Uncle-Sam Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Bai nene, care-i treaba cu supapa aia alb-albastru de la clapeta de soc, de nu se gaseste pe nicaieri si nici pe comanda nu o aduce nimeni? O sa mai incerc la magazinul de la gara de nord. Daca nu o au nici acolo, o sa fac o magarie si anume o sa pun supapa veche si inca una portocaliu-negru (care e foarte permisiva). Link to comment
b52jgp Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Incearca la Filaret sunt curios daca si tie o sa ti spuna acelasi pret... Link to comment
Kinetix Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Nu are sens sa dati 100 Ron pe supapa alb-albastra. De vreme ce este doar un jiclor de aer (care are si un mic filtru de aer inauntru) care dozeaza ("gatuie") debitul de aer ce trece pe acolo, piesa poate fi inlocuita cu un simplu robinet de aer. In poza se vede robinetul de dozaj aer in dreapta, cu albastru. Se gaseste la magazinele cu acvarii, e un robinet care regleaza aerarea acvariului. Pentru ca simularea sa fie completa, imaginati un filtru de aer dintr-o tesatura, vata, ceva, care va fi adaptata pe stutul robinetului. Asa cum s-a mai spus, clapeta de soc se deschide in 3 faze/trepte: - prima faza depinde de supapa alb/albastra - a doua faza depinde de valva B.V.S.V (care se deschide brusc dupa ce lichidul de racire ajunge pe la vreo 60 de grade, parca - vezi manualul) - a treia faza depinde de termoelementul socului automat. Calibrarea robinetului adaptat se face urmarind in cate secunde de la pornire are loc prima faza de deschidere a clapetei de soc. Succes! Link to comment
b52jgp Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 (edited) Eu am avut supapa alb/albastra infundata... Ieri am facut un experiment, am pus intr un pahar lichid de frana si am scufundat supapa in el, lasata pana azi dimineata am scos o am clatit o cu apa din abundenta apoi suflat aer prin ea cu o seringa, si surpriza acum merge ca un vis... pe fundul paharului s a lasat ca un praf finutz negru... deci de asta am scapat, acum mai am problema cu valva PCV pe care o am montata invers Un Craciun Fericit tuturor!!! Edited December 25, 2010 by b52jgp Link to comment
Uncle-Sam Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Aparent am rezolvat problema opririlor dupa cateva secunde de la pornire. Am pus supapa albastra si inaintea ei pe cea portocaliu-negru si surpriza: porneste la sfert, merge cam 2 secunde inecata, dupa care se stabilizeaza si nu se mai opreste. Link to comment
Dr.L Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Daca mai sugrumi debitul,s-ar putea sa nu mai mearga inecata In poza de mai sus,cele din mijloc sunt filtre de aer pt acvarii? Si in ce directie circula aerul prin supapa albastra originala? Dinspre T,sau inspre el? Foarte buna ideea cu robinetul de aer Link to comment
Uncle-Sam Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Am pornit-o acum 10 min (cam 5 grade afara), a luat-o la sfert si n-a dat niciun semn de balbaiala. In alte dati la temperatura asta se cam oprea. Oricum momentan e in teste. Aerul circula dinspre T, spre supapa Link to comment
Dr.L Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Daca mororul e cat de putin cald,pornirea e mai usoara (ca dupa 2-3 chei se incalzeste suficient cat sa porneasca fara sa mai moara) Ms de raspuns! Link to comment
Uncle-Sam Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Am pornit-o si azi de dimineata (cam 2 grade afara) si a mers perfect Link to comment
Kinetix Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Piesele din mijloc sunt, de fapt, valve de sens pentru aeraj acvarii. Atasez o schita cu sistemul vacuumatic al socului automat. 1 si 2 sunt treptele respective ale capsulei vacuumatice care actioneaza clapeta de soc. Dupa cum se poate observa, imediat dupa pornirea motorului, acesta incepe sa traga aerul prin jiclorul alb-albastru, prin T-ul albastru, si incepe sa actioneza incet treapta 1 a capsulei vacuumatice. Astfel se deschide initial clapeta de soc cu 1.8mm. Daca motorul continua sa functioneze in gol, atunci cand temperatura lichidului de racire ajunge la 18 grade Celsius, se deschide valva B.V.S.V. Prin aceasta valva, vacuum-ul din galerie ajunge (tot prin T-ul de plastic) sa actioneze treapta a doua (a doua membrana) a capsulei vacuumatice care mai deschide putin clapeta de soc. Acum se ajunge la o deschidere de aprox 2.3mm (daca am inteles bine ce spune manualul de service...). In continuare, clapeta continua sa se deschida prin actiunea termoelementului, pe masura ce motorul ajunge la temperatura de regim. Sarbatori Fericite! Link to comment
Uncle-Sam Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 A pornit azi dimineata pe la -1 grad fara probleme si fara sa se opreasca. Si cu asta cred ca mi-am rezolvat problema clapetei de soc Link to comment
narcis Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Salut Ma bucur ca esti multumit, unchiule Sam. Totusi am o intrebare : Nu cumva ai obturat complet circuitul de deschidere a clapetei prin vacum in treapta 1? Daca ai facut asa, este posibil sa creasca putin consumul, mai ales cel urban. O seara buna. Link to comment
Uncle-Sam Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Nu l-am obturat. Am pus pe cineva sa dea la cheie ca sa ma pot uita cat de repede deschide. Link to comment
narcis Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Nu l-am obturat. Am pus pe cineva sa dea la cheie ca sa ma pot uita cat de repede deschide. Felicitari! O sa incerc si eu sa gasesc un jiclor prin care sa obtin vacum mai mic pe circuitul de deschidere a clapetei in treapta 1. Deocamdata merge foarte bine cu "montajul'' descris intr-un post anterior. Link to comment
gingirica Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Interesant. Cred ca o sa pun capsula veche la loc sa vad cum se manifesta. Din pacate nu gasesc pe nicaieri pe cea alb-albastru. Am cautat urmatoarele magazine: Hasdeu, Muncii, Razoare si cele doua din Vitan. O sa dau maine o fuga pe la Carpati Auto. Stie cineva codul pentru piesa asta? cauta la King auto, sunt vizavi de Ager service, la eroii revolutiei, gasesti cam orice la ei Link to comment
lughy Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Salut!a mai reglat cineva carburatorul de tico recent in Bucuresti?daca da unde si ce pret mai e??ms Link to comment
Dr.L Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 La automarcus,in pantelimon,150 ron,3 luni garantie Link to comment
lughy Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 A inceput sa mi tremure f rau la relanti...din ce cauza ar putea fi?trebuie sa dau relantiul la cald mai mare? Link to comment
Dr.L Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Daca apesi acceleratia si tremuratul dispare,da,trebuie crescut relatiul la cand. Daca nu,vezi aprinderea (bujii,fise,capac delco) Trebuie sa aiba intre 900 si 1000rpm. Iarna preferabil 1000,ca ai si consumatorii porniti (faruri,dezaburire,aeroterma) Link to comment
lughy Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 da,cand apas acceleratia se opreste trepidatul ala...!faza e ca nu am surubelnita din aceea mica pt marit relantiul...unde as putea gasi in buc?? Link to comment
morisson Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Am citit fel de fel de pareri pe aici in legatura cu reglarea carburatorului, a socului automat! Ca sa nu va mai chinuiti atat va ofer eu cea mai buna solutie! Domnul Costel (de la Carbotest) de la Dacia (spre Comuna Pantilimon, treci de Cora Pantilimon si imediat pe dreapta). Aici o sa vedeti diferenta intre cineva care se pricepe si cineva care o arde aiurea! Ma refer aici chiar si la mecanicii lu' peste de pe la diverse servisuri auto cu pretentii. Are omul carbotest, iti desface carburatorul bucati, il spala, il curata, il pune pe banc, ii regleaza socul automat, ti-l pune inapoi si GATA! Operatiunea asta e recomandata la fiecare 10000 de km. Te costa 140 de RON. Daca problemele tale de relanti, de putere, discontinuitati in functionare, etc. nu inceteaza nici dupa asta, omul iti spune: "Vezi ca masina ta mai are si altceva!" In doua minute s-a prins ce are si iti spune! Nimic mai simplu! Nu mai pierdeti vremea fara rost! Bafta multa! TICO e inca o masina faina si cu investitii minime mege excelent sute de mii de km. Nu stiu daca am voie sa-i dau nr. de tel. aici, insa o sa-l dau cui e interesat. Link to comment
narcis Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 da,cand apas acceleratia se opreste trepidatul ala...!faza e ca nu am surubelnita din aceea mica pt marit relantiul...unde as putea gasi in buc?? Salut, Poti folosi o saiba mare si subtire in loc de surubelnita; la mine a mers. Link to comment
lughy Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Am incercat si nu a mers...eu nush de ce dar am mai inghesuit carburatorul acolo fata de alte masini si nu prea am loc...o sa fac o poza!! Link to comment
narcis Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Am incercat si nu a mers...eu nush de ce dar am mai inghesuit carburatorul acolo fata de alte masini si nu prea am loc...o sa fac o poza!! Poate n-ai nimerit surubul care trebuie. Cel pentru reglajul cursei termoelementului este, de obicei mai intepenit. Link to comment
lughy Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 DA de surubul de reglare relanti cald am incercat dar nu e loc...o sa mi caut o surubelnita dar am mai luat si degeaba nu intra... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now