Jump to content

Cielo Executive - Arbore + Cuzineti


Recommended Posts

Se da un executive din 2001 cu 90.000 km la bord .

O bataie accentuata la motor .

Un service cu pretentii cu 13 euro / h manopera . Nu va pot da m.multe detalii decat ca se numeste Porsche ...

Am stat 2 zile in service cu un prieten pt.urmatoarele p;robleme :

 

- Distributie in 1.5 h

- bielete + pivot + filtru aer + filtru benzina - 2 h

Pana aici le puteam face la mecanicul meu de la espero in fata casei cu aceleasi rezultate multumitoare .

 

A treia problema era o bataie la rece si la cald ca de tachet .

Se asculta masina de la 5 metri distanta . Se diagnosticheaza tachet . Se suie pe elevator si in 3 ore , dupa niste injuraturi specifice la adresa aluia care baga daewoo intr-un service Porsche . se desface tot motorul pana la tacheti , se benocleaza la alea pe acolo , si se ajunge la concluzia ca tachetii n-au nimic si ca n-are rost sa se decompreseze degeaba ?! Se monteaza motorul iar piesulita cu piesulita .

Se ajunge la concluzia ca este un canal infundat si n-ajunge uleiul la tachet sau ca pompa de ulei nu are presiune suficienta .

Cand porneste masina iar omul voia sa faca 20 de km pt. a pune aditivul de curatare motor ( pt. a desfunda canalul care duce la tachet ) , masina era pe elevator si surpriza...zgomotul provenea din baia de ulei .

Se rediagnosticheaza masina cu zgomot de cuzinete de biela .

ASTA A FOST ZIUA DE MIERCURI..

 

JOI:

Programare la 10 dimineata . Intrat in lucru la 14:20 pt. ca masinile VAG au prioritate . Nu conteaza ca eu ma duc cu cielo la mercedes ca asa sunt eu excentric , nu conteaza ca aveam programare ...

se baga in lucru .Se schimba cuzinetii , cu greu si injuraturi multe . Se pune din nou baia de ulei la loc . Se face proba : Zgomotul mai diminuat , insa tot batea.Se ia masina in proba de mecanici si cand o aduc nu mai batea de loc .

Intrebam ca idiotii de ce batea la pornire si aia ne zic ca acuma' nu mai bate si ca asta este frate ! la pornire o sa mai bata ..

o luam si noi in proba 10 km si cand ne intoarcem ...motorul plin de ulei . Nu pusesera garnitura de la baie ca lumea :D

Mai erau 5 min. de program si dupa ce ca BOUL nu facuse treaba cu simt de raspundere , in loc sa zica ne cerem scuze mai stam o ora peste program pt. ca a fost greseala noastra si de-aia motorul e plin de ulei acu' , cu o fata afectata ne zice frate sa veniti maine ca acu' n-am ce sa va fac ! De parca era vina mea ca scapa ulei ca la balamuc.

 

CONCLUZII PRELIMINARE :

- au desfacut motorul de fantezie pt. ca nu l-au ascultat de la inceput pe toate partile cum trebuie .

- omul a cumparat cuzineti si ulei degeaba pt. ca oricum bate .

- mai corect era sa spuna bah aveti 2 optiuni :

1. schimba-ti cuzinetii si uleiul si sunt sanse sa bata in continuare

2. schimba cuzinetii de biela + arborele cotit , te costa nu stiu cate milioane , insa sigur nu va mai bate !!

Ei au facut ce i-a dus pe ei capul si nu mi s-a parut corect .

 

- dupa toate astea , dupa recomandarile de rigoare facute prietenului sa vanda jaful si sa ia o masina VAG noua , ma apuca nervii si intreb ce trebuie sa facem ca sa fasaie motorul . Raspunsul sefului de service - sa rectificam arborele la nea caisa care lucreaza pe camioane si e cel mai bun la treburi de-astea !

Probabil ca ne-a dat raspunsul asta pt. ca o fi crezut ca suntem niste amarati si ca avem tractor nu masina .

 

INTREBARI

In primul rand azi prietenul meu o s-o scoata din service .

In al doilea rand ce trebuie sa faca ? Cat e un arbore nou + cuzineti biela + ulei ?Mai trebuie sa schimbe si altceva in afara de astea date ? Daca le schimba pe astea va mai bate motorul sau nu ? Pt.ca e clar ca de acolo este , pt. ca dupa schimbarea cuzinetilor la biela zgomotul e mai mic .

 

Inca n-am vazut factura pt. " combinatiile " astea facute de oligofreni . Dar poate oi fi eu prea conservator , insa intr-un service cu pretentii ala trebuie sa fie kkt pe el cand vorbeste cu clientul si sa-si faca treaba cu simt de raspundere .

 

Spuneti-mi parerile voastre atat tehnice , cat si vis-a-vis de atitudinea de tot rahatul fata de client .

 

P.S. : daca as avea bani , mi-as face un showroom cu service in Buzau ( la opel ca nu exista ) si cred ca i-as bate pe mecanicii care s-ar purta asa cum au facut-o magarii de mai sus.

Link to comment

de service-ul Porche s-au plans multi, inclusiv proprietari de VAG... Am prieten cu Passat luat din Germania cu 15.000 euro TDi, care isi face lucrarile la Autonet... Din experienta mea cu motoarele (nu cele pe injectie, dar principiul e cam acelasi) daca schimbi arborele schimbi obligatoriu toti cuzinetii, si cei de biela si cei de palier si cei axiali (nu stiu daca sunt la cielo :redface: ) Solutia cu rectificare arbore si cuzineti de reparatie merge si ea, dar trebuie facuta de profesionisti, ca sa nu dezechilibreze arborele... Sa revii cu detalii de pret...

Link to comment

Hehehe, asta e motivul din care nu mai vreau sa aud de seconduri...

Eu am avut MULTE experiente de genul asta la VW Transporter 1.6d numai ca nu la serviceuri ci la diferiti mecanici "priceputi".

Sunt foarte putini mecanici priceputi si care sa stie ce fac... Dupa o gramada de crize dinastea am devenit unul dintre putinii care au trecut de la masina occidentala la dacia autohtona. Si, ca informatie, taica-miu ajunsese la o asa disperare incat intr-o zi si-a facut motorul singur, singurel, el nefiind mecanic ci inginer mecanic. E adevarat ca i-a luat 3 zile dar a reusit si a fost cea mai buna reparatie capitala (a tinut vreo 40-50000 km) in conditiile in care nu se gasesc in RO piese de calitate. Numai turcisme...

Link to comment

Unde se petrecea asta ? In Buc. sau Buzau ? Cand multa lume fuge de service-ul Porsche Romania si chiar de serviciile lor, iar dealeri cu ateliere Daewoo sunt nenumarate, voi cum ati ales varianta asta ? Cunosteati pe cineva acolo ?

 

In orice caz astia par sa sa aiba o mare lipsa de respect pt. client din ce spui tu si slabi meseriasi pe deasupra (sau varianta mai putin posibila : sunt bata la Cielo, stiu doar VW si atat). :wallbanger:

Link to comment

Eu i-as da in judecata, in locul prietenului tau. Problema clientului roman este ca nu stie sa faca hirtii. Toate service-urile evita sa faca documente la intrarea masinilor in reparatie. Normal ar trebui sa semneze cu clientul o comanda sau un contract, reparatia trebuie precedata de diagnoza si functie de asta se face remedierea si se acorda garantia. Nu este admisibil la nici un service autorizat RAR ca reparatiile sa se faca pe ghicite. Trebuie dati in judecata.

Link to comment

inainte sa se cumpere arbore cotit ar trebui vazut daca se poate rectifica la cota de reparatie... degeaba pui cuzineti standard daca are uzura si trebuie rectificat...

Rectificarea in sine pe cote de reparatie cum ar fi 0.25, 0.50, 0.75 si chiar 1.00 nu trebuie sa sperie pe nimeni..este ceva foarte firesc...si se practica la toate masinile...

 

cuzinetii de biela ar trebuie sa coste intre aproximativ 350.000 si 850.000 functie de producator. Arbore nu stiu pret...insa nu vad de ce s-ar schimba arborele decat daca are defecte majore... sau nu mai poate fi rectificat in cotele de reparatie...

 

Daca esti din bucuresti, iti recomand si atelier de prelucrari...

Link to comment

Deci masina e luata de noua de prietenul meu si e treaba lui cum merge cu ea : treaba mecanicilor este sa-i arate toate variantele care le are . Nu sa faca ei " mai ieftin " ca n-are luymea bani in general .

Cu astia eu colaborez , si ,. am zis ca e o marca serioasaa si o sa fiu tratat ca afara . pt. ca la dealerul Daewoo esti luat la misto . insa se pare ca n-ai cu cine..

 

 

langa asta , a stat o Fabia noua , in garantie , care a pornit 60.000 klm bine si deodata n-a mai pornit . 3 ZILE l-au tinut pe asta in service si cand am plecat noi deja renuntase sa mai spere . I-au demontat motorul , au invatat engleza de pe manualele de reparatii . Eu , in conditiile astea, i-am zis omului ca ori daca-ti iei sh ori noua mai depinde si de noroc si i-am zis s-o taie din service ca astia nu-i dau de cap . Omul dormea iun service , manca la pranz cu ei , se intorcea a doua zi , il trimiteau dupa tigari...vai de mama lui !

Link to comment

Nimeni n-a stiut ca o sa fie tratat astfel . Eu ma ocup dse problemele lor juridice ( pe buzau ) si am zis ca daca suntem colegi e un atu in plus.

deasemenea e vorba de ditai firma cu traditie si nu de vreun mecanic obscur cu 2 angajati .

La Daewoo buzau - General Autocom se repara asa : Daewoo de toate felurile , Logan - Solenza- Super Mova , Renault Megane si de toate felurile . Omul e dealer pe trei marci si crede-ma ca ocupati e putin spus . In conditiile astea , te programeaza peste 2 - 3 saptamani , iar omul s-a gandit ca daca bate ceva e serios si tre' sa ajunga urgent in service .

Pe de alta parte eu colaborand cu o firma " competenta " i-am zis : " lasa domle' ca te ajut eu " .

Intr-adevar ei n-au probleme " inca " cu Skoda pt. ca au m.multe garantii de facut si n-au decat max.2 ani de activitate . Insa m-am gandit ca au facut si ei o specializarea undeva .

Dupa ce s-au exprimat ca Cielo sucks ( motor de acu' spe mii de ani ) si ca e simplu , s-au kkt pe ei cu garnitura aia .

Astazi m-a sunta seful de service ca la ora 5 sa vin sa iau masina . Le-am zis ca nu mai vrem sa ne uitam cum isi bat joc si ca vrem sa venim s-o luam si la revedeere . Cu toate astea seful de servive mi-a pus intrebarea ca daca am luat cuzinetii si arborele :D

astia cred ca-s beti ...

 

Am sunat la Daewoo Bucuresti si mi-au zis ca nu cred ca arborele e de vina . Doar daca n-am busit masina sa fie muci . Si cica au Cielo cu 800.000 km si ca n-au schimbat in viata lor arbore ca n-a fost cazul :-W

Si ca mai sunt niste cuzineti pe acolo si s-ar putea sa fi gresit mascaricii aia

Eu nu mai stiu nimic si in concluzie nu ma mai bag ca am facut-o lata :scarpin:

Link to comment

Nu inteleg de ce daca un mecanic lucreaza la Porsche sa zicem este automat mai inteligent si mai priceput decit unul care lucreaza la dacia.Parerea mea este ca in fiecare service, indiferent ce marca reprezinta, sint si o gramada de habarnisti care au talent doar in as da aere de mari meseriasi. Cunosc citiva care au capul plin cu Basini (scuze pt. expresie dar este cea mai potrivita) si in cazul in care li s-ar sparge un timpan e bine sa nu te afli prin preajma lor ca mori asfixiat. :o fftopic:On topic. Daca bataia provine de la un piston?.De obicei motorul care bate din cauza unei biele nu se manifesta la rece cind uleiul este viscos, ci doar la cald si mai ales in acceleratii.In schimb bataia de piston se manifesta preponderent la rece si scade sau dispare dupa 1-3 minute de la pornirea mot. atunci cind pistonul se incalzeste si datorita dilatarilor se micsoreaza jocul piston-cilindru.Bataia de biela este insotita in aproape toate cazurile si de o presiune scazuta a uleiului in circ. de ungere evidentiata atunci cind temp. la ulei are cel putin 80 grade C.Bafta

Link to comment

Caz concret

Bistrita, service de service, reclama de nu se mai poate pe toate posturile

Ma duc pentru o evaluare, si incep:4 telescoape, 4 arcuri, pivoti, bucse, rulmenti pe fata de zici ca numai in padure a mers masina carind butuci. Umblu disperat dupa piese, imi cumpar rulment pe fata, bucse si urma sa dau comanda pentru suspensie. Totusi nu eram prea convins de spusele lor asa ca ma duc la un tester tip RAR. Concluzia:suspensii beton, rulment cumparat pe fata degeaba, imi huruia cel de pe spate, in schimb cu bucsele au nimerit-o.

In concluzie m-au pierdut de client

Link to comment

Baietii astia totusi ar trebui popularizati mai larg decat pe acest forum.

Ar iesi o emisiune TV beton facuta cu camere ascunse si alte chestii.

Mai ales ca totusi, este o "reparatie" facuta la Porsche. Poate ca in felul asta s-ar schimba ceva.

La OPC s-a gandit cineva.

Link to comment
Pai expero, asta suna a fi din ciclul "facerea de bine ..." Tu ai vrut sa ajuti omul, daca am priceput bine, si uite ce-a iesit...

 

Asa este . Alta data imi vad de treaba mea

 

Daca bataia provine de la un piston?.De obicei motorul care bate din cauza unei biele nu se manifesta la rece cind uleiul este viscos, ci doar la cald si mai ales in acceleratii.In schimb bataia de piston se manifesta preponderent la rece si scade sau dispare dupa 1-3 minute de la pornirea mot. atunci cind pistonul se incalzeste si datorita dilatarilor se micsoreaza jocul piston-cilindru.Bataia de biela este insotita in aproape toate cazurile si de o presiune scazuta a uleiului in circ. de ungere evidentiata atunci cind temp. la ulei are cel putin 80 grade C.Bafta

 

Motorul porneste frumos , insa la 2 min. de la pornirea lui incepe bataia de diesel.Care nnu dispare decat cand vrea muschiul lui .Poti merge pana la Brasov ca tot se mai aude ( mai incet ce-i drept insa se aude ) . In rest motorul se aude elegant .La espero aveam 182.000 km , dar nici vorba de arbori si alte chestii de-astea . Era o bataie de tachet neamorsat la pornire , insa nici vorba de probleme din astea .Eu cand aud arbore mi se pare o chestie mult mai grava decat o segmentare .Asa e ? Adica esperto meu tot manca putin ulei , insa Executivul asta nu papa nici macar un gram .Si in conditiile astea ,cu toate ca nu cred ca e arborele , de ce se ajunge sa se strice asta ?

Super ciudat mi se pare ...Ce naiba o fii ?

 

Deci tu te ocopi cu spalatul rufelor murdare (ale celor de la Porsche/Buzau) si acum tocmai ai cazut Victima :D

Foarte atent Zmeu, eu nu observasem amanuntul :shock:

 

Eu ma ocup. deocamdata n-au litigii din astea insa , dupa cum lucreaza , nu cred ca va mai dura mult

Link to comment
  • 2 weeks later...

:o fftopic:

Parerea mea este ca totusi serviceurile Daewoo sunt cele mai bune pt Daewoo ,sunt sigur ca daca ma duc la Radacini cu un TDI de la VAG se uita la el ca la ozn.

 

:ontopic:

Am un prieten care are aceiasi problema la un Executive 16v si nu a rezolvat problema iar anul asta iese din garantie si a fost de sute de ori la Grand garage si nu i-au rezolvat problema inca ,este din seria daewoo ozn "relantii Espero 1.8" .A schimbat toate supapele ,pistoanele etc si tot bate cind pornesti masina dimineata cca 20 secunde .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...