cameră ... dar pe față, unde e un bot destul de masiv și proeminent, nu. O să-ntreb dacă se pot adăuga la dealer, când mă duc la revizie.

Pozitivele:

  • destul de multe chestii "creature comfort" pentru banii dați: scaune încălzite, degivrare oglinzi și reglaj electric, ștergătoare automate, lumini automate (inclusiv cu faza lungă automată, aia de vrea BMW abonament pentru ea), geamuri electrice complete, lumini la picioare în față, lumină și priză de brichetă în portbagaj, climatizare automată, radio DAB (care chiar funcționează)
  • scaunele comode, drum de 10 ore fără dureri de spate/etc, nici o problemă.
  • vizibilitate bună, A-pillars foarte ok
  • LEDuri peste tot, farurile - excelente, luminăăăă
  • am condus cu cruise control clasic, dar mi s-a părut moft americănesc. Cruise control adaptiv cu lane keeping în schimb, este ge-ni-al, genial, genial, merge excelent la drum lung și nu mi-a făcut nici o surpriză până acum, cum ar fi să mă tragă spre vreun parapet.
  • sunetul motorului 🙂 îmi aduce aminte de Kawasakiul pe care l-am avut. Toată integrarea cu ISG-ul ăla e excelent făcută, se coordonează impecabil împreună și chiar se simte că ajută. Turbo lag ... este, nu rău, dar este. 

 

Neutrele:

  • tableta aia cu Android e OK, dar se simte că este cam underpowered
  • nu știu cine face navigația, e utilă, frumos din partea lui Suzuki că dau gratis actualizările de software și hărți, dar la un drum Grecia-București insista neapărat să văd Macedonia, nici una din cele 6 rute nu trecea prin Sofia. Bine că are Android Auto prin WiFi.
  • sistemele alea europene de securitate sunt ok, dar cu marcajele din România ... cam muncesc din greu, săracele. Nu-s rele, îți mai dă peste mână din când în când să nu adormi. În afară merg foarte bine.
  • Like 2
Link to comment

Foarte faina combinatia de culoare + jante .

Spre rusinea mea automobilistica nu stiam ca acest model inca se fabrica, probabil ca in acest caz este unul dintre cele mai longevive de pe piata. Recent intr-o vizita in america centrala chiar am 'admirat' un Vitara nou, la noi nu se aduce sau vor sa scoata modelul de pe piata, care'i treaba ?

Faza lunga automata nu stiu daca nu cumva face parte din pachetul de cerinte european, am avut pe I20 in varianta standard.

Interesant deasemenea ACC pe cutie manuala.

Sa o plimbi cu placere !

  • Like 1
Link to comment

Da, am zis ca daca tot iau noua, barem sa aleg si eu culoarea ... ca e prima masina noua. Si cum prea e plin de negru/gri/alb, am mers in extrema cealalta 🙂 

Se fabrica in forma asta inca din 2015, asa ca am avut incredere c-au fost eliminate bugurile de generatie noua.

Nu stiu despre care Vitara nou zici, modelul asta e cam acelasi prin toata lumea; poate zici de Jimny ? aici se vinde in paralel cu S-Cross, urmasul fostului SX4 ... dar n-am inteles de ce, sunt extrem de similare masinile si ca dimensiuni, si ca dotari.

Faza lunga nu e in dotarile alea de securitate cerute, drept pentru care la BMW ...

image.png

ACC pe cutie manuala e ciudat, da. S-ar fi potrivit de minune o cutie automata, dar din pacate e disponibila doar pe strong-hybrid (ala cu baterie mai mare si care poate merge exclusive electric). Totusi, e destul de lunga cutia incat sa nu fie o mare problema, practic la viteze de extraurban poti sta linistit intr-a 6-a si gata, acopera 70-140 km/h (si indicatorul ala de schimbare a vitezelor mi se pare extrem, extrem de subturat ... probabil pentru a pune la treaba motorul electric si a scoate consumuri mai bune).

 

Link to comment

Sa o stapanesti sanatos! Arata foarte bine pe culoarea asta. Este misto ca Suzuki fabrica deja de 10 ani modelul, asta inseamna ca pentru piese uzuale de tren de rulare, franare, caroserie vei gasi piese de schimb cel putin peste 10 ani de acum inainte, chiar daca modelul iese din fabricatie.

Consumul este foarte bun, banuiesc ca o folosesti mai mult pe afara, nu?

In oras ce consum ai si ce impresie ti-a facut sistemul hibrid? E ceva de capul lui sau este doar pt taxe mai mici?

Am un coleg care are una cu motor de 1.6 aspirat si aceea din pacate este sub-motorizata, ii parea rau ca nu a dat bani pt modelul turbo. O are de cativa ani (cred ca de vreo 7-8 ani) si nu a avut probleme majore cu ea, doar prostii legate de sistemul audio, scutul aftermarket montat de nou la dealer si cam atat. Este multumit de ea si momentan nu vrea sa o schimbe.

  • Like 1
Link to comment

Da, sper sa o mai tina mult si bine; de altfel am impresia ca vor renunta la S-Cross in favoarea Vitarei care din ce-am inteles, se vinde mai bine.

Consumul e bun, da' am inteles ca mai scade dupa 10k ... urmaresc cu nu prea multa atentie si fara ingrijorare; da, am mers mai mult pe-afara, de oras mi s-a luat 🙂 conform aplicatiei, minimul obtinut pana acum a fost 4.4 (73 km de la Sibiu pana spre Ramnicu Valcea) ... maximul, un 10.2 cu 15.4 km facuti in Bucuresti intr-o ora si un minut la ora de varf. Din pacate, nu afiseaza si media de viteza.

Hibridul ... e bun la amandoua, si la taxe (inmatriculata pe firma, am platit 27 lei impozitul) si la condus. Mai exact, una dintre chestiile care mi-a placut este c-au bagat o tona de informatii pe ecranul ala mic dintre turometru si vitezometru: consumul afisat in n-shpe mii de feluri, grafic acceleratie/frana, grafic G-forces (lol), detaliile despre sistemul radar (ce "vede", semnele, etc - in Grecia mi-a aparut, nu stiu de unde, si un indicator galben de "curbe periculoase" desi nu era indicator rutier cu asa ceva), precum si cum lucreaza sistemul hibrid.

Prima chestie misto e ca nu prea poti sa subturezi masina; chiar si daca scazi sub 2000 rpm, intra motorul electric si compenseaza termicul; de cand am luat-o, n-am simtit niciodata "tremuriciul" de motor subturat. A doua chestie misto e ca in functie de cum apesi pedala, intra (sau nu) si electricul, sa ajute (are 10 kW mi se pare) - si daca intra si turbina si electricul deodata, e chiar misto senzatia  🙂 iar a treia, frana de motor sau frana de pedala inseamna ca bagi curent in acumulatorul ala de 8Ah, pe care-o folosesti mai tarziu, destul de amuzant sa il urmaresti acolo cum gandeste si ce face.

Apropo de asta, cand am schimbat rotile, m-a umflat rasul sa vad cat de mici sunt discurile de frana, cred ca sunt mai mici decat la Jimny. Per total, la stilul meu de condus, raman cu bateria cam la jumate mai mereu (adica nu o tine plina degeaba, ci chiar o foloseste). Mai delicat e ca acumulatorul ala LiIon e folosit si pentru start-stop, plus frecusul de zi cu zi ... nu stiu cata viata o sa aiba, mai ales ca e complet capsulat si destul de scump, nu se testeaza/repara oficial (doar se inlocuieste). 

 

  • Like 1
Link to comment
5 hours ago, VAXXi said:

Nu stiu despre care Vitara nou zici, modelul asta e cam acelasi prin toata lumea; poate zici de Jimny ? aici se vinde in paralel cu S-Cross, urmasul fostului SX4 ... dar n-am inteles de ce, sunt extrem de similare masinile si ca dimensiuni, si ca dotari.

 

Asta e modelul.ce l am vazut. Că tot vorbeai de S ,  am ceva poze de acum câțiva ani când eram interesat de el,însă interiorul a fost dezamăgire mare pt mine.

Screenshot_20250304-211006_Facebook.thumb.png.2e8acf753434c9f2b4757bf505dbfed9.png

IMG-20220120-WA0002.jpg

IMG-20220120-WA0005.jpg

Link to comment

Bai, macar ai turbo... :)) Nu o mai compara cu Jimny, ca e alta clasa, iar daca compari cu al tau... alta generatie (nu obligatoriu mai buna).

Pt negative, nu facem noi un tuning in fata blocului? Ce, la tine nu se poate?

Link to comment
15 hours ago, Geo_ZGA said:

Pt negative, nu facem noi un tuning in fata blocului? Ce, la tine nu se poate?

Nu tunam nimic, stiu eu c-ai pus ochii pe turbina mea :)) 

Adevaru' e ca nu stiu ce-as prea avea de tunat in faza asta ... cred c-o sa fac izolatie, sa vad ce boxe sunt si poate le schimb ... si mai vedem noi.

 

  • Haha 1
Link to comment

Neh, fara senzori Gheo la pachet, ma mai gindeam de merita ori ba investitia. Totusi, de inclini catre un schimb cu o Nexia da de stire, las de la mine !

Vitara fu la inaltime in zona, SH-ul s-a vindut pe bani grei dupa ani buni. Drumuri bune !

  • Like 1
Link to comment

Ashea, dupa niste lupte seculare, am actualizat si software + harti:

sw01.jpgsw02.jpgsw03.jpgsw04.jpgsw05.jpgsw06.jpg

Si invartindu-ma la spalat, am descoperit si ca robotul Janos a avut o zi cu mahmureala: portiera dreapta vs portiera stanga:

portiera_dreapta.jpgportiera_stanga.jpg

  • Like 1
Link to comment

Doar ce am vazut jante identice pe KN Sportage, arata bine pe viu, in ciuda faptului ca nu ma dau in vint dupa jante da' astora le sade bine. Daca pina si unui nepticeput ii plac ...

 

Link to comment

s-o stapanesti sanatos! 

si mie imi place masina. din pacate, motorul asta ma da inapoi. sistemul asta cu turbo si injecie directa si hibrid nu imi inspira incredere. 

si alta treaba, plafonul ala negru nu incalzeste masina mai mult? 

  • Like 1
Link to comment

Da, nici mie, dar m-am documentat profund din multiple surse si e un motor reusit si chiar fiabil "de moda veche" as zice.

Ba da, se incalzeste. Din pacate, nici o culoare "combinatie" nu mai e oferita in varianta cu plafon alb (a fost acum cativa ani) ... si alba simpla n-am vrut din multiple motive.

Link to comment

mai e o chestie care ma da inapoi: a masurat cineva nivelul campului magnetic si electromagnetic intr-o masina hibrida? intreb si eu. 

  • Haha 1
Link to comment

Pentru ? ca radioamator, pot sa-ti zic ca toate masinile facuta dupa era carburatorului sunt problematice din punct RF, doar ca unii producatori lucreaza cu simtul raspunderii si altii nu (de exemplu, daca-mi aduc aminte, Prius e privita ca una din masinile foarte "tacute" dpdv RF, pe cand Teslele sunt un dezastru).

Link to comment
4 hours ago, rich1974 said:

a masurat cineva nivelul campului magnetic si electromagnetic intr-o masina hibrida? intreb si eu. 

Asta pare afirmatie Georgista 😀 Cu 5G cum stam?

Poti verifica in China unde orasele sunt ticsite de electric orice, scutere,biciclete masini...crezi ca nu li se mai scoala si au dureri de cap ?

 

  • Haha 2
Link to comment
4 minutes ago, Akon said:

Asta pare afirmatie Georgista 😀 Cu 5G cum stam?

Poti verifica in China unde orasele sunt ticsite de electric orice, scutere,biciclete masini...crezi ca nu li se mai scoala si au dureri de cap ?

 

Bun venit in clubul USR-istilor ! 😂

Link to comment

acuma, sa ma scuze initiatorul de offtopic, dar e greu sa te abtii:

pe ce lume jegoasa am ajuns sa traim, nu iti poti pune niste intrebari ca sar useristii pe tine ca paduchii. in loc sa-ti raspunda legitim, te iau la caterinca din asta ieftina, de genul 5g sau pamantul plat, de parca ei pot demonstra ca pamantul e rotund. 

si acuma ontopic:

dumneata, daca tot ai masina, ai cercetat la ea? adica, fiind hibrida, are anexe pe curent in loc sa fie antrenate de motor? ma refer la pompa de apa, ulei, compresor ac, incalzire parbriz, etc? merci! 

Link to comment

Buey, nu-mi poluati topicul cu certuri.

On-topic: varianta mild hybrid este in esenta o masina perfect normala si clasica, fara brizbrizuri, la Suzuki nu prea am vazut complicatii de amorul artei. Practic, singura diferenta fata de o masina clasica este ansamblul ISG (motor electric in parteneriat cu cel termic) care merg impreuna in doua directii: in frana de motor, electricul devine generator si baga curent in bateria auxiliara de sub scaunul pasagerului, cand accelerezi "blanao", electricul trage curent din bateria auxiliara si ajuta si el la invartit.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9eB6IWBz09g

Link to comment
17 hours ago, rich1974 said:

mai e o chestie care ma da inapoi: a masurat cineva nivelul campului magnetic si electromagnetic intr-o masina hibrida? intreb si eu. 

Off-topic: Sunt zeci de articole pe tema asta, exista standarde legate de campul magnetic maxim si campul electric maxim acceptabil pt corpul uman si chiar si pe vehicule vechi nu au fost depistate probleme. Valoare de 2uT (micro Tesla) pentru intensitatea campului magnetic masurata in articolul de mai jos este considerata foarte safe pt corpul uman chiar si la expunere continua (val maxima pt microorganisme este de 200 ori mai mare). Campul electric este mai putin periculos pentru ca este nevoie de intensitati foarte mari pentru a afecta organismele vii. Articol cu masini testate: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/977/1/012022/pdf

Ca idee o masina este more or less o cusca Faraday, deci blocheaza o buna parte din radiatia electromagnetica. Toate motoarele electrice, invertorul de putere si in general componentele care emit radiatie electrogmagnetica sunt puse in carcase metalice inchise pentru a olimita radiatia. Acest lucru este necesar in prmul rand pentru a proteja celelalte circuite folosite in masina. Orice modul calificat pentru industria automotive trebuie sa respecte nistye standarde, deci nu se pune problema (in afara de chinezariile ordinare gen tuktuk) ca limitele sa fie depasite.

Din pacate noi (ca natie, ca oameni) ne facem griji de campul emis de diverse chestii nou aparute, dar multi isi fac case langa liniile LEA de 110KV sau direct sub liniile de 20kV. Sunt studii facute si dovedite ca la distante mai mici de 600m de liniile de >300KV duce la o incidenta mult mai mare a cancerului. Din pacate in Romania nu exista standarde care sa tina cont de asta, se tine cont doar de distanta fata de linii astfel incat in cazul in care se rupe sa nu mori ca prostul curentat. Ca idee in Branesti, pe peninsula cu strada violetelor trec niste LEA de 110kV si e plin de case acolo. La fel, in Bucuresti, in zona strada Marului si toata zona cu strazile care incep cu "Lunca" trec linii de 350kV (parca) si e plin de blocuri si case noi. Deci daca va pasa de sanatate in primul rand uitati-va in jurul vostru dupa LEA si nu dupa stalpi 5G si masini hibride.

Scuze de offtopic, dar cred ca e o idee buna sa lamurim chestiile astea.

  • Thanks 3
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...