Jump to content

Filtre de aer sport


Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta deja e subiect de tuning, asa ca o sa plece acolo ...

 

In planul meu de viitor este si achizitionarea unui filtru de aer sport, fie el K&N sau altceva ...

 

Despre imbunatatirea puterii motorului:

 

Puterea motorului se masoara pe banc, cu motorul chel, fara nici un fel de accesorii (pompa apa, alternator, circuit de evacuare etc.) si de fapt se masoara cuplul si pe baza unei relatii matematice se obtine puterea ... asa ca un filtru de aer sport nu face decit sa apropie un pic mai mult performantele reale de cele ideale; aceeasi chestie e si cu esapamentele sport ... daca vreti, e un tuning "de parcare" prin care oricine poate sa beneficieze mai mult de performantele standard ale motorului sau fara a umbla in el.

Link to comment

Personal, mi se pare overkill. De ce ?

 

Păi: un filtru de-ăsta "sport" ştiu că sare pe la vreo 80-90 EUR. Adică vreo 4 milioane de lei. Cu 4 milioane de lei îmi iau 8-10 filtre de aer tradiţionale, care îmi ajung bine mersi câţiva ani ! Un filtru de-ăsta "tunat" mai trebuie şi întreţinut periodic, şi anume uns cu un fel de ulei -- care evident, costă câţiva EUR, că doar ai bani "de tuning", nu ? Şi toate astea pentru ce ? un efect placebo cum că "dom'le au crescut caii putere". Sanchi. Mai bine luaţi de banii ăia un ulei de calitate, decât avioane de-astea.

Link to comment

Mai pune şi vamă, transport ... eu m-am interesat pentru mine, în .ro, şi 80-90 a fost preţul dat. Scădem 10-20 EUR profitul lor, şi tot iese la vreo 70 EUR. Iar treaba cu întreţinerea rămâne valabilă.

Link to comment

Resellerii din RO au niste preturi nerusinate de-a dreptul ... depinde si de care vrei: admisie directa (stil ciuperca) sau in carcasa (doar elementul filtrant).

 

VAXXi, e foarte posibil ca pentru Espero sa nu fie chiar o investitie rentabila, fiindca in pofida matahaloseniei salupa se misca destul de ager, dar noi astia cu 0.8l crede-ma ca am avea nevoie de ceva mai mult "nerv, in special la turatii joase ... si asta nu pentru liniute, ci pentru vreo depasire mai "la mustata" a camionului ce-ti umple habitaclul cu negru de fum ... parerea mea ...

Link to comment

Tine aproape, ca poate ma bag si eu pe tranzactia ta cu o bucata (spre rusinea mea, inca nu am card, cu atit mai mult pentru plata pe internet).

Link to comment

daca te apuci de tunning, normal, ai si bani suficenti. un filtru, daca face ceea ce scrie ca face, e misto, iar daca e max 1 mil, nu mi se pare prea mult. iar uleiul rsp il folosesti de mai multe ori, nu-l pui tot deodata :lol:

suna bine oferta, face banii. cativa cai in + nu fac rau, ar respira si elmai bine.. :idea:

Link to comment
Saptamana viitoare sper sa intru in posesia unui filtru k&n pentru matiz. Voi reveni cu amanuntele necesare care va intereseaza: unde, cat, cum etc? Pana nu-l vad pe masina ma abtin deocamdata. :roll:

 

ai gasit in romania vreun dealer pentru filtre K&N?

eu astept un raspun din state in legatura cu valoarea transportului...

Link to comment

Am intrat in posesia filtrului k&n. Acum sa vad daca face cele 1.7mil :roll:

Distribuitorul filtrelor k&n in Romania este premium brands srl din bucuresti si puteti suna la 4442448. Si ca sa nu mai pierdeti timpul cu cautatul codului va spun ca pentru matiz este 33-2827 :)

Link to comment

Am facut un drum mai lung dupa montarea acestui filtru si va spun ca nu e un placebo. Pante pe care le urcam cu a III-a, le-am parcurs cu a IV-a. Nu sunt un priceput in a le masinilor dar cred ca aceasta este un semn al cresterii cuplului. Masina este putin mai vioaie, are zvac, si atunci cand cuplez A/C pierderea de putere este tolerabila. Ce ma ingrijoreaza este ca uitandu-te in lumina prin acest filtru vezi o multime de puncte luminoase!!! :shock:

Link to comment

Intrebare: ai primit cumva si kit de curatare? (ulei special); si oare nu cumva inainte de prima utilizare trebuie sa dai cu ulei din acela, sau e pre-lubrifiat filtrul?

Link to comment
Ce ma ingrijoreaza este ca uitandu-te in lumina prin acest filtru vezi o multime de puncte luminoase!!! :shock:

 

Parerea mea: vrei sa urci neaparat o panta cu a 4'a sau preferi sa nu'tzi uzezi motorul cu toata mizeria din aerul asta?

It's ur choice..

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nu tine de tunning ce vreau eu sa spun, dar tine de filtru de aer:

 

Am ajuns la concluzia ca masina merge mult mai bine cu filtru de aer normal, ce pune Daewoo prin service, decit cu filtru imbicsit...(doh!), dar si mai bine decit daca ar merge FARA filtru!!!

 

Am mers nu demult fara filtru citiva km prin bucuresti, si nu am simtit nici o diferenta (stiam ca am filtru naspa). In schimb cind l-am schimbat alaltaieri, nu mi-a venit sa cred cind am vazut diferenta!

 

Costa destul de mult zic eu, aproape 300k, dar se merita!

Link to comment
  • 9 months later...

Eu saptamana asta am sa incerc :D . Daca este precum spune Master Tolin atunci masinuta mea va avea filtru de aer sport in max 2 saptamani. Acum stau sa ma gandesc daca faptul ca trage aer cald nu va afecta mersul general al motorului :-? . Totusi cred ca experimentul imi va demonstra exact ce si cum.

Link to comment

Daca dai jos tot ansamblul de admisie aer se face loc la greuceanu si poti pune un tub flexibil de Al, de 100-110, prin care sa aduci aer rece la buza filtrului de unde vrei tu. Pentru cei 800cc e nevoie de un filtru mic. Sonda de temperatura se poate muta pe capatul galeriei, linga priza de vaccum de la pompa de frana, este un loc din turnare acolo. Masurarea temperaturii in acel loc este chiar mai corecta pentru ca tine seama de temperatura amestecului format de aer, gazele din carter care vin prin PCV si gazele din evacuare care vin prin EGR. O problema este priza de legatura cu ventilarea carterului, furtunul care iese din capacul motorului. Acesta trebuie sa fie pozitionat intre clapeta si filtrul de aer. Daca nu se gaseste o solutie rapida, atunci poate fi pastrata o portiune din tubul de cauciuc actual de legatura intre filtru si gura galeriei de admisie. In cazul acesta iesirea filtrului trebuie sa fie pe 50mm si se strange cu un colier in tub. Apoi, mai trebuie gasit un sprijin simplu al corpului filtrului.

Link to comment

M-am pus pe treaba si am gasit mai multe idei de admisie a aerului cu filtru sport(conic). Atasez niste poze sa-mi spuneti care credeti ca este mai buna.

PS: Cam cat ma ajunge un filtru aer sport conic?

post-484-1109882448_thumb.jpg

post-484-1109882465_thumb.jpg

post-484-1109882480_thumb.jpg

Edited by andreib
Link to comment

Problema cea mai mare e izolarea filtrului de aerul cald degajat de esapament, precum si pozitionarea filtrului cit mai in bataia vintului.

Locul de sub capota fiind mic, eu as alege varianta Matizului alb, cu o protectie suplimentara la scutul de caldura al galeriei de evacuare (inca o tabla, prinsa peste cealalta, de exemplu ...).

 

andreib si Vaxxi, puneti pozele inapoi, nus' de ce la lipire au disparut @-)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...